DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 19:57

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 7 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jan 30, 2013 22:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Henriksen skrev:
For jeg har IKKE hyldet nogen som helst for at krænke homoseksuelles rettigheder. Jeg har hyldet nogen for at vedtage noget der strider imod den overdrevne politiske korrekthed.


Igen-igen: Den er forstået, og jeg synes stadig du er langt ude.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2013 22:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Naiera skrev:
Henriksen skrev:
For jeg har IKKE hyldet nogen som helst for at krænke homoseksuelles rettigheder. Jeg har hyldet nogen for at vedtage noget der strider imod den overdrevne politiske korrekthed.


Igen-igen: Den er forstået, og jeg synes stadig du er langt ude.


Jamen så lad os da få noget indhold fra din egen skuffe, istedet for den evige "du-er-en-lort-"-argumenteren.

Kom da med dig eget indspark til BBC-problematikken omkring Fawlty Towers og "nigger"-sagen. Så kan vi også få tråden HELT tilbage omkring overskriften, så ingen får aftenkaffen galt i halsen.

Jeg har bare svært ved at skulle forholde mig til BBCs censurering, uden at måtte tage de brede briller på og se på hvorfor det kommer så vidt. Beklager, men det rækker lidt mere globalt og samfundsnutidigt, end blot nogle forskrækkede BBC-medarbejdere.

Vil man diskutere og debattere et ganske interesant emne som dette, så nytter det ikke noget med skyklapper og berøringsangst. Ellers er det meningsløst med tråden, og meningsløst at sætte fokus på et i mine øjne ret alvorligt problem.


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2013 22:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Konigsberg og Henriksen... der ligefrem forsvarer hinanden? :shock:
Julemanden findes!!! :nuts:


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2013 22:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Fritte skrev:
Konigsberg og Henriksen... der ligefrem forsvarer hinanden? :shock:
Julemanden findes!!! :nuts:


Det gør vi faktisk tit, Fritte :thumb:

(og uanset hvordan det så lyder når vi ikke gør, så vær sikker på at vi sideløbende er bedste cyberspace-venner på FB)

( :oops: også selvom jeg ikke har fået sendt den Jaws endnu :oops:)


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2013 22:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Mon ikke der blot er tale om, at der er flere reklamekroner i at sende Fawlty Towers tidligere på aftenen, og derfor skærer de det grimmeste væk?
Nogen, der husker TV3s udgave af Commando, hvor scenen i skuret, hvor der kastes med rundsavsblad, ikke var med?
At skære i film og serier, er ikke noget nyt.

Men det er en form for løgn, overfor nye seere.


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2013 22:45 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Spencer skrev:
Mon ikke der blot er tale om, at der er flere reklamekroner i at sende Fawlty Towers tidligere på aftenen, og derfor skærer de det grimmeste væk?
Nogen, der husker TV3s udgave af Commando, hvor scenen i skuret, hvor der kastes med rundsavsblad, ikke var med?
At skære i film og serier, er ikke noget nyt.

Det blev nævnt i BT nogle dage efter.TV 3 sender fra England,og dengang var den scene ikke tilladt at vise derovre. (cut UK version)
I dag er film sjældent klippet i England.Godt for TV 3 :lol:


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2013 23:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Naiera skrev:
Henriksen skrev:

England går f.eks i den helt gale retning hvad minoriter angår. Der er vel snart ikke det totalitære muslimer får lov til, alt sammen som følge af politisk korrekthed og berøringsangst. Det igen som følge af, at de der tør tage bladet fra munden får at vide, at de er fjendske, racistiske og afmarcherede. Ingen tør statuere hårdhændede kontante eksempler overfor en ideologi der truer hele Europa.


En af forskellene på normale mennesker og dig er nok proportionsfornemmelsen. Jeg ser ikke den her altoverskyggende politiske korrekthed i Storbritannien; det skulle da også være underligt, når de i et godt stykke tid nu har haft en konservativ regering.

Du mener, at du er en af dem der tør tage bladet fra munden, men du er så også en af dem, der er fjendske, racistiske og afmarcherede. Du kan ikke lide 'politisk korrekthed' fordi andre gerne vil have, at du taler pænt, og lader være med at rakke ned på en hel religion eller kultur, baseret på handlinger begået af enkelte individer. Du griber til religion eller kultur, når du skal forklare hvorfor den enkelte (muslim) er et broddent kar, mens vi andre ikke-racister ville kigge på blandt andet socio-økonomiske forklaringer. Den arabiske race inkluderer ikke en medfødt forkærlighed for vold og kriminalitet, og islam er heller ikke noget der gør folk til forbrydere, mere end andre religioner.

