DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 20:42

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4
Forfatter besked
Indlæg: søn nov 08, 2009 22:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 25, 2006 22:59
Indlæg: 283
Geografisk sted: Aarhus
Mills skrev:
Der er vidst ingen tvivl om hvem mordere er længere. Jeg havde dog set den komme. Der var nogle vinkler der gik igen i de to scener hvor vi så ham og jeg synes også jeg kunne genkende den måde han bevæger sig på.... :D


Jeg er ellers stadig meget i trivl. Synes det ville ligne dem dårligt allerede nu, så godt som, at have afsløret morderen. Han skulle også have haft fat på, hvis han skulle nå til Sverige med det sprængstof.

_________________
Oderint Dum Metuant
DAHF 2008 DR TOUR MANAGER CHAMP!!


Top
   
Indlæg: søn nov 08, 2009 22:31 
Offline

Tilmeldt: søn nov 09, 2008 1:47
Indlæg: 19
Zuve skrev:
Han skulle også have haft fat på, hvis han skulle nå til Sverige med det sprængstof.


Hmm... Der er flere? :?


Top
   
Indlæg: søn nov 08, 2009 23:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 08, 2003 2:01
Indlæg: 2401
Geografisk sted: Østerbro
kl 2100 var jeg osse helt sikker på Strange, men det er for åbenlyst...
Bavianen i kødbyen flashede godt nok en pistol mage til politiets, og Raben ser pludselig Perk'ere (høh) det ene og andet sted.
Men hvorfor kender ingen den mand fra missionen i Afghanistan? Og hvordan er han på to år gået fra soldat i Helmand til vpk i Københavns Politi? Kan dog være orlog fra pol og en udsendelse i grønt... det er set før.

Men igen, det er bare for meget til højrebenet.
Hælder til Søgaard, måske med hjælp fra Strange... Har det bare dårligt med at udpege en politier til bad guy. Det er der nok gør i forvejen.


Top
   
Indlæg: man nov 09, 2009 16:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Det er for oplagt, at det er Strange så tidligt i serien, så skal de i hvert tilfælde køre et eller andet vildt twist for resten af episoderne, for at folk gider at se de sidste afsnit.

Jeg tænkte lidt på, om der måske stod endnu en person i biblioteket bag Strange, og det er den person som Raben ser, og derfor han siger 'Perk'. - Morderen vil jo gerne have fat i Raben, da han er den sidste i gruppen, som har set ham, så derfor kunne man sagtens forestille sig, at han ville følge alle spor mod Raben.

Jeg kan heller ikke få tingene til at stemme med Strange, da han umuligt kan have været omkring Sverige og placere de ting i huset, og sætte en bombe på båden, inden han tog derover med Lund.

Hvis Søgaard og præsten har dækket over en officer, ville de så ikke have opført sig anderledes, når de snakkede med Strange, såfremt han var kendt fra Afghanistan?

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: man nov 09, 2009 16:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Jeg tvivler også stærkt på at det er Strange der er morderen. Om han er Perk er en anden sag - så vidt jeg har forstået er Perk og morderen ikke nødvendigvis den samme?
Jeg studsede godt nok lige over det blik der blev delt mellem Strange og Søgaard inde på stationen og at det skulle være Strange ville også passe med at han ikke skød Lund.

Der er også det som Maxi M. siger - Raben troede jo først at ham i stolen var Perk. Og hvorfor kiggede Lund sådan på samme fyr, da han hjalp hende med at samle papirer op.

Anyways... super godt afsnit. Tror ikke på at det er Strange (også fordi det ville ligne forfatterne dårligt at afsløre det på nuværende tidspunkt) - egentlig heller ikke på at han er Perk. Fordi det ville nogle da havde opdaget :?
Meeen...måske jeg ikke er helt objektiv mht. til Strange :naughty: :D

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: lør nov 14, 2009 11:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
Er Strange Perk-spøgelset? Måske, men næppe. Men er det Perk-spøgelset der står bag mordne?

Jeg arbejder med en "Generalens datter"-teori. Dem der har set den, må selv regne videre. Dem der ikke har set den, for hermed ikke serveret en spoiler i fjæset. Så få den set inden Forbrydelsen II slutter.

