DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:18

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: man feb 13, 2006 22:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Jonas Gaarde skrev:
Man bør også rent principielt gå uden om ting der hedder noget med "strisser". Det er næsten lige så slemt som "halløj"!

Hov, hov, en af de morsomste komedie-serier nogensinde (udover Badehotellet), hed også noget med 'halløj' - "Halløj i Æteren" ("WKRP In Cincinnati"). :)

Billede Billede

_________________
"Stick it in? In my Yoyneh's heart?!" ('Vampyrernes Nat', 1967.)


Top
   
 Titel:
Indlæg: man feb 13, 2006 23:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Så fik jeg også lige luret Anna Pihl 1 (lidt forskudt pga. Lost)

Og det var da en ganske fornuftig start, selvom det virker som om, at Michmach, Claus O., Holmsgaard og Jonas Gaarde
står bag den. Det hele var jo FCK bøller :shock: ;)

Men lovende start - og jeg vil helt sikkert følge/se Charlotte Munck næste mandag (efter Lost) :D

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs feb 14, 2006 17:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 08, 2003 2:01
Indlæg: 2401
Geografisk sted: Østerbro
Ganske positivt indtryk den fik efterladt på mig :D
Den vil jeg helt sikkert følge de næste mandage.
Men hey, hvor mange gange må der siges "FCK" i en tv-serie :? :lol:


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs feb 14, 2006 17:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Laust M skrev:
Men hey, hvor mange gange må der siges "FCK" i en tv-serie :? :lol:


:laugh: Enig.

Jeg synes også den var ok. Jeg frygtede lidt hvordan jeg ville have det med Munck og Hjejle. Hjejle gik det ret godt med, mens det er ret underligt at se Munck hedde noget andet end 'Caroline'. Jeg har nok set "En kort En lang for mange gange. Det gik dog bedre mod slutningen, så mon ikke jeg efter et par afsnit mere har vænnet mig til det. ;)

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons feb 15, 2006 1:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg syntes faktisk også at det var ok, hun minder lidt om en dansk Clarice Starling. :D
Men det virkede som om at der lige var smidt lidt overdrevet vold ind bare for at give publikum noget action..

;)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons feb 15, 2006 13:36 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Bare for at være på tværs vil jeg så tillade mig at gå mod strømmen og vende tommelfingeren ned ad for Anna Pihl. Der er jo INTET på tapetet vi ikke har set før, og selvom replikkerne virker rappe og selv Iben Hjejles overeksponering de senere år ikke kunne fjerne fokus, så synes jeg desværre vi har at gøre med endnu en dansk såkaldt krimiserie, der opklarer forfærdeligt få sager og i stedet har noget-så-interessante privatliv, der skal overskygge politiarbejdet.

Selvfølgelig har hun en far, der er deprimeret, mens hun stresset er kommet til byen naturligvis alene med hendens søn - næææ hvor er det originalt! Det er jeg personligt komplet ligeglad med! - Giv mig interessante politisager, tak! Og når der så ikke er de samme dramaturgiske ambitioner som i Rejseholdet og Ørnen fx (hvor der også er meget intimssfære-bavl, men det er da i det mindste pakket flottere ind i glanspapir), så er der sgu ikke det store at komme efter i mine øjne.

Jeg glæder mig til at se en dansk krimiserie en dag, der tør tage netop det kriminelle stof seriøst, og få bikset en bedre historie sammen end en voldelig FCK-fan med ægteskabelige problemer. Jeg tvivler således på, at Anna Pihl kommer til at stjæle megen af min tid fremover, med mindre jeg bare skal stene ligegyldig underholdningstv ;)!..

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons feb 15, 2006 13:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Søren Langelund skrev:
Bare for at være på tværs vil jeg så tillade mig at gå mod strømmen og vende tommelfingeren ned ad for Anna Pihl. Der er jo INTET på tapetet vi ikke har set før, og selvom replikkerne virker rappe og selv Iben Hjejles overeksponering de senere år ikke kunne fjerne fokus, så synes jeg desværre vi har at gøre med endnu en dansk såkaldt krimiserie, der opklarer forfærdeligt få sager og i stedet har noget-så-interessante privatliv, der skal overskygge politiarbejdet.

