DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 5:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 10 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: søn nov 14, 2004 11:45 
Offline

Tilmeldt: fre aug 10, 2001 1:01
Indlæg: 921
Geografisk sted: Copenhagen, Denmark
Henrik B skrev:
Ja, det er meget godt Søren. Men du havde nu ikke behøvet at tilføre en parentes om kun det ene navn, jeg svarede blot igen på et verbalt angreb. 8)


Jeg vil godt give Henrik ret her (så den ene gang Henry)... det var mig der startede...

Men lige et lille PS, så er jeg altså ikke særligt venstreorienteret Henrik (nu ved jeg jo altså ikke hvor på højrefløjen du ligger, men jeg er altså ikke videre rød - hvis du kendte mig "IRL" ville du give mig evigt ret) - Tror i virkeligheden kun at Henrik og jeg kan skændes om indvandrerpolitik. Men der kan vi jo også slå gnister for alvor. Men det er sundt nok.
fortsat god søndag.

_________________
Troy McClure


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn nov 14, 2004 14:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Der er vist generelt mange af os, der har fået påklistret "venstreorienteret" blot fordi man ikke er fremmedfjendsk. Det er der ingen grund til. Jeg kan i hvert fald ikke se, at det at have et nuanceret billede på indvandrerproblematikken automatisk skal gøre en til venstreorienteret. Men altså, den stakkels Ørn bliver jo helt glemt... så kan folk ikke tage en politisk slapper, og se én times 3-reklame i aften, bedre kendt som Ørnen ;) (just joking, Trolix)

God søndag til alle.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn nov 14, 2004 22:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Gaab et kedeligt afsnit af Ørnen. Jeg er ved at miste interessen for serien + jeg har siden den startede købt hele fem 3 Mobiler :( Satans til påvirkning.

Og hvad sker der for den traumatiske Island-historie? En skide unge der falder ned af et bjerg? Jeg havde regnet med noget dybt tragisk og chokerende og så får jeg det...anti-klimax af rang!


Top
   
 Titel:
Indlæg: man nov 15, 2004 9:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 15, 2001 1:01
Indlæg: 1039
Geografisk sted: Århus
Et normalt begavet menneske som jeg, kunne simpelthen ikke fatte plottet i aftes!? Jeg kunne slet ikke høre/forstå ham den russiske diplomat, da han forklarede det hele.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad det med videobåndet og de 500/50 millioner kroner gik ud på? Og hvorfor gik taxa-professoren helt grassat over den bid af en samtale som blev afspillet på cd-en? Var det fordi der blev grinet af ham? Var det fordi bomben ikke skulle bruges som et muslimsk våben??

Jeg fattede det ikke - måske var min opmærksomhed sløvet hel hen?

_________________
Dvdprofiler
Filmmagasinet Mifune


Top
   
 Titel:
Indlæg: man nov 15, 2004 12:53 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Søren Langelund skrev:
Det har jo INTET med politik at gøre det her Henrik (og Troels) - lad vær at udnytte enhver mulighed til at provokere.


Endnu mere OT: Jeg er helt enig. Jeg er utrolig træt af at læse disse udfald. I begyndelsen var det sjovt, men nu er det bare FOR MEGET! :?

_________________
Den som har samlet flest dimser sammen når han dør, han har vundet....


Senest rettet af Dan Wulf man nov 15, 2004 17:06, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: man nov 15, 2004 13:40 
Offline

Tilmeldt: man apr 23, 2001 1:01
Indlæg: 1041
Geografisk sted: Løgten
iguana skrev:
Et normalt begavet menneske som jeg, kunne simpelthen ikke fatte plottet i aftes!? Jeg kunne slet ikke høre/forstå ham den russiske diplomat, da han forklarede det hele.


Jeg må erklære mig enig. Jeg har i flere afsnit fundet prioriteringen af undertekster mærkelig. Der er f.eks. undertekster, når der tales norsk, men ikke når der tales dansk med tykke fremmede accenter. Jeg oplever at jeg fint kan forstå det norske (næsten) uden undertekster, men jeg fatter ikke en brik af hvad f.eks. ham russeren siger.

Var det iøvrigt ikke fra dette afsnit at lyden skulle være mikset, så det var faktisk var muligt at høre hvad der bliver sagt? Det syntes jeg ikke man er sluppet heldigt fra.

_________________
Brian Nielsen


Top
   
 Titel:
Indlæg: man nov 15, 2004 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 04, 2004 19:58
Indlæg: 2702
bn73 skrev:
iguana skrev:
Et normalt begavet menneske som jeg, kunne simpelthen ikke fatte plottet i aftes!? Jeg kunne slet ikke høre/forstå ham den russiske diplomat, da han forklarede det hele.


