DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man jun 03, 2024 18:30

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
 Titel: Carnivale
Indlæg: søn jun 05, 2005 19:37 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7960
Hej!
Er der nogen, der har set denne serie? (for de uindviede kan jeg fortælle, at det er en David Lynch-agtig serie fra HBO, der foregår i 1930'erne - godt med overnaturlige hændelser og andet guf).

Jeg har læst et par meget positive anmeldelser af dvd-boksen, og Wow har den til ca. £30, men hvis der nu var en venlig sjæl herinde, der kunne give den en :thumb: eller det modsatte, så ville det være alle tiders!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 Titel: Re: Carnivale
Indlæg: man jun 06, 2005 11:20 
Offline

Tilmeldt: tirs dec 02, 2003 22:33
Indlæg: 186
Buck Rogers skrev:
Hej!
Er der nogen, der har set denne serie? (for de uindviede kan jeg fortælle, at det er en David Lynch-agtig serie fra HBO, der foregår i 1930'erne - godt med overnaturlige hændelser og andet guf).

Jeg har læst et par meget positive anmeldelser af dvd-boksen, og Wow har den til ca. £30, men hvis der nu var en venlig sjæl herinde, der kunne give den en :thumb: eller det modsatte, så ville det være alle tiders!

Jeg har set knap halvdelen af sæson 1 og jeg synes den er ganske fantastisk. Desværre har HBO valgt at stoppe den, og jeg har læst at sæson 2 slutter ret brat.....


Top
   
 Titel: Re: Carnivale
Indlæg: tirs jun 07, 2005 19:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7960
Gunde skrev:
Jeg har set knap halvdelen af sæson 1 og jeg synes den er ganske fantastisk. Desværre har HBO valgt at stoppe den, og jeg har læst at sæson 2 slutter ret brat.....

Tak for inputtet. Nu har Wow så godt nok liiige været så flinke, at de har droppet deres billige R2. Den dukker vel op igen.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 Titel: Re: Carnivale
Indlæg: tirs jun 07, 2005 21:03 
Offline

Tilmeldt: tirs dec 02, 2003 22:33
Indlæg: 186
Buck Rogers skrev:
Gunde skrev:
Jeg har set knap halvdelen af sæson 1 og jeg synes den er ganske fantastisk. Desværre har HBO valgt at stoppe den, og jeg har læst at sæson 2 slutter ret brat.....

Tak for inputtet. Nu har Wow så godt nok liiige været så flinke, at de har droppet deres billige R2. Den dukker vel op igen.

Prøv Choices Direct


Top
   
 Titel:
Indlæg: man okt 03, 2005 19:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
BT har netop haft en rosende anmeldelse af Emmy-vinderen Carnivale, så nu har jeg da fået lyst til at hive serien hjem.

Citat:
Tolv timers freakshow
TV-SERIE: Allerede i titelsekvensen bemærker man, at »Carnivàle« er helt sig selv og hævet over flertallet af TV-serier. I et landskab af collager suges man ind i en 30er stemning af ørkenstøv, økonomisk depression og overnaturlige kræfter.
Unge Ben (Nick Stahl) ser sin mor dø og tager derefter med et omrejsende tivoli, hvor skæggede damer og andre sære væsener har ly og liv. Blandt andet en stærk tilstedeværelse bag et forhæng, som alle i tivoli har stor respekt for, men som vi ikke ser. Kampen mellem det gode og det onde er spændende, men der bliver i løbet af de tolv gange 50 minutter råbt ulv lidt flere gange i den tekniske afdeling, end der leveres når det gælder indholdet.
Resultatet er at man ofte imponeres, men dog sjældent røres. Rollelisten byder blandt andre på Michael J. Anderson, der spillede den baglæns dansende dværg i »Twin Peaks« og Adrienne Barbeau, som vi ikke har set meget siden film for John Carpenter for to-tre årtier siden.
DVD-bonus: Skaberen af »Carnivale« (Daniel Knauff) havde stof til seks sæsoner, men det blev desværre kun til to. Selv om de mange løse ender gav seerstorm på HBO, stod beslutningen om at stoppe serien i foråret ikke til at ændre. Den var for dyr i forhold til seertallet.
Hvorfor kan man se i bonusmaterialet. Kulisserne er designet fra bunden og er derfor uden det sædvanlige TV-genbrugspræg og samtidig blev der alene i løbet af første sæson sørget for kostumer til 5.000 medvirkende.
Selv om »Carnivale« både har været et spændende brød at bage og at smage, så var det nok desværre for stort slået op til kabelfjernsyn. Tre af de seks discs er udstyret med bonusmateriale og i alt fire afsnit kommenteres af seriens skaber, producer og instruktører. De virker alle som ydmyge og dygtige folk.