Selvfølgelig har hun en far, der er deprimeret, mens hun stresset er kommet til byen naturligvis alene med hendens søn - næææ hvor er det originalt! Det er jeg personligt komplet ligeglad med! - Giv mig interessante politisager, tak! Og når der så ikke er de samme dramaturgiske ambitioner som i Rejseholdet og Ørnen fx (hvor der også er meget intimssfære-bavl, men det er da i det mindste pakket flottere ind i glanspapir), så er der sgu ikke det store at komme efter i mine øjne.

Jeg glæder mig til at se en dansk krimiserie en dag, der tør tage netop det kriminelle stof seriøst, og få bikset en bedre historie sammen end en voldelig FCK-fan med ægteskabelige problemer. Jeg tvivler således på, at Anna Pihl kommer til at stjæle megen af min tid fremover, med mindre jeg bare skal stene ligegyldig underholdningstv ;)!..


Helt fair Søren, jeg tror bare ikk den er ment direkte som en krimi-serie med hvad der til hører af mord,opklaring,gåder og efterforskning. Var det dét du forventede forstår jeg godt din "skuffelse". Jeg ser det som hvad det er, en serie med "En-dag-i-en-betjents-liv" som den røde tråd i hvert afsnit. De store sager tror jeg ikk det er meningen vi skal have her, og det ligger vel også lidt i titlen, "Strisser i Storbyen", gør det ikk ?

Ud fra de præmisser synes jeg det var ganske fin underholdning, men havde jeg forventet NYPD-Blues på dansk var jeg sikkert også blevet lidt skuffet.Tror bare man skal tage den som en gang "På Patrulje" fra Station 2, tilsat lidt familiært hverdags-drama,lidt Iben Hjejle med pms og et stænk sympatisk bagbordsindianer i form af svigermødrenes drøm, Peter Mygind ;)

Og netop det almindelige og lettere ligegyldige bøvl med en FCK-fan, illustrerer nok meget godt det almindelige og uglamourøse i dagligdagen for en dansk betjent anno 2006. Det ER ikke de store ting der sker så tit og som vi skal beskæftige os med, det er det daglige små-bøvleri der er mest af...


Senest rettet af Henriksen ons feb 15, 2006 13:50, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: ons feb 15, 2006 13:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Jeg syntes, at det er uretfærdigt at dømme en ny serie på baggrund af et enkelt afsnit. Lad den nu først komme i gang, og lad seerne vende sig til miljøet. Første afsnit, af en given serie, skal altid først præsentere karaktererne, der som altid vil fremstå lidt kliché-agtigt.

Derimod var Ørnen noget frygteligt hi-tech fnider-fnader, der lå langt fra den danske mentalitet og forsøgte, at kopiere den amerikanske tv-model - spædet godt op med de mest usandsynlige tilfældigheder med det mest usmagelige resultat til følge.

Ifølge artiklen i AVM, fortæller hovedforfatteren, Adam Price, at vil serien køre over 3 sæsoner og betegnes som en spændingsbetonet nutidsfortælling. Målet er en blanding af 60 % politiplot og 40 % privatplot. Målgruppen er de 21-50 årige

Ressourcerne til hvert afsnit er:
8 optagedage
22 klippedage
15 lyddage

PS. I min verden er Beck stadig nummer :thumb: En uovertruffen krimi-serie i verdensklasse. Glæder mig ustyrligt til de otte nye afsnit i spillefilmslængde.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Senest rettet af Gromit ons feb 15, 2006 14:19, rettet i alt 3 gange.

Top
   
 Titel:
Indlæg: ons feb 15, 2006 13:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Gromit skrev:
I min verden er Beck stadig nummer :thumb: En uovertruffen krimi-serie i verdensklasse. Glæder mig ustyrligt til de otte nye afsnit i spillefilmslængde.


Absolut.. Beck er FREMRAGENDE. Og jeg tror bestemt heller ikke at det har været hensigten at lave en pendant til det med "Anna Pihl".. Det ER i mine øjne bare lidt Station 2 med lidt extra...

