DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man jun 03, 2024 18:29

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors feb 14, 2008 23:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 22, 2006 23:52
Indlæg: 1213
Geografisk sted: Varde
Efter at være faldet over den højst interessante mini-serie The Lost Room (Koster sølle $9 hos Pacific - KØB DEN!) er jeg allerede begyndt at bekymre mig om, hvad jeg dog skal erstatte den med når de sidste afsnit snart bliver set. Jeg har altid været meget glad for mini-serier, eftersom de egner sig fantastisk til de dage, hvor man måske ikke har tid eller lyst til en to-timers film, samtidigt med de ofte giver spændende afslutninger på hvert enkelt afsnit, uden man skal kæmpe sig igennem flere hundrede afsnit for at nå en endelig konklusion.

Jeg har ledt lidt og har fundet to serier som må undersøges nærmere:

Nightmares and Dreamscapes: From the Stories of Stephen King
Jekyll

Primært vil jeg gerne indenfor genrer som thriller, horror og sci-fi. Sidstnævnte gerne uden det bliver alt for nørdet - er sgu ikke så meget for Star Trek og den slags. :loco:

_________________
Filmlisten er endelig blevet opdateret igen. Pt. 281 styk. Opdateret 10-01-2008.


Top
   
Indlæg: tors feb 14, 2008 23:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Jeg kan på det varmeste anbefale Jekyll :thumb:
Her er hvad jeg skrev om den tidligere i dag:


Jekyll

BBC serie fra 2007 der indtil videre kun er en sæson på 6 afsnit af hver en times varighed.

Billede

London 2007

Dr. Tom Jackman gemmer på en hemmelighed - sit alter ego Hyde. Han prøver at tøjle denne vilde anden side, af frygt for hvad der vil ske med menneskene omkring ham - og ikke mindst hans kone og børn.
Hvad Tom dog ikke ved, er at han ikke er den eneste kender til hans dystre alias. En mystisk organisation holder et skarpt øje med dem..
Dr. Jackman har indgået en pagt med Hyde, der gør at de deler kroppen, og så længe Hyde ingen dræber, vil Jackman ikke melde sig til politiet, eller på anden måde skade Jekyll.
Men i nødens tid, kan det være godt med en psykopatisk ven til at klare skærene.

James Nesbitt har hovedrollen som den moderne Dr. Jekyll & Mr. Hyde. Han er super god og yderst overbevisende, når han skifter personlighed fra den ene til den anden. Han passer perfekt i begge roller - som den grå og små-kedelige Dr. Jackman og den farverige, kyniske og yderst uforudsigelige Hyde.

Historien starter roligt ud, og derefter formår den at udvikle sig yderst spændende og original med flere overraskelser i vente.

Af resten af seriens skuespillere er specielt Gina Bellman som Dr. Jackmans kone rigtig god. Hun er handlekraftig, og skrevet med ben i næsen, hvilket er dejligt at se frem for endnu en hjælpeløs og handlingslammet kvinde.

Man skal ikke forvente alverdens effekter eller anden vildt æstetik, da serien er simpelt opsat. Jeg skulle lige vende mig lidt til udseendet, der minder mere om andre BBC serier som Spaced eller The Office, frem for en moderne thriller-serie. Når man dog først er fortrolig med seriens billedside, virker det hele naturligt.

Indtil videre er serien afsluttet, men i følge rygter står Jekyll-forfatteren Steven Moffat klar med en efterfølger, så det er op til BBC om de er friske på endnu en omgang Jekyll.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors feb 14, 2008 23:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 22, 2006 23:52
Indlæg: 1213
Geografisk sted: Varde
Jeg så nemlig godt din lille anmeldelse og det vakte ligesom min interesse igen. :thumb:

Jeg holdte i sin tid lidt øje med den da den stadig rullede i fjernsynet, men det blev aldrig til noget seriøst og glemte faktisk alt om den. Det lyder dog som noget der skal hives hjem snarligt. :)

_________________
Filmlisten er endelig blevet opdateret igen. Pt. 281 styk. Opdateret 10-01-2008.


Top
   
Indlæg: tors feb 14, 2008 23:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Du må ikke snyde dig selv for Steven Spielberg's miniserie TAKEN. Der er mange meninger om den :thumb: :lightsabre: :loco: :naughty: :x :x - uanset hvad så blev jeg grebet af den og slugte alle afsnittende i løbet af nul-komma-fem!

Billede

Den kan fås billig her: http://www.axelmusic.dk/productDetails/5050583001029

og du kan læse mere om den her:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB ... ken#p97050

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: fre feb 15, 2008 0:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Blaahval skrev:
Jeg så nemlig godt din lille anmeldelse og det vakte ligesom min interesse igen. :thumb:

Jeg holdte i sin tid lidt øje med den da den stadig rullede i fjernsynet, men det blev aldrig til noget seriøst og glemte faktisk alt om den. Det lyder dog som noget der skal hives hjem snarligt. :)

Det kan jeg helt sikkert anbefale :)

Hov.. Har jeg ikke lige sagt det? ;) :nuts:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre feb 15, 2008 0:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 13, 2004 7:52
Indlæg: 1541
Geografisk sted: Øgadekvarteret, Aalborg
Blaahval skrev:
Efter at være faldet over den højst interessante mini-serie The Lost Room (Koster sølle $9 hos Pacific - KØB DEN!) er jeg allerede begyndt at bekymre mig om, hvad jeg dog skal erstatte den med når de sidste afsnit snart bliver set. Jeg har altid været meget glad for mini-serier, eftersom de egner sig fantastisk til de dage, hvor man måske ikke har tid eller lyst til en to-timers film, samtidigt med de ofte giver spændende afslutninger på hvert enkelt afsnit, uden man skal kæmpe sig igennem flere hundrede afsnit for at nå en endelig konklusion.

