DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 7:40

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn aug 12, 2007 18:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 2278
1: Perry Mason (1957-1966)
2: Poirot (1989-)
3: Columbo (1968-)
4: Alfred Hitchcock Presents (1955-1962)
5: A Family at War (1970-1972)
6: L.A. Law (1986-1994)
7: I Love Lucy (1951-1957)
8: Sherlock Holmes (Jeremy Brett) (1984-1994)
9: Kojak (1973-1978)
10: When the Boat Comes In (1976-1981)

Jeg har et par TV serier på vej fra DVD Pacific som muligvis vil komme ind på listen: Rawhide, Gunsmoke, The Odd Couple og The Fugitive.

_________________
DVD-Basen


Top
   
Indlæg: søn aug 12, 2007 18:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 13, 2007 22:45
Indlæg: 618
Geografisk sted: 8000 - Århus C
Jeg ryster stadigvæk på hovedet over manglen på Firefly i denne tråd :shock: ;)

_________________
Ih ha, man er jo næsten nød til at have en signatur hvis man skal fremvise sin DVDsamling, samt sit lille Billede logo


Top
   
Indlæg: søn aug 12, 2007 19:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Huskede lige at alletiders bedste whodunit-serie Inspector Morse da også skulle på sådan en liste.


Top
   
Indlæg: søn aug 12, 2007 19:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Min top 10
10: Matador - Lad os starte med det danske islæt. Serien som alle andre danske serier bliver målt efter. Et klasseensemble med nogle af skuespillerne i meget uvante roller, som f.eks. Jørgen Buckhøj. Det fås næppe bedre i lille Dannevang.
9: Gilmore Girls - Uhyggeligt hurtig dialog, hvor det gælder om at holde tungen lige i munden for at fange det hele. Jeg fatter slet ikke, hvordan Lauren Graham kan lire replikker af i det tempo.
8: House MD - Hugh Laurie er fantastisk, men afsnittene er lidt for ens i opbygningen til at jeg kan sætte serien højere på listen.
7: Spooks - Britisk spionserie. Den er fængende som bare pokker...
6: Sherlock Holmes (Jeremy Brett) - Brett ER simpelthen Holmes, med alle de fordele og ulemper det bærer med sig.
5: Buffy - the Vampire Slayer - Sjov, spændende, sørgelig og en hel masse andre tillægsord.
4: The West Wing - Super intens med en Martin Sheen i storform som USA's præsident.
3: Seinfeld - En sitcom der kun fokuserer på grinet, punchlines og totalt blottet for et moralsk aspekt. Læg dertil fire hovedpersoner og et utal af gæsteroller, som bare gør denne serie helt fantastisk. Skråt op med Venner, Frasier, The Simpsons og hvad de ellers hedder. Der er ingen over eller ved siden af Seinfeld.
2: Doctor Who - David Tennant er fantastisk som den sidste timelord. En tidsrejsende, der ikke kan lade være med at blande sig.
1: 24 - Hæsblæsende serie. Jack Bauer er manden, der har reddet USA så mange gange at de efterhånden må have lært at de bare skal gøre som han siger... Så skal det nok gå. Ondskabsfulde cliffhangers!

Lige uden for listen har jeg serier som Venner, The Simpsons, Deadwood og CSI.

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
Indlæg: søn aug 12, 2007 19:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fed liste, Søren.

Her kommer min - og jeg bliver sikkert overfaldet, når Simpsons ikke er med i top 10. :D Hvorfor skal jeg fortælle senere.

10. The West Wing
Når den er smidt hernede, så skyldes det, at jeg kun har fulgt med hist og her og ikke har set serien i sin fulde længde. Alligevel er det en af de allerfedeste og mest intelligente serier, jeg til dato har set. En serie, der bæres af dygtige skildringer af et endog meget svært job på verdens uden tvivl mest hårde arbejdsplads.

9. Black Books
Engelsk humor har bare et eller andet, som amerikansk humor ikke kan. Serien om den fordrukne irske boghandler, der hverken kender til ordene rengøring eller kundeservice, er simpelthen så absurd og morsom, at man ikke kan gøre andet end at falde på halen af grin.

