DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 166 indlæg ]  Gå til side Foregående 18 9 10 11 12 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør jan 02, 2016 23:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg tror at jeg skal i gang med at se Sherlock. Jeg mangler en god serie, indtil Game of Thrones starter igen om få måneder.


Top
   
Indlæg: lør jan 02, 2016 23:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Fritte skrev:
Jeg tror at jeg skal i gang med at se Sherlock. Jeg mangler en god serie, indtil Game of Thrones starter igen om få måneder.


Det første halve afsnit var et kæmpe "hvad sker der her?" moment for mig, for Sherlock bruger smartphones og Watson skriver en blog, og man skulle lige vænne sig til at den var opdateret til nutiden.

Nuvel, det være sagt, er det en hyperintelligent serie, som virkeligt er toppen af hvad der kommer ud fra UK for tiden - og det niveau er allerede sat højt. De skyder jo med skarpt når det kommer til serier af høj kvalitet, og Sherlock er kirsebærret på lagkagen, eller hvad man nu end kalder det.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn jan 03, 2016 10:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Just präcis - det krævede lige en kort omstilling, men når det så falder i hak, så ja, så er det dælme toppen af poppen i afdelingen for velproducerede intelligente tv-serier.


Top
   
Indlæg: søn jan 03, 2016 20:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Nå men det skal da ikke hedde sig, at jeg ikke altid er på tværs. Næ nej. Jeg synes alt for mange afsnit af Sherlock har haft absurd usandsynlige og fortænkte historier. Første sæson var ikke så slem, men det er kun gået ned ad bakke siden, kulminerende med den pinlige tredje sæson og den nye "julespecial" som ganske enkelt er tåkrummende åndssvag. :wallbanger:

Det eneste der har fået mig til at fortsætte med serien er skuespillerne og nogle skarpe/morsomme replikker. Jeg vil måske endda sige, at alt undtagen historierne er i orden. Derfor synes jeg da også at det klart bedste afsnit af S3 var det med brylluppet - knap så meget historie og bare en masse sjove replikker.


Top
   
Indlæg: søn jan 03, 2016 23:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
t23 skrev:
Fritte skrev:
Jeg tror at jeg skal i gang med at se Sherlock. Jeg mangler en god serie, indtil Game of Thrones starter igen om få måneder.


Det første halve afsnit var et kæmpe "hvad sker der her?" moment for mig, for Sherlock bruger smartphones og Watson skriver en blog, og man skulle lige vænne sig til at den var opdateret til nutiden.

Nuvel, det være sagt, er det en hyperintelligent serie, som virkeligt er toppen af hvad der kommer ud fra UK for tiden - og det niveau er allerede sat højt. De skyder jo med skarpt når det kommer til serier af høj kvalitet, og Sherlock er kirsebærret på lagkagen, eller hvad man nu end kalder det.


Henriksen skrev:
Just präcis - det krævede lige en kort omstilling, men når det så falder i hak, så ja, så er det dælme toppen af poppen i afdelingen for velproducerede intelligente tv-serier.


Har set de første 20 minutter og er allerede hooked. :thumb: Passer fint med X-Files, som jeg også er i gang med.


Top
   
Indlæg: man jan 04, 2016 0:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Steen T skrev:
den pinlige tredje sæson

Jeg må desværre give dig ret - sæson 3 var langt fra på niveau med de første to. Men du er nu lidt hård imod de to første. Jeg vil klart hellere se dem end Guy Ritchie's to film.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jan 04, 2016 12:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ritchies film er en hån mod Conan Doyle, og Robert Downey har mere travlt med at spille sig selv end at være Holmes. Argh.

Enig i, at 3. sæson ikke kunne holde niveauet, men jeg synes nu de første seks afsnit var et frisk pust, og dynamikken mellem Holmes og Watson er bedre i 2. sæson end i 1.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre okt 28, 2016 9:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Sæson 4 teaser poster:

Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 28, 2016 9:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Og sæson 4 teaser:



Top
   
Indlæg: fre okt 28, 2016 9:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
De skylder os noget godt efter den slatne julespecial. Bring it on Billede

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre dec 16, 2016 10:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Sæson 4 kommer på Netflix den 2. januar. :)


Top
   
Indlæg: fre dec 16, 2016 12:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Fedt!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: lør jan 28, 2017 11:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fritte skrev:
Jeg tror at jeg skal i gang med at se Sherlock. Jeg mangler en god serie, indtil Game of Thrones starter igen om få måneder.


^ Skrev jeg tilbage i januar 2016. Jeg nåede kun at se 20 minutter af første afsnit, på det tidspunkt.

Fast-forward til december 2016, hvor jeg så sæson 1 på et par dage. Forleden blev jeg færdig med sæson 2 og i går blev jeg færdig med første afsnit af sæson 3. :D

Der har været et par duds imellem (havde for høje forventninger til Hounds of Baskerville og Empty Hearses main plot var i baggrunden, for at gøre plads til at forklare cliffhangeren fra forrige sæson), men generelt synes jeg at det er en spændende serie, med lette karakterer. Kemien mellem Benedict Cumberbatch og Martin Freeman fungerer bare! :thumb: Så gør det faktisk ikke noget at hvert afsnit varer 90 minutter.


Top
   
Indlæg: ons feb 15, 2017 9:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Opsamling, nu hvor jeg er færdig med sæson 4.

Fritte skrev:
Buck Rogers skrev:
Og endelig var der Sherlock, der startede skidt, peakede med et fantastisk 2. afsnit og så røg lidt ned igen i finalen. Det virker som om d'herrer Gatiss og Moffat har mistet tiltroen til de to hovedpersoners tiltrækning, hvorfor de propper 4. ombæring med alt for mange udenomskarakterer og nærmest navlepillende familierelationer. Måske skal de stoppe mens legen er (nogenlunde god).


Jeg er i gang med Sherlock. :) Puha, det var virkelig anstrengende at komme igennem the abomination der var afsnittet The Abominable Bride. :shock: Det fungerede slet ikke i min bog. Jeg synes heller ikke at sidste afsnit af 3. sæson var særlig godt. Bryllupsafsnittet var dog veludført og rigtig morsomt! Inden længe står den på sæson 4 og tilbage i vante omgivelser.


Det var godt nok en ringe start på sæson 4. Puuuuuha. Ualmindelig kedeligt og det fortsatte på samme måde i afsnit 2. Lige pludselig bliver de 90 minutter rigtig, rigtig lange og at se Sherlock bliver til en chore man ikke gider... :zzz: Indtil afsnit 3, hvor det hele bliver rigtig interessant. En ond katten-efter-musen-leg! :thumb: 1 ud af 3 er selvfølgelig ikke godt nok, men jeg er stadig med, såfremt de finder på en 5. sæson. Men Sherlock var altså allerbedst i starten.


Top
   
Indlæg: ons feb 15, 2017 10:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Katten-efter-musen-delen i 3. afsnit er i princippet ok, men jeg synes, at den udvider persongalleriet unødvendigt, og så kommer Sherlock-karakteren efterhånden for langt væk fra det, jeg forbinder med ham. Men det var da for det meste underholdende nok :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 166 indlæg ]  Gå til side Foregående 18 9 10 11 12 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team