DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man jun 03, 2024 23:42

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
 Titel: Lulu & Leon
Indlæg: ons sep 30, 2009 20:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
...og klippet ovenfra, hvor hun går på knæ og kjolen bredes ud er naturligvis lånt fra Topaz.

Billede

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
Indlæg: ons sep 30, 2009 22:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Hmm faktisk én af de Hitchcock jeg ikke har set, men har set referencen andre steder. Er serien noget værd?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons sep 30, 2009 23:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 15, 2004 0:01
Indlæg: 426
Mills skrev:
Hmm faktisk én af de Hitchcock jeg ikke har set, men har set referencen andre steder. Er serien noget værd?


Suk suk suk. Ret rodet og meget urealistisk (realisme ala Prison Break), syntes ikke første afsnit var godt, men der skal vel som regel mere end et afsnit til at dømme en serie? :)


Top
   
Indlæg: tors okt 01, 2009 9:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
Jeg har ingen forventninger, mest pga. det selskab der viser den, men valgte at give den en chance, da jeg godt kan li' genren og da Lene Maria er ultra-hammer-skøn. Men... Persongalleriet og handlingen er, som det er nævnt, temmelig utroværdigt. Det er svært at relatere sig til og således svært at opbygge den sympati, som kan skabe spænding.

Eksempel 1. Hvis Leon er en karlsmart, der har styr på alt, så ville han jo ikke risikere, at deres økonomiske fundament kunne rammes totalt pga. et bryllup. Endsige arrangere et kup den dag han skal giftes. :lol:

Eksempel 2. Det er helt urealistisk, at Lulu kunne regne den ud med det skaktræk, når hun var på så bar bund. Og der var ingen grund til at være så kryptisk omkring den meddelelse. Et fesent trick fra forfatterens side.

Dog vil jeg rose det tekniske. Gode detaljerede kulisser og billeder.

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Senest rettet af James Stewart tors okt 01, 2009 9:46, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: tors okt 01, 2009 9:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg så ikke afsnittet i går, men lagde godt nok mærke til en helsides reklame for serien i S-toget i går. Men jeg skal da se genudsendelsen af første afsnit pga. den Topaz-allusion. I Hitchcocks film er det en helt utrolig scene!


Top
   
Indlæg: tors okt 01, 2009 10:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Jeg missede første afsnit selv, men på BT kan jeg se, at de er vilde med den og giver den 5/6.


Top
   
Indlæg: tors okt 01, 2009 10:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
CFN skrev:
Jeg missede første afsnit selv, men på BT kan jeg se, at de er vilde med den og giver den 5/6.


Hvilket også er lidt for overdrevet begejstring. Men de fremhæver netop spillet hos de bærende roller og i særdeleshed skønne Lene Maria, samt produktionen. Helt enig. Meeeen de unge spillere, hele omdrejningspunktet samt historien :?

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
Indlæg: søn okt 04, 2009 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg fik set genudsendelsen og synes, det var en udmærket begyndelse - solidt produceret og spillet. Men afsnittenes længde er alt for kort til at man kan danne sig et rigtigt indtryk efter kun et afsnit. Den effektive spilletid er vel kun omkring 40 min.?

James Stewart skrev:
Det er helt urealistisk, at Lulu kunne regne den ud med det skaktræk, når hun var på så bar bund. Og der var ingen grund til at være så kryptisk omkring den meddelelse. Et fesent trick fra forfatterens side.

Jo, jeg synes da, der var god grund til at være kryptisk. Leon ville fortælle, at Lulu skulle henvende sig til en person kaldet "springeren". Han kunne netop ikke skrive det i klar tekst, da forsvarsadvokaten jo skulle overbringe meddelelsen. (Skakspillende seere vill dog bemærke, at notationen var forkert. Det pågældende træk burde hedde Dxg7 og ikke B2 - G7. Men det er dog en detalje, som nemt kan forsvares...).


Top
   
Indlæg: søn aug 29, 2010 12:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors okt 26, 2006 18:18
Indlæg: 790
Nu kommer Lulu og Leon på DR1 :roll:

Synes det er ret underligt at en dansk tv-serie skifter kanal, kan jeg ikke mindes at have set.
Men måske serien havde for svært ved at få seere på tv3.


Top
   
Indlæg: man aug 30, 2010 8:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Læste noget om, at den var blevet solgt til DR, da de mente, at den ville komme mere til sin ret der.

