DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 0:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man okt 07, 2013 11:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
BilledeBillede

Følger folk med i Broen sæson II?

Jeg var selv ret glad for første sæson, der også høstede en del anerkendelses internationalt (den er sågar blevet genindspillet i USA).

Citat:
Billede

Bron / Broen [2011]

Liget af en kvinde bliver fundet midt på Øresundsbroen - nøjagtig på grænsen mellem Sverige og Danmark. Saga Norén (Sofia Helin) fra Länskrim Malmø og Martin Rohde (Kim Bodnia) fra Københavns Politi bliver begge kaldt ud til gerningsstedet, hvor det, som først ser ud til at være et mord, snart viser sig snart at være to. Overkroppen tilhører nemlig en kendt svensk politiker og underkroppen en dansk prostitueret.

Jeg vil gerne slå et slag for den dansk/svenske kriminal-serie Broen som blev vist på både dansk og svensk TV i efteråret 2011. Samarbejdet imellem Danmark og Sverige fungerer upåklageligt og rollerne er vitterligt fordelt 50/50 både foran og bag ved kameraet. Svenskerne har altid været gode til krimi og med Forbrydelsen kom Danmark også med i det fine selskab. Kombinationen af disse skills er manifesteret i Broen der er virkeligt god og spændende. Naturligvis kan det ikke undgås at der er lidt stilstand når 10 x 1 times spilletid skal udfyldes, men det er sjældent at det bliver decideret kedeligt (hvilket ellers godt kan være problemet med TV-serier generelt). Skuespillet er også i top med store kapaciteter som Kim Bodnia, Sofia Helin, Magnus Krepper og Dag Malmberg i spidsen. Et par af birollerne falder desværre lidt igennem og både Christian Hillborg som Daniel Ferbé og Ellen Hillingsø som Charlotte Söringer virker fejlcastede, men bortset fra dem, fungerer stort set alle roller. Der er også et par af subplotsne der virker småkedelige (forholdet imellem Saga/August og Rohdes sexliv), men generelt er serien over-middel spændende og der er styr på både continuity og løse ender. Stor ros til manuskriptforfatterne der har fået skruet en spændende og relativt original historie sammen. Billedsiden er også virkeligt imponerende med fejende flotte HD billeder og autentiske locations. Alt i alt en fremragende serie der varmt kan anbefales til krimifans.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:


2. sæson er netop startet, og 3. afsnit blev vist DR1 i går aftes. Jeg var selv lidt sløv til at komme i gang, så jeg har kun fået streamet afsnit 1+2 indtil videre, men det virker til at holde dampen fra den hæsblæsende første sæson oppe. Selve tempoet er BT ikke imponeret over, men jeg syns nu det er en af seriens forcer. Ingen tvivl om, at det er Forbrydelsen-skabelonen der genbruges igen (og igen), men det er pokkers effektivt! Jeg elsker desuden DRs hjemmeside, hvor afsnit kan streames i høj kvalitet. Det er god stil.

Hvad siger I andre til Broen II?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture man sep 28, 2015 14:03, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 18:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Broen var fantastisk, og indtil videre er Broen 2 mindst lige så god :)


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 19:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
I øvrigt:

Udover at blive genindspillet i USA, så er sæson 1 også blevet genindspillet i et samarbejde mellem England/Frankrig:




_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs okt 08, 2013 12:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg tror ikke, jeg kan holde til at se den historie i tre forskellige versioner, men det er da meget fedt, at det sker som sådan. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs okt 08, 2013 16:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Venter på, at min kæreste får sig taget sammen til at se første afsnit. Jeg så selv første afsnit på Netflix for et par uger siden, og det fandt truntepigen ud af, og vil nu være med til at se den. Men tror I hun tager sig sammen!!
Første afsnit fængede mig total, så glæder mig virkelig til at komme i gang.


Top
   
Indlæg: ons okt 09, 2013 8:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Jeg er også med på Broen her i anden omgang.

I første sæson var jeg meget tæt på at stoppe efter et par afsnit, da jeg synes at det med Sagas manglende sociale kompetencer var kørt alt for langt ud, men det blev heldigvis bedre, og serien var ganske spændende.

Her i anden sæson synes jeg dog, at de har kørt Saga lidt tilbage igen, sådan for at ny seere lige kan nå at få med at hun altså er lidt tosset; det er jeg lidt træt af, men ellers er den nye sæson også ret god indtil videre.

