DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:22

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
 Titel: Deadwood
Indlæg: lør jun 18, 2005 1:26 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Jeg er normalt ikke så meget til TV-serier, men dumpede forleden ind i western-serien Deadwood på DR2. Wow! Det er desværre lige mig! Her er ingen poleret gengivelse af guldgraver/nybyggerlivet. De er dumme, de er smarte, de har kuk i kasketten, de sveder, de lugter, de er syge, de drikker, de horer, nogle af dem bærer underlige små, fedtede, runde hatte, og de prutter (når de tisser) etc. Kort sagt - this is the real thing ;)

Billede

Billede

Billede

Anybody?

_________________
Den som har samlet flest dimser sammen når han dør, han har vundet....


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jun 18, 2005 1:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 2350
Geografisk sted: Århus C
Jeg fik den anbefalet af Dennis Petersen herinde fra, og da jeg ikke lige havde tid til at se første afsnit, blev den optaget på computeren i dvd kvalitet og det samme gjore andet afsnit, men jeg skal helt sikkert have set dem på et tidspunkt. Jeg optager nok også resten af afsnittene, så har jeg dem da med danske undertekster.

_________________
Nalle
Min Samling


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jun 18, 2005 2:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jun 26, 2004 13:00
Indlæg: 458
Geografisk sted: Aalborg
har også kun hørt rigtige gode ting om den serie, skal helt sikker snart hjem til samlingen :>

_________________
http://www.lebowski.dk/film.html


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jun 18, 2005 19:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jun 13, 2003 1:01
Indlæg: 516
Geografisk sted: Horsens
Ja det er en fed serie, men det er gået ned ad bakke i sæson 2.
Og hvordan er det lige de oversætter, så lidt af først afsnit og jeg krummede tæer over nogle af de oversættelser.

http://www.tv.com/deadwood/show/16362/e ... l&season=2


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jun 19, 2005 1:18 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Thomas.N skrev:
Og hvordan er det lige de oversætter, så lidt af først afsnit og jeg krummede tæer over nogle af de oversættelser.


Jeg må indrømme, at jeg var så bjergtaget af kemien, at jeg ikke lagde mærke til underteksterne. Bl.a. flippede jeg over de mange forskellige dialekter og valg af ord. Især præsten/bedemanden er med sine høflige og utrolig irriterende Erasmus Montanus-agtige enetaler alle pengene værd. Jeg skal prøve at læse lidt undertekster næste gang....

_________________
Den som har samlet flest dimser sammen når han dør, han har vundet....


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jun 19, 2005 2:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jun 13, 2003 1:01
Indlæg: 516
Geografisk sted: Horsens
Jeg kan desværre ikke ignorere tekster når de er der :( Men der er altså nogle underlige oversættelser imellem. Men serien ER fed, men i sæson 2 virker samtalerne sådan lidt..hmm...kunstige er vist det der kommer nærmest.
De bliver også irriterende lange, lidt ala når en politiker svarer på et kritisk spørgsmål og når han så er færdig med at svare sidder man der...hvad var spørgsmålet ? lol

Det er også som om der er skruet lidt ned for brugen af cunt , cocksucker, fuck etc etc


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jan 17, 2006 12:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
Grundet influenza har jeg endelig haft tid til at hive folien af min lækre Deadwood R2DK digipack fra cd-wow og har på to dage fået set de første seks afsnit. Og det er sgu en tiptop serie!

Serien oser er ægte guldgraver- og frontierstemning, et stort og farverigt persongalleri med grænserne behørigt udvisket mellem god og ond samt den gode fornemmelse af, at alt kan ske. Afsnittene hænger supergodt sammen og der væves fint mellem den overordnede fortløbende historie og de mange små sideplots i hvert enkelt afsnit.

Dvd'en er desuden i kanon kvalitet. Skarpt billede og glimrende 5.1 lyd - hvorfor skal vi dog belemres med 2.0 surround på så mange andre serieudgivelser??

Alt i alt - og indtil videre ;) - en superserie fra HBO.

5 ud af 6 whiskeyshots herfra Billede

PS: Den kan tilsyneladende stadig erhverves fra CD-WOW!?
http://www2.cd-wow.com/detail_results_2 ... code=23401

_________________
:mrgreen: Spis ost! :mrgreen:


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jan 17, 2006 13:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg har haft den stående som pending hos wow siden jul, og min tålmodighed er ved at være tyndslidt. Men den er købt med max rabat, så jeg er ikke vild med selv at cancel'e ordren. Efter sigende (var det ikke Ibzen?), så har wow svært ved at skaffe den, så det er lidt tyndt, at den stadig kan bestilles.

Med din positive tilbagemelding er jeg blot endnu mere ærgelig over, at den øjensynlig er vanskelig at få fat i (til en billig penge forstås :lol:)

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jan 17, 2006 13:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Har lige fået besked fra wow om at den er afsendt, så der er håb forude Claus :-)

_________________
Ibzen
Death To all But Metal.
My Movies
Music Collection. Startet forfra...Fuck, Det kommer til at tage lang tid
My MoviePosters


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jan 17, 2006 13:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Det var dælme spooky :shock: Lige efter at have skrevet ovenstående indlæg, så tjekker jeg min mail, hvori der ligger en despatch-mail på Deadwood R2SE. Mulder og Skully, er det en sag for jer? :lol:

Men det betyder åbenbart, at wow har fået nogen på lager, så for de interesserede er det bare med at bestille nu :D

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jan 17, 2006 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jun 13, 2003 1:01
Indlæg: 516
Geografisk sted: Horsens
Glæder mig til Sæson 3 og der er rygter om en 4. sæson

The third season of "Deadwood" won't hit HBO for another five months or so, but the network, liking what it's seen so far, wants to continue the Western saga.

HBO is nearing an agreement with "Deadwood" creator David Milch for a fourth season of the show, which focuses on the lawless Deadwood mining camp in what's now South Dakota. Season three, consisting of 12 episodes, is scheduled to premiere in June.


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jan 25, 2006 9:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Jeg er heller ikke den store serie-freak men efter jeg set halvdelen af første sæson på 2 dage er jeg totalt hooked på Deadwood ! IMO ligeså god som Band of brothers. Helt utroligt at Deadwood ikke engang var nomineret til Golden Globe :x ! Men det siger vel alt om de skod awardshows...de er til grin og utroværdige. Serien osser af stemning og skuespillet er da helt i top. Ian McShane er helt fantastisk !

PS: Nogle der ved hvornår han man få sæson 2 på DVD med danske undertekster. Ligesom den svenske version de har på cdwow.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jan 25, 2006 21:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
Ian McShane er intet mindre end unik i Deadwood. At Kiefer Sutherland kan nomineres for en stereotyp (men dog underholdende) action rolle og Ian McShane ikke, er jo uhyrligt. Og skriv bare Edward James Olmos på listen over forbigåelser.

Man skulle tømme Swearengens pissepotte udover de Awards.

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jan 28, 2006 15:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 2350
Geografisk sted: Århus C
Hvor langt er de kommet med denne serie i USA. På imdb ser det ikke ud til, at der er lavet mere end sæson 1. Men jeg glæder mig helt sikker til at se mere til Deadwood, gerne så hurtigt som muligt.

_________________
Nalle

Min Samling


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jan 28, 2006 16:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Nalle skrev:
Hvor langt er de kommet med denne serie i USA. På imdb ser det ikke ud til, at der er lavet mere end sæson 1. Men jeg glæder mig helt sikker til at se mere til Deadwood, gerne så hurtigt som muligt.

De har sendt sæson 2 også, det ved jeg fordi jeg har set den :lol:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team