DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 5:30

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs okt 20, 2009 2:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
Sons of Anarchy - BD

Jeg modtog i dag denne serie på blu-ray fra DVDPacific. Jeg har gjort det til en vane at lytte godt efter, hvad Tim Goodman fra SFGate.com siger om serier. Hans næse for serier er spot on, hver eneste gang han anbefaler noget. The Wire, Deadwood, Carnivale, Mad Men. Han har en smag efter min smag. Jeg følger med i hans blog The Bastard Machine og derved blev jeg opmærksom på Sons of Anarchy.

Billede

Now what have we got here. Hellboy, Pete fra Hooligans, frk. Menken fra Mad Men, Charlie Utter fra Deadwood nu Unser, Peggy Bundy og tre fire andre mere end habile birolle skuespillere. Et mere end udmærket ensemble til FX kanalens nye serie om byen Charming og dens lokale rockerbande, som lever af våbenhandel og alskens ulovligheder. Midtpunkt er bandens vicepræsident Jackson 'Jax' Teller, præsidenten Clarence 'Clay' Morrow, spillet af Ron Perlman og dennes kone, Gemma, som samtidig er mor til Jax.

Jeg fik set tre afsnit her til aften og jeg er solgt. Var godt nok skeptisk, hvorvidt man kan bygge en serie op omkring en rockerbande, som er seværdig gennem længere tid. Jeg har ikke kedet mig et sekund hidtil. Det er en serie, som ikke er beregnet for amerikansk primetime landsdækkende TV. Dertil er indholdet både for voldeligt, dekadent og sproget for eksplicit. Både Perlman (det er rart at se ham i en serie hovedrolle), Hooligan og fru Bundy spiller til UG.

HD kvaliteten er god. Detaljeret, skarpt, tilfredsstillende sortniveau med en tendens til, i sekvenser, overdreven sort-hvid kontrast. Lyden er endnu bedre, faktisk helt i top for en serie. Hvis det er lyden fra en Harley man holder af, så er det ikke Easy Rider, men Sons of Anarchy man skal købe.

Absolut det bedste forsøg i serie kategorien jeg har set siden Mad Men. Herligt non-mainstream. Glæder mig til at se sæson 1 til ende i denne uge.

Film: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
Indlæg: tirs okt 20, 2009 9:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
som, jeg har skrevet tidligere herinde, er dette en superserie, som jeg kun kan anbefale alle andre. jeg synes den minder lidt om sopranos. men alle med hang til tvserie skal se den.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tirs okt 20, 2009 11:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
Jeg har ikke kunnet finde en tidligere tråd om SoA. Hvis nogle "ved hvor den er", så smid gerne et link :D

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
Indlæg: tirs okt 20, 2009 12:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jul 31, 2008 22:00
Indlæg: 1498
Geografisk sted: Glumsø, Sjælland
Helt enig Bruce, har selv næsten lige set sæson 1 og blev rigtig herligt overrasket. Total fed serie som sidder lige i skabet hos mig. Ser vi dig i nærmeste fremtid nede ved tatovøren med et stk SOA på ryggen? ;)

_________________
En liste over de blå
Everything Counts (In Large Amounts)


Top
   
Indlæg: tirs okt 20, 2009 12:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Bruce skrev:
Jeg har ikke kunnet finde en tidligere tråd om SoA. Hvis nogle "ved hvor den er", så smid gerne et link :D


Den er blevet anbefalet i denne tråd:

http://www.dahf.dk/viewtopic.php?f=3&t=27606&start=150

Jeg har den på listen :)

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: tirs okt 20, 2009 15:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
Rasmus J skrev:
Helt enig Bruce, har selv næsten lige set sæson 1 og blev rigtig herligt overrasket. Total fed serie som sidder lige i skabet hos mig. Ser vi dig i nærmeste fremtid nede ved tatovøren med et stk SOA på ryggen? ;)


Jeg har i nu 10 år overvejet Stones "tungen", som min første og eneste tatovering og når jeg ikke har besluttet mig endnu, så tror jeg det bliver ved tanken :) Men falder jeg over en god Deadwood af slagsen, så er jeg til fals ;)

Og tak for linket!