Jeg har ledt lidt og har fundet to serier som må undersøges nærmere:

Nightmares and Dreamscapes: From the Stories of Stephen King
Jekyll

Primært vil jeg gerne indenfor genrer som thriller, horror og sci-fi. Sidstnævnte gerne uden det bliver alt for nørdet - er sgu ikke så meget for Star Trek og den slags. :loco:

Lost Room er nemlig rigtig fed. Hvis du kan lide den, kan jeg anbefale at dykke lidt ned i Sci-Fi Channels andre miniserier. Fx: 5ive Days To Midnight, The Triangle og den nyeste om Troldmanden Fra Oz, The Tin Man.
Synes ellers der var en masse andre jeg kan lide. Vender lige tilbage med nogle flere anbefalinger.


Top
   
Indlæg: fre feb 15, 2008 0:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
Tak for tippet mht Lost Room, den er nu bestilt fra Amazon Marketplace :thumb: I samme ombæring stødte jeg på serierne Revelations, Dresden Files og Nightmares and Dreamscapes: From the Stories of Stephen King, som måske kunne være interessante?

_________________
:mrgreen: Spis ost! :mrgreen:


Top
   
Indlæg: fre feb 15, 2008 0:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Blaahval skrev:
Primært vil jeg gerne indenfor genrer som thriller, horror og sci-fi. Sidstnævnte gerne uden det bliver alt for nørdet - er sgu ikke så meget for Star Trek og den slags. :loco:

Jeg vil til enhver tid stå inde for Lexx - The Dark Zone (dvs Lexx serie 1). Fire gange en time og bestemt ikke nørdet. Husk nu bare at holde dig fra den Tyske udgave så du ikke går glip af Eva Habermann nøgen i .. ja det er vel en slags organisk brusekabine.

Synopsis af Lexx (Youtube ser forfærdeligt ud, serien er LANGT flottere end de kan rumme i deres skodformat) - fortæller egentligt meget godt hvad kernen af historien går ud på (set fra det organiske rumskibs' synspunkt) uden at spoile noget særligt. Historien er ikke rigtigt kommet i gang endnu på det tidspunkt alligevel.

The Collector serie 1 var osse ret fed, omend i en helt anden genre. Du må nok hellere lade IMDB fortælle dig om den, men jeg synes det er et fedt koncept og en god gang suspense krydret med horror. Og der er næsten ingen happy endings, hvilket scorer points herfra :thumb:


Top
   
Indlæg: fre feb 15, 2008 1:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 22, 2006 23:52
Indlæg: 1213
Geografisk sted: Varde
Jeg må takke og bukke for alle anbefalingerne. Der er jo rigeligt at gå i krig med. :thumb:

_________________
Filmlisten er endelig blevet opdateret igen. Pt. 281 styk. Opdateret 10-01-2008.


Top
   
Indlæg: fre feb 15, 2008 12:09 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 02, 2007 20:18
Indlæg: 1158
Kristian skrev:
Du må ikke snyde dig selv for Steven Spielberg's miniserie TAKEN. Der er mange meninger om den :thumb: :lightsabre: :loco: :naughty: :x :x - uanset hvad så blev jeg grebet af den og slugte alle afsnittende i løbet af nul-komma-fem!

Billede

Den kan fås billig her: http://www.axelmusic.dk/productDetails/5050583001029

og du kan læse mere om den her:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB ... ken#p97050


Her kan jeg kun give dig ret, Taken er jo en helt fantastisk miniserie! Underholdning på højt plan, og skuespillet er også helt i top! :thumb:

Og tak for tippet med The Lost Room - den må jeg da helt sikkert kigge nærmere på!

_________________
Anyone for tennis?


Top
   
Indlæg: lør feb 16, 2008 15:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 05, 2007 19:52
Indlæg: 168
Kristian skrev:
Du må ikke snyde dig selv for Steven Spielberg's miniserie TAKEN. Der er mange meninger om den :thumb: :lightsabre: :loco: :naughty: :x :x - uanset hvad så blev jeg grebet af den og slugte alle afsnittende i løbet af nul-komma-fem!

Billede

Den kan fås billig her: http://www.axelmusic.dk/productDetails/5050583001029

og du kan læse mere om den her:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB ... ken#p97050



Er det hele serien? Altså den er kun i 10 afsnit?

_________________
WHO DO I TRUST? ME


Top
   
Indlæg: lør feb 16, 2008 15:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 13, 2004 7:52
Indlæg: 1541
Geografisk sted: Øgadekvarteret, Aalborg
Jeps, der findes kun de ti afsnit. Den er fremført ligesom Band of Brothers. Og er ligeledes også af Spielberg.


Top
   
Indlæg: lør feb 16, 2008 18:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 12, 2005 23:07
Indlæg: 3357
Geografisk sted: Vesterbronx!
From the Earth to the Moon (1998)

Billede

http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=17788

En superb mini-serie om Apollo programmet og alle dem bag samme. 12 episoder - 12 timer. Er lige blevet færdig med den, og dropper et review i passende tråd.

Fås til en 100-mand i TP.

_________________
Den officielle Criterion & Masters of Cinema bytte/salg tråd- link

www.dvdtimes.co.uk / www.dvdbeaver.com / www.dvdcompare.net / TSPDT Top 100


Top
   
Indlæg: lør feb 16, 2008 18:59 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Nightmares & Dreamscapes er en stak korte uafhængige episoder som Twilight Zone og Amazing Stories. De er fede nok, men de er lidt korte i både format og substans.


Top
   
Indlæg: søn feb 17, 2008 0:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
"Dresden Files" fik kun én seson, at leve i.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team