DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 25, 2024 23:20

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 821 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 555 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jun 16, 2008 18:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Nu har vi jo en tråd, hvor man kan anbefale mini-serier til hinanden, men hvad med en tråd, hvor vi kan anbefale ganske almindelige tv-serier til hinanden; det være sig nye, gamle, engelske, amerikanske eller hvad man nu end kunne have lyst til. Sagen er jo den, at der er ualmindeligt mange tv-serier at følge, og det kan være svært at følge med i dem alle, og få overblik over, om man mon har gået glip af en god én!

(Jeg mener ikke at have set lignende tråd tidligere, men skulle min søgning være gået galt, og vi har lavet noget a la dette tidligere, så beklager jeg naturligvis med det samme!)

Her er de tv-serier, jeg ser, og som jeg godt kan anbefale:

X-Files er jeg ved at gense; har været så heldig at låne alle ni sæsoner, så jeg sidder stille og roligt og genser serien om Mulder og Scullys forsøg på at finde ud af, om der mon er liv i rummet eller ej.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Supernatural er en serie i samme stil som X-Files, der dog har mere fokus på dæmoner og djævler, og handler om to brødre, hvis mor bliver dræbt af en dæmon, og deres søgen efter denne dæmon, og deres far, som har efterladt dem nogle uger tidligere. Supernatural har kørt over tre sæsoner, og kan anbefales, hvis man er/var fan af X-Files.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

LOST kender de fleste, så ikke alt for meget snak om den serie. Dog vil jeg sige, at det er en af de suverænt allerbedste tv-serier nogensinde lavet på amerikansk tv. Fantastisk historie.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Heroes er en serie, som de fleste også kender, men kort og godt handler den om en række tilfældige mennesker, der pludselig får overmenneskelige evner, og deres vej til at forstå og bruge disse kræfter. Heroes har kørt 1½ sæson, og vender heldigvis tilbage snart!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Californication - David Duchovny som viril, afdanket forfatter, der hopper i kanen med alle de fruentimmere, han kan få fat i, mens han forsøger at genvinde sit livs kærlighed. Sjov, intelligent og vellavet serie, hvor Duchovny igen er fremragende.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Entourage - Hvis man godt kan lide lækre damer, et småplat plot, og billeder af Californien, L.A. og Hollywood, ja, så er Entourage en god serie. Entourage handler om skuespilleren Vince Chase og hans tre venner (hans 'entourage'), og om, hvordan livet som fremadstormende skuespiller er på både godt og ondt. Intelligent; Næ, måske ikke, men sjov!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

How I Met Your Mother - en slags Friends klon om fem venner, der kæmper det faktum, at de er i slutningen af tyverne, og at de efterhånden er nået det stadie, hvor det at gå i byen weekend efter weekend ikke længere er så sjovt, som det har været. Neil Patrick Harris som figuren Barnie er fantastisk godt skrevet, og generelt er How I Met Your Mother god, solid underholdning - og så varer hvert afsnit kun ca. 20 min, så det er til at klare.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

TV-serier, jeg har fulgt med i, men er faldet fra:

Prison Break - serien om Michael Schofield, der, sammen med broderen Lincoln, forsøger at flygte fra et fængsel er en serie, der har en fremragende første sæson, en acceptabel anden sæson og en lunken tredje sæson, som fik mig til at slå bremserne i... Forhåbentlig kører serien ikke alt for meget længere, da det efterhånden er ved at være på tide, at man afslutter historien!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: (sæson 1 og 2)

New Amsterdam - Nicolai Coster Waldaus debutserie er rent ud sagt dødkedelig.

:starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: man jun 16, 2008 20:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Jeg kan varmt anbefale Tru Calling :thumb:

Den er rigtig spændende og ovre i det overnaturlige/sci-fi hjørne.
Ligeledes kan den komplette serie fås til en billig mønt :)

For et tjene point til sit kommende medicin studerende tager den unge smukke Tru natarbejde på et lighus. Her bliver hendes liv for altid ændret, da hun kontaktes af en de døde, der beder om hende om at redde vedkommende. Tiden skrues nu 24 timer tilbage, og Tru skal nu forsøge at redde vedkommende, som hun ikke aner meget om!

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Senest rettet af Pjalte tirs jun 17, 2008 16:00, rettet i alt 2 gange.

Top
   
 
Indlæg: man jun 16, 2008 20:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
Pjalte skrev:
Jeg kan varmt anbefale Tru Calling :thumb:

Den er rigtig spændende og ovre i det overnaturlige/sci-fi hjørne.
Ligeledes kan den komplette serie fås til en billig mønt :)


men slutter den ordenligt selvom den er så kort ?

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
 
Indlæg: man jun 16, 2008 20:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Rasbred skrev:
Pjalte skrev:
Jeg kan varmt anbefale Tru Calling :thumb:

men slutter den ordenligt selvom den er så kort ?

Nix. Og det er synd, for serien er OK, men den blev myrdet lige midt i sæson 2.

Jeg vil dog også gerne varmt anbefale How I Met Your Mother. Hvis man savner Friends, så er dette en fin lille erstatning, hvor ikke mindst den moralsk anløbne Barney er en af de sjoveste karakterer, jeg længe har set i en komedieserie.