Siger en enkelt totalitær, radikal muslim, at alle vantro skal dø, så tages alle muslimer gerne til indtægt for udtalelsen. Siger en Brøndby-fan at alle ægte tilhængere viser deres støtte med blod, sved og tårer i store slåskampe, eller hvad det nu var han fablede om, så er der ingen der er ude at sige noget generaliserende om den hvide danske mand. Proportionerne i de to udtalelser er ikke helt de samme, men det illustrerer meget godt et af problemerne i debatten i dag. Politikere som Rasmus Jarlov, Søren Pind, Inger Støjberg og de fleste fra DF er gerne dem, som er skyld i at lave den slags generaliseringer. Senest har man løbet med løse vinde om muslimsk mobning af jøder på Nørrebro. Det viste sig at udtalelsen der satte det hele i gang var fire år gammel, og den omtalte hændelse var for længst begravet.

Det med proportionerne kommer ind i billedet, når du skriver at en ideologi truer hele Europa. Det er vi altså rigtig mange, som synes er helt ude i hampen at påstå. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg ellers skal skrive om dét, for det ligger meget fjernt fra min opfattelse af virkeligheden.


Når man nedladende og stupidt starter et indlæg med at erklære en med/mod-debattør for unormal, så sætter man lissom en lav lav dagsorden der er mere end svær at tage seriøst.

Når du så følger trop med den samme ynkelige beskyldningsstrøm om racisme, og stolt erklærer dig selv som ikke racist (i modsætning til åbenbart mig), så har jeg desværre kun een mulighed.

Naiera....du har igen igen bragt en debat ned på et latterligt lavt niveau, som følge af din egen mangel på argumenter og evnen til at føre en debat der ikke er personlig. Arrogant og bedrevidende som altid.

Når tråden her enten låses eller hvad der nu sker (jeg skal sikkert nok få skyld for noget, alene pga mine holdninger, men det jo ren rutine efterhånden), så husk hvem der afsporede den, Naiera.

Well...din mission om at fjerne fokus vha personlige svadaer er da lykkedes til fulde.

Dit ovenstående indlæg ER anmeldt for beskyldninger om racisme og brug af nedladende sprogbrug.

Synd for en ellers fin tråd med god opførsel


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2013 23:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Måske vi bare skulle holde os til censur og den diskussion? Den er mere interessant og vigtig.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors jan 31, 2013 0:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Maggerholm skrev:
Kan man sætte email overvågning op, så man får en mail, når tråden igen handler om det overskriften indikerer?

Mvh Michael


Ja, tak for ødelæggelsen af min tråd til dem, der ikke kunne overskue at holde sig til Fawlty Towers.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jan 31, 2013 0:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Holmsgaard skrev:
Maggerholm skrev:
Kan man sætte email overvågning op, så man får en mail, når tråden igen handler om det overskriften indikerer?

Mvh Michael


Ja, tak for ødelæggelsen af min tråd til dem, der ikke kunne overskue at holde sig til Fawlty Towers.

Det er svært at diskutere censur af Fawlty Towers uden at diskutere mekanismerne bag, men jeg forstår godt, hvis du føler den er afsporet. Lad os nu bare snakke censur.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors jan 31, 2013 0:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Enig, Konigsberg og Holmsgaard.

Jeg skal forsøge at være mere tråd-specifik i eventuelle fremtidige indlæg i denne tråd.

Sorry, men sådan var hensigten også med første indlæg. Det går ikke altid som præsten eller imamen prædiker.


Top
   
Indlæg: tors jan 31, 2013 11:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det ville være rart, Henriksen. Hvad du og Naiera end måtte have at keyboard-slås om, synes jeg i hvert fald I skal gøre et andet sted.

Jeg er ikke så stiv i gamle danske film, men hvor kunne man forestille sig, det ellers ville ske?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jan 31, 2013 11:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Ved ikke hvor mange, der bemærkede, at den lille sortmalede pige i Far til fire filmen faktisk ikke synger neger, men nigger. :)
Den film kan nok blive debatemne, hvis den genudsendes på dansk tv. :lol:


Top
   
Indlæg: tors jan 31, 2013 12:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
I Styrmand Karlsens Flammer er der vist også en ytring fra Carl Ottesen i retning af: "det kan de (sorte) abekatte ikke finde ud af"

:laugh: Priceless fra den danske filmskat.


Top
   
Indlæg: tors jan 31, 2013 12:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Tør DR vise den gamle Far til fire film, uden at 'tilpasse' den? :)
Det er et interessant spørgsmål. ;)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 7 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team