DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 854 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jun 10, 2014 9:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Vel nærmere The Two Towers/Helms Deep, hvis man skal sammenligne med LOTR.

Castle Black slaget må være det største og mest omfattende af sin slags i et tv-show.

Dejligt med et rent afsnit, der ikke springer rundt til højre og venstre i Westeros. Flot instrueret og filmet. Jeg var specielt pjattet med sekvensen, hvor kameraet panorerer rundt langs murene inde fra midten at Castle Black midt i blodbadet. Jeg synes også, at CGI'en var nedtonet og fint integreret. Øksen der falder og rydder muren for wildlings er også et nice lille touch.

Desuden et atypisk GoT afsnit 9, da vi ikke mistede en hovedfigur eller fik et vanvittigt plot twist, som showet ellers har for vane at diske op med.

(Jeg forstår stadig ikke, hvorfor Mance Rayder vælger at angribe muren ved Castle Black, hvor den er allerstærkest beskyttet. Det må alt andet lige være noget lettere at komme over næsten hvilket som helst andet sted? Det er nok bare mig.)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs jun 10, 2014 10:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Shiva skrev:
Vel nærmere The Two Towers/Helms Deep, hvis man skal sammenligne med LOTR.


Olifanterne er med i Return of the King, så både og.


Top
   
Indlæg: tirs jun 10, 2014 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
BTW, næste uges og dermed sæsonens sidste afsnit hedder "The Children". Mon ikke det indikerer lidt fokus på Khalesis dragebørn ;)

Vi får vel også en afklaring på, hvad der kommer til at ske med Tyrion. Så forhåbentlig ikke et "stille" afsnit 10 som vanligt, der blot skal samle plottråde og sende nye ud inden sæson 5.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs jun 10, 2014 15:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
s04e09 - The Watchers on the Wall

WOW! :shock:

For kun anden gang i seriens historie var et helt afsnit dedikeret til kun én lokation (første gang var Blackwater i sæson 2). Og det fungerede ENORMT godt.

HØJDEPUNKTER:

- Gåsehudsøjeblik da Grenn og hans mænd reciterede oath of the Nights Watch inden de gik i kamp: "Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death. I shall take no wife, hold no lands, father no children. I shall wear no crowns and win no glory. I shall live and die at my post. I am the sword in the darkness. I am the watcher on the walls. I am the shield that guards the realms of men. I pledge my life and honor to the Night's Watch, for this night and all the nights to come."

- Jon Snow på vej for, ene mand, at dræbe Mance Rayder. Uden sit sværd og uden sin direwolf. Det kræver balls. Læg dertil Ygrittes død. Man on a mission!

- Sam stepper sit game up og kysser Gilly, dræber en wildling og beder Pyp om at "open the fucking gate!"

- Maester Aemon viser sig, at være en romantisk fætter... "She's more real than you are!" ... plus en Targaryen (hvilket vi dog har vidst siden sæson 1, men som jeg meget belejligt havde glemt).

- Største kyllling i Westeros? ... Janos Slynt Billede

---


Shiva skrev:
Castle Black slaget må være det største og mest omfattende af sin slags i et tv-show.


Enig, fandme godt skruet sammen af instruktør Neil Marshall. Hans Hollywood-erfaring lader sig ikke fornægte.

Shiva skrev:
Dejligt med et rent afsnit, der ikke springer rundt til højre og venstre i Westeros. Flot instrueret og filmet. Jeg var specielt pjattet med sekvensen, hvor kameraet panorerer rundt langs murene inde fra midten at Castle Black midt i blodbadet. Jeg synes også, at CGI'en var nedtonet og fint integreret.



OVERDREVET LÆKKERT! :lightsabre:

Shiva skrev:
Øksen der falder og rydder muren for wildlings er også et nice lille touch.



Drop the scythe, boys! ... Fantastisk øjeblik! :thumb:

Shiva skrev:
(Jeg forstår stadig ikke, hvorfor Mance Rayder vælger at angribe muren ved Castle Black, hvor den er allerstærkest beskyttet. Det må alt andet lige være noget lettere at komme over næsten hvilket som helst andet sted? Det er nok bare mig.)


