DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 17:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man aug 13, 2007 17:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Det er godt nok svært at lave sådan en top 10, men jeg prøver:

Mange nævnt - Alt for mange glemt :)

-boblere: Mine glade 60'ere, My So-Called Life, Nord og Syd, The Sopranos, Spin City (indtil Michael J. Fox stoppede).

10. Once and Again

Billede

Fremragende serie om det svære familieliv med bl.a. skilsmisser og sammenbragte børn. Once and Again er endnu en serie af høj kvalitet, der ikke holdt i ret lang tid (kun tre sæsoner). Sela Ward er forrygende i hovedrollen, og alle skuespillerne gør det i det hele taget fantastisk. Kan ses i øjeblikket på TV2. Højst anbefalelsesværdig, og helt klart en af mine personlige favoritter.

9. Lost

Billede

Da Lost så dagens lys, var den et frisk pust, der med sin mystik og fremragende personskildringer, formåede at holde mig fanget foran skærmen med det samme. Selvom Lost har tabt pusten lidt i løbet af 3. sæson, glæder jeg mig til alligevel til de sidste tre "minisæsoner" der begynder engang til næste år. Hænger tingene sammen? Får vi svar på alle spørgsmålene? Hvad foregår der egentlig på øen? Ja, om tre år ved vi det hele...

8. Miami Vice

Billede

Kan det gøres mere cool? Nej, det kan det ikke. Crockett og Tubbs var bare de sejeste da jeg var barn. Det var en del år siden jeg havde set noget af serien, men da jeg i sidste uge købte sæson 1 og 2 af michmach herinde på DAHF, kan jeg nu konstatere, at Miami Vice stadigvæk holder 100%. Crockett og Tubbs er stadigvæk alt for seje :D

7. Friends

Billede

Ross, Monica, Chandler, Joey, Rachel og Phoebe var på skærmen i 10 år. De havde deres op -og nedture, men som med rigtige venner, kunne de altid stole på hinanden. Meget tidligt havde denne serie skabt en meget klar karakteristik af seriens seks hovedroller, og i stedet for at holde fast, formåede man at udvikle personerne i løbet af serien. Det er bare en af de mange kvaliteter denne serie havde, og som gør, at jeg aldrig vil blive træt af gensyn med den.

6. The X-Files

Billede

The X-Files, eller Strengt fortroligt som er den gode danske titel, var blandt nogle af de meget nyskabende serier der så dagens lys i første halvdel af 90'erne. Jeg sad klistret foran skærmen, da serien var på sit højeste fra sæson 1 til omkring sæson 6-7, og det umage makkerpar Mulder og Scully vil for altid betyde noget specielt for mig. Og husk altid: Sandheden er derude..!

5. Fawlty Towers

Billede

På den ene side kunne jeg godt tænkte mig at besøge Basil Fawltys hotel, men på den anden side er det noget af en chance at tage! Man aner jo ikke hvad ham Basil kan finde på i sine egocentriske og maniske øjeblikke... Fawlty Towers, eller Halløj på badehotellet som den jo hedder på dansk, er efter min mening den bedste rendyrkede komedieserie nogensinde.

4. Roseanne

Billede

En af de bedste serier om den helt almindelige amerikanske middelklasse familie. Mange i samme stil kom før, og mange er kommet efter. Også mange af god kvalitet. Men ingen når alligevel Roseanne. Bare en skam, at serien skulle ødelægges i den sidste sæson, af et "plot twist" der virker som om det er taget ud af den blå luft. Personligt glemmer jeg alt om især den sidste sæson, og glæder mig over den kvalitet resten af serien har.

3. Twin Peaks

Billede

Hvis man vælger at besøge den lille by Twin Peaks, i serien af samme navn, skal man være forberedt på hvad som helst. David Lynch og Co. skabte TV historie med Twin Peaks. Det er dog synd, at historien i sæson 2 gik ud af nogle sideveje, som den ikke formåede at holde styr på. 1. halvdel af serien er klart bedre end 2. halvdel. Men den kvalitet 1. halvdel byder på, gør alligevel, at serien i min bog er en af de bedste i TV'ets historie.

2. 24 timer

Billede

Selvom Jack Bauers "eventyr" her i 6. sæson ikke er helt oppe i samme klasse som i de første par sæsoner, står 24 timer stadigvæk som noget af det bedste vi har set på den lille skærm. Jeg genså fornylig 1. sæson, og blev faktisk overrasket over hvor godt det egentligt er. Nu mangler jeg kun at se et par afsnit af sæson 6, og selvom jeg ikke har været helt tilfreds, glæder jeg mig alligevel allerede til 7'eren!

