DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:46

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 191 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 13 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jul 29, 2015 12:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
@Henriksen: Godt skrevet anmeldelse af en serie, som jeg så bidder af, da den blev sendt. Jeg ved ikke om jeg kommer til at se det hele af den på et tidspunkt, men dine skriverier har i det mindste givet mig mere lyst til at komme i gang med Tom Buk-Swientys bøger, som jeg har stående på reolen.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons jul 29, 2015 13:13 
Offline

Tilmeldt: søn mar 08, 2015 11:16
Indlæg: 179
Geografisk sted: København
Biografudgaven lader godt nok vente på sig. Det forlød, at den skulle have premiere først i 2015,
men biografejere og -gængere er åbenbart ikke interesserede - nu hypen har lagt sig for længst.


Top
   
Indlæg: ons jul 29, 2015 15:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Så er det godt der er 200-årsdag i 2064... Til den tid er der måske også et par brokrøve færre...


Top
   
Indlæg: ons jul 29, 2015 16:44 
Offline

Tilmeldt: søn mar 08, 2015 11:16
Indlæg: 179
Geografisk sted: København
Henriksen skrev:
Så er det godt der er 200-årsdag i 2064... Til den tid er der måske også et par brokrøve færre...


Ja, ja, Hendriksen, du bliver åbenbart ved, men nu begynder alkoholen vel også at virke.

Der er jo ingen der hyler uden de er ramt. Nu har du kaldt mig overdommer, arrogant, bedrevidende,
idiot og brokrøv. Det er åbenbart nemmere for dig at komme til orde hér end på nationen!

Fattede du overhovedet mit indlæg ang. Citizen Kane, eller var det blot en kærkommen lejlighed til
at give mig endnu en sviner? Du synes jo, at mine indlæg er "ubegavede", men du føler dig alligevel kaldet til at blive ved med prikke til mig. Utroligt hvad et par proselytters opbakning kan afstedkomme.

Først hadede du serien som pesten, og nu kan du ikke få armene ned - det var nærmest dette, jeg
havde svært ved at forstå. Så når du skrev, at du heller ikke kunne døje "Rumrejsen år 2001", vil
du måske også kundgøre om få måneder, at du har set filmen igen, og finder den fantastisk?

Bliver du aldrig ramt af selvransagelse i et ædru øjeblik?


Top
   
Indlæg: ons jul 29, 2015 17:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Bliver du ikke en smule pinlig nu? Stop med dine ynkelige personlige anklager...

Hvad er det helt præcis du vil opnå?

Alkoholiker er sgu da under bæltestedet (især ja stort set aldrig rører noget med procenter mere)

Samtlige af dine latterlige seneste indlæg er rapporteret


Top
   
Indlæg: ons jul 29, 2015 17:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Skal vi ikke aftale at alle der ikke har noget at sige om 1864 i denne tråd, klapper kaje?

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons jul 29, 2015 17:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Well said, Mikl!


Top
   
Indlæg: ons jul 29, 2015 17:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Mikl skrev:
Skal vi ikke aftale at alle der ikke har noget at sige om 1864 i denne tråd, klapper kaje?


Tak :thumb:


Top
   
Indlæg: ons jul 29, 2015 17:58 
Offline

Tilmeldt: søn mar 08, 2015 11:16
Indlæg: 179
Geografisk sted: København
Mikl skrev:
Skal vi ikke aftale at alle der ikke har noget at sige om 1864 i denne tråd, klapper kaje?


Meget sympatisk opfordring, især da jeg i mine indlæg henviser til serien dobbelt så mange gange som Hendriksen - og så siger han tilmed "tak"?


Top
   
Indlæg: ons jul 29, 2015 18:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
poul s skrev:
Mikl skrev:
Skal vi ikke aftale at alle der ikke har noget at sige om 1864 i denne tråd, klapper kaje?


Meget sympatisk opfordring, især da jeg i mine indlæg henviser til serien dobbelt så mange gange som Hendriksen - og så siger han tilmed "tak"?


Åh kan du ikke pikle ud af tråden her og helst helt ud af dahf hvis du ikke har andet end dit bedrevidende lort at fyre af.... Vi andre har debatteret aldeles fornuftigt - nogle kan lide serien, andre kan ikke. Dog er der respekt for de forskellige meninger og vi forstår hvad der bliver skrevet. Det har du godt nok lidt svært ved og ikke mindst med tonen. Klaphat!


Top
   
Indlæg: ons jul 29, 2015 18:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
njhansen skrev:
@Henriksen: Godt skrevet anmeldelse af en serie, som jeg så bidder af, da den blev sendt. Jeg ved ikke om jeg kommer til at se det hele af den på et tidspunkt, men dine skriverier har i det mindste givet mig mere lyst til at komme i gang med Tom Buk-Swientys bøger, som jeg har stående på reolen.


Og for de pæne ord, nj 8) Du kan roligt gå i krig med bøgerne (selvom man nok kommer længere med gevær og en håndfuld granater). De er aldeles velskrevne og levende.


