DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 12:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 303 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 521 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors apr 21, 2011 22:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Så så jeg lige HBO´s nye serie "A Game of Thrones", og hold da op for en start :shock:
Det er da helt sikkert en serie jeg skal følge med i, for der er da lagt i ovnen til det helt store.
Endvidere bliver det spændende om de kan holde sig til bogen, i lig så høj grad, som de har gjort nu i den første afsnit.

Hvad siger i ???


Top
   
Indlæg: tors apr 21, 2011 23:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
Jeg håber HBO for engangs skyld vil køre en stor serie til ende og ikke stoppe den før tid, så man står med en potentiel formidabel serie i et bokssæt, som blev stoppet fordi den ikke lige på tidspunktet havde de forventede salgstal. Ikke at jeg tror det vil ske med denne, for jeg tror fantasy har tag i mange, men der er forskel på serier og hvorvidt de slår igennem med det samme, eller de er sløve startere og sidenhen vokser og bliver en stor succes.

Så vidt jeg ved er Game of Thrones en potentiel "6 sæsoner", én pr. bog og derfor kan det sagtens tænkes, at den får kniven efter sæson 3 eller 4, skulle den ikke lige formå at opretholde dampen.

Derudover har jeg ikke mulighed for at se serien på nogle kanaler, så jeg venter til den udkommer på disc, da jeg ikke kan holde ud at se 1. afsnit af gangen og så vente en uge.

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
Indlæg: lør apr 23, 2011 22:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har netop set første afsnit, og jeg kan kun finde meget positive superlativer frem. Fremragende historie, velspillet, brutal, interessant, intrigant, medrivende og ikke mindst velskrevet historie.

Jeg har kun set ét afsnit, men jeg har allerede meget, meget lyst til at læse A Song of Fire & Ice-bøgerne.

Som en sidebemærkning skal det nævnes, at Nicolaj Coster-Waldau spiller helt utroligt godt (samme med Lena Heyday, dronningen fra 300 og hovedpersonen i The Sarah Connor Chronicles). Sean Bean er desuden, som altid, rigtigt god. Han spiller rollen som langhåret, skægget middelalderskrigsveteran til UG igen-igen!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man apr 25, 2011 16:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Andet afsnit var mindst lige så spændende som første afsnit. Der er virkelig mange figurer at holde styr på, men det var noget nemmere at holde styr på dem i dette afsnit.

Så absolut en serie, jeg vil anbefale på det allerkraftigste, hvis der er nogen, der mangler en serie at følge med i uge for uge.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man apr 25, 2011 20:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Synes også den er fremragende, men jeg tror jeg venter på blu-ray udgivelsen. Har ikke tålmodighed til at vente en uge på nye afsnit.


Top
   
Indlæg: man apr 25, 2011 21:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Holmsgaard skrev:
Så absolut en serie, jeg vil anbefale på det allerkraftigste, hvis der er nogen, der mangler en serie at følge med i uge for uge.

Hvor kan den ses?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: man apr 25, 2011 21:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Silver Surfer skrev:
Holmsgaard skrev:
Så absolut en serie, jeg vil anbefale på det allerkraftigste, hvis der er nogen, der mangler en serie at følge med i uge for uge.

Hvor kan den ses?


Jeg tror, Canal + sender den senere på året. Jeg har tyet til internettets mange muligheder for at se med.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man apr 25, 2011 22:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Ja alle de nye serier kan ses på nettet, hvis man lige ved hvordan. :thumb:


Top
   
Indlæg: man apr 25, 2011 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Ja og det lyder til at være udbredt. :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs maj 17, 2011 7:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Hvad siger folk til afsnit 5 ?
Jeg har ikke set det endnu, men mon ikke jeg, i selvskab med en god øl, skal kikke lidt GoT i aften.


Top
   
Indlæg: tirs maj 17, 2011 7:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Der er kommet flere sten i tandhjulene imellem familien Lannister og Stark. Så tingene begynder at spidse til i serien med flere sexscener, voldscener og vi møder flere små sindssyge personer. Ja, lige hvor man tror serien har vist sig frem, så overrasker den endnu en gang :P :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 17, 2011 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Sikke en fantastisk serie og sikke nogle fantastiske figurer.

Jeg elsker Tyrion Lannister, mesterligt spillet af Peter Dinklage. Jeg er også vild med rigtigt mange af de andre figurer, men savnede dog at kigge på den fagre Daenaerys i dette afsnit.

Fedt og medrivende stadigvæk - og jeg ser frem til at se The White Walkers før eller siden! :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons maj 18, 2011 14:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Og afsnit 5.... Wow et afsnit :clap:

[spoiler]Så ser man lige en ridder, i vrede, beheade en hest med et tohåndssværd :o Så bliver det da ikke meget bedre.[/spoiler]

Og hold da op en cliffhanger, jeg glæder mig allerede til næste søndag, eller hvad siger i andre !

Til dem der endnu ikke er hoppet på vognen, kan jeg kun sige... Hop på, og det kan kun gå for langsomt :thumb:


Top
   
Indlæg: ons maj 18, 2011 19:28 
Offline

Tilmeldt: tirs dec 02, 2003 22:33
Indlæg: 186
^ Jeg er overhovedet ikke i tvivl om, at inden sæson 1 er slut, så er dette den bedste serie nogensinde i hele verden :)


Top
   
Indlæg: ons maj 18, 2011 20:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
Nu kom jeg med på vognen og allerede efter første afsnit er jeg blown away :mrgreen: Der bliver lagt rigtig mange tråde ud til et overordentligt intrigant plot og herligt med Nikkelaj i en rigtig sleazy rolle! Jeg forstår bare ikke, hvorfor den kun vises i SD-kvalitet på Canal+?

_________________
:mrgreen: Spis ost! :mrgreen:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 303 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 521 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team