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
Indlæg: lør nov 14, 2009 12:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Har de sidste 4 episoder liggende på min Harddisk optager, syntes ikke den fænger mig så meget som Forbrydelsen 1.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: lør nov 14, 2009 12:36 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Jeg så det seneste afsnit forleden og det har i hvert fald ikke givet nogen indikation om at jeg er gået glip af noget. Når skuespillet er så dårligt og karikeret (på nogle områder direkte teatralsk) så springer jeg over.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: lør nov 14, 2009 13:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør aug 02, 2003 1:01
Indlæg: 2802
Geografisk sted: Århus
Har fået set 2 afsnit og i mine øjne er seriens helt store problem en komplet uinteressant hovedperson i Sarah Lund. Spændingsmomentet og drivkraften er kriminalgåden som i sig selv, virker konstrueret efter en skabelon der ligger i en skuffe i en eller anden forfatters skrivebord i DR-Byen. Og ja - som Mills nævnte var der forleden en hel sekvens der var blevet planket direkte fra Finchers Se7en, helt ned til handlingsforløb og kameravinkler... Og lad så være med at læse replikker op der lyder netop som nedskrevne replikker, fremfor et naturligt ordforråd. TV er ikke teateret. :)

_________________
Difficulties mastered are opportunities won. - Winston Churchill
DVDs


Top
   
Indlæg: lør nov 14, 2009 18:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
Er der så noget dansk kriminal drama, du kan li'? Lav blot en top 3, hvis du når så langt.

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
Indlæg: lør nov 14, 2009 20:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør aug 02, 2003 1:01
Indlæg: 2802
Geografisk sted: Århus
James Stewart skrev:
Er der så noget dansk kriminal drama, du kan li'? Lav blot en top 3, hvis du når så langt.

Hvis det er mig du spørger, synes jeg Anders Refn's Een Gang Strømer er den bedste danske krimiserie der har været på skærmene herhjemme. Rejseholdet havde også nogle hæderlige episoder og nogle interessante karakterer.

Men vi kan slet ikke hamle op med hvad englænderne, skotterne og svenskerne producerer i krimigenren, hvad min tv-serie dvd samling herhjemme tydeligt viser. :)

_________________
Difficulties mastered are opportunities won. - Winston Churchill
DVDs


Top
   
Indlæg: søn nov 15, 2009 23:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Agent Cooper skrev:
James Stewart skrev:
Er der så noget dansk kriminal drama, du kan li'? Lav blot en top 3, hvis du når så langt.

Hvis det er mig du spørger, synes jeg Anders Refn's Een Gang Strømer er den bedste danske krimiserie der har været på skærmene herhjemme. Rejseholdet havde også nogle hæderlige episoder og nogle interessante karakterer.

Men vi kan slet ikke hamle op med hvad englænderne, skotterne og svenskerne producerer i krimigenren, hvad min tv-serie dvd samling herhjemme tydeligt viser. :)


Det bakker jeg lige 100% op det der, Cooper... :thumb:


Top
   
Indlæg: man nov 16, 2009 10:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
wiking skrev:
Jeg så det seneste afsnit forleden og det har i hvert fald ikke givet nogen indikation om at jeg er gået glip af noget. Når skuespillet er så dårligt og karikeret (på nogle områder direkte teatralsk) så springer jeg over.


Jeg studser også tit over, hvordan man snakker i danske tv-serier. Ofte virker sproget noget unaturligt, uden normale pauser og så videre. Det er mig en gåde, hvordan man stadig ser i danske serier at skuespilleren tvinges til at lege teater.

Desuden er jeg enig med Cooper; Sarah Lund er en ualmindelig uinteressant hovedperson, også selvom hun affødte islandsk sweater-hysteri i DK sidste år.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man nov 16, 2009 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Holmsgaard skrev:
wiking skrev:
Jeg så det seneste afsnit forleden og det har i hvert fald ikke givet nogen indikation om at jeg er gået glip af noget. Når skuespillet er så dårligt og karikeret (på nogle områder direkte teatralsk) så springer jeg over.


Jeg studser også tit over, hvordan man snakker i danske tv-serier. Ofte virker sproget noget unaturligt, uden normale pauser og så videre. Det er mig en gåde, hvordan man stadig ser i danske serier at skuespilleren tvinges til at lege teater.

Desuden er jeg enig med Cooper; Sarah Lund er en ualmindelig uinteressant hovedperson, også selvom hun affødte islandsk sweater-hysteri i DK sidste år.

Her kunne de godt lære noget af den bedste TV serie overhovedet The Wire. :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team