DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 6:11

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
 Titel: Heroes
Indlæg: tirs jan 06, 2009 23:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Heroes - Den bedste action/drama serie ever?

Heroes.

Billede

Ja, undskyld overskriften. Men jeg jeg blevet "hooked" på serien Heroes siden jeg smed den første skive i dvd afspilleren og afsnit 1 gik i gang. Serien om en række helt almindelige mennesker, der pludselig opdager, at de har nogle meget usædvanlige evner, har i den grad taget mig med storm og hvordan deres historier er vævet samme er suverænt godt fortalt.
Jeg er nået til afsnit 11 i sæson 1 og den er indtil nu en af de bedste serier jeg nogensinde har set.
Har du ikke allerede stiftet bekendtskab med Heroes, kan serien på det kraftigste anbefales! :thumb:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 0:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 26, 2006 1:31
Indlæg: 532
Geografisk sted: Århus C
Sæson 1 er også fænomonal. 2 sæson bliver ret kedelig og rodet. 3. sæson er, trods et par unødvendige drejninger, kommet på ret køl igen!

Jeg vælger Lost til hver en tid!

_________________
www.myspace.com/6degreesdk


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 0:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør aug 02, 2003 1:01
Indlæg: 2802
Geografisk sted: Århus
Jake skrev:
Sæson 1 er også fænomonal. 2 sæson bliver ret kedelig og rodet. 3. sæson er, trods et par unødvendige drejninger, kommet på ret køl igen!

Jeg vælger Lost til hver en tid!


Min teori er, at folkene bag serien ganske enkelt ikke rigitgt havde en plan for hvordan karaktererne skulle udvikles efter den første sæson og derfor svinger kvaliteten gevaldigt i anden sæson. Vi 3 der så serien sammen var ret enige om, at sidste afsnit i anden sæson måtte være skrevet af nogle amatører indenfor faget. Der var så mange uoverensstemmelser med handlingen i forhold til hvad vi havde oplevet i tidligere afsnit at det skreg til himlen.

Der var en (gudskelov) alternativ slutning inkluderet på Blu-ray sættet der var 100 gange værre end den de valgte at bruge. Man sad vitterligt og tænkte at Uwe Boll havde skrevet og instrueret denne slutning med en glødende skruetvinge på testiklerne og tungen sømmet fast til en brændende frisbee... :shock:

Jeg håber du har ret mht. tredje sæson. :)

Yep - Lost (og House M.D.) er noget af det mest velskrevne og udfordrende tv jeg har set i mange år. :thumb:

_________________
Difficulties mastered are opportunities won. - Winston Churchill
DVDs


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 10:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Heroes sæson to var ikke særligt god. Tim Kring har tydeligvis ikke rigtigt vidst, hvad man skulle lave, hvis man ville lave en serie med superhelte; nemlig at disse superhelte skal bruges deres tricks. Dette er næsten IKKE-eksisterende i sæson to, og ja, slutningen på sæson to var skidt.

Sæson tre hjælper serien i gang igen, men for at serien skal kunne overleve, mener jeg, at man er nødt til at stoppe med [spoiler=]DE FORBANDEDE TIDSREJSER! SLUUUUUUUUUUUUUT![/spoiler]

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Jeg er enig i at sæson 1 er rigtig god. Jeg blev også ret hooked. Sæson 2 er dog helt igennem forfærdelig - som der også her er bred enighed om. Mange synes at der blev rettet op på det i sæson 3, og det kan også godt være at der gjorde det - en anelse. Men det er kun fordi man har sæson 2 i baghovedet.

Jeg er også helt enig i Holmsgaards pointe via spoiler. Specielt ham den japanske fætter der render rundt og råber "HIIIEEEERÅÅÅEEE" hele tiden. Han skulle have et par på frakken, den knægt! Det var noget af det der irriterede mig allermest. Dernæst udvikler flere af karaktererne sig i en meget uheldig retning.

Alt i alt ender Heroes med at være en ret så middelmådig affære, der slet ikke kan bære igennem.

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 10:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Jeg er også enig med de fleste herinde. Heroes sæson 1 er fænomenal! Sæson 2 er simpelthen for meget rod! Den kunne de godt lave om!

Sæson 3 derimod - her kommer vi sku på nogenlunde rette spor igen. Det må jeg sige! Jeg har stadig Heroes på min all time 3. plads over serier

1. Lost
2. Prison Break
3. Heroes

Jeg kan overhovedet ik vente til jeg får noget nyt Lost materiale at se igen. Jeg er ved at blive vanvittig!

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 14:36 
Offline

Tilmeldt: tirs dec 02, 2003 22:33
Indlæg: 186
Sæson 2 var dårlig og sæson 3 har indtil nu været tæt på elendig.

