DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6
Forfatter besked
Indlæg: fre aug 24, 2007 12:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Jonez skrev:


1. Heroes
Lige pt. er der ingen serie der har samme klasse som Heroes. Hvem har ikke drømt om en dag at vågne op med overnaturlige kræfter? Heroes handler om en gruppe mennesker der har det tilfældes at deres gener er forskellige fra resten af verdens befolkning, på en sådan måde at de har udviklet overnaturlige evner; Fra cheerleaderen der regenererer så hurtigt at hun praktisk talt er udødelig, over den følsomme über-helt Peter Petrelli, til den kejtede japaner Hiro der kan bøje tid og rum. Vi følger vores (mange) helte fra vidt forskellige steder i verden, og deres historier flettes sammen på kryds og tværs, alt i mens serien på en gang formår at holde spændingen i højsædet – hvem er gode og hvem er onde – samtidig med at alle karaktererne udvikles igennem forhistorier og hop ind i fremtiden (Hiro). Eminent første sæson, der har ført til rekordseertal og endnu flere sæsoner samt et spin-off ved navn ”Origins” (en mini-serie på 6 afsnit, hvor bl.a. Kevin Smith skal instruere et).
http://www.youtube.com/watch?v=MBwEd_g62Hk



Jeg så de første to dele på Kanal 4 i går og må sige at det lover godt. Jeg skal i hvertfald se de næste også :thumb:

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: fre aug 24, 2007 15:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Darcy skrev:
Jonez skrev:


1. Heroes
(...)


Jeg så de første to dele på Kanal 4 i går og må sige at det lover godt. Jeg skal i hvertfald se de næste også :thumb:


Glæd dig! Den bliver kun bedre, og bedre, og bedre, og bedre, og bedre... :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2007 23:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
1. Deadwood
2. The World At War
3. Life on Mars
4. Tinker Tailor Soldier Spy
5. I Claudius
6. The Office
7. Band of Brothers
8. Carnivale
9. Smileys People
10. Twin Peaks

Boblere:
The Singing Detective
The Persuaders
Colorado Sagaen (Centennial)
Rome

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
Indlæg: søn sep 02, 2007 19:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
Silas

Er den egentlig tilgængelig på DVD med danske tekster?

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
Indlæg: ons nov 07, 2007 21:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Citat:
Efter nærmere tanke kommer min top 10 til at se således ud: (Dog har jeg valgt at undlade miniserier såsom Riget & Band of Brothers)


10. The King of Queens En serie der har kørt på TV2 i lang tid, og som jeg kan blive ved med at se når man kommer hjem fra arbejde og trænger til lidt hurtig underholdning. Doug og hans familie + venner er altid et god grin værd ;)

9. Klovn Det sjoveste dansk TV har produceret. Hvordan i alverden Frank kan blive ved medat være så uheldig og Casper "sådan en god ven" forbløffer mig gang på gang. En gæsteoptræden af flere danske kendisser i uvante roller hjælper også kun godt på det :D

8. Firefly Den første serie jeg købte på dvd overraskede mig stærkt positivt. Endelig var der noget lækkert science fiction igen. Nathan Fillion er perfekt som Capt. Malcolm 'Mal' Reynolds.

7. Fawlty Towers Fordi ingen kan skabe sig og gå så meget "over-the-top" som John Cleese kan det. En klassiker!

6. Twin Peaks Mord, mysterie, forstadsidyllen der bliver brudt og det mest bizzare persongalleri længe set. David Lynch har endnu engang formået at troldbinde publikum.

5. Miami Vice The Two Hippest Cops in Town. Min nyeste opdagelse - virkelig fed politiserie med et hav af (senere) kendte skuespillere fra afsnit til afsnit.

4. Lost En serie så uforudsigelig og twisted! Glæder mig voldsomt til sæson tre rammer gaden!

3. Friends Fordi vennerne gang på gang kan få en til at grine og føle med og identificere sig med banden.

2. Desperate Housewives Fordi jeg er fuldstændig bidt af denne serie! Aldrig har jeg fuldt så intensivt med i en serie på tv.. Har vel set næsten alle de afsnit, der er blevet sendt på TV2.. Mystik, spænding, grin, gråd og et fantastisk persongalleri, der kun er blevet rigere med selveste Kyle MacLachlan!!

1. The Simpsons Taler vidst for sig selv ;)

Der er sket lidt siden sidst. Har fået set Twin Peaks komplet, 1&2 sæson af Family Guy, 1-3 af Lost og en hulens masse Friends ;)

Den nyeste update ser således ud:

10. Klovn
9. Firefly
8. Family Guy
7. Fawlty Towers
6. Miami Vice
5. Desperate Housewives
4. Twin Peaks
3. Friends
2. Lost
1. The Simpsons

Der er skiftet lidt rundt på rækkefølgerne - også er Kongen af Queens forsvundet til fordel for Family Guy ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors nov 08, 2007 13:54 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 02, 2007 20:18
Indlæg: 1158
Lost Rigtig godt skuespil og en fantastisk historie med mange twists!
Futurama Uden tvivl Matt Groenings bedste. Humoren er i højsædet, historien er involverende og animationen er flot. Damn, den er fed!
Firefly Fortabt mesterværk. Virkelig gode historier, noget af det bedste sci-fi nogensinde.
Band of Brothers Behøver jeg virkelig forklare? Alt går bare op i en højere endhed her. :D
Twin Peaks Damn fine coffee!
24 Selvom serien klart var bedre i første sæson holdes tempoet højt, og det er kvalitetsunderholdning hele vejen.

Jeg kommer sikkert i tanke om flere senere.

_________________
Anyone for tennis?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team