DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man dec 06, 2021 22:52

Alle tider er UTC+02:00

Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 273 indlæg ]  Gå til side Foregående 115 16 17 18 19
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Jeg så første afsnit da jeg havde HBO Max i december, og den var godt nok løjerlig :nuts: Men jeg skal selvfølgelig have set resten på et tidspunkt.

Brugeravatar

Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

High Fidelity (2020) :disneyplus:

De fleste husker nok High Fidelity filmen fra 2000 med Iben Hjejle og John Cusack? Denne gang er Nick Hornbys roman så blevet genfortalt som en romantisk, gender-reversed komedie-serie i 10 afsnit med Lennys datter Zoe Kravitz i hovedrollen... Og den er PISSEGOD! Jeg elsker alt det der musik-nørderi, listemageri og playlister til ALLE situationer... Det er virkeligt, virkeligt godt og mindst lige så godt som filmen. Den bør ses! Playlistenpå Spotify følger i øvrigt handlinge kronologisk og er FYLDT med goodies.

Serien er desværre blevet cancelled efter kun 1 sæson, og det har jeg nedtur over, for den var fremragende.

Kan ses på :disneyplus:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Brugeravatar

Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

See (2019) :appletvplus:

Handlingen i denne post-apokalyptiske dystopi finder sted langt ude i fremtiden efter, at en dødelig virus har dræbt størstedelen af jordens befolkning. Som en konsekvens af virussen er de overlevende blevet blinde og tvunget til at leve som primitive stammefolk. Jason Momoa spiller Baba Voss – far til tvillinger, der fødes flere århundreder senere med den mytiske evne til at se – som er nødt til at beskytte sin stamme imod en magtfuld, men desperat dronning, der vil have tvillingerne tilintetgjort.

Wow for en serie! Faktisk lidt vanskelige at komme i gang med, men totally worth it med fremragende pay off når man først har accepteret præmissen og slugt en kamel eller to. Jeg var ikke 100% overbevist efter de første par afsnit, men efterhånden som historien voksede og fokus på world building blev intensiveret, så blev jeg sgu fanget... og sad på kanten af sædet de sidste 2-3 afsnit!

Stilmæssigt er vi et sted imellem Game of Thrones, Lord of the Rings, Vikings, Mad Max og The Road. Og den blanding fungerer skide godt. Der er virkeligt brugt mange penge (pt. den 6. dyreste serie i verdenshistorien) på at få det helt rette post-apokalyptiske look. Jeg elsker den visuelle side, som der virkeligt er kælet for. Det spiller satme! På skuespilsfronten er der desværre et par biroller der er irriterende, men langt de fleste gør det voldsomt godt, og det gælder også kødhesten Jason Mamoa (...og en særdeles vanvittig dronning, holy shit!).

Og så er der den rå, ucensurerede ULTRAVOLD som behændigt er sprinklet ud over udvalgte afsnit. Det er ret godt koreograferet.

[Vis Spoiler]

Alt i alt en fremragende serie. Jeg har set sæson 1 indtil videre, og skal snart i gang med sæson 2.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 273 indlæg ]  Gå til side Foregående 115 16 17 18 19

Alle tider er UTC+02:00