DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 21:02

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 821 indlæg ]  Gå til side Foregående 151 52 53 54 55 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man okt 12, 2015 10:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Svendbent skrev:
[Og ja, selvom jeg først er født i 80'erne, så har jeg nu også fulgt rigtig mange af de britiske serier du nævner. Der er bare et eller andet over briternes tørre humor, som er virkelig genial.

Amen.

Jeg har faktisk ikke set Capaldi som Doktor, simpelt hen fordi efter The Thick Of It kan jeg bare ikke se hans ansigt uden at grine. Skotsk vulgær humor ringer lige igennem for mig, så det bliver lidt HAHAHAHA du tror du er bedre end Tom Baker? .. og det kommer til at gå galt.

Men glæd du dig bare til Gandolfini sætter Capaldi på plads i In The Loop. Fire ord: "Don't call me British!".

Og du har naturligvis set Tony Scott's mesterværk True Romance? Hvor Gandolfini får tæsk med stor set alt man kan finde i et motelværelse, inklusiv en Elvis buste? For ellers har du noget tilgode :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: man okt 12, 2015 10:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
t23 skrev:
Og du har naturligvis set Tony Scott's mesterværk True Romance? Hvor Gandolfini får tæsk med stor set alt man kan finde i et motelværelse, inklusiv en Elvis buste? For ellers har du noget tilgode :)

Selvfølgelig.. Den film er overfyldt med EPISKE biroller :P


Top
   
 
Indlæg: man okt 12, 2015 10:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Svendbent skrev:
Selvfølgelig.. Den film er overfyldt med EPISKE biroller :P

"Is it white boy day today?"

Hopper mod Walken er nok min favorit når det kommer til "famous last words" - Gandolfini vs Arquette er en tæt to'er.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs dec 01, 2015 12:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg fik, langt om længe, set This is England '90, som er den sidste del af Shane Meadows' This is England trilogi, der er en fortsættelse fra filmen af samme navn.

Det er en sørgmodig omgang for vore venner, der efterhånden er ved at blive voksne - nu hvor firserne er langt bag dem. Woody og Lol kæmper en kamp for at få deres liv til at hænge sammen. Combo sidder i fængsel, men spøger stadig i kredsen af venner, der efterhånden har mistet en del for hinanden. Smell har forladt gruppen, hvor Shaun nu står tilbage med hjertekvaler, der kombineret med manglende lyst til en mere spændende fremtid ligner en fælde for hovedperson i filmen, der mere eller mindre har fået en birolle i serien.

Holdt man af filmen, vil man med sikkerhed elske serien. Meadows har forstået at kombiner melankoli over svundne tider med en historie, der altid danser på en hårfin grænse mellem bindegal og super seriøst hverddagsdrama. Dialogen er formidabel, hvor især Woody har hovedparten af guldkornene - ganske som i filmen. At hver sæson foregår med to års mellemrum er genialitet, der sikrer fremdrift i de enkelte personers liv, der kun knapt er bundet sammen af deres fælles historie, venskaber og kærlighed for hinanden, alt imens de hver især prøver at udvikle sig til voksne mennesker på hver deres måde.

Jeg holder meget af stilen, tiden og musikken fra firserne og de tidlige halvfemsere, så det er svært ikke at blive revet med af en tæt på perfekt serie. Man kunne sagtens ønske sig flere sæsoner, men omvendt er This is England en coming of age historie, hvor det nu nok er mest fornuftigt at lade hovedpersonerne leve deres voksne liv - og lade os andre hænge fast i dengang hvor vi, som Pet Shop Boys synger, aldrig var kedelige.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: søn dec 27, 2015 17:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Jeg har brugt dele af min juleferie på at se Netflix dokumentar serien, Making a Murdere!
Jeg vil ikke rigtig afsløre noget her, men det er noget af det stærkeste jeg har set inden for genren de sidste par år!


Top
   
 
Indlæg: lør jan 02, 2016 13:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg vil gerne anbefale "Rick and Morty" - Det er gakkede hardcore sci fi animation med grov humor a la Family Guy. Det bliver mildt ud sagt til tider ret syret og det er fantastisk! Der pt. to sæsoner og jeg æder det råt.. =)

Episode 4 i sæson 2 er meget PKD agtig!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: søn jan 03, 2016 0:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Kermit skrev:
Jeg har brugt dele af min juleferie på at se Netflix dokumentar serien, Making a Murdere!
Jeg vil ikke rigtig afsløre noget her, men det er noget af det stærkeste jeg har set inden for genren de sidste par år!