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
Indlæg: tirs okt 20, 2009 18:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har kun set enkelte afsnit af Sons of Anarchy, men fandt den rigtigt fed. Perlman gør det rigtigt godt, og de andre kan man heller ikke klage over. Jeg vil på et eller andet tidspunkt gerne se noget mere af den, så det må jeg hellere lige få holdt for øje.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2010 17:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Så er jeg blevet færdig med første sæson af SOA. Damn en fed serie. En rigtig god blanding af drama og action.
Har også lige fået det første afsnit i anden sæson og damn, der sker godtnok nogle grumme ting allerede der. Blandt andet er Henry Rollins med som en nasty "mother fucker" af en nynazist.
Er der nogen der har set hele sæsonen som kan fortælle om den har samme høje kvalitet som den første sæson?


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2010 23:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Personligt syntes jeg er s2 var bedre end s1, fordi nu kender vi personerne så ikke så meget spild tid på det. Men mere ny historie. Super serie!

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tirs feb 09, 2010 18:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jul 31, 2008 22:00
Indlæg: 1498
Geografisk sted: Glumsø, Sjælland
Sieker skrev:
Så er jeg blevet færdig med første sæson af SOA. Damn en fed serie. En rigtig god blanding af drama og action.
Har også lige fået det første afsnit i anden sæson og damn, der sker godtnok nogle grumme ting allerede der. Blandt andet er Henry Rollins med som en nasty "mother fucker" af en nynazist.
Er der nogen der har set hele sæsonen som kan fortælle om den har samme høje kvalitet som den første sæson?

Den er helt klart i sammen høje niveau som sæson 1. Jeg ville ikke sige som Hans at den er bedre for det synes jeg ikke den er da de begge er i utrolig høj kvalitet. Helt klart en serie som slet ikke skuffer :thumb:

_________________
En liste over de blå
Everything Counts (In Large Amounts)


Top
   
Indlæg: tors sep 23, 2010 0:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Dette omhandler afsnit 3 af s3...

[spoiler=]Stephen King har en mindre rolle her... som den kæmpe King fan jeg er fik jeg naturligvis et kick ud af dette...[/spoiler]

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: fre jun 24, 2011 17:41 
Offline

Tilmeldt: man jun 13, 2011 22:29
Indlæg: 6
Jeg er som de fleste der har stiftet bekendtskab med Sons of Anarchy, meget begejstret for resultatet af Kurt Sutters introduktion til biker universet. Jeg er godt underholdt i alle tre sæsoner, på trods af at historien i sæson 3 begynder at blive tynd i kanten. I følge Wikipedia er der forlænget med yderligere en sæson, men dette har jeg ikke været i stand til at få bekræftet fra de officielle kilder. Normalt er der kick-off på en ny sæson i September, så jeg begynder at blive urolig.

Er der nogen der kan bekræfte at Jax, Clay og de andre gutter vender tilbage i endnu en sæson?


Top
   
Indlæg: fre jul 01, 2011 10:22 
Offline

Tilmeldt: man jun 13, 2011 22:29
Indlæg: 6
Så skulle den være go' nok! :clap:
http://sutterink.blogspot.com/2011/07/n ... promo.html


Top
   
Indlæg: fre jul 01, 2011 12:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jul 31, 2008 22:00
Indlæg: 1498
Geografisk sted: Glumsø, Sjælland
Claus1974 skrev:

Fedt :thumb:

_________________
En liste over de blå
Everything Counts (In Large Amounts)


Top
   
Indlæg: ons aug 03, 2011 12:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Vi har også nydt de to første sæsoner herhjemme de sidste par uger og glæder os til sæson 3
Indledningsvis for jeg spurgt min bedre halvdel om hun kan se hvem det er (Clay - Ron Perlman) "Ja da, det er Vincent" "Nej" svarer jeg "det er da Helboy, Hvem fanden er Vincent?"

Det var så denne "Vincent" Hvilket kom vildt bag på mig!
Billede

Musikken der bliver brugt i serien er virkelig fed og bliver brugt rigtigt godt, der er lange fede musikalske sekvenser!

Der er blandt andet brugt et cover af Bob Dylans "Forever young" lavet af Audra Mae



Creedence Clearwater Revivals "Fortunate son" har også fået et instrumentalt remake af Lyle Workman & The Forest Rangers



Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team