DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs maj 21, 2024 0:07

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 107 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 68 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn apr 21, 2013 22:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Er der ingen "hovedhistorie" der vil lide af, at det bare dropper et afsnit?

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: søn apr 21, 2013 22:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jo. I usa "løser" man det ved at smide klip fra afsnit 3 på nettet. Jeg synes det hele er lidt en forkert beslutning.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors apr 25, 2013 19:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
FYI

When "Hannibal" executive producer Bryan Fuller and NBC decided to pull Episode Four, "Ceuf," from the series' US run, they promised to make character-driven portions of the installment available for viewing online.

Now that online exclusive has arrived complete with an intro by Fuller, who explains they've "cannibalized" the episode for online viewing as a six webisode series.

What you'll see: The latest therapy session between Will Graham (Hugh Dancy) and Dr. Hannibal Lecter (Mads Mikkelsen)

Lecter paying a visit to Graham's house. As the webisodes continue, Lecter grows closer with murder survivor-turned-suspect Abigail Hobbs (Kacey Rohl). Fuller reveals the relationship between Lecter and Hobbs becomes "much more complicated" as the series continues, so he wanted to ensure viewers have the opportunity to see every beat that was included in the yanked episode.

What you won't see: Anything to do with the criminal-of-the-week storyline about a teacher (guest star Molly Shannon) who brainwashes kids into killing other kids -- which is what made Fuller decide to pull the episode from NBC in the wake of recent real life events.

Weeks before "Ceuf" was actually pulled from the air, NBC had already decided not to include the episode on their five-episode press screener DVDs sent to media before the series' debut. That means U.S. viewers will now see the same five consecutive episodes that critics who watched the screeners reviewed, with the added bonus of these webisodes filling in a few serialized storyline gaps.

As Fuller notes in the video, the yanked episode will still be broadcast in its entirety internationally. :thumb:

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: søn apr 28, 2013 22:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Nå her i 3. afsnit faldt det hele desværre lidt fra hinanden. Især
[Vis Spoiler]
var det meget utroværdig så ringe politiet var! Hun var alene nedenunder i huset og ind vader ham gutten som hun stikker ned med en kniv? Hannibal reagerer KOer Bloom, men hun kan ikke huske det?! :shock: Til sidst kan pigen blot flygte fra et sikret hospital så let som ingenting?


Jeg begynder også at se et andet problem for serien:
[Vis Spoiler]
hvordan vil de opretholde spændingskurven helt til 3. sæson hvor Graham finder ud af hvem Lecter er? Tror I at det er Lecter er "copycat'en" ? Det virker ikke som om at det er tro mod karakteren.


Derudover var det et ret creepy afsnit. Billederne var meget inspireret af Trier og især Antichrist. Samtidig var musikken som noget fra The Shining. Bestemt det mest creepy tv afsnit jeg har set i meget lang tid. Jeg følger med i næste uge og håber at manusskriptforfattene strammer en anelse op.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man apr 29, 2013 13:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
Jeg så også afsnittet i går, og er helt enig i at det var ret creepy. Flotte stemningsmættede billeder (for en TV serie) og god musik.
Desværre mener jeg at Hannibal Lecter figuren er meget meget langt fra Anthony Hopkins' portræt. Ment på den måde at plejer at være lange mere underfundig, langt mere mystisk og legende i sine spørgsmål og svar, og langt mere 'syngende' i sit sprogbrug. Mads Mikkelsens portræt er alt for almindelig og alt for flad - desværre! Det er helt sikkert ikke Mikkelsens skyld, men derimod producenterne og instruktøren der har bestemt det.

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: man apr 29, 2013 14:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
er der en som kan forklarer mig hvor han gemte den sten i bladende ?

det virker stadig underligt synes jeg..

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: man apr 29, 2013 14:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Rasbred skrev:
er der en som kan forklarer mig hvor han gemte den sten i bladende ?

det virker stadig underligt synes jeg..

Jep:
[Vis Spoiler]
Det er for at han vil hente den senere og tage blodet derfra og påsætte liget af Abigails veninde.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man apr 29, 2013 14:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
Pjalte skrev:
Rasbred skrev:
er der en som kan forklarer mig hvor han gemte den sten i bladende ?

det virker stadig underligt synes jeg..

Jep:
[Vis Spoiler]
Det er for at han vil hente den senere og tage blodet derfra og påsætte liget af Abigails veninde.



arh ok :thumb:

takker

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: man apr 29, 2013 20:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Nu har jeg set afsnit 1 – 5, dog ikke afsnit fire i sin helhed endnu. Personlig, er jeg en smule skuffet.

Fint nok med en copycat morder, men lidt trivielt i længden.

Derimod, syntes jeg personligt ikke, at Hr. Mikkelsen (eller retter sagt manuskriptforfatterne) er i stand til at omsætte Dr. Lector til gennemgribende frygtindgydende og rygrislende beregnende morder, der intellektuelt er sine medmennesker overlegne. Hannibal mangler i dén grad et skær af foruroligende uhygge af, hvad Dr. Lector er i stand til med sine eksorbitante overtagelsesevner, at fordreje og påvirke andre menneskers syn, så de imødekommer Dr. Lectors selvtilfredsstillelse.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: man apr 29, 2013 21:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg har set de første tre afsnit som er sendt på Kanal 5,
- og jeg er skuffet over hvor lidt 'kød' der er på benet. :(

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs apr 30, 2013 19:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Så er det fulde afsnit fire tilgængeligt på nettet.. hvis man (host) leder lidt. ;)

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: tirs apr 30, 2013 19:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Har set første afsnit. Ved ikke rigtigt, men man bør altid prøve mere end et afsnit, synes jeg.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors maj 02, 2013 4:13 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
http://www.bt.dk/udland/mads-mikkelsens ... ppes-i-usa


Citat:
Allerede efter fire afsnit har nogle amerikanske tv-seere fået nok af den nye serie 'Hannibal', med danske Mads Mikkelsen i titelrollen som den menneskeædende prykiater Hannibal Lecter.

Og nu er NBC-serien ligefrem blevet stoppet af den kristent-ejede tv-kanal KSL TV i staten Utah.

Det skriver KSL TV på sin hjemmeside.

Med base i Salt Lake City dækker KSL TV over en million husstande. Og med øjeblikkelig virkning vil man her ikke længere kunne se 'Hannibal'.

Allerede ved premieren bemærkede mange amerikanske tv-anmeldere, at 'Hannibal' var meget splattet og uhyggelig.

Og ifølge KSL TV er det da også seriens udpenslet voldelige og groteske scener og upassende dialog, der har ført til aflysningen.

Desuden fortæller tv-stationen, at de har modtaget tusindvis af klager fra oprørte seere.

Indtil videre har ingen andre tv-stationer aflyst 'Hannibal'. Og i morgen aften vises femte afsnit på amerikansk tv.

Herhjemme er Kanal 5 nået til fjerde afsnit, der sendes på søndag.


Top
   
Indlæg: tors maj 02, 2013 14:16 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
At det lige præcis er i Utah, gør så pludselig at nyheden ikke er særlig speciel...

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors maj 02, 2013 14:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Pjalte skrev:
At det lige præcis er i Utah, gør så pludselig at nyheden ikke er særlig speciel...

Det var også min tanke, men de danske medier er desperate. Brøndby blev reddet, lærerne er tilbage på skolerne og Søren + Eddy er befriet. Agurketider a go go!

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 107 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 68 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team