DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 191 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 913 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man dec 01, 2014 21:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Dommen lader til, at være, at jeg skal slette serien, og bruge tiden på de mange serier på Netflix istedet?

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: man dec 01, 2014 21:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Ja! Det var en ørkenvandring for mit vedkommende.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man dec 01, 2014 23:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
dfms skrev:
wigant skrev:
nogen gedigen gode krigsscener,


Ikke end gang det var godt, føj en gang amatør lort.

På hvilken måde?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man dec 01, 2014 23:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Maggerholm skrev:
Dommen lader til, at være, at jeg skal slette serien, og bruge tiden på de mange serier på Netflix istedet?

Mvh Michael


Så snyder du dig selv for en god serie :)

Jeg forstår ikke al den kritik (og min tanke er faktisk at mange bare er hoppet med på had'vognen fordi det er smart).

Den tager et par afsnit om at komme i omdrejninger, hvor man bliver introduceret til alle karaktererne, men det er for mig at se kun et + :)


Top
   
Indlæg: man dec 01, 2014 23:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Capperdude skrev:
Maggerholm skrev:
Dommen lader til, at være, at jeg skal slette serien, og bruge tiden på de mange serier på Netflix istedet?

Mvh Michael


Så snyder du dig selv for en god serie :)

Jeg forstår ikke al den kritik (og min tanke er faktisk at mange bare er hoppet med på had'vognen fordi det er smart).

Den tager et par afsnit om at komme i omdrejninger, hvor man bliver introduceret til alle karaktererne, men det er for mig at se kun et + :)

For nu at citere dig selv:
Capperdude skrev:
Er 1864 en fin nok serie, ja det synes jeg. Kan man finde bedre serier end 1864, ja man kan faktisk finde ret så mange :)

Jeg kunne nævne de første 100 serier jeg synes er bedre (tror jeg), men derfor kan jeg da godt få 50-60min til at gå med 1864 1 gang om ugen :)


Der er, som du siger, mange bedre serier end 1864 - så med mindre Maggerholm har ubegrænset tid til rådighed, er det vel ikke en dårlig investering af tid at prøve at se en bedre serie på Netflix :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man dec 01, 2014 23:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Buck Rogers skrev:
Capperdude skrev:
Maggerholm skrev:
Dommen lader til, at være, at jeg skal slette serien, og bruge tiden på de mange serier på Netflix istedet?

Mvh Michael


Så snyder du dig selv for en god serie :)

Jeg forstår ikke al den kritik (og min tanke er faktisk at mange bare er hoppet med på had'vognen fordi det er smart).

Den tager et par afsnit om at komme i omdrejninger, hvor man bliver introduceret til alle karaktererne, men det er for mig at se kun et + :)

For nu at citere dig selv:
Capperdude skrev:
Er 1864 en fin nok serie, ja det synes jeg. Kan man finde bedre serier end 1864, ja man kan faktisk finde ret så mange :)

Jeg kunne nævne de første 100 serier jeg synes er bedre (tror jeg), men derfor kan jeg da godt få 50-60min til at gå med 1864 1 gang om ugen :)


Der er, som du siger, mange bedre serier end 1864 - så med mindre Maggerholm har ubegrænset tid til rådighed, er det vel ikke en dårlig investering af tid at prøve at se en bedre serie på Netflix :)


Du har ret.
Og med både McGyver, Miami Vice, A-team, Airwolf, Knight Rider og den gamle serie Mission Impossible på listen, så er der ikke tid til at spille tiden med middelmådige serier. :lol:

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: man dec 01, 2014 23:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
You had me at Airwolf ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs dec 02, 2014 0:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Capperdude skrev:
Jeg forstår ikke al den kritik (og min tanke er faktisk at mange bare er hoppet med på had'vognen fordi det er smart)

Omvendt kunne man påstå, at enkelte vil elske serien, for at være på tværs. :lol:

Hvorfor er kritikken så svær at forstå? Du kan lide den og fred være med det. Der er blevet argumenteret rigeligt for, hvorfor vi ikke kan lide serien, så hvis du ikke forstår kritikken, så er det svært at diskutere film. Forhåbentlig mener du bare, at du er uenig i kritikken? :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs dec 02, 2014 0:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Konigsberg skrev:
Capperdude skrev:
Jeg forstår ikke al den kritik (og min tanke er faktisk at mange bare er hoppet med på had'vognen fordi det er smart)

Omvendt kunne man påstå, at enkelte vil elske serien, for at være på tværs. :lol:

Hvorfor er kritikken så svær at forstå? Du kan lide den og fred være med det. Der er blevet argumenteret rigeligt for, hvorfor vi ikke kan lide serien, så hvis du ikke forstår kritikken, så er det svært at diskutere film. Forhåbentlig mener du bare, at du er uenig i kritikken? :beerchug:


Det er altid hårdt at have sin egen mening. Især når alle andre er døde fisk der bare driver med anmelderne :)


Top
   
Indlæg: tirs dec 02, 2014 1:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Capperdude skrev:
Det er altid hårdt at have sin egen mening. Især når alle andre er døde fisk der bare driver med anmelderne :)

Så du mener, at kritikere af serien ikke har deres egen mening? Hvis du gerne vil forsvare din ret til at kunne lide noget, må du nu engang acceptere, at andre ikke er enige med dig. Det er måske også svært at forstå?

