DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:48

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 14, 2007 13:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Holmsgaard skrev:
Pjalte skrev:

4. Lost En serie så uforudsigelig og twisted! Glæder mig voldsomt til sæson tre rammer gaden!


Det har den da længe gjort. Du mener måske som DVD?

Yes, som DVD :D

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 14:20 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
10. South Park
9. Monty Pytons Flying Circus
8. The Office
7. Fawlty Towers
6. Curb Your Enthusiasm
5. Six Feet Under
4. Riget
3. Seinfeld
2. Futurama
1. Twin Peaks


- men jeg har så også kun set enkelte afsnit af de lovende serier Extras, Deadwood og Carnivale. Og jeg har endnu ikke set noget af f..eks. The Wire eller Sopranos...


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 15:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 05, 2007 1:45
Indlæg: 591
Geografisk sted: Always on the run
Så mange gode serier, så lidt tid.

_________________
Her udvides


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 18:03 
Offline

Tilmeldt: ons feb 07, 2007 22:41
Indlæg: 7
Geografisk sted: Frederikshavn
1.Simpsons
2.Family Guy
3.OZ
4.Still Standing
5.Rescue Me
6.Kongen af Queens
7.Accorting to jim
8.Less Than perfect
9.Venner
10.Heroes


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 19:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 02, 2003 1:01
Indlæg: 2767
1. Twin Peaks
2. Band Of Brothers
3. The Simpsons
4. The Office (UK)
5. Extras
6. Family Guy
7. Lost
8. Riget
9. Friends
10. From The Earth To The Moon


Top
   
Indlæg: ons aug 15, 2007 9:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
Matador
Miami Vice
Guldregn
Fawlty Towers
Twin Peaks
Crime Story (Chicago strømer)
Monty Phyton
Edge Of Darkness
Edderkoppen
The Office

Min top-10 liste over serier, der havde min fulde opmærksomhed da de kørte (eller var skaffet på DVD), og som jeg idag mindes bedst. Omtrent den rækkefølge jeg har set dem i.

Komedie- og hyggeserier, US style, siger mig ikke en skid. Slet ikke på en liste over de mest mindeværdige. For mig skal være lidt skævt og pudsigt eller spændende. Der er en tindens til at alle elsker Friends. Lige specielt Friends. Det gør alle ikke, skal jeg hilse at sige.

Regner med og håber på at Forbrydelsen ligger sig ind på listen.

PS. Speciel hæder gives til den oprindelige Rejseholdet. Nøj hvor var den spændende. Men det skyldes i høj grad tiden den var i og min daværende alder. Jeg tror den stinker for vildt, men en episode kunne være meget sjov.

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
Indlæg: ons aug 15, 2007 21:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Jeg kan ikke helt finde en rækkefølge, men her er de ti der sneg sig ind:

CSI: Miami.
Plat (Bottom, 1991-95).
De Unge (The Young Ones).
Columbo (1968-78).
Halløj på Badehotellet.
Halløj i Æteren (WKRP in Cincinnati, 1978-82).
Die Drei (tysk krimi-serie, Sat1, 1996-97).
Der Kommisar (ZDF, 1969-76).
Gysertimen (Thriller, 1973-76).
Skæbnefortællinger (Tales of the Unexpected, 1979-88).

_________________
"Stick it in? In my Yoyneh's heart?!" ('Vampyrernes Nat', 1967.)


Top
   
Indlæg: ons aug 15, 2007 22:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jul 29, 2002 1:01
Indlæg: 494
Geografisk sted: DK
Jeg har ikke set så mange TV-serier og de eneste jeg lige kan komme i tanke om, som overhovedet fortjener en plads i en decideret Top-liste, hvilket vel indebærer at serien er mere end almindeligt underholdende, er disse ti:

- The Simpsons
- Monty Python's Flying Circus
- The Twilight Zone
- The Outer Limits
- Mumidalen
- Columbo
- Scener ur ett äktenskap
- Twin Peaks
- Riget
- Alfred Hitchcock Presents
(- The Office (UK))


Top
   
Indlæg: ons aug 15, 2007 23:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 21, 2006 15:37
Indlæg: 394
Geografisk sted: Where it's at
1. Lost
2. Prison Break
3. Dexter (Jeg har ikke set denne serie på nogen af jeres lister. I bør give den fremragende serie en chance!!!)
4, Kongen af Queens
5. Band Of Brothers
6. X-files
7. CSI
8. Avatar (Tegneserie med et rigtig godt plot og persongalleri)
9. Heroes
10. Supernatural

Læs min mini-anmeldelse af Dexter og se introen.
http://djladze.blogspot.com/2007/06/dj- ... er-tv.html
http://djladze.blogspot.com/2007/07/int ... exter.html


Top
   
Indlæg: tors aug 16, 2007 15:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors okt 07, 2004 15:01
Indlæg: 581
Geografisk sted: Aalborg
Som mange andre siger så kan jeg heller ikke lave en dirkte rækkefølge på mine favorit serie, men her er de 10 yndlings

Entourage
The O.C.
Prison Break
LOST
Simpsons
That 70' show
Family Guy
Fastlane (Den ene sæson der blev lavet)
Simpsons
The 4400


Men uden tvivl så er Entourage den klare favorit lige pt. Som tidligere nævnt er det helt klasse :thumb: Og Ari Gold Og Johnny Drama er uden tvivl de to helt suverene karakterer i serien for mig. Ari fordi han kommer med så mange onde og perverse bemærkninger, at man bare skal være helt oppe på mærkerne for ikke at misse nogle af tilsviningerne :D
Johnny Drama er grineren fordi han næsten altid fejler, eller bare nogle gange mangler situationsfornemmelse.

Men alt i alt så er Entourage længder foran de andre lige pt. Elsker den serie...

