DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 20:25

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn sep 23, 2012 21:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Så løb første afsnit over skærmen. Det har potentiale vil jeg sige. Visuelt er den i hvert fald flot i HD. Og jeg kan også godt lide de forskellige farver til de forskellige miljøer.

Anders w. Bertelsen og Nikolaj Lie Kaas gør det rigtig godt. Jeg håber vi følger dem meget. Det er det gode og nu kommer jeg så til det negative. Manuskriptet og især den måde dialog er skrevet på. De eneste der leverer dialogen nogenlunde naturligt er de to jeg allerede har nævnt. Men det er også svært at leverer sådan replikker naturligt. INGEN mennsker taler på den måde i virkeligheden! Det er teaterdialog og det er trættende. Stram op.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn sep 23, 2012 21:14 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Har vi ikke allerede en tråd om Forbrydelsen? :) ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: søn sep 23, 2012 22:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jo, om Forbrydelsen. Men denne tråd er, hvis jeg læser overskriften rigtigt, om Forbrydelsen 3. ;)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: søn sep 23, 2012 22:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Gider ikke lave ballade, så nøjes med at konstatere at jeg var underholdt...

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: man sep 24, 2012 9:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Selv om man skulle holde tungen lige i munden, var jeg stort set underholdt af det første afsnit. Der blev startet med 100 kilometer i timen og der blev kastet mange personer og plots ind i afsnittet. Det tegner godt for serien og hvis de kan holde dampen oppe skal Forbrydelsen III nok gå hen og blive en succes.
Havde det ikke været for de få smuttere, som rev en ud af historien, havde første afsnit fået top karakter.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: man sep 24, 2012 13:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Der blev sat rigtig mange skibe i søen samtidig og det var først i det sidste kvarter, der for alvor var lidt spænding. Derudover er det en fryd at se Morten Suurballe i mit tv igen. Han bør få en spin-off!

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
Indlæg: ons okt 10, 2012 9:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 23, 2011 23:03
Indlæg: 141
Hej.

Nogen der er med på lidt gætteri om hvem der er 'morderen'?

Jeg ligger ud:

Det er vist ikke nogen hemmelighed at manden i telefonen er Thomas Gabrielson, eller GM, som han krediteres for.
Men tvivler stærkt på at det ender med at være ham der er hjernen bag det hele.

Den dybe overvejelse siger at det er Anders W. er bagmanden. Sagnet om Medea(navnet på skibet), hvor hun dræber sine børn for at få hævn, falder tilbage på Anders W. Derudover er jeg overbevist om at 'Morderen' er én af de kendte ansigter.

Den mere populistiske siger at det er Jonathan Spang. Hvorfor? - fordi han er et kendt ansigt, til en indtil videre mindre rolle.

Under alle omstændigheder er jeg ret sikker på at man frem til afsnit 9 vil jagte Gabrielson, komme tættere på for til sidst at få ham. Men at seriens tvist er, at det er en af de andre der viser sig at stå bag.

Hvad er jeres bud?

_________________
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster


Top
   
Indlæg: ons okt 10, 2012 10:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
*MULIGE SPOILERS*

Ja, det virker i hvert fald mærkeligt, at Thomas W. Gabrielsson krediteres som GM (gerningsmand?) i rulleteksterne - det må betyde, at han ikke KAN være gerningsmand. Alphatorres har måske fat i noget af det rigtige, med at Thomas W. Gabrielssons stemme bruges som decoy (ligesom i Broen, hvor gerningsmanden havde hyret en skuespiller til at indtale alle sine telefonbeskeder). Men hvem er så den rigtige gerningsmand? Den uskrevne regel er, at vedkommende skal være introduceret i første afsnit, og bookmakerne tror på Anders W. Berthelsen med Jonathan Spang som en outsider og Asbjørn Juncker (Sigurd Holmen le Dous) som et wildcard. Dog tror jeg ikke, at gerningsmanden viser sig at være Lunds partner (som jo var twistet i Forbrydelsen 2).

Andre bud kunne være "butleren" Robert Reinholdt (Stig Hoffmeyer), men han virker næsten FOR suspekt. Eller Maja Zeuthens (Helle Fagralid) læge-kæreste (der i hvert fald har et motiv), men det er næsten også for oplagt.

Jeg er i øvrigt godt underholdt af serien indtil videre :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons okt 10, 2012 22:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeg ser den for søndags-hyggens skyld...men den bliver satme dummere og dummere, og mere og mere tydeligt er det, at den nu for alvor er lavet med henblik på at hele Familien Himmelblå skal gætte med.

Hamrende utroværdig, men ganske underholdende. Skulle jeg glippe et afsnit eller tre går det dog næppe ud over nattesøvnen. Savner godt nok noget dansk krimi der hæver sig over aftenkaffe-niveau, men jeg er også miljøskadet af Beck fra hinsidan.

