DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:49

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1454 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs maj 12, 2015 13:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
...og (gudskelov) stadig ingen Bran! Men vi mangler noget HODOR!!!!!!

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs maj 12, 2015 13:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Shiva skrev:
...og (gudskelov) stadig ingen Bran! Men vi mangler noget HODOR!!!!!!


Så vidt jeg har forstået på boglæserne, er der stort set ikke mere tilbage af Brans historie fra bøgerne, som ikke allerede er vist i tv-serien...!?
Men jeg savner heller ikke hans historie lige pt.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 12, 2015 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Billede
Billede
Billede

Billede
Billede
Billede
Billede

Stannis! :beerchug:


Top
   
Indlæg: tirs maj 12, 2015 14:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
DeathPosture skrev:
Er det ikke hovedsageligt i bøgerne, at han beskrives som den vildeste kriger nogensinde?

Mjøh, jeg synes godt nok vi var blevet lovet en del...

Billede

Men, ok, han nåede da at slagte en del af maskefolkene.


Top
   
Indlæg: tirs maj 12, 2015 15:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
@Jordsvin :thumb:

Ah ja, tak for genopfriskeren fra de tidlige sæsoner. Du har ret. Det er min hukommelse det er galt med :oops:

Jeg har faktisk aldrig genset et eneste afsnit af GoT og det er trods alt ved, at være et par år siden at jeg så de første par sæsoner.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 12, 2015 18:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Rasbred skrev:
DeathPosture @

hvornår har du set det nye afsnit??

det er højdepunktet efter at have set GOT.. at se dine tanker om afsnittet :thumb: :thumb:


Fuldstændig enig!

DeathPostures minianmeldelser er det næstbedste ved Game of Thrones! :thumb:


Top
   
Indlæg: tirs maj 12, 2015 21:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
DeathPosture skrev:
Jeg har faktisk aldrig genset et eneste afsnit af GoT og det er trods alt ved, at være et par år siden at jeg så de første par sæsoner.

:shock: Kan du SÅ se at komme i gang!


Top
   
Indlæg: ons maj 13, 2015 9:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
En liste over de bedste sværd (og andet) kæmpere i Westeros. Fra http://grantland.com/hollywood-prospectus/ask-the-maester-the-doom-of-valyria-the-greatest-fighters-in-westeros-and-the-heartbreak-of-greyscale/ artikel på Grantland

Carl asks, “In honor of the late Ser Barristan, who is the greatest single combatant in Westeros?”

After consulting with Archmaester Mallory “Mother of Dragons” Rubin, my list is:

• Young Ser Barristan Selmy. Just read my obituary from last week.

• Ser Arthur Dayne of the Dornish House Dayne, a legendary knight of the Kingsguard whom King Joffrey mentions early in Season 4 while flipping through the Kingsguard Book of Brothers. Considered by many to be the archetype for Westerosi chivalry, Dayne carried the title “Sword of the Morning,” which signified his right to carry House Dayne’s greatsword, Dawn. He once unhorsed his best friend, Prince Rhaegar Targaryen, after an epic jousting tilt. Was last seen alive … well, never mind.

• Oberyn Martell. Beat the Mountain (or rather, would have, had he chilled on the trash talk). Was known to treat his weapons with poison, so, basically, if he cut his opponent once, the fight was over.

• Jaime Lannister (with both hands). Won his first tourney melee at 13; made a member of the Kingsguard at age 15. Though, to be fair, the Kingsguard thing isn’t as great as it looks on the résumé. There’s plenty of reason to think that the Mad King, who was feuding with Tywin at the time, made Jaime a Kingsguard knight just so the younger Lannister couldn’t inherit Casterly Rock. Still, dude could fight.

• Brienne of Tarth. Beat the Hound. Fought an admittedly dead-tired and just-out-of-captivity two-handed Jaime Lannister1 to a standstill.