R2UK koster £39,99 hos cd-wow før eventuel 20% rabat, så det er da ikke så tosset!

Officielt website

_________________
:mrgreen: Spis ost! :mrgreen:


Top
   
 Titel:
Indlæg: man okt 03, 2005 19:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Har netop lige fået Season 1 DVD boksen. Kan købes hos DVDHeaven for sølle 216.- m/ forsendelse.

Indeholde nøjagtigt det samme som Region 1 udgaven. Er man derimod til danske undertekster, ja, så er der ingen vej uden om end, at købe den danske.

Glæde mig til af finde tid til at se den. :?

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man okt 03, 2005 19:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
Gromit skrev:
Har netop lige fået Season 1 DVD boksen. Kan købes hos DVDHeaven for sølle 216.- m/ forsendelse.


Uhhh det var jo en hyper pris :devil:

Nogen som har set serien, der kan kommentere udover hvad der er nævnt af småting i de første indlæg?

_________________
:mrgreen: Spis ost! :mrgreen:


Top
   
 Titel:
Indlæg: man okt 03, 2005 20:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Her er et par danske anmeldelser:

http://www.filmz.dk/reviews/view/737/
GeekCulture.dk har også en, men systemet er nede. :?

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man okt 03, 2005 22:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7960
Jes Badstue skrev:
Nogen som har set serien, der kan kommentere udover hvad der er nævnt af småting i de første indlæg?


Der er bestemt en grund til, at den i sjælden grad bliver rost i stort set samtlige anmeldelser. Manus, skuespil, kameraarbejde, production design mv. - alt sammen fungerer forbilledligt og går op i en højere enhed.

Men det er bestemt også en serie for tålmodige sjæle. Selv om stort set alle sekvenser i hvert afsnit virker som de kunne betyde et eller andet i det store puslespil, sker der ikke altid lige meget. I flere afsnit kunne det på overfladen faktisk virke som om, der ikke sker en skid (det er så her, at tålmodigheden kommer ind :D). Det gør der selvfølgelig alligevel.

Serien er af mange sammenlignet med Twin Peaks, og det er da heller ikke helt ved siden af, men den har ikke Lynch's skæve humor. Til gengæld har den så meget andet, så det er bare om at spytte nogle $$$ i kassen :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør okt 15, 2005 9:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
FYI:

Det forlyder, via et indlæg på DVDTalk, at Carnivale: Season 2 vil komme på DVD i marts 2006.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors apr 27, 2006 22:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Fra DVD Times:

HBO have announced the Region 1 DVD release of Carnivale: The Complete Second Season for 18th July 2006 priced at $99.98 SRP. As the final war between Good and Evil looms two powerful avatars divided by fate share one mission. For Ben Hawkins and Brother Justin, the race is on to find the elusive Henry Scudder--and the fate of the world depends on who finds him first.

The complete second season of this ambitious HBO series finally makes its way to DVD with all 12 episodes spread across six-discs with the following features:

* Anamorphic Widescreen
* English DD5.1 Surround
* French & Spanish DD2.0 Surround
* English, French & Spanish subtitles
* 3 Audio Commentaries with Creator Daniel Knauf, Executive Producer Howard Klein, Director Rodrigo Garcia and cast members Clancy Brown and Clea Duvall
* "Magic and Myth: The Meaning of Carnivale" -- half-hour documentary exploring the apocalyptic writing and mythology behind the show. Interviews with the creator, executive producer, and writers and directors of the show to get their take on the mythology, as well as independent contributors who have examined the show’s characters and the archetypal roles they represent
* "Creating the Scene" Featurettes -- Find out how Carnivale's creators brought the Daily Brothers show -- and its Scorpion Lady, He/She and Praying Mantis-to vibrant life!
* Museum of Television and Radio panel discussion with cast and crew

Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors apr 27, 2006 23:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 05, 2003 2:01
Indlæg: 1345
Geografisk sted: Grønland
Citat:
priced at $99.98 SRP
:shock:

Når den ryger ned omkring det halve inkl. forsendelse er jeg klar, men det er helt klart en af de fedeste serier i årevis :)

_________________
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/mikzip


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre apr 28, 2006 8:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7960
Ja, fed serie, men det var dog en heftig pris!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre apr 28, 2006 8:09 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
HBO har generelt helt usmagelige priser på deres R1 udgivelser. Jeg glemmer sent deres SRP $129.95 på Sopranos Sæson 1&2.


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre apr 28, 2006 9:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Carnivale er gud. Den serie er bare så fantastisk fed. Men forbered jer lige på at den stopper efter anden sæson. Der var ikke råd til de 2millioner $ pr afsnit. Man ender efter 2. sæson med en masse løse ender, måske kommer der en film som skal rede trådene ud, men det er slet ikke sikkert.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team