1. Freaks and Geeks

Billede

Ingen tvivl om, at dette er min absolutte favorit TV serie! Freaks and Geeks tegner et kærligt portræt at unge high school elever i Michigan i starten af 80'erne. Presset og forventninger fra forældre, usikkerheden på fremtiden, kærligheden, venner, glæder og sorger. Freaks and Geeks er en af de mest ægte og usentimentale serier nogensinde. Desværre blev der lavet alt, alt for få afsnit. Men heldigvis kan man igen og igen glæde sig over de få der kom.


Senest rettet af Michael W. man aug 13, 2007 21:40, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 17:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 21, 2004 10:57
Indlæg: 566
Geografisk sted: Nørrebronx
Holmsgaard skrev:
2. Entourage
Så bliver det simpelthen ikke sjovere! Aldrig har jeg så hurtigt ædt tre sæsoner af en serie, men Entourage kan jeg se om og om og om igen. Drengerøven er i højsædet, når fire newyorkere flytter til LA og forsøger at klare sig i det stjernespækkede Hollywood. Entourage nyder godt af gæsteoptrædener af bl.a. Jessica Alba, Val Kilmer, Hugh Hefner, James Cameron, Jaime Pressly, Seth Green og andre kendte og mindre kendte stjerner. En fed serie - der desuden svømmer i søde hunkønsvæsener. Også et plus herfra! D


Stærkt! Jeg frygtede lige for at jeg var den eneste.

Entourage nyder godt af de herlige gæsteoptrædener, ja, men den virkelige showstopper og scenegrabber er unægteligt Jeremy Piven som den helt i gennem lede, skruppelløse agent Ari Gold. Scenerne med ham og hans gay assistant Llloyd er nogle af de bedste i nyere sit-com-historie :)

_________________
"The secret? I don't know... I guess you've just gotta find something you love to do and then... do it for the rest of your life. For me, it's going to Rushmore."

foto :: Kenneth McNeil Photography
film :: Criticker
musik :: Last.fm


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 18:00 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Fede lister de herrer og damer :thumb:

Skøn læsning ihvertfald, selvom man naturligvis ikke er enig med alle. Jeg er personligt glad for at så mange nævner West Wing og Matador - det er jeg egentlig lidt overrasket over.

Entourage skal jeg vist snart have set :oops:

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 19:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 12, 2005 23:07
Indlæg: 3357
Geografisk sted: Vesterbronx!
Billede

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Dwarf

_________________
Den officielle Criterion & Masters of Cinema bytte/salg tråd- link

www.dvdtimes.co.uk / www.dvdbeaver.com / www.dvdcompare.net / TSPDT Top 100


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 21:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 03, 2006 22:28
Indlæg: 161
Geografisk sted: 9000
Min serie top 10

1. Matador - ingen over, ingen under.. (eller jo under :? )
2. Seinfeld - en sitcom lige efter min smag
3. Beverly Hills 90210 - de første fem sæsoner holder stadig, og så er man jo vokset op sammen med 'the gang'
4. Twin Peaks - underfundigt mesterværk
5. Nana - noget af det bedste børne-tv i mands minde [jeg skal sgu ikk' skide]
6. Edderkoppen - dansk noir, smuk og stilren :danmark:
7. Sex and the City - jeg vil have Carries liv, pleaaaassseee... Desperate Housewives - gå hjem og vug!
8. My so-called life - velspillet (af Claire Danes og Jared Leto) og realistisk ungdomserie. hvor bliver genudsendelsen af?
9. Felicity - Noel, Ben, Noel, Ben, Ben, Noel, Ben... Nej, jeg kan altså ikke vælge!!
10. Dollars - har I nogensinde prøvet og tage lyden af og selv lave stemmerne? Det er grineren :mrgreen:

Boblere: Party of Five (Tuder hver gang), Degrassi High (Husker jeg forkert?), Simpson's (en klassiker), Family Guy (faktisk sjovere end Simpson's), Rejseholdet ( godt spændingsniveau ), Ka' De li' Østers? (Panduro i topform), Forestillinger (dejligt eksperimenterende) og Friends (naturligvis...)

