DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man sep 28, 2009 9:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
Mills skrev:
Jeg håber bare på FLERE mord. Et bliver kedeligt...desuden håber jeg ikke vi skal følge en irriterende familie igennem deres sorg. Mon DR HD sender forbrydelsen når de starter? :D


Værsgo'. To mord i åbningsepisoden.

Det tegner godt, men jeg frygter lidt, at den bliver for pæn, glat og nem at følger for ikke at sige nem at gætte. Det er som om, man vil have alle med og ikke tør gøre den alt for kompliceret eller uhyggelig.

Justitministeren fandt jeg lidt for fantastisk og utroværdig. Men spændende, at han fremstilles som en ung ambitiøs forhandlingsleder og stratek, snare end en politisk visionær. Spindoktoren bliver selv politiker.

The return of Sarah Lund er da vist også en anelse for fantastisk.

Men det bliver godt.

PS. Hvorfor er det at speakeren, BT og mange andre har travt med at spørge "Har du gætte morderen?". Hvem siger, at han, eller hun, allerede er blevet præsenteret. Er det en naturlov?

PPS. Hvordan er den korrekte omgang med de militære hundetegn, og det at knække dem hos døde kammarater.

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
Indlæg: man sep 28, 2009 22:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 23, 2002 2:01
Indlæg: 763
Geografisk sted: Køge
James Stewart skrev:
Mills skrev:
PPS. Hvordan er den korrekte omgang med de militære hundetegn, og det at knække dem hos døde kammarater.


Jeg mener at man knækker det over og tager den ene halvdel med hjem til delingen, lader den anden blive hos offeret.

i USA er de vist dobbelte og man tager så den ene med hjem..

BTW det der blev vist på statuen var da vist kun præget med XXXX, der hvor navn og nummer skulle stå - lidt underligt.

_________________
Peter Hansen

My Collection


Top
   
Indlæg: tirs sep 29, 2009 5:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Søren Espersen synes godt, at Forbrydelsen II kunne være lidt bedre.

http://www.bt.dk/kendte/dr-er-latterlig ... -er-pinlig

http://kpn.dk/article1831934.ece


Top
   
Indlæg: tirs sep 29, 2009 11:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Okotta skrev:
Søren Espersen synes godt, at Forbrydelsen II kunne være lidt bedre.

http://www.bt.dk/kendte/dr-er-latterlig ... -er-pinlig

http://kpn.dk/article1831934.ece

Ja han mangler nok lidt mere Morten Korch stemning i serien :loco: :nuts:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tirs sep 29, 2009 12:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Morbid Angel skrev:
Okotta skrev:
Søren Espersen synes godt, at Forbrydelsen II kunne være lidt bedre.

http://www.bt.dk/kendte/dr-er-latterlig ... -er-pinlig

http://kpn.dk/article1831934.ece

Ja han mangler nok lidt mere Morten Korch stemning i serien :loco: :nuts:

Mvh

MA


Tror jeg såmænd ikke han gør....

Igen bare lidt tankevækkende kulturel politisk korrekthed fra DR. En sympatisk person med kritisk tilgang til islam og indvandring ville jo være direkte utopisk - med mindre vedkommende fremstilles som en landsbytosse man skal have lidt ondt af. Jeg forstår godt Espersen lidt hen ad vejen.

Ellers et ganske velproduceret afsnit af Forbrydelsen - desværre også lidt for meget rod og løse ender. Det er fint nok at ligne et spørgsmålstegn efter et afsnit af en sådan serie, men det er lige lovlig for meget efter min smag denne gang. Lidt som om folkene bag serien bare har trykket på autopiloten, og tænkt, at folk jo uanset hvad følger med, så vi behøver ikke gøre ret meget andet end få Sarah Lund tilbage på skærmen og så skabe lidt krimi-stemning uden nogen form for forklaringer.

Men igen, jeg ser også med på søndag, så roderiet til trods, så fik DR da seertallene og får det nok også fremover. Håber dog der bliver strammet gevaldigt op og at vi slipper for alt for meget bedrevidende påtaget politisk "korrekthed".


Top
   
Indlæg: tirs sep 29, 2009 13:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs sep 29, 2009 13:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
:laugh: :laugh: :laugh:

Det er sgu photoshop-humor der vil noget...


Top
   
Indlæg: man okt 12, 2009 17:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Et udemærket afsnit. Andre end mig der ventede på at [spoiler]ham i kørestolen kørte brændende ned af rampen som i Manhunter? Det kunne da have været for fedt! :D[/spoiler]

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man okt 12, 2009 19:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeg faldt fra sidste gang... Det var simpelthen en gang autopilot og tomgang uden ende. 2-dimensionelt og uden nerve, andet end det spændning producenterne lige vil presse ned inden afsnittet slutter som vi alle jo er blevet så, eller snarere FOR, forvente med.

Forbrydelsen var spændende, nærværende, til dels for dansk tv nyskabende og interessant første gang (sidste afsnit undtaget) - denne gang fes gassen af ballonen for mit vedkommende som nævnt efter 2. afsnit.