8. Band of Brothers
Jeg var lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skulle inkludere en miniserie, men Band of Brothers skal alligevel med. En fremragende serier med en fantastisk persongalleri og en masse interessante perspektiver på den amerikanske deltagelse i Europas krig. At David "Fesen" Schwimmer så desuden har en cameo som en latterlig sergent, der burde have bøllebank, giver kun serien et plus.

7. Family Guy
En serie, som mange hader, men jeg må indrømme, at jeg elsker Family Guy ud over alle grænser. Reference-humoren, psykopatbabyen Stewie, den fordrukne hund Stewie og et genialt persongalleri, der også indeholder en pædofil olding og the male gigolo Quagmire, gør Family Guy til et hit hos mig!

6. Millennium
Serien om den synske Frank Black er vist desværre gået lidt for mange menneskers næser forbi, men da jeg fangede serien på DVD, fandt jeg ud af, at der var tale om en i særklasse velskrevet historie om ondskab og menneskeligt fordærv. Tilsat enkelt elementer af overtroiske elementer, er Millennium en spændende og alternativ detektiv-historie, der desværre kun kørte tre sæsoner.

5. Homicide
En serie om Baltimores Drabsafdeling, som blev sendt meget sent på aftenen på TV2. Med i serien var bl.a. Yaphet Kotto (Parker i Alien), Ned Beatty, Daniel Baldwin og Andre Braugher var blot en del af den sammensætning af detektiver, der gik rigtigt meget igennem og skabte en meget spændende serie med masser af detektivopklaringsarbejde! Specielt interessante var figurerne Bayliss og Munch, der hver især tilførte serien en del intelligente betragtninger.

4. Riget
Folk, der har læst lidt med på DAHF, når Søren har snakket Lars Von Trier, ved at jeg er ikke nogen stor fan af den skruptossede antiamerikanske dogmeinstruktør fra Danmark, men Riget har alligevel et eller andet over sig. Om det er den superabsurde handling, Stig Helmer eller Jens Okking, der gør det, skal jeg ikke kunne sige, men sikkert og vist er det, at Riget var en speciel oplevelse af den helt gode slags.

3. 24
Cliffhanger på cliffhanger på cliffhanger - det er en særdeles fed serie, den 24 Timer. Man fristes næsten til at sige, at Jack Bauer nok efter seks sæsoner efterhånden fortjener at kradse af, da det vist er mandens eneste mulighed for fred. Mens sæson seks var en skidt sæson, har de andre sæsoner været rigtigt fede. Mens Jack overlever gang på gang forsvinder den øvrige del af castet hele tiden, hvilket er lidt ærgerligt, da mange af mine favoritter er forsvundet. Og sæson seks var rigtigt, rigtigt skidt. Men det ødelægger altså ikke det overordnede indtryk af serien.

2. Entourage
Så bliver det simpelthen ikke sjovere! Aldrig har jeg så hurtigt ædt tre sæsoner af en serie, men Entourage kan jeg se om og om og om igen. Drengerøven er i højsædet, når fire newyorkere flytter til LA og forsøger at klare sig i det stjernespækkede Hollywood. Entourage nyder godt af gæsteoptrædener af bl.a. Jessica Alba, Val Kilmer, Hugh Hefner, James Cameron, Jaime Pressly, Seth Green og andre kendte og mindre kendte stjerner. En fed serie - der desuden svømmer i søde hunkønsvæsener. Også et plus herfra! D

1. LOST
Vinderen hos mig bliver JJ Abrams mesterlige serie om det forulykkede fly og dets passagerer, der simpelthen ikke aner, hvad de laver på øen. Et vanvittigt veludført persongalleri krydret med flashbacks om de forskellige figurers fortid og elementer af både religion og overtro gør LOST til en vanvittigt spændende serie, der sætter min mund i vand hver gang, der kommer et nyt afsnit.

Boblere:

Fawlty Towers - den burde nok have været på!
Prison Break (en lidt langtrukken sæson to)
Heroes (for ung til at kunne få en endelig karakter)
Knight Rider (legendarisk)
A-Team (endnu mere legendarisk)
Allo Allo

Hvorfor er Simpsons så ikke på? Jeg ved det ikke... jeg har bare ikke rigtigt gidet se det de seneste par år.... :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn aug 12, 2007 22:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Holmsgaard skrev:
8. Band of Brothers
At David "Fesen" Schwimmer så desuden har en cameo som en latterlig sergent, der burde have bøllebank, giver kun serien et plus.