Sammenligner man først de to serier med hinanden er det klart at "Strisser i Storbyen" føles discount agtig.


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons feb 15, 2006 13:59 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Kip James skrev:
Tror bare man skal tage den som en gang "På Patrulje" fra Station 2, tilsat lidt familiært hverdags-drama,lidt Iben Hjejle med pms og et stænk sympatisk bagbordsindianer i form af svigermødrenes drøm, Peter Mygind ;)


Det har du nok ret i, men lige præcis dén cocktail tiltaler mig bestemt ikke :).. og ja, jeg savner mindre intimsfærebavl og mere krimi! Som Bo Tao og Henrik Palle så fornemt skrev i sidste nummer af EKKO, så udfører mere tv-politi end nogensinde før skræmmende lidt opklaringsoparbejde - og det ville jeg såmænd bare gerne have ændret. Ørnen er jo fx fremragende, når vi slipper for Halgrims patetiske "jeg-er-fra-Færøerne-og-lider-derfor-af-traumer"-syge, og hvor meget personligt bavl er der i fx Frost eller gode krimiserier fra udlandet?

Nå - det skal jo ikke alt sammen gå ud over Anna Pihl, men jeg synes personligt bare at den tendens vi ser inden for dansk tv-drama - og specielt "krimien", hvis man kan kalde den det - ikke er alt for flatterende for tiden...

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons feb 15, 2006 16:16 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
Søren Langelund skrev:
Kip James skrev:
Tror bare man skal tage den som en gang "På Patrulje" fra Station 2, tilsat lidt familiært hverdags-drama,lidt Iben Hjejle med pms og et stænk sympatisk bagbordsindianer i form af svigermødrenes drøm, Peter Mygind ;)


opklaringsoparbejde - og det ville jeg såmænd bare gerne have ændret. Ørnen er jo fx fremragende, når vi slipper for Halgrims patetiske "jeg-er-fra-Færøerne-og-lider-derfor-af-traumer"-syge,


Øhh, er han ikk fra Island ??

_________________
Jesper S Jensen


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons feb 15, 2006 17:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Ærgeligt man altid skal se personernes privatliv, den slags var der ikke noget af i de krimi-serier man selv er vokset op med. TV-strømere for 20-30 år siden havde ikke noget underliv (læs privatliv), og det var også helt fint. Ellers kan de ligeså godt kalde det en drama-serie, istedet for en krimi, og det er måske hvad "Anna Pihl" er; en drama-serie hvor hovedpersonen tilfældigvis er strømer.

_________________
"Stick it in? In my Yoyneh's heart?!" ('Vampyrernes Nat', 1967.)


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons feb 15, 2006 19:40 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
jsj skrev:
Søren Langelund skrev:
Kip James skrev:
Tror bare man skal tage den som en gang "På Patrulje" fra Station 2, tilsat lidt familiært hverdags-drama,lidt Iben Hjejle med pms og et stænk sympatisk bagbordsindianer i form af svigermødrenes drøm, Peter Mygind ;)


opklaringsoparbejde - og det ville jeg såmænd bare gerne have ændret. Ørnen er jo fx fremragende, når vi slipper for Halgrims patetiske "jeg-er-fra-Færøerne-og-lider-derfor-af-traumer"-syge,


Øhh, er han ikk fra Island ??


Portato Potato :D

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors feb 16, 2006 7:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Det godt at DR2 sender Taggart, hver dag det er noget der duer :thumb:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors feb 16, 2006 23:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Så fik jeg "endelig" set første afsnit af TV2s store satsning Anna Phil og bedømt ud fra første afsnit vil jeg ikke bryde sammen og vræle hvis jeg går glip af resten. Serien sætter sig ikke mellem to stole men alle de stole den kan komme i nærheden af. Alle stereotyperne er kørt i stilling, handlingen er utroværdig grænsende til det latterlige og værst af alt så ved serien ikke selv hvordan den skal fremstå.
Det er en OM'er og den får en ud af fem fingre :evil:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team