DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:20

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 191 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 713 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man nov 17, 2014 10:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Henriksen skrev:
Omvendt så vil jeg til enhver tid (selv under påvirkning af flere liter Fernet Branca) hellere knalde med Sidse Babett end Nicolas Bro....


Hvor mange nisseøl fik du fredag aften, Henriksen? :laugh:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man nov 17, 2014 20:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
DeathPosture skrev:
Henriksen skrev:
Omvendt så vil jeg til enhver tid (selv under påvirkning af flere liter Fernet Branca) hellere knalde med Sidse Babett end Nicolas Bro....


Hvor mange nisseøl fik du fredag aften, Henriksen? :laugh:


;) Alt for få.... Men synes det var en fin lille betragtning at få med....


Top
   
Indlæg: man nov 24, 2014 8:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Jeg er lige blevet færdig med afsnit 7 af 1864, og jeg forstår SIMPELTHEN ikke al det kritik den serie har fået!

Afsnit 7 er sindssygt stærkt, det hele er så mørkt og dystert. Der bliver på ingen måde lagt fingre imellem.


Top
   
Indlæg: tirs nov 25, 2014 20:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Capperdude skrev:
Jeg er lige blevet færdig med afsnit 7 af 1864, og jeg forstår SIMPELTHEN ikke al det kritik den serie har fået!

Afsnit 7 er sindssygt stærkt, det hele er så mørkt og dystert. Der bliver på ingen måde lagt fingre imellem.


Jamen der er da herligt at der er nogen der kan lide den.... Jeg forstår udemærket kritikken og synes det er en gang lort pakket ind i cellofan. Subjektivt moraliserende, karikeret på det grusommeste og SIMPELTHEN for fordummende, teatralsk og gennemført stupidt aftenkaffe-dumt. Jeg faldt hurtigt fra og savner ingenlunde det hø.

At du så får det optimale ud af 1864 er jo bare fabelagtigt 8)


Top
   
Indlæg: tirs nov 25, 2014 21:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Henriksen skrev:
At du så får det optimale ud af 1864 er jo bare fabelagtigt 8)

Ja, så er de mange millioner ikke helt spildt. Jeg stod af efter afsnit fire. Jeg kan ikke huske en dansk serie med et så vanvittig dårligt manuskript. Det er utroligt at Bornedal har kunnet slippe af sted med noget, der er så dårligt skruet sammen. Det var til gengæld en flot visuel oplevelse, men det er Michael Bays film også - og dem gider jeg heller ikke at se.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs nov 25, 2014 23:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Henriksen skrev:
Capperdude skrev:
Jeg er lige blevet færdig med afsnit 7 af 1864, og jeg forstår SIMPELTHEN ikke al det kritik den serie har fået!

Afsnit 7 er sindssygt stærkt, det hele er så mørkt og dystert. Der bliver på ingen måde lagt fingre imellem.


Jamen der er da herligt at der er nogen der kan lide den.... Jeg forstår udemærket kritikken og synes det er en gang lort pakket ind i cellofan. Subjektivt moraliserende, karikeret på det grusommeste og SIMPELTHEN for fordummende, teatralsk og gennemført stupidt aftenkaffe-dumt. Jeg faldt hurtigt fra og savner ingenlunde det hø.

At du så får det optimale ud af 1864 er jo bare fabelagtigt 8)


Jeg er forstår godt folk flipper over prisen på serien :) al brug af "statens" penge er tyveri.

Jeg ser bare serien og slår hjernen fra. Det interesserer mig ikke om den er historisk korrekt eller om manuskriptet til tider stinker. Det gør alle andre nye film/serier for det meste :D


Top
   
Indlæg: tirs nov 25, 2014 23:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Capperdude skrev:
Henriksen skrev:
Capperdude skrev:
Jeg er lige blevet færdig med afsnit 7 af 1864, og jeg forstår SIMPELTHEN ikke al det kritik den serie har fået!

