DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 23:05

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 821 indlæg ]  Gå til side Foregående 151 52 53 54 55
Forfatter besked
Indlæg: ons feb 24, 2016 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
For tre år siden lavede manuskriptforfatter/instruktør/skuespiller Michael Shanks (nej, ikke ham fra Stargate SG-1...) kortfilmen "Time Trap".



Nu er han tilbage med en komedie-serie om en troldmand fra et sted midt mellem Middle-earth og Westeros, som er blevet træt af livet der

Han beslutter sig for at rejse til en lille by et sted i Australien, hvor han håber på at kunne leve et fredeligt liv uden drager, andre (onde) troldmænd og assorterede monstre.

Det går dog ikke helt, som han havde håbet på.

Serien kan ses på YouTube og er i seks afsnit af ca. 12-13 min. pr. stk.


_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: søn feb 28, 2016 19:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Slut, prut, finale...

DAHFs mest anbefalede tv-serier er uafgjort mellem The Wire og Banshee! Ja, Banshee. Den der HBO-serie med de mange nøgne patter. De har begge fået syv anbefalinger hver. Dernæst kommer den amerikanske The Killing og Twin Peaks med 6 og Trailer Park Boys, Fringe og Breaking Bad med 5.

Tråden har vist mig, at der er meget stor forskellighed i folks seriesmag. Det er påvist ved, at der er anbefalet intet mindre end 183 forskellige tv-serier gennem årene, mange kun af én enkelt bruger. Samtidig har jeg selv, Silver Surfer, Morbid Angel og Pjalte leveret flest anbefalinger af tv-serier, mens faste DAHF indslag som Fritte, Naiera, Buck Rogers og Mikl stort set ikke har postet i tråden igennem årene (Fritte dog lidt til sidst).

Gromit har leveret flest "den her serie har jeg ikke set endnu, men I bør nok se den"-anbefalinger, mens Pjalte flere gange har leveret anmeldelser af serier, også serier, han ikke kan lide. :) BBC's Sherlock er kun blevet anbefalet af én eneste i denne tråd. Lidt pudsigt for en serie, der ellers er vældigt populær. Meget få danske serier er anbefalet overhovedet.

Kan en af admins lukke denne? Så prøver vi forfra med en ny runde.

Jeg kan sagtens lægge alle tal fra spreadsheet op, hvis en eller anden skulle være interesseret. Jeg skal bare lige finde ud af, hvordan jeg konverterer Excel til DAHF-post.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: søn feb 28, 2016 19:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Godt arbejde, Hr Haggar. Resultatet er vel i høj grad også et resultat af, at de største og mest populære serier har haft deres egen tråd? Nu har jeg jo, på din opfordring, kastet mig over American Horror Story, men så må det også være Banshees tur næste gang.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Senest rettet af Montag451 man feb 29, 2016 8:53, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: man feb 29, 2016 0:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det var lige det sidste, jeg manglede at nævne. Der ser ud til at være en tendens til, at de store serier har haft deres egne tråde, hvorfor det ikke har været nødvendigt at nævne dem her.

Jeg synes i øvrigt ikke, at Banshee er SÅ god. Det er en fin serie, javist, men den er ikke i den høje ende. Det er også en af de serier, hvor man efter et par sæsoner må overveje, om der fortsat er gas i kedlerne til at fortsætte.

American Horror Story, til gengæld, det er virkelig godt - så jeg er rigtigt glad for, at du har fundet lyst til at begynde på den, señor Montag. :beerchug:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: man feb 29, 2016 10:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Godt arbejde! Lidt overraskende med Banshee, men mon ikke Montag451 har ret, når han gætter på, at resultatet hovedsageligt skyldes, at de store serier får deres egen tråd? Ellers var Game of Thrones nok rated højere i denne tråd?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man feb 29, 2016 15:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Helt klart.

Jeg vil også gerne tilsigte, at version 2 ikke nævner de åbenlyse serier - dem skal vi nok opdage. Det er snarere serier som Top of the Lake og Kampen om Tungtvannet, der f.eks. er interessant at læse om. De nye HBO- og Netflix-serier hører vi jo som regel om ret hurtigt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: man feb 29, 2016 16:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mike Haggar skrev:
Helt klart.

Jeg vil også gerne tilsigte, at version 2 ikke nævner de åbenlyse serier - dem skal vi nok opdage. Det er snarere serier som Top of the Lake og Kampen om Tungtvannet, der f.eks. er interessant at læse om. De nye HBO- og Netflix-serier hører vi jo som regel om ret hurtigt.

Så få dog startet en ny tråd, Haggar! :bat:

Ellers kan jeg jo ikke anbefale en rumænsk serie om fire unge mænd, der tager på tommelfingeren til Arad og møder en mand, der tidligere har været bibelsælger i Timisoara. :beerchug:

[Vis Spoiler]
Jeg er fuld af løgn, men t23 tørrer allerede en tåre væk fra øjenkrogen.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: man feb 29, 2016 17:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg afventer, at mit indrapporterede indlæg om, at admin skal lukke denne, bliver læst og ført til protokol :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: man feb 29, 2016 22:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Hvis du nu opretter en ny tråd, kan vi linke til den herfra, og så låser jeg bagefter :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man feb 29, 2016 23:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Montag451 skrev:
Ellers kan jeg jo ikke anbefale en rumænsk serie om fire unge mænd, der tager på tommelfingeren til Arad og møder en mand, der tidligere har været bibelsælger i Timisoara. :beerchug:

[Vis Spoiler]
Jeg er fuld af løgn, men t23 tørrer allerede en tåre væk fra øjenkrogen.

*Host* er jeg så nem at gennemskue? :beerchug:

Har skam tomlet den mellem Arad og Szeged, og vi samlede faktisk en Tysk teologistuderende op, men det er det nærmeste jeg kan komme, og ingen kameraer var involveret.

Ud over det har jeg, tro det eller ej, aldrig set en Rumænsk TV serie. Men hvis du er frisk i sommeren 2017 kan vi da lave een! :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs mar 01, 2016 11:05 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Vi pensionerer tråden og fortsætter her.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 821 indlæg ]  Gå til side Foregående 151 52 53 54 55

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team