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs dec 02, 2014 1:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Konigsberg skrev:
Capperdude skrev:
Det er altid hårdt at have sin egen mening. Især når alle andre er døde fisk der bare driver med anmelderne :)

Så du mener, at kritikere af serien ikke har deres egen mening? Hvis du gerne vil forsvare din ret til at kunne lide noget, må du nu engang acceptere, at andre ikke er enige med dig. Det er måske også svært at forstå?


Hvorfor så hostil?.....

Jeg mener bare at folk er gået i selvsving. Ikke nok med det, så er anmelderne jo faldet til patten, og roser serien nu.

Der er altid nogen der bare brokker sig for at brokke sig. For fanden, jeg har oplevet folk brokke sig over serien, for så at indrømme de ikke har set så meget som 5 sekunder af den. Så er man altså bare med på vognen fordi det er smart.

Hvis man har set serien, og ikke kan lide den, så fair nok, men at se 1 afsnit eller 2, for derefter at kalde hele serien noget gylle, det er ærligt talt tamt.


Top
   
Indlæg: tirs dec 02, 2014 2:05 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2012 16:15
Indlæg: 112
Capperdude skrev:
Hvorfor så hostil?.....

Jeg mener bare at folk er gået i selvsving. Ikke nok med det, så er anmelderne jo faldet til patten, og roser serien nu.

Der er altid nogen der bare brokker sig for at brokke sig. For fanden, jeg har oplevet folk brokke sig over serien, for så at indrømme de ikke har set så meget som 5 sekunder af den. Så er man altså bare med på vognen fordi det er smart.

Hvis man har set serien, og ikke kan lide den, så fair nok, men at se 1 afsnit eller 2, for derefter at kalde hele serien noget gylle, det er ærligt talt tamt.


Så ret dog din kritik mod dem der har gjort det. Det er næppe dem der har ytret sig her, på et filmforum, der bare har set 5 sekunder af serien.

Dine smålige provokationer her i tråden hjælper da intet. Argumenter dog for hvorfor du mener serien er god, i stedet for bare at sige at du ikke forstår andres kritik igen og igen og igen.


Top
   
Indlæg: tirs dec 02, 2014 8:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Capperdude skrev:
Hvorfor så hostil?.....

Fordi din kritik af kritikere ikke ligefrem er lødig, hvis du brugt to minutter på at læse denne tråd. Hvis du ikke forstår kritikken, så har du simpelthen ikke læst tråden. Jeg kan i hvert fald ikke genkende genereliseringen af kritikerne, som du beskriver i dit seneste indlæg. Men udover at serien er flot - hvorfor synes du så den er god? Det ville være meget sjovere at snakke om, end hvorfor andres mening er uforståelig for dig. :)

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs dec 02, 2014 10:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
Jeg skal love for at Bornedal og co. kan sætte gang i debatten, både her på dahf og generelt i medierne. :)

Jeg har set alle 8 afsnit af '1864' og jeg må erkende at jeg i sidste ende mener at det er en middelmådig serie ift. skuespillet, manuskriptet og den overordnede historie som helhed. Skuespillerne gør hvad de kan med det materiale de har fået, og flere af dem leverer gode professionelle præstationer, men desværre er de fleste replikker skrevet som var de til et stykke på Det Kongelige Teater.

Dog er den tekniske del som f.eks. fotografering, lys, lyddesign, musik og colorgrading helt i top. Det er virkelig en fryd at se på og nok det flotteste i dansk TV nogensinde.

Derfor er det måske også i overkanten at kalde serien for "amatør". Dem der mener det er sikkert selv amatører inden for filmbranchen, så udsagnet vil betyde at de kunne lave noget tilsvarende, og det tvivler jeg stærkt på...

Så alt i alt er '1864' efter min mening en lidt skuffende serie der var for lang tid om at komme i gang. Men jeg fortryder bestemt ikke at have set den, for jeg har nydt Dan Laustens fantastiske billeder. :D

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs dec 02, 2014 11:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Claus Reinhold skrev:
Jeg skal love for at Bornedal og co. kan sætte gang i debatten, både her på dahf og generelt i medierne. :)

Jeg har set alle 8 afsnit af '1864' og jeg må erkende at jeg i sidste ende mener at det er en middelmådig serie ift. skuespillet, manuskriptet og den overordnede historie som helhed. Skuespillerne gør hvad de kan med det materiale de har fået, og flere af dem leverer gode professionelle præstationer, men desværre er de fleste replikker skrevet som var de til et stykke på Det Kongelige Teater.




Det værste er, at mange i serien taler højt og overtydeligt netop som om de var på et teater. Og ja, ingen taler sådan i virkeligheden!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 191 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 913 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team