Afsnit 7 er sindssygt stærkt, det hele er så mørkt og dystert. Der bliver på ingen måde lagt fingre imellem.


Jamen der er da herligt at der er nogen der kan lide den.... Jeg forstår udemærket kritikken og synes det er en gang lort pakket ind i cellofan. Subjektivt moraliserende, karikeret på det grusommeste og SIMPELTHEN for fordummende, teatralsk og gennemført stupidt aftenkaffe-dumt. Jeg faldt hurtigt fra og savner ingenlunde det hø.

At du så får det optimale ud af 1864 er jo bare fabelagtigt 8)


Jeg er forstår godt folk flipper over prisen på serien :) al brug af "statens" penge er tyveri.

Jeg ser bare serien og slår hjernen fra. Det interesserer mig ikke om den er historisk korrekt eller om manuskriptet til tider stinker. Det gør alle andre nye film/serier for det meste :D


Og hvilke serier er det lige du der putter i samme hjernedøde kategori som 1864???


Top
   
Indlæg: ons nov 26, 2014 0:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Alt andet lort der bliver sendt i tv :)

Jeg vil f.eks hellere se 1864 end noget af det lort de sender på tv3 :mrgreen:

Er 1864 en fin nok serie, ja det synes jeg. Kan man finde bedre serier end 1864, ja man kan faktisk finde ret så mange :)

Jeg kunne nævne de første 100 serier jeg synes er bedre (tror jeg), men derfor kan jeg da godt få 50-60min til at gå med 1864 1 gang om ugen :)


Top
   
Indlæg: ons nov 26, 2014 10:06 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Capperdude skrev:
Jeg er forstår godt folk flipper over prisen på serien :) al brug af "statens" penge er tyveri.

Jeps, veje, hospitaler, skoler og hele baduljen - sikke noget svineri :) Nå, ikke mere politik fra min side, så EOD til den del herfra.

Vi fik set afsnit 5 og 6 i weekenden, inkl. de berygtede hypnose- og isterninge-scener, så nu er vi næsten på omgangshøjde. Serien er klart blevet bedre hen ad vejen, men der er stadig alt for mange pointer, der bankes alt for tydeligt hjem, og hele pointen med Claudia og hendes slægtsskab er ...hvad? At krigen kun er relevant, hvis man var relateret til soldater fra den gang? I don't get it.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons nov 26, 2014 16:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Husk nu lige, når prisen bliver nævnt, at serien er solgt til andre lande. Så et eller andet beløb skal der altså trækkes fra.

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: tors nov 27, 2014 1:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Buck Rogers skrev:
Capperdude skrev:
Jeg er forstår godt folk flipper over prisen på serien :) al brug af "statens" penge er tyveri.

Jeps, veje, hospitaler, skoler og hele baduljen - sikke noget svineri :) Nå, ikke mere politik fra min side, så EOD til den del herfra.

Vi fik set afsnit 5 og 6 i weekenden, inkl. de berygtede hypnose- og isterninge-scener, så nu er vi næsten på omgangshøjde. Serien er klart blevet bedre hen ad vejen, men der er stadig alt for mange pointer, der bankes alt for tydeligt hjem, og hele pointen med Claudia og hendes slægtsskab er ...hvad? At krigen kun er relevant, hvis man var relateret til soldater fra den gang? I don't get it.


Ville du have samme entusiasme i forhold til at forsvare en bankrøver, som gav en %-del af byttet til de samme ting som du nævner der? ;)

Det gør ikke noget at man tager skyklapperne af, bare engang imellem. Hvor statselskende man så end er.

