DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 8:58

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: ons jan 17, 2007 19:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Mills'_kæreste skrev:
I denne uge var der flere rip offs (nærmest ordret) fra Seven, skulle jeg hilse fra Mr Mills og sige..

Ja det lagde jeg også mærke til, men det er nok svært at lave noget som ikke ligner noget andet og det skal jo være spændende for at vi gider se det :thumb:
Historien bliver mere og mere kompleks og jeg tror ikke den sådan lige er til at afsløre.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jan 18, 2007 9:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
Ja, den låner lidt. Også fra Twin Peaks. Eksempelvis de to venner fra skolen (som Bobby og Donna), som ved, eller er med i, et eller andet. Måske går de selv igang med efterforskningen.

Men det giver jeg fuck i. Alle låner fra alle indenfor musik og film. Sådan er det. Og det her er det bedste bud jeg kan huske i meget lang tid. I 90erne var der Dybt Vand og Edderkoppen, som jeg var meget begejstret for. Ellers tror jeg vi skal helt tilbage til Guldregn. Spændingsserier hænger sgu ikke på træerne i DK. Og jeg hylder kunsten at lave den uden at det skal værre ukult som De Udvalgte eller Riget.


20 afsnit? På websiden står der 10. Kan være 2 sæsoner af 10. Jeg tror selve mordgåden bliver opklaret halvvejs og historien forvikler sig ud i en bred konspiration i det politiske. Jeg er desværre også overbevist om, at jeg har luret selve mordhistorien. Men jeg nævner ikke min teori. Ej heller vil jeg debatterer gåden.

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jan 18, 2007 10:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Mills'_kæreste skrev:
Det ser sgu stadigt meget lovende ud. har dog hørt rygter om tyve afsnit; passer det?


Jeps
http://www.dr.dk/tv-drama/TV-Drama%20Nyt/Tv-drama%20priser/20061227120402.htm

:thumb:

Super god serie også efter afsnit 2. Uanset rip-offs :thumb:

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jan 18, 2007 11:37 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
Ja 20 dage i rap i november ... Jeg har læst, at ved premieren forrige søndag, var selve morderen endnu ikke fundet !!! Manuskriptforfatterne havde vist ikke helt bestemt sig ...

_________________
Jesper S Jensen


Top
   
Indlæg: søn nov 25, 2007 22:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Så fik vi afsløringen og jeg er godt nok noget skuffet! Hvad siger i andre? Slutningen er total rip off af [spoiler]Seven[/spoiler]
Det samme er hele soundtracket i aften afsnit. Jeg havde hellere set [spoiler]der var flere mordere og/eller det politiske var bedre intigreret[/spoiler] Synes de har slået en lidt større kage op end de kan bage!
Hvad siger i andre?
Folk er heller ikke tilfredse inde på debatten på http://www.dr.dk/forbrydelsen

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn nov 25, 2007 23:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Mills skrev:
Hvad siger i andre?
Folk er heller ikke tilfredse inde på debatten på http://www.dr.dk/forbrydelsen

Fantastisk serie uden tvivl. Men...

...sidste afsnit var for aaaaaalt for langsom i fremdrift med en yderst skuffende slutning. Alt for mange løse ender forbliver uforløst. Det ultimative ville ha´ været et dobbelt afsnit som et perfekt punktum.

Havde forventet en forrygende finale, hvor der blev vendt op og ned på hvem der var morderen - men det skete ikke. :(

Desværre viste det sig, som de fleste nok havde gættet, at det VAR Vagn der Nanna´s morder. Den nemmeste løsning!!! Hermed gik ca. 2 millioner seere glip, at det helt store sus i mellemgulvet, som der var lagt op til. Ærgeligt. :(

Sidste afsnit får :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:

Hele serien får trods alt :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: man nov 26, 2007 3:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 22, 2006 23:52
Indlæg: 1213
Geografisk sted: Varde
Jeg er enig i kritikken. En ret kedelig slutning, alt for oplagt. Den spænding som blev lovet i sidste afsnit kom aldrig, som afsnittet skred frem kunne man allerede tidligt regne ud at Vagn var morderen. Sådan samlet set var det ingen dårlig serie, men den fangede mig heller aldrig for alvor. Desværre.

_________________
Filmlisten er endelig blevet opdateret igen. Pt. 281 styk. Opdateret 10-01-2008.


Top
   
Indlæg: man nov 26, 2007 8:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Ja slutningen var sku lidt for tam, der var ellers kørt op til den helt store afsløring, der var også alt for mange sidespor, tror de havde flere slutninger, men valgte den flertallet ville æde.
Mit bud var at det var Hartmann som havde en mørk side og var serie morder og ikke den mindre begavede flyttemand Vagn.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: man nov 26, 2007 18:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Jeg er kun nået til afsnit 8 og gjorde indtil kl. 8.15 i morges et ihærdigt forsøg på at undgå at finde ud af, hvem morderen var. Forsøget var muligvis naivt, men det er satme træls når en kollega kommer gungrende hen og bræger: "Havde du gættet at det var Vagn, der var morderen?". Så bliver man sgu lidt sur på sådan en mandag morgen!

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
Indlæg: ons nov 28, 2007 11:30 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
DR's Tjenesten laver satire over serien, nu kaldet Forsinkelsen ... første afsnit kan ses på nettet nu :-)
http://www.dr.dk/P3/Tjenesten/

Kommer vist på DR2 i december i "utrolig mange afsnit" :D

_________________
Jesper S Jensen


Top
   
Indlæg: fre nov 30, 2007 9:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
LarsP skrev:
Jeg er kun nået til afsnit 8 og gjorde indtil kl. 8.15 i morges et ihærdigt forsøg på at undgå at finde ud af, hvem morderen var. Forsøget var muligvis naivt, men det er satme træls når en kollega kommer gungrende hen og bræger: "Havde du gættet at det var Vagn, der var morderen?". Så bliver man sgu lidt sur på sådan en mandag morgen!


Endog MEGET naivt. De må prioritere bedre næste gang.

Fantastisk serie. Lidt kedelig sine steder og kunne godt være mere kompleks. Men jeg respekterer hensynet til at alle skal kunne være med. Er dog skuffet over at Teis begår drabet på Vagn.

Bedste danske TV-serie siden Edderkoppen og Guldregn (Dybt Vand regnes ikke med, da den kun var på 2 afsnit). Og den lånte fra Seven, Ondskabens øjne og Twin Peaks. Men alle låner sgu fra andre. Sådan er det.

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
Indlæg: søn sep 27, 2009 12:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Så er det i aften kl:20:00 på DR1 at anden sæson starter, lad os håbe de ikke spiser os af med en tam afslutning, som der var i første sæson.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: søn sep 27, 2009 12:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg håber bare på FLERE mord. Et bliver kedeligt...desuden håber jeg ikke vi skal følge en irriterende familie igennem deres sorg. Mon DR HD sender forbrydelsen når de starter? :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn sep 27, 2009 12:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Der skulle vist være flere mord.

Og ja, den kommer også i HD :thumb:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2912&zoneid=5

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: man sep 28, 2009 8:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg var imponeret over første afsnit... Som EBs anmelder skriver, så kan Lykkevejs beboere godt begynde at græmmes... DR Drama har endnu engang vist hvordan dansk søndagsunderholding skal skrues sammen. Har afsat de næste 9 søndage. 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team