Jeg må erklære mig enig. Jeg har i flere afsnit fundet prioriteringen af undertekster mærkelig. Der er f.eks. undertekster, når der tales norsk, men ikke når der tales dansk med tykke fremmede accenter. Jeg oplever at jeg fint kan forstå det norske (næsten) uden undertekster, men jeg fatter ikke en brik af hvad f.eks. ham russeren siger.

Var det iøvrigt ikke fra dette afsnit at lyden skulle være mikset, så det var faktisk var muligt at høre hvad der bliver sagt? Det syntes jeg ikke man er sluppet heldigt fra.


Næh, de snakker meget utydeligt, men man kan jo selv sætte tekster på ved at bruge text tv side 399.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man nov 15, 2004 16:07 
Offline

Tilmeldt: man apr 23, 2001 1:01
Indlæg: 1041
Geografisk sted: Løgten
Sgt. Hartman skrev:
Næh, de snakker meget utydeligt, men man kan jo selv sætte tekster på ved at bruge text tv side 399.


På papiret en fin ide, men på mit TV betyder det at en stor del af billedet er overtegnet med kæmpe-bogstaver på uigennemsigtig baggrund, så det får jeg ikke meget ud af.

_________________
Brian Nielsen


Top
   
 Titel:
Indlæg: man nov 15, 2004 16:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 26, 2002 1:01
Indlæg: 2551
Geografisk sted: Vilfort Park & Soldier Field
Ellers så bliver det genudsendt mandag aften med undertekster..

Der plejer jeg selv personligt at se den, da jeg enten er påvej hjem fra et stadion når den starter.. eller sidder og ser amerikansk fodbold.

_________________
Da Bears!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs nov 16, 2004 18:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Så fik jeg set sjette afsnit, og det er til dato det dårligste afsnit jeg har set. Bare det, at man bruger den klassiske scene med barnevognen, der kører ned ad trapperne er jo til at grine af...

Og hvorfor fanden er der så vigtigt ved lagnerne? Skal vi nu til at analysere lagner, når Ørnen prøver at være intellektuel? Helt ærligt...

Ydermere synes jeg det er komisk, at Mironov og hans datter ikke snakker russisk sammen. Så vidt jeg er orienteret, snakker folk i De Baltiske lande russisk, ikke at de bruger det i hverdagen, dog. Men ok, Hallgrim og hans søster kan jo heller ikke blive enige om de skal snakke dansk eller islandsk med hinanden. Mon det er lidt svært at lære Jens Albinus så mange forskellige sprog?

Og stakkels lille Fummelfingrede Finn (for nu at bruge den formulering, der er brugt i dk.medier.tv) - sikke dog et traume...

1/6 - med håb om et bedre afsnit i næste uge.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs nov 16, 2004 18:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Den med russerne der ikke snakkede russisk til hinanden syns jeg også virkede dumt. Det med barnevognen gider jeg slet ikke kommentere... :nono:

Da 3 mobilerne er så vigtige i Ørnen vil jeg da lige nævne her at der blir stillet skarpt på netop disse i aftnens udgave af DRs Kontant ;)


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn nov 21, 2004 22:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Ganske udmærket afsnit i dag syns jeg - i hvert fald bedre end sidste uges fiasko. 3 gode ting ved denne uges afsnit

1) Henrik Lykkegaards boller fra Kohberg på afveje
2) Anders Frandsen
3) Ghita Nørby der for 3. afsnit i træk formår at sige "lort" på enten dansk eller engelsk. Ka den kvinde blive større i storhed?


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn nov 21, 2004 22:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 05, 2004 2:05
Indlæg: 2040
Geografisk sted: Odense
Så ikke sidste uges afsnit: faldt i søvn midt i udsendelsen. det var sgu for kedeligt.
Og gad ikke se genudsendelse dagens efter. Og der var vist ikke grund til det, da man nemt kan følge med selvom man har misset et afsnit.
Men det i dag var ganske godt, og som Flairrocks siger:
Anders Frandsen og Henrik der får noget på den dumme, var nogle fede inputs i afsnittet.
4/6

Men nu ser det ud til at være sæsonafslutning næste gang. Så må Krønikken godt starte igen :clap:

_________________
Mine DVD'er 8-)


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn nov 21, 2004 22:48 
Offline

Tilmeldt: fre aug 10, 2001 1:01
Indlæg: 921
Geografisk sted: Copenhagen, Denmark
jessmoeller skrev:
Men det i dag var ganske godt...


Jeg synes faktisk også at det var et hæderligt afsnit idag. Men det kommer jo ikke bag på nogen. :-)

_________________
Troy McClure


Top
   
 Titel:
Indlæg: man nov 22, 2004 0:47 
Offline

Tilmeldt: lør feb 28, 2004 20:41
Indlæg: 285
.


Senest rettet af Lenskjold lør apr 15, 2017 9:58, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 10 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team