Både anmeldere og de seere som så Lulu & Leon på TV3 var jo stort set enige om, at det var en rigtig god serie. (mig selv inklusive)

Men lidt firkantet sagt, er det nok kommet bag på TV3s kerneseere, at de pludselig sendte noget intelligent dansk underholdning, og ikke bare reality-serier om patter, druk eller ø-ture. ;)
Desuden mener jeg, at TV3 i sin tid valgte at sende den samtidig med "Desperate Housewives" eller lign., som har mange faste seere, så den havde også hårde odds fra starten.

Jeg missede 2. sæson, så jeg tror da, at jeg hopper på igen, når den kommer på DR1. - Håber bare at de starter forfra, så alle har en chance for at være med.

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: tors sep 09, 2010 11:55 
Offline

Tilmeldt: tirs dec 02, 2003 22:33
Indlæg: 186
'Lulu & Leon' er en bedre serie end nogle af dem DR tidligere har sendt. Forhåbentlig ser rigtig mange med når den kører på DR så vi kan få en 2. sæson.


Top
   
Indlæg: tors sep 09, 2010 12:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Nu skriver du "nogle" af de serier DR har vist. Hvilke mener du? Du behøver ikke nævne dem alle men kom da gerne med et eksempel :)

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
Indlæg: tors sep 09, 2010 12:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
LarsB skrev:
Læste noget om, at den var blevet solgt til DR, da de mente, at den ville komme mere til sin ret der.

Både anmeldere og de seere som så Lulu & Leon på TV3 var jo stort set enige om, at det var en rigtig god serie. (mig selv inklusive)

Men lidt firkantet sagt, er det nok kommet bag på TV3s kerneseere, at de pludselig sendte noget intelligent dansk underholdning, og ikke bare reality-serier om patter, druk eller ø-ture. ;)
Desuden mener jeg, at TV3 i sin tid valgte at sende den samtidig med "Desperate Housewives" eller lign., som har mange faste seere, så den havde også hårde odds fra starten.

Jeg missede 2. sæson, så jeg tror da, at jeg hopper på igen, når den kommer på DR1. - Håber bare at de starter forfra, så alle har en chance for at være med.


Intelligent og Intelligent!?! Skal vi ikke bare nøjes med at konstatere, at serien er af en mere gennemarbejdet slags med en tand bedre spillere end eksempelvis 2900 Happiness. Dele af plottet var så vandvittigt langt ude, at jeg stod af. Men glædeligt, at DR har fået den grundet penge problemer hos Vialatterne. Jeg håber de fik den for en slik. Jeg tror godt du kan regne med, at de kører fra første episode.

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
Indlæg: tors sep 09, 2010 13:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Ja, det ser ud til, at DR starter den fra afsnit 1 her på søndag kl. 20:00.

'Intelligent' var måske også store ord at tage i munden, da jeg skulle skrive lidt om serien, men når man sammenligner med Paradise Hotel, Robinson, Til middag hos..., 2900 Happiness og hvad TV-3 ellers smider i hovedet på os, så er der jo næsten tale om Emmy-materiale her. :D

Lulu & Leon synes jeg er god dansk underholdning med nogle gode skuespillere, og i et spændende tempo.
Overdrevet og lidt langt ude? - Ja da, men er mange krimi-serier ikke det?

F.eks.:
Anna Pihl: Den kvinde vælter rundt i århundredets dramaer og action-scener i hvert afsnit. - Hun oplever mere på én uge, end en gennemsnits politimand oplever i løbet fa 30 års ansættelse.
Forbrydelsen: INGEN er hvad de giver sig ud for at være, og alle har en eller anden klemme på hinanden.
Livvagterne: Danmark har åbenbart kun 3-4 helt nyuddannede livvagter, som skal klare samtlige VIPs, og dem er der forresten mere end rigeligt af hver dag...

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: tors sep 09, 2010 15:58 
Offline

Tilmeldt: tirs dec 02, 2003 22:33
Indlæg: 186
LarsP skrev:
Nu skriver du "nogle" af de serier DR har vist. Hvilke mener du? Du behøver ikke nævne dem alle men kom da gerne med et eksempel :)

Efter min mening er L&L bedre, mere interessant og overbevisende end alle de serier jeg har set på DR i flere år


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team