Jeg ser heller ingen grund til at diskutere emnet yderligere, men vil heller ikke bare lade dit vrøvl stå ubesvaret, så folk skulle få den tanke at jeg er enig med dig :thumb:


Top
   
Indlæg: tors nov 27, 2014 2:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Ayn Rand var kæmpefan af en seriemorder af børn, og hende er du tilsyneladende vild med. Det er blandt andet i det lys, man skal se din tossede sammenligning mellem skatter og bankrøvere.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors nov 27, 2014 4:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Naiera skrev:
Ayn Rand var kæmpefan af en seriemorder af børn, og hende er du tilsyneladende vild med. Det er blandt andet i det lys, man skal se din tossede sammenligning mellem skatter og bankrøvere.


Så fordi jeg er enig med Ayn Rand når det kommer til laissez faire økonomi, så er jeg også automatisk fan af en seriemorder?

Du er godt klar over at det nok er det dummeste der nogensinde er ytret, ikke?

Jeg kan også godt lide Mel Gibsons film. Er jeg så også automatisk jødehader, spritbilist og konetæver? :) Det må jeg jo være hvis vi skal følge den logik du lægger for dagen.

Jeg hopper ligeså stille ud af denne diskussions videre forløb, da jeg ikke ønsker at blive sat sammen med flere mord på børn og andre syge ting jeg nu bliver sat i forbindelse med, fordi jeg beundrer nogle individer på visse områder.


Top
   
Indlæg: tors nov 27, 2014 4:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Du er ret tosset med objektivisme, ikke? Ayn Rand beundrede William Edward Hickman meget dybt, og han var glad for at hakke små piger i stykker. Hendes tidlige notesbøger var fyldt med beundring for ham, fordi han var den ultimative objektivist.

I hendes fiktion fik man også at vide om hendes forfærdelige menneskesyn. I en af bøgerne "døde de fattige som fluer", og det var de rige, stærke, skabende herrefolk bare helt vilde med. Jeg husker desværre ikke den præcise bog.

George Orwell var i øvrigt overhovedet ikke objektivist :nuts:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors nov 27, 2014 5:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Naiera skrev:
Du er ret tosset med objektivisme, ikke? Ayn Rand beundrede William Edward Hickman meget dybt, og han var glad for at hakke små piger i stykker. Hendes tidlige notesbøger var fyldt med beundring for ham, fordi han var den ultimative objektivist.

I hendes fiktion fik man også at vide om hendes forfærdelige menneskesyn. I en af bøgerne "døde de fattige som fluer", og det var de rige, stærke, skabende herrefolk bare helt vilde med. Jeg husker desværre ikke den præcise bog.

George Orwell var i øvrigt overhovedet ikke objektivist :nuts:


Objektivisme har intet at gøre med at hakke børn i stykker.

Jeg har ikke nogen kontrakt med Ayn Rand (hun er død, så det ville under alle omstændigheder være ret så svært), om at jeg mener ALT hvad hun mener.

Jeg er enig med hende, hvad angår Laissez faires økonomi og objektivisme (det at se ting for hvad de er).

Jeg har heller ingen kontrakt med George om at han SKAL være objektivist for at jeg kan lide hans bog 1984 ;)

Du får det til at virke som om jeg er en Ayn Rand exclusive dude. Du kunne ikke være mere galt på den.

Jeg er Libertarianer. Det vil sige at jeg har 2 "regler" eller kald det principper jeg lever efter.

1. Non aggression (så længe folk ikke angriber dig).
2. Privat ejendomsret, som er ukrænkelig.

Jeg er derfor enig med Ayn Rand omkring laissez faire økonomi (da det er kompatibelt med den private ejendomsret). Ud over Rand, læser jeg også Walter Block, Ludwig Von Mises, Murray Rothbard, Hans-Herman Hoppe, osv.

Det betyder dog ikke at jeg er enige med de herrer på samtlige områder.

Jeg går heller ikke ud fra at DU er enig med/hylder alle sider af dem du synes om ;)
Hvorfor skal JEG så, stå til ansvar for alt Ayn Rand har gjort/ment i sit liv? :loco:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 191 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 713 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team