DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 13:00

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 821 indlæg ]  Gå til side Foregående 150 51 52 53 54 55 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre aug 14, 2015 0:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Hmm.. Synes da ikke den ligger på Netflix? Altså Gotham..


Top
   
 
Indlæg: fre aug 14, 2015 1:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Det kommer an på hvad for et lands Netflix man kigger på.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 
Indlæg: lør aug 15, 2015 12:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Nej, netop ikke. Tjekkede både den danske, den amerikanske og sen britiske, som Tallahassee nævnte. Ingen Gotham.

Edut: Og nu er de så vendt tilbage på UK/Ireland. Ved ikke hvad der var galt for et par dage siden så.


Top
   
 
Indlæg: lør aug 15, 2015 14:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Kan I anbefale The Last Ship? Har smugkigget første afsnit. Det hele ser lidt billigt ud. Og Michael Bay som producer........


Top
   
 
Indlæg: lør aug 15, 2015 14:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Se, om det er noget. Jeg kan godt lide den. Det er trods alt post-apokalyptisk.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 
Indlæg: tors aug 20, 2015 20:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Last Ship fik 3 afsnit og så abandonede jeg ship. Det føles næsten som at være arbejde, at se et afsnit. Eller en huslig opgave man bare ikke orker.


Top
   
 
Indlæg: fre okt 09, 2015 20:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Denne her er endnu bedre end House Of Cards, i alt fald for os der er mere til Britisk humor:

The Thick Of It

Og er i ikke overbevist efter at have surfet klip, så start med filmen In The Loop, hvor man erfarer at den eneste der kan lukke r*ven på Peter Capaldi er James Gandolfini - og han gør det med stil!

Fire sæsoner - tre plus tre plus otte plus syv afsnit, og man kan snildt skippe første sæson hvis man bare vil frem til den Skotske udendørs rekordholder i tilsvininger. Serien kræver at man forstår Britisk humor og at man ikke er sart, men holdaheltfest, det er politisk satire på et højere plan, det er spindoktorer, det er uduelige ministre og skyggekabinetter, og jeg tror faktisk ikke jeg har grinet så meget siden jeg var teenager og så Yes, Minister.

Serien starter lidt tamt i forhold til filmen (som blev lavet mellem serie 2 og 3 tror jeg), men som sagt kan man skippe de første tre afsnit uden at miste det helt store, og dykke direkte ned i Peter Capaldi gå verbalt amok. Og tro mig, står i lige og mangler en oneliner eller en fornærmelse, så har den mand et fantastisk repertoire i stil med "du er lige så ubrugelig som en dildo lavet af marcipan" eller "tillykke, du har lige vundet et livs forbrug af kondomer - hvilket i dit tilfælde betyder fire".

Er man til Britisk humor og kan man klare den politiske spindoktor undertone, så er det bare at gå i gang. Men som sagt, start med In The Loop og se om i fanger humoren, så kan i altid tage serien bagefter.

10 Downing Street bliver aldrig det samme mere ..

"Hvornår jeg sidst havde sex? Det bliver mellem mig og min internetudbyder!".

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: søn okt 11, 2015 17:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Lyder ret spændende t23.

Så den rigtige rækkefølge at se dem i er: The Thick Of It sæson 1+2, derefter In The Loop og så resten af serien?


Top
   
 
Indlæg: søn okt 11, 2015 17:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Filmen er totalt standalone - den har naturligvis sammenhæng med serien, men alligevel ikke. Nu skal jeg prøve at lade være med at spoile noget, men der er kun tre karakterer der går fra serien til filmen, og hvor serien er ultra Britisk er filmen en "nu skal vi lige tage pis på de skide Amerikanere" mens de gør det på sig selv oveni.

Så man kan sagtens se In The Loop uden at se The Thick Of It og vice versa. Filmen er, uden spoilere, et kunstværk i selvironi, og viser at de der skidetørre Briter stadig har humor, selv på egen bekostning.

Derfor siger jeg prøv filmen først - du skal virkeligt være ferm i Britisk jargon for at følge med, men holdakæft Peter Capaldi er en "motormund" og James Gandolfini får godt nok lukket klappen på ham. Det er dialog og replikker og spin, og ikke meget mere, men er man til Britiske tilsvininger og sort humor, så er der rigtigt meget at komme efter.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: søn okt 11, 2015 19:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Jeg er heldigvis ret godt med, når det gælder britisk humor. Tror det startede med "A Bit Of Fry And Laurie" da jeg var knægt :)

Jeg starter nok bare direkte med serien. Kan se den ligger på bl.a. Netflix UK.


Top
   
 
Indlæg: man okt 12, 2015 2:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Tror min egen start med Britisk seriehumor var enten Not The Nine O'clock News eller Spitting Image, og derefter ting som Auf Wiedersehen Pet og Allo Allo. Det fede ved at bo i København i 70'erne var at vi kunne tage de to Svenske kanaler, og jeg mener det var Svensk TV2 der var ret gode til at vise Britiske serier - uden at lægge hovedet på blokken mener jeg det var dem der hev Monty Python's Flying Circus hjem.