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: ons okt 09, 2013 11:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
LarsB skrev:
I første sæson var jeg meget tæt på at stoppe efter et par afsnit, da jeg synes at det med Sagas manglende sociale kompetencer var kørt alt for langt ud, men det blev heldigvis bedre, og serien var ganske spændende.

Her i anden sæson synes jeg dog, at de har kørt Saga lidt tilbage igen, sådan for at ny seere lige kan nå at få med at hun altså er lidt tosset; det er jeg lidt træt af, men ellers er den nye sæson også ret god indtil videre.


Enig. Det er en af de få ting der irriterer mig i s2, Sagas retarderede opførsel når det kommer til sociale konventioner. Yes, we get it, ingen grund til at blive ved med, at udpensle det i hvert afsnit.
[Vis Spoiler]
Fed cliffhanger-slutning på s2e03 i øvrigt. :shock:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors okt 10, 2013 13:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det var også en af de ting, der irriterede mig lidt i første sæson. Det var sjovt først, men da hun skulle på klub og vise sine manglende evner, der blev det sgu for dumt. Nuvel, det er åbenbart vigtigt for forfatterne at gøre os opmærksomme på det hele tiden, så må man jo tage det med, for ellers er Broen virkelig god.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs nov 19, 2013 11:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Efter at have holdt dampet ret godt oppe i de seneste 2-3 afsnit, var jeg faktisk lettere skuffet over afsnit #9 der løb lidt ud i sandet på trods af relativt mange reveals. Men jeg sidder naturligvis klar til, at se afslutningen på søndag.

So far giver jeg Sæson 2 en karakter på :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: men det kan ændre sig, hvis der kommer et kæmpe twist eller lign. i sæsonafslutningen.

Ser I andre stadig med?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre sep 19, 2014 13:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Broen sæson 3 er undervejs... Desværre bliver det uden Kim Bodnia. :?

BROEN VENDER TILBAGE! Nye mord og mysterier skal opklares hen over Øresund i efteråret 2015 anført af Saga Norén.

Sæson 2 spoiler
[Vis Spoiler]
Hun fik smidt sin eneste ven, Martin Rohde, i fængsel for mordet på Jens. Her bliver han siddende, så i sæson 3 bliver det op til Saga at opklare en ny række mord i Malmø og København.


svt.se/bron/det-blir-en-tredje-sasong-av-bron

Jeg synes sæson 2 løb lidt ud i sandet, så jeg ved sgu ikke helt om jeg hopper på sæson 3.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre sep 19, 2014 20:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Jeg vil se frem til den med glæde. Jeg syntes de slap rigtigt godt fra det sidst.

Så jeg sidder klar, når det en gang er tiden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: lør sep 20, 2014 1:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Jeg er også klar på mere dansk/svensk drama. Ærgerligt, at Bodnia ikke er med, men de klarer sig nok alligevel.


Top
   
Indlæg: man sep 22, 2014 19:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Saga er fantastisk...og eye-candy galore i min ydmyge bog....meeeen, der hang mere og mere en træg dunst af Forbrydelsen III over Broen opus 2... Twists and turns bare fordi forvirringen skulle totaliseres, og det mere og mere på bekostning af sund fornuft og logik og selve historien. Samme overraskelses-hurlumhej var slet ikke så påtaget og påklistret i den suværene første ombæring af Broen, så jeg håber virkelig at man i III,eren finder tilbage til rødderne minus Kim Bodnia.


Top
   
Indlæg: man sep 28, 2015 14:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:

Jeg synes sæson 2 løb lidt ud i sandet, så jeg ved sgu ikke helt om jeg hopper på sæson 3.


Nå, jeg kunne ikke lade være med, at kigge med i går aftes da s03e01 løb over skærmen.

Første indtryk er, at sæson 3 starter jævnt op. Jeg synes stadig at der fokuseres ALT ALT for meget på Sagas manglende sociale kompetencer og link til Martin Rhode (som jo ikke er med i denne sæson). Alt det shit har vi set til hudløshed.

Og så ved jeg sgu ikke helt om jeg køber præmissen om, at kønsneutralitet er et emne man vil slå ihjel for? Ah well, der er naturligvis andre nuancer i det også, så mon ikke at det ender med at være plausibelt? Det håber jeg på.

Jeg ser i hver fald med de næste søndage :D

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs sep 29, 2015 12:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Bob Dylan har selv ønsket, at få sin musik med i Broen sæson 3 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team