Og KORS i himlen hvor ER Nicolas Bro utroværdig som Justitsminister...


Top
   
Indlæg: man okt 12, 2009 21:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
Kip James skrev:
Og KORS i himlen hvor ER Nicolas Bro utroværdig som Justitsminister...


Det må jeg erklære mig uenig i. Jeg synes han er hammer god. Han er ung, ja, men det er Kristian Jensen og miljø-Troels også. Men som tidligere nævnt, synes jeg godt om forfatterens pointe med, at han er udnævt for hans analytiske og forhandlertaktiske evner snare en for visionære politiske formål. Altså "moderne" politik, hvor spindoktoren selv bliver politiker fordi vælgerne, generation hvem-stemmes-hjem, trigges af overskrifter og karakter.

På den led er han ganske troværdig. Og så spiller Hr. Bro desuden fantastisk. Kort-lunte-træt når det er sent på dagen og han er trukket op i en krog. Overlegen når han kan mærke, at han har fat i den lange ende. Ydmyg, når han taler med Statsministeren. Fornøjelse.

Jeg synes serien er på rette spor.


Jeg kom i øvrigt til at genkende en klar inspiration fra The Manchurian Candidate angående det med soldaten, der har hukommelsestab og som opsøger sine kammarater fra krigen for at få svar. Absolut anbefalelsværdig. Og hej, den originale, ikk.

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
Indlæg: man okt 12, 2009 22:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
James Stewart skrev:
Kip James skrev:
Og KORS i himlen hvor ER Nicolas Bro utroværdig som Justitsminister...


Det må jeg erklære mig uenig i. Jeg synes han er hammer god. Han er ung, ja, men det er Kristian Jensen og miljø-Troels også. Men som tidligere nævnt, synes jeg godt om forfatterens pointe med, at han er udnævt for hans analytiske og forhandlertaktiske evner snare en for visionære politiske formål. Altså "moderne" politik, hvor spindoktoren selv bliver politiker fordi vælgerne, generation hvem-stemmes-hjem, trigges af overskrifter og karakter.

På den led er han ganske troværdig. Og så spiller Hr. Bro desuden fantastisk. Kort-lunte-træt når det er sent på dagen og han er trukket op i en krog. Overlegen når han kan mærke, at han har fat i den lange ende. Ydmyg, når han taler med Statsministeren. Fornøjelse.

Jeg synes serien er på rette spor.


Jeg kom i øvrigt til at genkende en klar inspiration fra The Manchurian Candidate angående det med soldaten, der har hukommelsestab og som opsøger sine kammarater fra krigen for at få svar. Absolut anbefalelsværdig. Og hej, den originale, ikk.


Det er sgu nok bare mig der ikke kan se noget som helst i den serie mere... noget velproduceret rodet juks som min tid ikke skal spildes på mere ;)

Men fin analyse, Stewart, det må jeg sige :D


Top
   
Indlæg: søn okt 18, 2009 21:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Er der andre end mig der oplever problemer med lyden i stereo? Den overstyrer nærmest konstant.
Jeg er på Stofa i nordjylland og det er analogt.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2009 21:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Er det bare mig (og mit TV) eller er billedkvaliteten lidt ringe? Jeg havde regnet med top-notch i stil med 'tv-avisen' (dvs mht teknisk billedkvalitet).

Er godt klar over den skal være lidt grynet m.m. ind i mellem - det er ikke det jeg mener. Selv i fint lys og rolige billeder virker den en smule flad og nærmest som havende lavere opløsning end normalt. (nok ikke tilfældet, men det er sådan det virker på mig)

Ser på 46" LCD via egen digitale antenne (med fint signal). Synes andre udsendelser står kniv-skarpt.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: søn nov 08, 2009 20:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 18, 2005 19:51
Indlæg: 616
Den her gang går serien amok i blod, men det har sig også sin ulempe for historien og dens forfattere. Det største plothul er, at der kun er en person i hele verden, der ikke har et alibi for mindst et af dem. Forudsat at alle mordne er foretaget af en og samme person. Han skal selvfølge findes, men en stor del af persongalleriet ville kunne renses, hvilket naturligvis bare ikke vil være så sundt for serien og spændingen.

En time til afsnit 7 :clap:

_________________
James' unavngivne film- og TV-minder (4)


Top
   
Indlæg: søn nov 08, 2009 22:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Et ganske udemærket afsnit! Meget inspireret af Seven flere gange. Ikke mindst musikken minder om Howard Shore soundtrack. Det eneste der irriterer mig er "amerikaner" dialogen med sætninger som " Det eneste jeg beder om er én chance for..." Meget af dialogen er direkte oversat fra amerikanske film og sådan taler mennesker altså ikke sammen i dagens Danmark! :roll:

Der er vidst ingen tvivl om hvem mordere er længere. Jeg havde dog set den komme. Der var nogle vinkler der gik igen i de to scener hvor vi så ham og jeg synes også jeg kunne genkende den måde han bevæger sig på.... :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team