Kaptajn - ikke sergent.

Det er dog en meget fin lille rolle, hvor man omgående sad og tænkte på, hvad Ross dog laver i WW2 ;)

Jeg tænker stadig over min liste... :D

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
Indlæg: søn aug 12, 2007 23:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Min fejl, Claus. Det er to år siden, jeg har set serien. :) Helt fint, at han ikke blæses til atomer, som man kunne ønske, men at han i stedet bliver lidt ydmyget til sidst. Perfekt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 11:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
@Søren Langelund: Hvorfor "The Nanny"?
Simpelt. Den får mig til at grine.
Den er dog ikke bedre/sjovere end at det ville være den første serier der ryger ud af min Top Ti, så snart jeg kommer i tanke om en jeg har glemt.


Kenneth McNeil skrev:
Darcy skrev:
De fire populære S'er: Simpsons, Scrubs, Seinfeld og Sex and the City har jeg faktisk aldrig set. Lad tomaterne falde.


*Smider en tomat.*

Hvordan kan man ikke have set Simpsons? :?

Det minder mig jo om de spæde dage på film- og medievidenskab, hvor der fandtes mennesker, der ikke havde set Star Wars. Troede man fik Star Wars, Simpsons o.l. ind intravenøst? Sammen med modermælken, McD-menuen og litervis af Coca-Cola. I [heart] USA.


Smid endelig en tomat mere. Star Wars har jeg nemlig heller ikke set. Det har jeg lovet mig selv at gøre på et tidspunket. Tidspunktet er bare aldrig kommet ;)

Simpsons synes jeg faktisk er ganske underholdende. De bidder jeg har set. Det er bare aldrig blevet til mere. Endnu :D

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 12:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 05, 2007 1:45
Indlæg: 591
Geografisk sted: Always on the run
Holmsgaard skrev:
Boblere:

Fawlty Towers - den burde nok have været på!


Ja for fanden da ;) Tænk at man skulle om på side to før nogen nævnte den og så oven i købet kun som bobler. Pinligt :shock: :thumb:

_________________
Her udvides


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 12:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 29, 2003 1:01
Indlæg: 1169
Geografisk sted: Øster Tørslev
Min serie top 10 (nok ikke i nogen bestemt rækkefølge):


The 4400 Et godt eksempel på at man ikke behøver at bruge en milliard million på specialeffekter for at lave en underholdende semi-scifi/fantasy serie. (Heroes er at andet godt eksempel, men den har jeg ikke set nok af endnu til at den er kommet på top 10 :oops: )
Firefly Helt enig med Jakob - en sørgeligt overset serie, som døde en højst ufortjent død på Fox' direktørgang.
Farscape og Babylon 5 Jeg har nok generelt en svaghed for scifi serier der ikke taler for meget ned til sit publikum.
Scrubs Lidt ujævn serie, men når den er sjov er den til gengæld også RIGTIG sjov.
Barbaren Dave Monsum nævnte Timon og Puumba, jeg mener klart at serier på Toon Disney også kan tælle med i en tråd som denne..! :lol: Og Dave er IMO noget er det sjoveste jeg længe har set i den lidt mere absurde del af tegnefilmgenren. Den spiller næsten lige op med
Courage the cowardly dog
CSI (original series) - What can I say... Grissom er for cool, på den nørdede måde.
Without a trace Der findes en del serier i denne genre, der minutiøst følger politiets eller i dette tilfælde FBI's arbejde, men jeg synes dog denne er den mest interessante.
The Daily Show with Jon Stewart Måske nok ikke en "serie" i ordets klassiske betydning, men alligevel værd at nævne.

_________________
"They say everyone gets 15 minutes of fame. What they don't tell you is that 12 of those minutes is a rectal exam."


