DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 23:34

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
 Titel: Homeland
Indlæg: tors jan 05, 2012 0:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Homeland

Billede

Efter at have været missing in action i otte år, bliver Sergent Nicholas Brody (Damian Lewis, Band of Brothers) fundet fanget i en terrorcelle i Mellemøsten. Hans hjemkomst til Staterne vækker stor glæde, og CIA og regeringen ser det straks som en god PR-fidus til at rose den amerikanske efterretning og deres tropper.
Dog deler alle ikke samme umiddelbare begejstring - CIA agent Carrie Mathison (Claire Danes), der fører en indre kamp med sin egen psyke, har nemlig en mistanke om, at det ikke er tilfældigt, at terroristerne har ladet ham leve i fangenskab i otte år og, at der gemmer sig en hemmelig og grusom agenda bag hans opdagelse og hjemkomst, som kan true landet sikkerhed.
Midt i dette scenarie findes også Nicholas' kone Jessica (Morena Baccarin, V & Firefly), og deres to børn, der efterhånden havde opgivet håbet om hans hjemkomst og var på trippen til at starte et nyt liv med en ny mand - som er en gammel ven af Nicholas.

Sådan er banen kridtet op i thriller/mystery serien Homeland, der netop nu kører på DR 1. Serien, der er fra 2011, er blevet nomineret til tre Golden Globes, og efter at have set første afsnit er jeg solgt! Jeg er fanget af en spændende historie og et godt set-up med interessante og vedkommende karakterer, og glæder mig til at se mere.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: tors jan 05, 2012 11:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Har set de første 9 afsnit og den holder den gode stil. :thumb:


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: tors jan 05, 2012 11:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg er spændt på serien.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: man jan 16, 2012 12:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Så første afsnit i går - rigtig fed start! Desuden har Damian Lewis en stor stjerne hos mig efter sin fantastiske præstation i Band of Brothers! Jeg glæder mig til at se mere.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: man jan 16, 2012 12:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Serien vandt to Golden Globes i går - Bedste drama serie og bedste kvindelige hovedrolle i en drama serie. Det er godt gået :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: man jan 16, 2012 16:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg har set de første to afsnit og Homeland ser spændende ud. Jeg kan godt lide film og serier der kunne ske i virkeligheden og her er Homeland, lige bortset fra den kvindelige hovedrolle, helt fremme. At serien også lige blevet belønnet med Golden Globe priser gør det, i teorien, ikke dårligere.

Men Claire Danes som lige har modtaget en Golden Globe var lige ved at få mig til at slukke midvejs i første afsnit. For hun er, modsat resten af karaktererne, lidt for meget stereotyp og lidt for utroværdig. Hun er for skabelonagtig som agenten der går sine egne veje og har rod i alt. Lige fra at komme for sent på arbejde, være psykotisk, tilbyde chefen sex og meget mere. Her havde en CIA holdspiller nok været mere troværdig. Måske sammen med en partner. Men nevermind.

Ellers er der kørt i stilling til en spændende thriller som har det meste. Brodys familie som har problemer. Især konen som er i et dilemma fordi hun er kommet videre i sit liv og har lagen gymnastik med Brodys gode ven. Agenten som mistænker den hjemvendte krigshelt for at være terrorist.
Jo, det skal nok blive godt og man må håbe at DR holder på. Det ville være synd hvis de vælger at stoppe serien på et tidspunkt.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: man jan 16, 2012 18:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Hvis man kan lide Damien Lewis så er serien Life og rigtig god.


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: fre mar 09, 2012 12:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Homeland: Sæson 1

Billede

Efter at have været missing in action i otte år, bliver Sergent Nicholas Brody (Damian Lewis, Band of Brothers) fundet fanget i en terrorcelle i Mellemøsten. Hans hjemkomst til Staterne vækker stor glæde, og CIA og regeringen ser det straks som en god PR-fidus til at rose den amerikanske efterretning og deres tropper.
Dog deler alle ikke samme umiddelbare begejstring - CIA agent Carrie Mathison (Claire Danes), der fører en indre kamp med sin egen psyke, har nemlig en mistanke om, at det ikke er tilfældigt, at terroristerne har ladet ham leve i fangenskab i otte år og, at der gemmer sig en hemmelig og grusom agenda bag hans opdagelse og hjemkomst, som kan true landet sikkerhed.
Midt i dette scenarie findes også Nicholas' kone Jessica (Morena Baccarin, V & Firefly), og deres to børn, der efterhånden havde opgivet håbet om hans hjemkomst og var på trippen til at starte et nyt liv med en ny mand - som er en gammel ven af Nicholas.

