DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 0:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
 Titel: The Wire
Indlæg: tors jan 03, 2008 0:53 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Så afslutter jeg aftenens fortællen om nye serier på TV2, med den amerikanske krimiserie The Wire.

Serien foregår i Baltimore og omhandler den indre bys narko miljø.

Billede

Jeg har ikke selv set serien før, men med den utrolig flotte omtale den har fået på IMDb, så ligner det da helt klart noget, der er værd at tage fat på :)

Første afsnit bliver sendt på TV2 torsdag d. 3. januar kl. 22.50.

Kan nogen komme med anbefalinger på hvorfor denne serie skal ses? :)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Senest rettet af Pjalte tors jan 03, 2008 0:57, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: tors jan 03, 2008 0:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Jeg er sikker på, at Jordsvin kan fortælle hvorfor den skal ses :) Det gode Jordsvin har op til flere gange haft de store ord fremme om serien herinde på dahf.

Men endnu en serie jeg ikke var klar over de begyndte med på TV2. Så endnu en huskeseddel er skrevet ;)

Denne skal helt sikkert have chancen.


Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: tors jan 03, 2008 1:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Michael W. skrev:
Jeg er sikker på, at Jordsvin kan fortælle hvorfor den skal ses :) Det gode Jordsvin har op til flere gange haft de store ord fremme om serien herinde på dahf.

Så håber jeg da Jordsvin vil komme med nogle gode anbefalinger her ;)

Michael W. skrev:
Men endnu en serie jeg ikke var klar over de begyndte med på TV2. Så endnu en huskeseddel er skrevet ;)

Denne skal helt sikkert have chancen.

Yes, jeg regne også stærkt med at se med i morgen aften :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: tors jan 03, 2008 8:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Hvad skal jeg sige? Det er ganske enkelt den bedste TV-serie jeg nogensinde har set. Jeg har slet ikke nogen problemer med at indrømme, at jeg vil downloade serie 5 lige så snart det bliver muligt. Uha! (Og inden nogen bliver alt for forargede, så kan jeg forsikre om, at jeg naturligvis køber den på DVD så snart den udkommer.)

Den skildrer alle sider af Baltimores narkotikaproblemer, lige fra junkier og pushere til politifolk og politikere, og får under forløbet skildret nogle fantastiske personer (jeg føler næsten et slags familieforhold til de bedste af dem; D, Bodie, Kima, Bunk, McNutty, Bubbles... *snøft*). Det er realistisk, og ofte ubehageligt og smertefuldt at se. Forvent ikke letbenet underholdning.

Serien kan ses som en slags pendant til Soderberghs Traffic - eller i endnu højere grad den oprindelige europæiske serie "Traffik" fra 1989 - som på lignende måde skildrede mange facetter af narkotikaproblematikken.


"But if he always stole your money and ran... why did you let him play?"
"Gots to. This America, man!"


edit: Forresten er jeg ikke sikker på, at jeg kan anbefale at se et afsnit om ugen af denne serie. Jeg har set hver segment (13 afsnit) over en weekend eller måske tre dage og tvivler på, at jeg ellers kunne følge med; der er mange tråde at rede ud.


Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: tors jan 03, 2008 9:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Jeg så også hele sæson 1 over en weekend, og sad tilbage med en frustrerende følelse af at ville have MERE! NU! Lidt ærgerligt at Warner har fucket deres sæson 1 dvd boks fuldstændig op, ved ikke at inkludere danske tekster på deres danske release, men lad det nu være. Serien holder 750% hele vejen igennem, og er ikke den typiske tju-bang politiserie, men mere en mulighed for at komme ind under huden på nogle typer, på begge sider af miljøet i Baltimore, fra de højtstående embedsmænd som tænker mest på karrieren, over politifolk som vil gøre deres bedste men løber panden mod en mur igen og igen, og til de kriminelle som ikke har noget egentlig valg i tilværelsen, men blot overlever ved at sælge stoffer. Meget, meget fængslende serie og 30 thumbs-up fra mig :thumb:


Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: tors jan 03, 2008 9:13 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Til dem som naturligt nok vil fare ud, og lede efter dvd boksene, vil jeg i øvrigt henvise til denne tråd -
http://www.dahf.dk/viewtopic.php?f=1&t=24407

Efter sigende har Warner lavet et fejloptryk af mindst sæson 1 og 2, men forventer at genoptrykke og udsende dem igen i efteråret 2008.


Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: tors jan 03, 2008 9:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Til dem der kan klare sig med engelske undertekster, så kan serie 1-4 fås for under 300 kr. stk. hos CD-Wow.

Jeg var faktisk slet ikke klar over at serie 4 var udkommet (*røde ører*), men nu er den i hvert fald bestilt. Det bliver et lækkert gensyn.


Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: tors jan 03, 2008 16:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
CFN skrev:
Jeg så også hele sæson 1 over en weekend, og sad tilbage med en frustrerende følelse af at ville have MERE! NU! Lidt ærgerligt at Warner har fucket deres sæson 1 dvd boks fuldstændig op, ved ikke at inkludere danske tekster på deres danske release, men lad det nu være. Serien holder 750% hele vejen igennem, og er ikke den typiske tju-bang politiserie, men mere en mulighed for at komme ind under huden på nogle typer, på begge sider af miljøet i Baltimore, fra de højtstående embedsmænd som tænker mest på karrieren, over politifolk som vil gøre deres bedste men løber panden mod en mur igen og igen, og til de kriminelle som ikke har noget egentlig valg i tilværelsen, men blot overlever ved at sælge stoffer. Meget, meget fængslende serie og 30 thumbs-up fra mig :thumb:

Det lyder godt :) Jeg sidder klar i aften :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: fre jan 04, 2008 14:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Så første afsnit i går og den gav mig et positivt første indtryk.
Kan godt lide at man følger både politiet og de kriminelle i hver deres verden ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: tirs jan 22, 2008 20:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Blev lige færdig med at gense serie 4 i går. Og hvad gjorde jeg omgående bagefter? Satte da serie 1 på og begyndte forfra. Jeg kan bare slet ikke få nok.


Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: tirs jan 22, 2008 21:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Vi andre er på tredje afsnit, og er lige så småt ved at komme ind i miljøet ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: søn feb 10, 2008 11:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
The Wire vandt igår WGA prisen for bedste manuskript til en drama serie :)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: fre mar 07, 2008 14:50 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 16, 2007 11:39
Indlæg: 10
Geografisk sted: Midtjylland
Hvad sker der for TV2?? The Wire blev ikke vist i går og mangler også på programmet i næste uge. Nu hvor man er blevet totalt hooked på seriens univers og de knivskarpe replikker, så tager de den af efter kun 8-9 afsnit - WTF !

Jeg pudser Bunk på hele Kvægtorvet :devil:

_________________
Winning isn't everything - it's the only thing!


Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: fre mar 07, 2008 15:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Forza Skriver skrev:
Hvad sker der for TV2?? The Wire blev ikke vist i går og mangler også på programmet i næste uge. Nu hvor man er blevet totalt hooked på seriens univers og de knivskarpe replikker, så tager de den af efter kun 8-9 afsnit - WTF !

Det lyder da helt absurd! Ikke at jeg havde regnet med, at serien ville blive et hit (sgu ikke når den bliver vist omkring midnat), og jeg forventede ikke, at de ville vise serie 2-5, men at de ikke engang gør serie 1 færdig? Det er fisme tyndt.


Top
   
 Titel: Re: The Wire
Indlæg: fre mar 07, 2008 19:21 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 16, 2007 11:39
Indlæg: 10
Geografisk sted: Midtjylland
Enig - det ligner ren klaphat at afbryde sendingen midt i sæsonen. :nono:

I stedet for at erklære krig mod Anna Pihl-tumperne, vælger jeg i stedet at se fremad og er på udkig efter sæson 1 på DVD, inden abstinenserne bliver værre..

_________________
Winning isn't everything - it's the only thing!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team