Håber du kan lide The Thick Of It - som sagt er første sæson (første tre afsnit) lidt "uhh, hvor vil vi hen med det her", men der bliver i særdeleshed skruet op for tempoet og dialogen umiddelbart efter.

PS: Er man til Stephen Fry så kan jeg varmt anbefale hans !quiz show" der hedder QI - Quite Interesting. Det er kongen over unødvendig paratviden blandet med knastørre jokes under bæltestedet, og fanger man humoren så er det lige til UG med kryds og slange.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: man okt 12, 2015 8:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg kan anbefale How to Get Away with Murder, der for kort tid siden er startet på anden sæson ovre i Amerikum. Jeg har set første sæson og følte mig meget underholdt.

Billede

Serien handler om den usandsynligt skrappe og skarpe forsvarsadvokat Annalise Keating (Viola Davis), der udover at forsvare klienter af forskellig skyldskarakter, også er professor i Criminal Law (How to Get Away With Murder, som hun kalder det) på det fiktive Middleton University i/lige omkring Philadelphia. Skrap som hun er, udfordrer hun konstant sine studerende. Hvert år tager hun fire studerende ind som hendes hjælpere, men det ender med at blive fem i serien. Det er så disse fem, tydeligt forskellige typer, og Annalise Keating, serien handler om.

Der er to spor i serien, i stil med f.eks. Supernatural og X-Files: Den store, grundlæggende historie, der handler om et mord på en ung universitetsstuderende, og som vedrører en af de studerende og Annalise Keating selv og så en slags monster-of-the-week eller defense-of-the-week, som er enkeltstående episoder, hvor Keating skal forsvare en eller anden og hvor historien er afsluttet inden for det ene afsnit.



Viola Davis er fantastisk som Annalise Keating, og jeg ville aldrig selv skulle nyde noget som helst af at møde hendes figur - sikke en skrap dame. De fem studerende har forskellige troværdighedsniveauer, og er ikke alle sammen lige godt lavet, men de bliver spillet rigtigt godt. Her vil jeg især fremhæve Karla Souzas figur, Laurel Castillo, som er den mest 'almindelige' af de fem figurer. Måske netop derfor fungerer hun rigtigt godt.

Edit: Se sæson 1 på Netflix US.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar man okt 12, 2015 9:21, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: man okt 12, 2015 9:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
t23 skrev:
Tror min egen start med Britisk seriehumor var enten Not The Nine O'clock News eller Spitting Image, og derefter ting som Auf Wiedersehen Pet og Allo Allo. Det fede ved at bo i København i 70'erne var at vi kunne tage de to Svenske kanaler, og jeg mener det var Svensk TV2 der var ret gode til at vise Britiske serier - uden at lægge hovedet på blokken mener jeg det var dem der hev Monty Python's Flying Circus hjem.

Håber du kan lide The Thick Of It - som sagt er første sæson (første tre afsnit) lidt "uhh, hvor vil vi hen med det her", men der bliver i særdeleshed skruet op for tempoet og dialogen umiddelbart efter.

PS: Er man til Stephen Fry så kan jeg varmt anbefale hans !quiz show" der hedder QI - Quite Interesting. Det er kongen over unødvendig paratviden blandet med knastørre jokes under bæltestedet, og fanger man humoren så er det lige til UG med kryds og slange.


Åhh ja. QI er simpelthen for genialt. Har fulgt det i ret mange år nu. Det har godt nok fået mig til decideret at tude af grin virkelig mange gange :)
Kan i øvrigt også anbefale den podcast, der hedder "No such thing as a fish", som laves af nogle af deltagerne fra QI.

Og ja, selvom jeg først er født i 80'erne, så har jeg nu også fulgt rigtig mange af de britiske serier du nævner. Der er bare et eller andet over briternes tørre humor, som er virkelig genial.

Det lyder i øvrigt spændende, at Gandolfini giver Capaldi tørt på. Jeg er lige blevet færdig med The Sopranos for en uge siden, så trænger til noget mere, med den geniale mand :)
Og Capaldi er sgu også god. Og han gør det faktisk ret godt, som den nye Doctor :)


Top
   
 
Indlæg: man okt 12, 2015 9:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Holmsgaard skrev:
Jeg kan anbefale How to Get Away with Murder [...]


Skarp anbefaling Holmsgaard. Det er hermed taget ad notam, og tak for det :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man okt 12, 2015 9:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Holmsgaard skrev:
Jeg kan anbefale How to Get Away with Murder [...]


Skarp anbefaling Holmsgaard. Det er hermed taget ad notam, og tak for det :thumb:


Any time. Jeg retter lige teksten til og tilføjer, at første sæson kan ses via Netflix US.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 821 indlæg ]  Gå til side Foregående 150 51 52 53 54 55 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team