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
 
Indlæg: man jun 16, 2008 21:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Jeg vil da gerne komme med en anbefaling.
Doctor Who (2005)
Mange herinde har vel hørt om den mystiske tidsrejsende og hans telefonboks. Serien kørte i årevis i England, men tog så en pause for igen at blive startet op med Christopher Ecclestone som The Doctor. Pt. kører vi på den 4. sæson af de nye afsnit og det er fabelagtig underholdning i sci-fi-genren. Kylie Minogue gæsteoptrådte i en "christmas special" og sådan er der små overraskelser, twists and turns gennem hele serien. Ikke dermed ment at det er et slaraffenland af cameos, men mere at serien, mere end nogen anden serie, formår at tage røven på mig gang på gang. Desuden er der et fabelagtigt og meget farverigt skurkegalleri, hvor især The Cybermen, The Master og ikke mindst The Daleks skal fremhæves.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
 
Indlæg: man jun 16, 2008 21:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 02, 2003 1:01
Indlæg: 2767
Serien over dem alle er i min verden Twin Peaks. Hvis man ikke har set den bør man gøre det snarest, især nu hvor Gold boxen er udkommet :thumb:


Top
   
 
Indlæg: man jun 16, 2008 21:34 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Morten M. Jessen skrev:
Serien over dem alle er i min verden Twin Peaks. Hvis man ikke har set den bør man gøre det snarest, især nu hvor Gold boxen er udkommet :thumb:

Selvfølgelig! Hvordan kunne jeg glemme at nævne den?
Serier som Lost og X-Files har klart fundet inspiration her.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 
Indlæg: man jun 16, 2008 21:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Claus O. skrev:
Rasbred skrev:
Pjalte skrev:
Jeg kan varmt anbefale Tru Calling :thumb:

men slutter den ordenligt selvom den er så kort ?

Nix. Og det er synd, for serien er OK, men den blev myrdet lige midt i sæson 2.
Er helt enig med Claus her. Men serien kan sagtens ses pga. det ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 
Indlæg: tirs jun 17, 2008 7:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Så vil jeg godt anbefale serien Numb3rs. Den er fantastisk godt skruet sammen og formår at gøre matematik rigtig spændende. :thumb:


Top
   
 
Indlæg: tirs jun 17, 2008 8:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Hvorfor serien House M.D ikke er nævnt endnu forstår jeg ikke.

Det er på alle måder den bedste serie der kører i tv i øjeblikket.

Den handler om Hugh Laurie, som den midaldrende og selvoptagne læge Greg House. House kan ikke lide patienter, han kan ikke lide sine kollegaer - ja han er i det hele taget ikke så glad for mennesker. Det eneste han kan lide er sin smertemedicin og puslespillet med at finde ud af hvad de nye patienter fejler.

Det er bestemt ikke uden grund at Hugh Laurie 2 år i træk(2006 & 2007, og nu også nomineret i 2008) har vundet en golden globe for bedste skuespiller i en dramaserie.

Kan kun sige - se den :beerchug:


Top
   
 
Indlæg: tirs jun 17, 2008 8:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
House er også en af mine favorit serier. The Shield er også seværdig.


Top
   
 
Indlæg: tirs jun 17, 2008 9:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
House er dæleme godt tv :thumb: Jeg er ganske vist bagud her også, men fremragende er den i hvertfald.

Jeg må også give mine varmeste anbefalinger til Gilmore Girls. Ikke kun en tøseserie.
Om en mor og datter i den lille by Stars Hollow. Serien starter da datteren Rory er knap 16 år. Mor Lorelai var selv 16 år da hun fik Rory og flyttede fra sine velhavende snobbede forældre for at klare sig selv. Serien følger de to gennem livets op- og nedture. Mor/datter problemer, kærlighed, venskaber osv.
Ja, det lyder måske tamt, men det er det bestemt ikke. Særligt de skæve indbyggere i Stars Hollow er hele serien værd. For slet ikke at tale om Kelly Bishops rolle som Emily Gilmore, Lorelais mor. Om man så kan lide hende eller ej.
For de mandlige seere er en vis Lauren Graham et godt skue.

De fleste har nok set den, men i anledning af min avatar m.m. må jeg slå et slag for Frasier. Sindsygt god underholdning!
Kunne man lide Cheers burde man kunne lide Frasier. Jeg var ivrig Cheers (Sams Bar) kigger, da den i tidernes morgen kørte på monopol tv. Men hvor jeg ikke kan se de forskellige Cheers afsnit ret meget mere end én gang, kan jeg starte forfra på Frasier så snart jeg har været igennem. Kun Friends har jeg set flere gange, men det er også nærmest en umulighed at få overhalet den. Dejlige præstationer hele vejen igennem i Frasier, men særligt David Hyde Pierce i rollen som Fraisers bror Niles er fantastisk. Frasier...se den før din nabo.. :thumb:

Hvad angår Prison Break. Knaldgod, men jeg er enig. Den må gerne snart ende og helst hvor forfatterne ved det i god tid, så de kan planlægge efter det.

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Senest rettet af Darcy tirs jun 17, 2008 11:44, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: tirs jun 17, 2008 9:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg kan anbefale C.S.I Las Vegas og C.S.I Miami. :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: tirs jun 17, 2008 10:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Hvorfor er Six Feet Under ikke nævnt eller Sopranos?

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Indlæg: tirs jun 17, 2008 10:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 10, 2008 16:46
Indlæg: 363
Geografisk sted: Odense
Hvad med Trailer Park Boys?

Genial serie! :clap:

_________________
:vhs: :dvd: :bluray:
Min DVD/blu-ray samling
Tjek også min blog Filmkælderen!


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 821 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 555 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team