DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 9:12

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: The Newsroom
Indlæg: man aug 06, 2012 21:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Den nye HBO-serie The Newsroom af Aaron Sorkin, manden bag West Wing, får drøje hug af amerikanske anmeldere:
http://www.information.dk/306484

Meeen lad os nu se hvor slemt det er. Jeg har svært ved at forestille mig, at det er uinteressant, når Sorkin står bag, og serien skal måske bruge tid på at løfte sig.


Top
   
Indlæg: man aug 06, 2012 21:21 
Offline

Tilmeldt: ons apr 18, 2012 14:06
Indlæg: 146
Anmelderne er altid hårde med ordene om nye serier, og som du selv siger, så skal en serie have tid til at tage hundrede procent fat i interessen.

Det er dog værd at bide mærk i, at The Newsroom faktisk har scoret sig 8.8 på IMDb (http://www.imdb.com/title/tt1870479/), hvilket jo ikke er dårligt - bedre standpunkt end de fleste nye serier. Sidste år udkom serien Suits, som også har en score på 8.8 på IMDb, og den var anmelderne heller ikke så glade for - men alligevel, er det en af de serier der på tidspunktet klarer sig bedst.

For at vende tilbage til The Newsroom, så har jeg set første afsnit, og jeg har en lyst til at se videre. Dog har jeg aldrig været vild med Aaron Sorkin (http://www.imdb.com/name/nm0815070/#Producer). Denne serie giver mig dog ikke mere lyst til at se 'The Social Network' eller 'Moneyball', men jeg har på fornemmelsen, at det er en serie som vil have mine interesse så længe den nu varer - lad os nu håbe, at den ikke bliver canceled.


Top
   
Indlæg: ons feb 03, 2016 0:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jeg lånte S1 ved et rent tilfælde, og indtil videre er jeg flad af grin over Jeff Daniels. Han er simpelt hen bare for cool. Nu jeg er færdig med The Thick Of It, og House Of Cards er gået i selvsving, er det lige hvad jeg har brug for - massemedier, politik, rygstikkeri, intriger, og masser af tredjegrads tilsvininger på et højt plan.

Og for dælen da, når det ikke er Daniels der fyrer en ultrasnedig oneliner af, så er det Sam Waterston. Scenerne med de to sammen er toppen af kransekagen hvad den serie angår.

Aaron Sorkin har aldrig imponeret mig, men Newsroom er - indtil videre - en genistreg.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons feb 03, 2016 0:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg blev færdig med serien for anden gang, her for et par dage siden.

Det er uden tvivl en af de bedste serier nogensinde. Hvis nu Maggie havde været spillet af f.eks. Brie Larson i stedet for Alison Pill, så havde jeg nok ikke været i tvivl om, at det var den bedste nogensinde :)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons feb 03, 2016 0:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Arh, hun er lige tilpas meget forhutlet bimbette i det virkelige liv til hun passer fint ind.

Og den glade stereotypede IT helpdesk nørd fra Indien er ingen mindre end Dev Patel, Hr. Slumdog Millionaire himself. Jeg vidste bare jeg havde set det glade fjæs før :thumb:

Det er godt nok god underholdning. Bare de første otte minutter af første afsnit var nok til jeg bare skulle se mere.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons feb 03, 2016 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
t23 skrev:
Jeg lånte S1 ved et rent tilfælde, og indtil videre er jeg flad af grin over Jeff Daniels. Han er simpelt hen bare for cool. Nu jeg er færdig med The Thick Of It, og House Of Cards er gået i selvsving, er det lige hvad jeg har brug for - massemedier, politik, rygstikkeri, intriger, og masser af tredjegrads tilsvininger på et højt plan.

Og for dælen da, når det ikke er Daniels der fyrer en ultrasnedig oneliner af, så er det Sam Waterston. Scenerne med de to sammen er toppen af kransekagen hvad den serie angår.

Aaron Sorkin har aldrig imponeret mig, men Newsroom er - indtil videre - en genistreg.


Har du set The West Wing/Præsidentens mænd-serien? Den tror jeg du - med dine nævnte præferencer - vil elske. Det er IMHO ikke med spillefilmene, at Sorkin har brilleret. Det er i højere grad i serieformatet, hvor han for alvor kan folde sit talent for dialogtungt drama ud.


Top
   
Indlæg: ons feb 03, 2016 11:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Ka-Bang skrev:
Har du set The West Wing/Præsidentens mænd-serien? Den tror jeg du - med dine nævnte præferencer - vil elske.

Yep, fik set en sæson af den for en ti års tid siden. Nu er jeg ikke noget seriemenneske, så syv sæsoner er alt alt for meget for mig, men hvad præferencer angår har du ramt plet, helt sikkert. Du kan smide de to HBO film Recount og Game Change med hhv. Kevin Spacey og Julianne Moore og min absolutte genrefavorit In The Loop (filmen til The Thick Of It) med i den bunke.

Indtil videre vinder Sam Waterston i The Newsroom med sin kommentar "nu har jeg siddet her i to en halv time uden at vide hvorfor - jeg føler mig som skuespillerne i en Fellini film!". Jeg var helt færdig :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors feb 04, 2016 10:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
t23 skrev:
Indtil videre vinder Sam Waterston i The Newsroom med sin kommentar "nu har jeg siddet her i to en halv time uden at vide hvorfor - jeg føler mig som skuespillerne i en Fellini film!". Jeg var helt færdig :)


Ha-ha, smukt! Du vil finde mange lunser af den slags i The West Wing, som du sikkert har fået færten af, men det kræver selvfølgelig lidt gåpåmod med så mange sæsoner. Jeg selv skal også have samlet op på sæson 2 og 3 af The Newsroom på et tidspunkt. Hvis du har HBO og er til politisk drama (også af den mindre vittige slags), er Show Me a Hero en fin, overskuelig miniserie.


Top
   
Indlæg: tors feb 04, 2016 13:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Ka-Bang skrev:
Hvis du har HBO og er til politisk drama (også af den mindre vittige slags), er Show Me a Hero en fin, overskuelig miniserie.

Se, det er jo noget jeg kan bruge til noget. God satire skal helst stikke til begge sider af hegnet, og hvis der ikke bliver nisset op i facts, så meget desto bedre. Det behøver dog ikke være satire, bare det er velskrevet og skruet behørligt sammen - for eksempel er The State Within en hamrende fed miniserie.

Og jo, fik lige HBO gennem arbejdet her i Fredags, så jeg er som en lille dreng i en slikbutik - der er ikke sååååå meget at vælge imellem, men der er da rigeligt til at bruge nogle sene vinteraftener på :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team