Top
   
Indlæg: ons jul 29, 2015 18:18 
Offline

Tilmeldt: søn mar 08, 2015 11:16
Indlæg: 179
Geografisk sted: København
Henriksen skrev:
poul s skrev:
Mikl skrev:
Skal vi ikke aftale at alle der ikke har noget at sige om 1864 i denne tråd, klapper kaje?


Meget sympatisk opfordring, især da jeg i mine indlæg henviser til serien dobbelt så mange gange som Hendriksen - og så siger han tilmed "tak"?


Åh kan du ikke pikle ud af tråden her og helst helt ud af dahf hvis du ikke har andet end dit bedrevidende lort at fyre af.... Vi andre har debatteret aldeles fornuftigt - nogle kan lide serien, andre kan ikke. Dog er der respekt for de forskellige meninger og vi forstår hvad der bliver skrevet. Det har du godt nok lidt svært ved og ikke mindst med tonen. Klaphat!


Desværre Nikl, din opfordring blev ikke fulgt af Hendriksen, der nu bruger det royale "vi" i sine indlæg.
Hvor er det bare synd.


Top
   
Indlæg: ons jul 29, 2015 18:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeg nægter at bidrage med mere 1864-stof til denne ellers glimrende tråd, når den skal saboteres af en enkelt bruger. Adskillige af dette forums retningslinjer er brudt af samme bruger, og dette inkluderer personlig tilsvining. Resten af brugerens indlæg/bidrag til denne debat er ligeledes tvivlsomme og tonen er generel nedladende, arrogant og alt andet end konstruktiv. Jeg har rapporteret diverse indlæg og ydermere rettet henvendelse til CFN (administrator).

Alle andre her kan godt finde ud af at kommentere relevant og sigende, det kniber gevaldigt for denne ene bruger. Ingen grund til at spilde mere krudt på fyldige indlæg sålænge den slags opførsel her tillades.



:roll:


Top
   
Indlæg: tors jul 30, 2015 8:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
poul s skrev:
Henriksen skrev:
poul s skrev:
Mikl skrev:
Skal vi ikke aftale at alle der ikke har noget at sige om 1864 i denne tråd, klapper kaje?


Meget sympatisk opfordring, især da jeg i mine indlæg henviser til serien dobbelt så mange gange som Hendriksen - og så siger han tilmed "tak"?


Åh kan du ikke pikle ud af tråden her og helst helt ud af dahf hvis du ikke har andet end dit bedrevidende lort at fyre af.... Vi andre har debatteret aldeles fornuftigt - nogle kan lide serien, andre kan ikke. Dog er der respekt for de forskellige meninger og vi forstår hvad der bliver skrevet. Det har du godt nok lidt svært ved og ikke mindst med tonen. Klaphat!


Desværre Nikl, din opfordring blev ikke fulgt af Hendriksen, der nu bruger det royale "vi" i sine indlæg.
Hvor er det bare synd.


Du behøver ikke gøre dig illusioner om, at jeg skulle mene at du på noget niveau har bidraget positivt til debatten.

Og her et (sikkert nytteløst) forsøg på at få debatten tilbage på sporet:
Jeg er i fuld gang med Swientys 'Slagtebænk Dybøl' og mener sådanset at den kritik om at serien skulle være historieforfalskning er forfejlet hvis man tager den bog som forlæg. I store træk er begivenhederne beskrevet som i bogen. Det er klart at der er mange nuancer der ikke er plads til og Monrads figur er muligvis karikeret, men i bogen fremstår han også som forblændet nationalromantiker.

Ligesom det meste af det øvrige danske statsapparat i øvrigt. Jeg kan således ikke på stående fod komme i tanker om nogle afgørende historiske fejl i serien i forhold til det jeg har læst om det politiske spil eller om de afgørende begivenheder der ledte op til 18. april.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors jul 30, 2015 9:45 
Offline

Tilmeldt: søn mar 08, 2015 11:16
Indlæg: 179
Geografisk sted: København
Mikl!

Jeg gør mig skam ingen illusioner - det er jo altid nemmest at hakke på den nye dreng i klassen.

Det er rigtigt, at hvis man tager de to nævnte bøger som forlæg, er de såmænd meget godt skildret
i serien. Men hvor bøgerne forsøger at forholde sig objektivt, er serien tilsat en masse idiosynkrasier
og sidehandlinger.
Seerne blev ikke skuffede over historiske fejl (de fleste danskere kender ikke en brik til De slesvigske
Krige), men over figurerne og handlingen. Ingen figurer var indtagende og handlingen skred ikke frem
på en spændende måde. Bornedal begik den utilgivelige synd: Han kedede publikum.
Jeg har set manuskripter til julekalendere, der var mere velkonstruerede.

Derfor vil jeg stadig henvise til den megen litteratur, for folk, der måtte være interesserede i denne
spændende periode i Danmarkshistorien.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 191 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 13 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team