DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jan 16, 2012 14:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Langt mere horror betonet end The Walking Dead; mere uhygge, mere spænding og god gang i chokscenerne.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man jan 16, 2012 14:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Lige det svar jeg håbede på :clap:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tirs jan 24, 2012 1:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Uhh, denne serie ser ud til at være en ond omgang. Fik i aften langt om længe set første afsnit, og jeg glæder mig allerede til at se mere. Jeg kan godt forstå, Jessica Lange har fået en pris, hvis hendes præstationer i serien er lige så stærke som de er i piloten. Vild start. Håber tempoet holder.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jan 24, 2012 2:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Du kan roligt glæde dig til resten. Ganske suveræn serie, som jeg nærmest åd råt på kun 2 dage ;o)

Men det er så også rigtigt nok, det med Twin Peaks sammenligningen.
Denne serie kunne godt have haft David Lynch inde over.

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: tirs jan 24, 2012 12:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Jeg er også igennem første sæson og synes det var lidt en blandet fornøjelse... De første 7-8-9 afsnit fungerer det fint. Så længe der bliver smidt nye spøgelser/historier i gryden er underholdningen fin omend vi er i horror-kliche land her. De sidste 3 afsnit eller så var derimod lidt svære at komme igennem. Serien er sådan et underligt mix af Rosemary's Baby/Omen/Random Ghost Story og Twilight iblandet lidt splat. Drama-delen i serien er dog noget tynd og det der Twilight-halløj (bare med spøgelser) bliver også lidt langtrukket og da det var mest det der prægede afslutningen, ja så...

Men det bliver spændende at se hvad der sker i sæson 2. Hvis den fortsætter hvor den slap er det en død serie i mere end een forstand :)

Det med Lynch har jeg set nævnt et par gange, og jeg kan ærligt talt ikke se det. American Horror Story er sådan set ikke særlig underlig. Når først man har accepteret at spøgelser er en del af hverdagen i huset ja så er den ligeud af landevejen. Det synes jeg derimod ikke Twin Peaks eller Lynch-film generelt er.


Top
   
Indlæg: tirs jan 24, 2012 13:26 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
American Horror Story: Sæson 1

Billede

Familien Harmon bestående af faderen Ben, moderen Vivien og deres teenagedatter Violet er netop flyttet fra Bosten til Los Angeles for at starte på en frisk, efter familen var ved at gå i opløsning grundet Bens fejltrin med en tidligere patient. De flytter ind i en stor gammel villa, som de har fået for en slik - men grundet til den lave pris skal findes i husets historie, en meget grusom historie. Det viser sig hurtigt, at de ikke er alene i hjemmet og den påvirkning huset om omgivelserne har på dem skaber en helt ny situationen for den i forvejen stærkt prøvede familie.

American Horror Story er et frisk pust i horrorgenren på TV. Der hersker en dejlig blanding af horror/mystery og drama til at der skabes spænding i hvert afsnit. Serien starter med at præsentere forskellige karakterer og biplot i den første halvdel, for derefter at flette det hele sammen i anden halvdel og dermed skabe helhed og forståelse for hvad det egentlig er der sker i det gale hus.

Skuespillet er overall fint og især Jessica Lange som den gale naboenke stråler igennem! De mange karakterer vi møder undervejs skaber god dynamik i historien, og deres sære væsner giver et dejligt twisted billede af miljøet. Flere kendte ansigter har gæsteroller undervejs bl.a. Mena Suvari og Zachary Quinto, hvilket giver en vis kvalitet i rollerne.

Hvis man er til at mystery, spænding og gys så kan serien klart anbefales.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons jan 25, 2012 13:52 
Offline

Tilmeldt: tirs dec 02, 2003 22:33
Indlæg: 186
Avatar666 skrev:
det bliver spændende at se hvad der sker i sæson 2. Hvis den fortsætter hvor den slap er det en død serie i mere end een forstand :)

Det gør den ikke. Sæson 1 var en komplet historie som nu er slut.
Sæson 2 vil blive et helt nyt hus, nye temaer og helt nye figurer.


Top
   
Indlæg: søn jan 29, 2012 15:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Spørgsmål - i spoilertag:

[spoiler]Condance vil ikke begrave Mr Escandarian i haven, så han ikke kan gå igen i Murder House.