Morer mig iøvrigt stadigt over at ham PET-fætteren har gået på politiskole med Sarah Strikketrøje.. hun har netop fejret 25 års ansættelse hos etaten, og det må jo betyde at det samme sådan cirka er tilfældet for Borch. Skal han have samme alder som Nikolai Lie Kaas, så betyder det dog at han startede ude på Artillerivej i en alder af 13 år! (lidt bedre kan den drejes med Lund, der dog ikke må formodes at have samme alder som Sofie Gråbøl, for så har det også liiige knebet med et par år mht Politiskolen)

Nå, den er egentligt så dejligt dum denne 3. omgang, at man snildt kan slå hjernen fra, grine af den plothullede struktur og den påtagede smarte suspense-stil, og alligevel koble fint og underholdt af i den lille time dette kliniske aftenkaffe-virvar varer....


Top
   
Indlæg: tors okt 11, 2012 13:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 23, 2011 23:03
Indlæg: 141
@Henriksen

Ganske enig. Jeg er lidt overrasket hvor mange huller der egentlig er i hele serien.. Deres alder er én ting, det kan man ligesom leve med. Men hele deres tilgang til opklaring er decideret amatøragtig. Det irriterer mig faktisk en del!

Men man hænger jo på alligevel. Om ikke andet så da for at finde morderen :)

_________________
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster


Top
   
Indlæg: tors okt 11, 2012 21:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Dansk TV dramatik er ikke lige min kop te. Har personligt ikke fundet nogen dansk serie i 25 år der fangede mig, hvorfor så begynde nu. :danmark:


Top
   
Indlæg: søn okt 14, 2012 21:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Hold nu kæft! Man kan altså ikke bygge en serie op omkring at politiet konstant er uduelige og Lund gang på gang træffer lamme beslutninger. Man må altså kunne skrive noget bedre. I Silence of The Lambs agerer Clarice aldrig så dumt som Lund og der er masser af fremdrift og spænding.

Gang på handler personerne på noget uden lige at ringe eller informerer andre om hvad de gør og hvor de er. Jeg nægter at tro på at Politiet er så uprofessionelle. Desuden synes jeg virkelig at den politiske historie er en klods om benet. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med den historie. På den positive side kan man sige at den stadigvæk er flot skudt.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn okt 14, 2012 21:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeg stod af efter iaften..... Plat, uintelligent og direkte stupidt aftenkaffe-bras. Bevares, aftenkaffen fra Kronen i Aalborg var satme god, men Forbrydelsen stopper her for mit vedkommende.

Den er lavet med al dens gætværk, kun for gætværkets skyld, uden hensyntagen til om resten hænger sammen eller er troværdigt. Bare Nationen i en duft af kaffearomaer gætter med og fortsætter samtalen om Forbrydelsen over frokosten på jobbet om mandagen, så skide være med indholdet.

Replikker som stod samtlige skuespillere på en teaterscene, og en næsten perfekt klinisk rensethed i hele produktionen, får det hele til at se strømlinet ud på den alt andet end realistiske måde. Den første Forbrydelsen fik lov at vokse - fik lov til at blive spændende ud fra en nærværende interessant drabssag. Ganske vist tilsat til Borgen-politik, men det virkede ikke så påklistret den gang. Det her er bare fuld skrue for skruens skyld. Tempo, fart og suspense for tempoets, fartens og suspensens skyld. Er det overhovedet realistisk at A.P Møller, PET og Helle Thorning/Lars Løkke ville være indblandet i sådan en sag på den techno-agtige måde som dette bras forsøger at fremstille det? Jeg tror det ikke. Jeg siger ikke det SKAL være kedelig socialrealisme - slet ikke - men man HAR bevist med 1,eren, at man sagtens kan holde en vis menneskelig realisme blandet med den nødvendige fiktion uden at det dermed bliver kedeligt og direkte utroværdigt.

"Ynk, ynk, ynk" sagt på ægte Ernst Hugo Järegård-svensk....


Top
   
Indlæg: man okt 15, 2012 9:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 23, 2011 23:03
Indlæg: 141
Hvor er jeg desværre enig med jer..

For mig er det dog hverken set-up'et, skuespillet eller plottet, men det helt vildt dårlige manuskript, der gør at jeg er ved at blive hægtet af.
Som i også skriver, lyser urealismen ud af alle handlinger, de stakkels betjente gør. Fair nok at en krimi skal have en lonely ranger og at der skal ske lidt tilfældigheder, men når det nærmest bliver amatøragtig opklaring, så stinker manus.

Dog, jeg elsker krimier og elsker at gætte med, så gir det et par uger mere, hvor jeg desperat håber på at der er en forklaring på hvorfor de gør det de gør.. - selvom jeg nok godt kender svaret.

P.S. Tror stadig på at Anders W er bagmanden :)

_________________
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2012 15:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team