Runners-up in no particular order: Eddard Stark, Bronn (show version), the Hound, the Mountain, Syrio Forel.


Jeg mener stadig, at Drogo skal stå øverst ud fra den opvisning, vi var vidne til i sæson 1. :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons maj 13, 2015 9:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
En liste over de bedste kæmpere i Westeros. Fra denne artikel på Grantland: http://grantland.com/hollywood-prospect ... greyscale/

Carl asks, “In honor of the late Ser Barristan, who is the greatest single combatant in Westeros?”

After consulting with Archmaester Mallory “Mother of Dragons” Rubin, my list is:

• Young Ser Barristan Selmy. Just read my obituary from last week.

• Ser Arthur Dayne of the Dornish House Dayne, a legendary knight of the Kingsguard whom King Joffrey mentions early in Season 4 while flipping through the Kingsguard Book of Brothers. Considered by many to be the archetype for Westerosi chivalry, Dayne carried the title “Sword of the Morning,” which signified his right to carry House Dayne’s greatsword, Dawn. He once unhorsed his best friend, Prince Rhaegar Targaryen, after an epic jousting tilt. Was last seen alive … well, never mind.

• Oberyn Martell. Beat the Mountain (or rather, would have, had he chilled on the trash talk). Was known to treat his weapons with poison, so, basically, if he cut his opponent once, the fight was over.

• Jaime Lannister (with both hands). Won his first tourney melee at 13; made a member of the Kingsguard at age 15. Though, to be fair, the Kingsguard thing isn’t as great as it looks on the résumé. There’s plenty of reason to think that the Mad King, who was feuding with Tywin at the time, made Jaime a Kingsguard knight just so the younger Lannister couldn’t inherit Casterly Rock. Still, dude could fight.

• Brienne of Tarth. Beat the Hound. Fought an admittedly dead-tired and just-out-of-captivity two-handed Jaime Lannister1 to a standstill.

Runners-up in no particular order: Eddard Stark, Bronn (show version), the Hound, the Mountain, Syrio Forel.


Jeg mener stadig, at Drogo skal stå øverst på listen, baseret på den opvisning, vi var vidne til i Sæson 1 :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons maj 13, 2015 11:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Om jeg forstår, at Bronn er så langt nede på den liste. Og Brienne er da bare stor og klodset, men ok det er selvfølgelig også en kvalitet i sig selv i en kampsituation.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons maj 13, 2015 11:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Det er nok fordi Bronn ikke har slået nogen af betydning endnu. Ham Greyworm fra The Unsullied er heller ikke helt tabt bag en vogn med det spyd.

Brienne vandt over hunden, som gik for at være en af de meanest mofo's i Westeros.

Indrømmet, hun er en personlig favorit. Har en svaghed for kvinder, der kan tage en på munden uden at pive og sparke røv bagefter :beerchug:
(Ok, taget ud af sammenhæng kunne det udsagn godt virke lettere problemtisk. Min hustru er lever i et særdeles lykkeligt ægteskab)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man maj 18, 2015 22:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Damn! Jeg ventede spændt som en flistbue på, at Theon skulle vende tilbage og kvæle Ramsay i de sidste minutter! Jeg håber han får som fortjent snart!
Jeg ærger mig dog lidt over at HBO godt kan se noget komprimeret ud i meget mørke scener. Kunne være fedt med Netflix kvalitet. :(

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs maj 19, 2015 10:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s05e06 - "Unbowed, Unbent, Unbrokeny"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Et skaktræk-afsnit hvor der absolut INTET positivt skete. ....Og så kammede internettet fuldstændigt over i misogynist-beskyldninger pga. voldtægtsscenen. Så vidt jeg har forstået det, er det ikke Sansa der voldtages i bogen, men en birolle-skuespillerinde der voldtages af Ramsay (og Theon). Der har været så massive protester, at GRRM har været ude med et "luk røven, det er fiktion-dementi". Og fiktion er jo lige netop hvad det er. Der er efterhånden afviget så kraftigt fra bøgerne i så mange subplots, at jeg ikke forstår at det stadig kan skabe så meget støj derude. Slap nu af - det er fiktion!