Har hørt meget godt om den, så den bliver set meget, meget snart! :thumb:


Top
   
 
Indlæg: man jan 04, 2016 16:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mills skrev:
Jeg vil gerne anbefale "Rick and Morty" - Det er gakkede hardcore sci fi animation med grov humor a la Family Guy. Det bliver mildt ud sagt til tider ret syret og det er fantastisk! Der pt. to sæsoner og jeg æder det råt.. =)

Der kører p.t. en "Marathon" stream på Adult Swim med samtlige episoder i een lang køre. Man kan derfor ikke vælge episoder, men til gengæld kræver det ikke en kabeludbyder i USA, og rækkefølgen man ser episoderne i virker ikke specielt vigtig.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: man jan 04, 2016 16:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Fritte skrev:
Kermit skrev:
Jeg har brugt dele af min juleferie på at se Netflix dokumentar serien, Making a Murdere!
Jeg vil ikke rigtig afsløre noget her, men det er noget af det stærkeste jeg har set inden for genren de sidste par år!


Har hørt meget godt om den, så den bliver set meget, meget snart! :thumb:


Det kan du roligt gøre :thumb:
Er helt på linie med den grønne frø her :beerchug:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
 
Indlæg: man jan 04, 2016 16:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Detectorists (2014-15)

Billede

Britisk dramakomedie-serie med Mackenzie Crook og Toby Jones i hovedrollerne som to mænd, der bruger meget af deres tid på at søge med metaldetektorer i markerne omkring Suffolk og samtidig prøver på at få deres liv til at give mening.

Det er en stille og rolig lille serie med velskrevet dialog, godt skuespil, perfekt timet humor og virkelig flot natur.

Det er Mackenzie Crook, der har skrevet og instrueret alle afsnit, og det har han gjort fremragende.

Series 1 kan ses på Netflix US/CA, Series 2 kan ses på YouTube og Julespecial 2015 kan ses på BBCs hjemmeside.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: tors jan 07, 2016 18:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
wigant skrev:
Fritte skrev:
Kermit skrev:
Jeg har brugt dele af min juleferie på at se Netflix dokumentar serien, Making a Murdere!
Jeg vil ikke rigtig afsløre noget her, men det er noget af det stærkeste jeg har set inden for genren de sidste par år!


Har hørt meget godt om den, så den bliver set meget, meget snart! :thumb:


Det kan du roligt gøre :thumb:
Er helt på linie med den grønne frø her :beerchug:


Halvt inde i episode 2 og hold kæft hvor er det sygt mand. :jawdrop:


Top
   
 
Indlæg: lør jan 09, 2016 17:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Smid hvad I har i hænderne og se den Netflix originale dokumentar, Making a Murderer. Jeg er næsten færdig med de 10 afsnit og det er uden tvivl den bedste og mest hårrejsende dokumentar jeg har set i årevis.

Citat:
Filmed over a 10-year period, Making a Murderer is an unprecedented real-life thriller about Steven Avery, a DNA exoneree who, while in the midst of exposing corruption in local law enforcement, finds himself the prime suspect in a grisly new crime. Set in America's heartland, the series takes viewers inside a high-stakes criminal case where reputation is everything and things are never as they appear.


Billede



Top
   
 
Indlæg: lør jan 09, 2016 20:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har kun set første afsnit, men jeg er også allerede hooket på Making a Murderer. Det er virkelig godt tv og kunne ikke skrives bedre i fiktionens verden.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: lør jan 09, 2016 22:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Jeg er på afsnit tre nu, og jeg kan kun sige at det er en ret intens fortælling jeg er vidne til. Man har jo lyst til at lave en all-nighter for at se det hele.


Top
   
 
Indlæg: lør jan 09, 2016 23:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg så 5 afsnit i et hug for 2 dage siden. I øjeblikket er jeg få minutter inde i sidste afsnit.

:jawdrop:

Når jeg er færdig, så starter jeg på HBOs dokumentarserie, The Jinx.


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 821 indlæg ]  Gå til side Foregående 151 52 53 54 55 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team