DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 4:20

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 105 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7
Forfatter besked
Indlæg: tirs dec 30, 2008 21:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hvilket grundlag har du for at sige, at sæsonen endnu ikke er sluttet? Iflg. imdb er der ikke flere afsnit i denne omgang?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs dec 30, 2008 22:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Jeg vil da heller ik tro sæsonen er slut endnu? Der plejer at være 23-24 afsnit i en sæson. Grunden til den korte sæsonperiode sidste år var jo forfatterstrejken?

Jeg synes det virker uafsluttet, så jeg håber da på flere afsnit i denne sæson!

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: ons dec 31, 2008 14:45 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Der har været previews af de kommende afsnit på FOX og det skulle dreje sig om 6 afsnit. Grunden til at IMDB ikke har lagt flere afsnit op på deres side, er højst sandsynligt at de ikke ved hvornår de bliver sendt og i det hele taget usikkerheden omkring showet.

Der er ting som tyder på at det bliver den sidste sæson. Faldende seertal, ændrede sendetidspunkter og så den drejning serien har taget. Intet er dog sikkert endnu. Jeg tror dog at det bliver den sidste sæson, måske med en 2 timers sæsonafslutning.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: ons jan 14, 2009 17:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Så er det bekræftet at sæson 4 bliver den sidste. Håber de får den rundet godt af.

http://ausiellofiles.ew.com/2009/01/breaking-fox-ca.html

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: ons jan 14, 2009 19:33 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Det gør ikke noget den slutter nu....synes jeg


Top
   
Indlæg: ons jan 14, 2009 20:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 09, 2004 12:15
Indlæg: 1922
Det passer også mig fint. Serien er fed og underholdende, men det virker passende at de slutter den nu. Nu kommer 24 timer jo også igen, så kan jeg fordrive tiden med det i stedet :)


Top
   
Indlæg: ons jan 14, 2009 21:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
På tide! Spændende serie, men der er ikke mere at komme efter...

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jan 14, 2009 21:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Holmsgaard skrev:
På tide! Spændende serie, men der er ikke mere at komme efter...


Lige mine ord. Men for pokker jeg bliver sur hvis de ikke slutter den ordenligt.

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: søn apr 29, 2012 12:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Prison Break: Sæson 1

Billede

Bygningsingeniøren Michael Scofields bror er endt på dødsgangen i et højsikkerhedsfængsel for en forbrydelse, han tilsyneladende ikke har begået. Med kort tid til hans henrettelse finder sted, kommer Scofield op med en spektakulær, men dumdristig og yderst vovet, plan for at redde hans bror fra den elektriske stol. Han begår en forbrydelse for at havne i samme fængsel og vil herfra gennemføre sin plan om et storstilet flugtforsøg for sin bror og ham selv – en plan han har gennemtænkt i hver eneste deltage – tror han! Det sig dog hurtigt at han har undervurderet fængslets egen verden – en verden fyldt med korrupte fængselsbetjente og indsatte der består af mordere, svindlere, voldtægtsforbrydere og dets lige – alle folk med hver deres egen agenda. Dette bringer Scofield og hans bror, Lincoln Burrows, ud i alverdens farlige situationer, hvor de rigtige alliancer og aftaler skal dannes i et hvor intet er gratis.

Jeg fik aldrig set Prison Break, da det i sin tid rullede henover de danske TV-skærme på TV3, så det er først her for kort tid siden, at jeg personligt stiftede bekendtskab med serien. Og hold da op, hvor jeg nu forstår, hvorfor alle mennesker, der i sin tid så serien, var så begejstrede, for det er jeg også!
Denne første sæson er blandt det bedste jeg nyere tid har set af en TV-serie – helt på højde med Lost og første sæson af Heroes.
Historien og plottet er utrolig velskrevet og fyldt med spænding i hvert eneste, af de i alt 22, afsnit som sæsonen indeholder. Miljøet serien foregår i er rigtig fedt og fyldt med forskellige karakterer, der hver i sær på deres egen facon tilføjer nye elementer til historien. De skuespils præstationer kommer fra Peter Stormare og Robert Knepper som henholdsvis mafiaboss og voldtægtsforbryder, mens også Wentworth Miller gør det rigtig godt i hovedrollen som Scofield.

Efter serien kommer i gang var jeg fuldstændig slugt ind i miljøet og historien og sad fyldt med spænding og store forventninger til hvert afsnit – forventninger, der i den grad blev indfriet. Har du ikke set første sæson af Prison Break endnu, så er det altså bare med at komme i gang – du vil ikke fortryde det!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors nov 08, 2012 12:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors nov 08, 2012 12:53
Indlæg: 23
Prison Break er den eneste serie jeg virkeligt har været tiltrukket af. Så den på Tv3 til at starte med, men så blev tiderne lavet om, så til sidst endte jeg med at købe dem på DVD, så jeg kunne se dem alle. Tror ikke jeg har misset et eneste afsnit. Super fed serie, som man ikke må snyde sig for!!


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2012 22:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Kan kun give dig ret Pjalte, og glæd dig til sæson 2 der eminent tager over direkte hvor 1,eren slap. Man kunne have lavet så mange andre vinkler og være faldet i så mange andre huller med en opfølger til den eminente første sæson. Heldigvis sejrede logikken og det enkle, og historien følger uden at afsløre noget som helst, selve flugten fra fænglset.

En fremragende sæson 2 har du i vente...

Og jeg må se at få taget mig sammen til at komme ordentligt videre med sæson 3

:thumb:


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2012 11:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Argh, spoilertags virker ikke. Havde ellers nogle kommentarer, Henriksen, men jeg vil ikke spoile noget for andre. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2012 12:54 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Første sæson er faktisk ganske god og spændende. Jeg synes faktisk også at anden sæson følger ganske fornemt op. Derefter falder det dog kraftigt i niveau.

Serien lever desværre rigtig meget på dens cliffhangers og plottwist. Det bliver dog desværre så overdrevet, at det indenfor seriens præmis, bliver svært at tage seriøst.

Faktisk bliver det så overdrevet, at man allerede ved hvad der sker efter de såkaldte cliffhangers. En eller anden kommer i meget alvorlig knibe og i næste afsnit får vedkommende på en eller anden fantastisk måde reddet sig ud af det, men så kommer de blot i endnu større problemer med endnu et plottwist og oven i det kommer der så endnu et plottwist.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2012 15:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Meget enig i den udlægning, wiking. Det er en af seriens allerstørste problemer, at den konstant skal lave alvorlige cliffhangere og plottwists, hvilket til sidst bliver så enerverende, at man savner noget simpelhed over det.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn okt 25, 2015 22:13 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Ny omgang :clap:


http://www.imdb.com/title/tt4928092/reference



http://www.tv.com/shows/prison-break/co ... 887768614/


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 105 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team