Homeland
vandt årets Golden Globe for bedste dramaserie foran bl.a. den storslåede og episke Game of Thrones. Jeg havde lidt svært ved at forstå det, da Game of Thrones ellers var blevet omtalt som noget af det ypperligste TV havde produceret.
Efter at set Homeland færdig, kan jeg godt følge det, for Homeland er intet mindre end en fremragende spændingsserie, hvor spændingen er konstant udviklende, drevet af et rigtig godt plot og fremragende skuespil.
Claire Danes er perfekt i rollen som den sindslidende Carrie, der er besat af hendes arbejde med at bekæmpe terrorisme og forsvare hendes nation fra interne og eksterne trusler. Hendes modpart i Brody bliver i samme forrygende stil spillet af Damian Lewis, der spiller rollen som den hjemvendte krigshelt med en meget kontrolleret overflade men med et indre, der virker til at være klar til at eksplodere, hvornår end det skal være.
Seriens stil og plot kan sammenlignes med første sæson af 24 Timer, hvor der også konstant var spænding, plot-vrid og nye forviklinger, der gjorde, at man ikke vidste, hvem man som seer skulle stole på eller placere sin sympati ved.

Jeg kan på det kraftigste anbefale Homeland til enhver, der søger en spændende serie, der behandler et tidssvarende emne og byder på rigtig gode skuespilpræstationer.

Mener jeg at det var korrekt, at Homeland vandt foran Game of Thrones? Tjah, det er to vidt forskellige serier, der er rigtig gode på hver deres måde - så jeg er vist bare glad for, at jeg ikke skulle træffe den beslutning.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: lør mar 10, 2012 23:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Rundes første sæson af, eller er det en cliffhanger-afslutning?

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: lør mar 10, 2012 23:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Hold kæft hvor er jeg træt af at den her serie ikke engang kan købes på amerikansk iTunes. Den er heller ikke på Hulu, og selvfølgelig heller ikke på Netflix endnu. Jeg nåede ikke at se den på DR1, og der ville den jo alligevel ikke være i HD...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: man mar 12, 2012 10:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
rammy skrev:
Rundes første sæson af, eller er det en cliffhanger-afslutning?

Første sæson rundes af :)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: man mar 12, 2012 14:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Dejligt!

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: lør mar 24, 2012 18:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Så blev jeg færdig med første sæson af Homeland og den lander blødt blandt andre mainstream thrillerserier. At serien har fået så stor rating på IMDB og nomineret til flere priser forstår jeg ikke, for den skiller sig ikke specielt meget ud fra andre i samme genre. Bevares, serien vil gerne fortælle en spændende historie og ser man på oplægget er der også basis for en super thriller serie. Læg dertil et godt 'cast' og en succes er født. Desværre kan den ikke leve op til forventningerne og jeg blev lidt skuffet.
For går man i gang med Homeland i den tro at det er en thriller serie med en historie som kunne ske i virkeligheden bliver man skuffet og det er nok derfor jeg ikke kan komme op at ringe over den. Dertil er den for langt ude og det sørger en af hovedpersonerne for.
Desværre, fristes man til at sige. For serien har virkelig potentiale til så meget mere.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: man jun 18, 2012 14:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er enig, Silver. Mit største problem med Homeland er helt klart Claire Danes' rolle. Ikke at hun er arbejdsnarkoman, men mere at vi skal købe, at hun er kommet ind i CIA selvom hun er lettere psykotisk uden medicin. Uden den del af rollen, ville Homeland faktisk fungere bedre. Ellers er Homeland en spændende serie, selvom jeg er ked af, at Moreena Baccharin skal spille sådan en total intetsigende husmor, der ikke rigtigt bidrager med noget til serien. Hun skulle så i øvrigt være blevet gravid som 17-årig eller lignende, hvis hun skulle have datteren.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel: Re: Homeland
Indlæg: man jun 18, 2012 15:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Holmsgaard skrev:
Hun skulle så i øvrigt være blevet gravid som 17-årig eller lignende, hvis hun skulle have datteren.


Hun spiller nok et par år ældre end hun er i virkeligheden, og det er jo ikke usandsynligt at hun fik sit første barn mens hun var en 19-20 stykker.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team