_________________
/Maria


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 0:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
MASH og Twin Peaks er klart de to bedste serier i min bog. :) og i andre bør indse godheden i mash.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 8:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 22, 2004 10:27
Indlæg: 749
Geografisk sted: 127.0.0.1
My ten cents. Er dog ikke meget for at lave en decideret top 10, da lysten til en serie afhænger at det mood jeg er i. Dog er kan jeg uden at blinke placere Star Trek på en suveræn første plads :-)

1) Star Trek
X Files
Band of Brothers
Firefly
From the Earth to the Moon
Scrubs
Frasier
Taken
King of Queens
The 4400

_________________
Xbox360 tag: hei1001
MyDVDs
DAHF-Rating Billede


Senest rettet af Killalot tirs aug 14, 2007 13:35, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 8:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Kenneth McNeil skrev:
Holmsgaard skrev:
2. Entourage
Så bliver det simpelthen ikke sjovere! Aldrig har jeg så hurtigt ædt tre sæsoner af en serie, men Entourage kan jeg se om og om og om igen. Drengerøven er i højsædet, når fire newyorkere flytter til LA og forsøger at klare sig i det stjernespækkede Hollywood. Entourage nyder godt af gæsteoptrædener af bl.a. Jessica Alba, Val Kilmer, Hugh Hefner, James Cameron, Jaime Pressly, Seth Green og andre kendte og mindre kendte stjerner. En fed serie - der desuden svømmer i søde hunkønsvæsener. Også et plus herfra! D


Stærkt! Jeg frygtede lige for at jeg var den eneste.

Entourage nyder godt af de herlige gæsteoptrædener, ja, men den virkelige showstopper og scenegrabber er unægteligt Jeremy Piven som den helt i gennem lede, skruppelløse agent Ari Gold. Scenerne med ham og hans gay assistant Llloyd er nogle af de bedste i nyere sit-com-historie :)


Ja, så afgjort. Det er helt klart Jeremy Pivens stærke rolle som den psykopatiske og storsvinke Ari Gold, der er genial, specielt efter - som du også selv siger - at Lloyd er blevet hans assistent. Man kan ikke andet end elske det, hver gang de to optræder i scener sammen. Men også en rolle som Johnny Chase af Kevin Dillon og den smukke Emmanuelle Chiriqui som Erics kæreste fortjener at blive nævnt :)

Herligt at se, at jeg ikke er den eneste, der er sindssygt vild med Entourage. Kom i gang, Søren!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 9:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Pjalte skrev:

4. Lost En serie så uforudsigelig og twisted! Glæder mig voldsomt til sæson tre rammer gaden!


Det har den da længe gjort. Du mener måske som DVD?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 10:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Michael W. skrev:
-boblere: My So-Called Life, Nord og Syd,


Også to fremragende serier.

Michael W. skrev:

10. Once and Again

Fremragende serie om det svære familieliv med bl.a. skilsmisser og sammenbragte børn. Once and Again er endnu en serie af høj kvalitet, der ikke holdt i ret lang tid (kun tre sæsoner). Sela Ward er forrygende i hovedrollen, og alle skuespillerne gør det i det hele taget fantastisk. Kan ses i øjeblikket på TV2. Højst anbefalelsesværdig, og helt klart en af mine personlige favoritter.



Helt enig :thumb:

Mill's_kæreste skrev:
5. Nana - noget af det bedste børne-tv i mands minde [jeg skal sgu ikk' skide]

Boblere: Party of Five (Tuder hver gang), Degrassi High (Husker jeg forkert?)


Også tre gode :thumb:
"Nana" er fantastisk. Intet mindre! "Det er bare nogle kartofler der er døde" :laugh:

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
Jeg kaster lige en joker.

Billede

TV serie :?

Eller hvad med.

Billede

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Senest rettet af James Stewart tirs aug 14, 2007 10:34, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 10:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
James Stewart skrev:
Jeg kaster lige en joker.

Billede


:beerchug:

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 10:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
Mikl skrev:
James Stewart skrev:
Jeg kaster lige en joker.

Billede


:beerchug:


Fuck Geekculture.dk. De er sgu for nærtagnede.

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 10:48 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
James Stewart skrev:
Mikl skrev:
James Stewart skrev:
Jeg kaster lige en joker.

Billede


:beerchug:


Fuck Geekculture.dk. De er sgu for nærtagnede.


Hahaha, tør øjnene og stjæl dine billeder andetsteds fra. Det er da fantastisk humor. :D


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 11:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ha ha ha. Klasse! :clap: :clap: :clap:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team