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 12:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
RogueAgent skrev:
Courage the cowardly dog


Resten af din liste, RogueAgent, er helt ude i hampen :), men lige netop denne er godt set. Frygtløs (som er den danske titel) er uden tvivl den bedste tegnefilm der har gået på Cartoon Network.... Den er skide sjov og en kende makaber... En dejlig blanding :thumb:


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 13:54 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Efter nærmere tanke kommer min top 10 til at se således ud: (Dog har jeg valgt at undlade miniserier såsom Riget & Band of Brothers)


10. The King of Queens En serie der har kørt på TV2 i lang tid, og som jeg kan blive ved med at se når man kommer hjem fra arbejde og trænger til lidt hurtig underholdning. Doug og hans familie + venner er altid et god grin værd ;)

9. Klovn Det sjoveste dansk TV har produceret. Hvordan i alverden Frank kan blive ved medat være så uheldig og Casper "sådan en god ven" forbløffer mig gang på gang. En gæsteoptræden af flere danske kendisser i uvante roller hjælper også kun godt på det :D

8. Firefly Den første serie jeg købte på dvd overraskede mig stærkt positivt. Endelig var der noget lækkert science fiction igen. Nathan Fillion er perfekt som Capt. Malcolm 'Mal' Reynolds.

7. Fawlty Towers Fordi ingen kan skabe sig og gå så meget "over-the-top" som John Cleese kan det. En klassiker!

6. Twin Peaks Mord, mysterie, forstadsidyllen der bliver brudt og det mest bizzare persongalleri længe set. David Lynch har endnu engang formået at troldbinde publikum.

5. Miami Vice The Two Hippest Cops in Town. Min nyeste opdagelse - virkelig fed politiserie med et hav af (senere) kendte skuespillere fra afsnit til afsnit.

4. Lost En serie så uforudsigelig og twisted! Glæder mig voldsomt til sæson tre rammer gaden!

3. Friends Fordi vennerne gang på gang kan få en til at grine og føle med og identificere sig med banden.

2. Desperate Housewives Fordi jeg er fuldstændig bidt af denne serie! Aldrig har jeg fuldt så intensivt med i en serie på tv.. Har vel set næsten alle de afsnit, der er blevet sendt på TV2.. Mystik, spænding, grin, gråd og et fantastisk persongalleri, der kun er blevet rigere med selveste Kyle MacLachlan!!

1. The Simpsons Taler vidst for sig selv ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 14:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Kan ikke lave en top 10, men i mere eller mindre tilfældig rækkefølge komer her en list over serier, jeg holder af at se:
Simpsons
Futurama
Family Guy
American Dad
Band of Brothers
Firefly
24
A-team :)
CSI (alle 3, men det bliver næppe til en del gensyn)
Klovn
Langt fra Las Vegas (men Zulu har sørget for at et gensyn ikke lige er sagen)
The Shield
Friends
Extras
Little Britain
Monty Pythons Flying Circus
Dharma & Greg
King of Queens
Bottom
Young Ones
Fawlty Towers
Blackadder
Lost
Prison Break
Seinfeld
Red Dwarf
South Park

Mvh Michael

p.s. Efterhånden som man tænker over det dukker der flere op, så listen bliver nok længere med tiden.

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Senest rettet af Maggerholm tirs aug 14, 2007 15:44, rettet i alt 3 gange.

Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 15:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Jeg syntes det er svært at sammenligne fx animerede komedier med dramaserie, så istedet for en top ti, vil jeg blot nævne nogle af mine favoritter i de forskellige kategorier.

Engelske komedieserier -
Blackadder
Bottom
Fawlty Towers
Men Behaving Badly
Spaced
The Office
The Young Ones

Amerikanske komedieserier (Sitcoms) -
3rd Rock from the sun (Mælkevejen 1. Th)
Arrested Development
Friends
Rap fyr i LA
Seinfeld
Spin City

Øvrige komedieserier -
Trailer Park Boys

Animerede tv-serier -
Futurama
Simpsons
The family guy

Amerikanske dramaserier -
Deadwood
Six Feet Under
Sopranos

Danske serier -
Edderkoppen
Rejseholdet.


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 17:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
Nå ja... Without a trace og Rejseholdet er også 2 rigtig fede serier, tror nok Without a trace kommer med på min så :)

_________________
Movies for me :)

Min dvd-samling


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team