Det er vist nok forklaret lidt bedre i bogen. Men der er flere fæstninger end blot Castle Black rundt omkring langs muren. Castle Black er dog den eneste med en tunnel, som Mance Rayders hær skal bruge for at undgå, at skulle flytte tropper + materiel over muren (som er en meget vanskelig manøvre).

Et af de bedste afsnit i denne sæson!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jun 10, 2014 17:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Neil Marshall er også en af mine instruktørhelte, og jeg ser altid frem til film fra ham og har gjort det siden Dogsoldiers.
Bevares, han har også lavet nogle kikserere, men alle filmene har mindeværdige øjeblikke, takket være veludført instruktion tænker jeg.
:)


Top
   
Indlæg: tors jun 12, 2014 16:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Et forrygende afsnit, må man sige. Jeg fik det endelig set i går, og jeg må indrømme, at det var fedt at se sådan et godt, solidt slag og samtidig også se et afsnit, hvor al handlingen blev holdt ét sted. Det fungerer helt enormt godt, synes jeg. Flot filmen, flot iscenesat og flot fortsættelse på historien. Ham, der spiller Jon Snow, gør det helt fænomenalt. Er dybt imponeret hver gang.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jun 12, 2014 16:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg bliver ked af det i næste uge. Game of Thrones slutter. Fargo slutter. Og den nye (korte) sæson af 24 slutter om 5 afsnit . :cry3:


Top
   
Indlæg: fre jun 13, 2014 13:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
Jeg bliver ked af det i næste uge. Game of Thrones slutter.


Ja, det gør jeg eddermame også. Tanken om, at skulle vente 10 måneder på GoT er fuldstændig uoverskuelig. :cry:
Næste afsnit er i øvrigt knap 16 minutter længere end et normalt afsnit, i alt 66 minutter, og skulle iflg. David Benioff & Dan Weiss være "det bedste Game of Thrones-afsnit nogensinde". :lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 13, 2014 14:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mon vi får at vide hvor disse er?

Billede
Rickon og Osha

Billede
Gendry

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 13, 2014 14:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
DeathPosture skrev:
Næste afsnit er i øvrigt knap 16 minutter længere end et normalt afsnit, i alt 66 minutter, og skulle iflg. David Benioff & Dan Weiss være "det bedste Game of Thrones-afsnit nogensinde". :lightsabre:


:yum: Det kan jeg li' at høre! :clap:


Senest rettet af Fritte søn apr 24, 2016 19:02, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man jun 16, 2014 9:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fremragende sidste afsnit!

Bye bye, Tywin! Bye bye, Shae! :clap:
Spændende med Tyrion og Varys. :nuts:
Ærgerligt at Clegane og Aryas partnership sluttede. De var et forrygende makkerpar. :notworthy:
Daenarys har virkelig brug for at komme ud af hendes Judge Judy retssal. Synes hendes historie sidder lidt fast. :|
I et splitsekund troede jeg at de også ville af med HODOR! Thank God, det ikke skete! Fan favorite :)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Roll on, sæson 5!


Top
   
Indlæg: man jun 16, 2014 16:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
^ Hvad Fritte sagde.

Kan godt være jeg havde en klapsalve eller to undervejs. :thumb: :clap:

Og nu begynder så min første GoT hiatus. Ugh.

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: tirs jun 17, 2014 0:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
HODOOOOOOOR!!!!!! :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs jun 17, 2014 9:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Fint afsnit, ingen tvivl, men det går stærkt nu skal jeg love for.
Jeg kan nææsten ikke se anden mulighed, end at man må "back tracke" en del i den kommende sæson.
Vi mangler Beric Dondarrion, Ricon Stark mfl. som ligesom bare er stået af serien i denne sæson, og ikke er blevet afsluttet ordentligt.
Det bliver de simpelthen nødt til at få rettet op på snarligt

Indlæg tilrettet.
Tak for heads up ;)


Senest rettet af Supermikkel tirs jun 17, 2014 16:40, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: tirs jun 17, 2014 11:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Supermikkel skrev:
Vi mangler Catelyn Stark

Øh, Catelyn Stark blev dræbt i the red wedding i sæson 3!?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 854 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team