Den fallerede skuespillerinde og det unge boytoy Troy, der begge dræbes i huset, bliver ikke begravet nær huset, går til gengæld igen der.

Er det et plothul eller har jeg misforstået noget?[/spoiler]

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn jan 29, 2012 15:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Holmsgaard skrev:
Spørgsmål - i spoilertag:

[spoiler]Condance vil ikke begrave Mr Escandarian i haven, så han ikke kan gå igen i Murder House.

Den fallerede skuespillerinde og det unge boytoy Troy, der begge dræbes i huset, bliver ikke begravet nær huset, går til gengæld igen der.

Er det et plothul eller har jeg misforstået noget?[/spoiler]

[spoiler=]Sålænge de bliver dræbt på grunden, så går de igen - uanset hvor de bliver begravet.[/spoiler]

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man jan 30, 2012 8:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Holmsgaard skrev:
Spørgsmål - i spoilertag:

[spoiler]Condance vil ikke begrave Mr Escandarian i haven, så han ikke kan gå igen i Murder House.

Den fallerede skuespillerinde og det unge boytoy Troy, der begge dræbes i huset, bliver ikke begravet nær huset, går til gengæld igen der.

Er det et plothul eller har jeg misforstået noget?[/spoiler]

[spoiler]Såvidt jeg husker bliver Mr. Escandarian heller ikke dræbt i huset/på grunden. Condance siger noget om, at de skal huske at fjerne fra huset/grunden ham inden han udånder/giver sit sidste suk, så hun ikke risikerer, at rende på ham igen[/spoiler]

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: man jan 30, 2012 10:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg vil give American Horror Story sæson 1

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

American Horror Story starter forrygende ud med nogle gedigne gys i de første par afsnit, bliver lidt mindre gysende, men fortæller en god historie all around.

Der er visse dele af historien, som slet, slet ikke blev udforsket nok, mens andre ting blev udforsket lidt for meget. Stærke biroller til Kate Mara (fra bl.a. 127 Hours og Brokeback Mountain) som den i hovedrollen forgabte studerende, Zachary Quinto (Sylar fra Heroes og Spock i Star Trek) og i særdeleshed til Jessica Lange i rollen som den yderst interessante Constance. Generelt er serien i særdeleshed velspillet og interessant hele vejen igennem, men dens plot bevægede sig som sæsonen skred frem fra horror til familiedrama. Sidste afsnit var desuden også alt for udpenslende, synes jeg.

Da jeg ikke vil spoile for meget, og selv havde stor glæde af minimalt kendskab til serien inden jeg gik i gang, vil jeg ikke spoile yderligere. Absolut godkendt.

Jeg glæder mig til at se, hvad de finder på næste gang.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jan 30, 2012 14:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jul 09, 2007 10:26
Indlæg: 882
Geografisk sted: Aalborg
Holmsgaard skrev:
Zachary Quinto (Sylar fra Heroes og Spock i Star Trek)

Wrong Spock!
Billede


Top
   
Indlæg: man jan 30, 2012 14:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
:)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2012 23:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Billede

American Horror Story: Asylum er titlen på anden sæson af American Horror Story. Jessica Lange og Zachary Quinto vender tilbage i nye roller, mens en række nye skuespillere indtager de andre roller, heriblandt Chloe Sevigny, Adam Levine og James Cromwell.

Teasere til sæson 2 samt lidt information om samme kan findes her

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn nov 18, 2012 13:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har set de første tre afsnit af American Horror Story: Asylum, og jeg kan kun sige, at det er super godt igen i år.

Jessica Lange er lige så led, ond og gennemført som i første sæson/historie, og det er super fedt, at historien nu har bredt sig til et sindssygeanstalt. Zachary Quinto er super, ligesom Evan Peters igen er rigtigt god. I denne sæson er James Cromwell kommet til som en psykopat af en doktor, og han er rigtigt god. Joseph Fiennes er med som præst på sindssygeanstalten, og selvom hans rolle indtil videre har været ret begrænset, er han også god i den rolle. I det hele taget er historien væsentligt mere intens og - indtil videre - bedre end sidste års Murder House-historie, så jeg kan kun anbefale DAHF-folket at komme i gang. :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team