Få ryddet op i de 9.000 figurer, [spoiler]hvoraf ingen kan dø = nul spænding.[/spoiler]
Væk med tidsrejser hvis det skal være så ugennemtænkt.
Få en lagt en plan med en klar storyline og et mål der skal nås.

Vi må håbe at Bryan Fuller kan få serien på ret køl igen. Ellers kan vi om nogle år se tilbage som på Heroes som repræsentant nr. 1 for 'how to drop the fucking ball' efter en fin første sæson


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 15:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
I mine øjne findes der kun én konge over dem alle: 24.

Det tætteste jeg kommer på 24, er Lost. Som også er en hammergod serie....... i de to første sæsonner jeg fulgte med i. :mrgreen:


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 15:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør aug 02, 2003 1:01
Indlæg: 2802
Geografisk sted: Århus
Gunde skrev:
Sæson 2 var dårlig og sæson 3 har indtil nu været tæt på elendig.
Få ryddet op i de 9.000 figurer, [spoiler]hvoraf ingen kan dø = nul spænding.[/spoiler]

Enig - der skete nogle skelsættende og endegyldige begivenheder i første sæsons klimaks i sidste afsnit for mange af hovedpersonerne og det virker som om, at producerne/forfatterne derefter ombestemte sig og fedtede deres 'ændringer' ind i historien i anden sæson.

Fritte skrev:
I mine øjne findes der kun én konge over dem alle: 24.

Synes du ikke at de seneste sæsoner af 24 blot er en næsten identisk gentagelse af elementer fra tidligere sæsoner?

Det er altid Bauer der redder nationen i sidste øjeblik, CTU ledelsen fucker op, præsidenten vil helst redde sit eget skind, Bauer forrådes af sine chefer, der er en muldvarp i CTU eller/og i den politiske top (hvilket er nødvendigt for at plottet virker), terroristerne plejer at slå til imod først of fremmest LA, hvilket er heldigt da det tilfældigvis er der hvor Bauer opholder sig osv... :)

24 virker på mig som et show som idag er seværdigt pga. Jack Bauer karakteren og ikke så meget andet. Jeg havde håbet at producerne havde henlagt en hel sæson til Kina, da Bauer endte i fangenskab der forrådt af sine egne. Det havde skabt grobund for en hel ny vinkel på historien og nye alliancer imod en fjende der for engang skyld ikke var ude på at gøre livet surt for amerikanerne... Oh, I can dream... :)

_________________
Difficulties mastered are opportunities won. - Winston Churchill
DVDs


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 17:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
24 har længe været noget lort, imho. Men Jack Bauer er den interessante, som Agent Cooper siger. Kun pga. hans stærke karakter er der overhovedet en serie den dag i dag. Eneste grund til, at jeg har bare en mikroskopisk lyst til at se den kommende sæson er, at en af de tidligere figurer vender tilbage og med en anden dagsorden end tidligere. Det irriterer mig grænseløst, at hele persongalleriet konstant skal ændres, og at det altid er et plot mod enten præsidenten eller mod Los Angeles. Det er kedeligt og intetsigende. Men i det mindste bliver Kim da ikke jagtet af pumaer længere...

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 17:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
Jeg blev også hooked på Heroes og købte sæson 1, som holdt. Den blev så også set med en vennegruppe to senere og det holdt den slet ikke til. Jeg sprang så resten over, da man kunne "høre", hvor det bar hen.

Mht. 24, så er det vidst sidste chance. Jeg var meget overrasket over sæson 5, som havde det bedste politiske spil, men 3 og 4 var samme surdej og sæson 6 havde potentialet de første 2-3 afsnit og bang så var man endnu engang inde i samme surdej, blot dårligere og kedeligere plot. Hvorfor ikke havde ladet Jack Bauer flygte fra et kinesisk fængsel og så bruge de 24 timer på at komme ud af landet, uden evige CTU i baggrunden, men vise han er en mand, som kan improvisere og ikke afhængig af teknik? Hans evindelige fiaskoer i privatlivet er begyndt at blive en karrikering.

Nu ser jeg frem til Mad Men 2 og Californication 2 og skal man gå efter rygterne, så bliver man ikke skuffet. Og bedste action/drama serie ever, er selvfølgelig Deadwood! :thumb:

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 18:38 
Offline

Tilmeldt: lør feb 28, 2004 20:41
Indlæg: 285
.


Senest rettet af Lenskjold lør apr 15, 2017 10:23, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 19:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Jeg holder med Fritte. 24 og Lost er de to bedste dramaserier på Tv i øjeblikket.

Jeg glæder mig sindsygt meget til de nye sæsoner, for begge levede i deres forrige sæsoner gevaldigt op, efter at have være nede i en lille bakkedal.


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 21:21 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
En god grund til at se Heroes...

Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 21:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Lenskjold skrev:
Er der slet ingen der har set HBOs The Wire? EOD omkring den bedste serie... ;)


Hvad er det for noget?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team