_________________
Let's hug it out, bitch.


Top
   
Indlæg: man aug 20, 2007 17:32 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Jamen jeg vil da også gerne komme med min liste:

10. 24

En serie hvor adrenalinet altid kører højt. Skaberne af serien har formået at skabe en helt som alle på en eller anden måde holder af og hvor der undervejs er nogle twist, som holder seeren fast til tv-skærmen.

9. Prison Break

En ung serie som er blevet bedre og bedre. En serie hvor adrenalinet ligesom i 24 er højt. En serie med mange twist og cliffhangers. Nogle synes at det er irriterende jeg synes det er herligt, da jeg hele tiden vil have mere. Der er den rette mængde af skurke og helte, hvis man altså kan kende forskel på dem. Hovedfigurerne, brødrene Schofield, er rygraden i serien.

8. Spin City

En hysterisk morsom serie, centreret omkring borgmesterkontoret i New York. Det geniale ved serie er mixet af de stereotyper som er ansatte hos borgmesteren. Lige fra den homoseksuelle Carter, til den sexfikserede Stuart og over til den evige dumme Paul Lassiter (som samtidig er den sjoveste at følge). Og så selvfølgelig Michael J. Fox som borgmesterens spindoktor. I øvrigt hans sidste glansrolle.

7. Firefly

En serie omhandlende rumskibet Serenity og dens besætning. Dialogen og atmosfæren i denne serie er ikke set tidligere. Ærgeligvis blev det kun til få afsnit.

6. The O. C.

En serie omhandlende den rige befolkning i californiske Orange County. En serie hvor man følger de 4 unge Seth, Ryan, Marissa og Summer og deres kvaler i gymnasiet. Dog er det ikke kun de unge, men også forældrene man følger. En herlig serie, som byder på godt skuespil af især Adam Brody og Peter Gallagher.

5. Twin Peaks

David Lynch mesterværk fra starten af 90'erne. En serie som har den særlige stemning som er kendt fra Lynch's værker. Spændende til det sidste og med en titelmelodi man aldrig glemmer.

4. The Simpsons

En serie som vel næsten alle kender. Det føles efterhånden som om at The Simpsons er virkelige og som en del af familien, så længe har den kørt. Og en Homer i topform kan altid underholde.

3. Band of Brothers

Den mest realistisk krigsfilm som nogensinde er blevet lavet. Den er barsk og skræmmende og tegner et billede af en enhed som holdt sammen i tykt og tyndt. Disse personer har været gennem noget som der ikke er mange der nogensinde oplever. Et fantastisk drama.

2. Seinfeld

Kan en serie der handler om ingenting være underholdende ? Ja i den grad. Når det vittighederne bliver leveret på den måde som det gør i den serie er det i den grad morsomt. Min yndlingsfigur i serien er George, som af en eller anden grund altid er paranoid og får en god ide, som får tingene til at blive meget værre. Og så er der selvfølgelig Kramer som finder på ting som ingen kunne drømme om. Husker i sær et afsnint om en pastafigur som får en uheldig hovedrolle. Jeg tror aldrig jeg har grinet så meget før.

1. E. R.

Verdens bedste dramaserie, uden tvivl. Hvad de ansatte på dette hospital ikke må gå igennem. En serie som går meget tæt på virkeligheden. Dette krydret med de personlige kriser som de ansatte oplever. Nu da Carter (Noah Wyle) er serien ganske vist dalet i kvalitet. Men i 10 sæsoner har de leveret drama som ingen serie nogensinde kommer i nærheden af.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: man aug 20, 2007 17:33 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Derudover kan jeg nævne at jeg har udeladt serier hvor jeg kun har set enkelte afsnit. Det drejer sig blandt andet om Lost og Entourage. Sidstnævnte ser dog meget interessant ud.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: man aug 20, 2007 19:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
wiking skrev:

6. The O. C.

En serie omhandlende den rige befolkning i californiske Orange County. En serie hvor man følger de 4 unge Seth, Ryan, Marissa og Summer og deres kvaler i gymnasiet. Dog er det ikke kun de unge, men også forældrene man følger. En herlig serie, som byder på godt skuespil af især Adam Brody og Peter Gallagher.


Mischa Barton :loco: :nuts: :loco: :nuts:

Fin liste ellers - også dejligt, du lige knyttede lidt ord til, hvorfor din liste så ud som den gjorde! :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 20, 2007 19:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
wiking skrev:
2. Seinfeld

Kan en serie der handler om ingenting være underholdende ? Ja i den grad. Når det vittighederne bliver leveret på den måde som det gør i den serie er det i den grad morsomt. Min yndlingsfigur i serien er George, som af en eller anden grund altid er paranoid og får en god ide, som får tingene til at blive meget værre. Og så er der selvfølgelig Kramer som finder på ting som ingen kunne drømme om. Husker i sær et afsnint om en pastafigur som får en uheldig hovedrolle. Jeg tror aldrig jeg har grinet så meget før.


The Fusili Jerry! :laugh:


Top
   
Indlæg: man aug 20, 2007 19:52 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Holmsgaard skrev:
wiking skrev:

6. The O. C.

En serie omhandlende den rige befolkning i californiske Orange County. En serie hvor man følger de 4 unge Seth, Ryan, Marissa og Summer og deres kvaler i gymnasiet. Dog er det ikke kun de unge, men også forældrene man følger. En herlig serie, som byder på godt skuespil af især Adam Brody og Peter Gallagher.


Mischa Barton :loco: :nuts: :loco: :nuts:

Fin liste ellers - også dejligt, du lige knyttede lidt ord til, hvorfor din liste så ud som den gjorde! :thumb:


Tak for de fine ord :beerchug: .

Ja Mischa Barton og Rachel Bilson er altid et kig værd.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team