Højdepunkter:

- Sansa startede med, at intimidere Myranda fuldstændig og parere hendes angreb på den allermest badass facon. Men selve brylluppet gik knap så godt (som det er sædvanen i Westeros). Voldtægtsscenen var forfærdelig og der er snart så meget indebrændt had at der er en voldsom eksplosion på vej. Mon ikke snart Sansa smutter op i tårnet og tænder lys?

- Cersei spiller eddermame højt spil i den retssag. Hun har tydeligvis ikke fattet, at Lannister-familiens magt på nuværende tidspunkt kun er en brøkdel af hvad den var tidligere. Det er ekseptionelt dumt, at backstabbe hendes eneste allierede, Martell-familien. Har hun tænkt over, hvad der sker, hvis (når) de der religøse Sparrow-nutcases finder ud af hendes to blodskams-børn? Lancel Lannister ved jo allerede nok til at vælte hende, så hendes hovmod står for fald. Shit hvor var det dumt af hende, at bevæbne de sparrows. Og når de uden videre kan smide dronningen (og hendes bror) i fængsel, kan de jo helt sikkert også gøre det med dronningemoderen Cersai (som jo på papiret har mindre magt).

- Hvad er Littlefingers end game? Det virker sådan relativt indviklet med en 2-3 forskellige dobbeltspil. Han fortalte Cersai at han ville bruge The Vales riddere til at marchere imod Winterfell og nedkæmpe vinderen af opgøret imellem Stannis og Roose Bolton. Men er det nu også sandt, eller skal han bare bruge et troværdigt påskud for at flytte sin hær? Måske han skal bruge begge hære (vinderen af Winterfell-slaget) og ridderne fra The Vale til at få hævn. Lige gyldigt hvad, har han ikke glemt at Walder Frey og Roose Bolton orkestrerede mordet på hans livs eneste kærlighed Catelyn Stark, så mon ikke han får sin hævn over dem? Og når han har så stor en hær, kunne han jo undsætte Riverlands og fortsætte imod King's Landing (og nemt får Dorne på sin side). Og så har han pludselig den største hær i Westeros (hvis han ikke allerede har talt med Martell om det). Han er eddermame snedig.

- Det der faceless kælderrum var ret overvældende :shock: Spændende at se, hvordan Aryas historie udfolder sig. Ingen tvivl om, at hun er i gang med, at blive testet nu og sikkert "snart" er klar til whatever der nu venter hende

- Tommen er fuldstændig ubrugelig

- Oberyns døtre, The Sandsnakes, var fuldstændig ubrugelige

- Jamie og Bronn i Dorne lignede sådan en sværd-og-sandaler film fra 1950erne. Det var lidt kikset. Mon Bronn blev ramt af et forgiftet våben?

- Jorah vidste ikke, at hans far var død. Det gik lige i mine feels, da Tyrion fortalte ham det

- Tyrion skød lige alle vandrehistorier om dværges penisstørrelse til jorden: "Because it will be a dwarf-sized cock." ... "Guess again!"

- Next up: Jon Snow og Khaleesi :lightsabre: :lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 19, 2015 10:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
DeathPosture skrev:
- Oberyns døtre, The Sandsnakes, var fuldstændig ubrugelige

- Jamie og Bronn i Dorne lignede sådan en sværd-og-sandaler film fra 1950erne. Det var lidt kikset. Mon Bronn blev ramt af et forgiftet våben?

LIDT kikset? Det lignede fanme outtakes fra Xena. Jøsses hvor var det ringe.


Top
   
Indlæg: tirs maj 19, 2015 12:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg elsker dine ugentlige write-ups DeathPosture :thumb: Keep it up.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1454 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team