DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:33

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 130 31 32 33 3454 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jun 01, 2016 7:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Cerseis skæbne skal afgøres i "trial by combat", men hvem vælger hun? Det vil være dumt at vælge andre end The Mountain. Hvem skal han kæmpe imod? På de sociale medier spekuleres der i The Hound, der på mirakuløs vis ikke er død (og samtidig hjælper Arya med at bekæmpe Jaqen H'ghar? Eller sker der noget med kæmpen og hun bliver nød til at vælge hun Jaime Lannister - og han dør i sæson 6?

Jeg tror dog ikke The Hound vender tilbage. Og slet ikke med et sideplot at træne Arya. Umiddelbart forestiller jeg mig at Blackfish er den sidste karakter der bliver introduceret i sæson 6.


Top
   
Indlæg: ons jun 01, 2016 13:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s06e06 - "Blood of My Blood" :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Fritte skrev:
Ellers et afsnit på cruise control, uden det helt store.


Jeg vil give Fritte ret i, at dette var et halv-kedeligt afsnit og sæsonens svageste indtil videre. Dog var der, som altid, nogle interessante begivenheder i afsnittet.

Højdepunkter:

- Brans vision/drømmesekvens er ret vigtig, vil jeg tro. I løbet af denne sekvens ser han en lang række vigtige begivenheder fra Westeros historie. Og han indser, at is-zombierne er umulige at besejre i almindelig kamp, da deres ledere, White Walkers, altid bare kan genoplive dem (som vi så i Hardhome). Derfor skal der andre midler i brug. I samme drømmesyn ser Bran jo bl.a. hvordan wildfire eksploderer under King's Landing (begivenhederne i Blackwater-afsnittet fra sæson 2). Kombineret med Tyrions udtalelse fra samme afsnit: "the contents of this room could lay Kings Landing low" og det faktum, at Bran i samme drømmesyn så, at The Mad King kom med sin berygtede udtalelse "Burn them all!". Samtidig har vi jo Den Treøjede Ravns profeti om, at Bran aldrig vil komme til, at gå igen, but "he will fly". Og her kommer pointen så: Mon ikke, at Bran bruger sin evne til at warge ind i en af Khaleesis drager (som vi jo ser flyve over The Red Keep i samme drømmesyn) og på den måde bruge dragens ild til at antænde alt det wildfire der ligger gemt dybt under Kings Landing og således får alle is-zombierne dræbt i ét hug? Det kunne satme være en episk scene.

- Benjen Stark er tilbage fra de døde efter at have været M.I.A. i 5 år

- Dynamikken imellem Arya og Lady Crane var ret fantastisk. Vi glemmer lidt, at Arya ikke kun er bad-ass. Hun er også en ung pige, der har været en masse igennem uden at have en mor at sparre med. I det øjeblik hun møder en moderfigur, tager hun et valg.

- Arya dropper at være en Many-Faced God-discipel, finder Needle frem og er nu igen en Stark

- Øjeblikket hvor fjolset Tommen fortæller sin far Jamie, at han ikke længere kan være Lord Commander of the King's Guard

- Samwells genkomst til Horn Hill og hans ubeskriveligt dumme røvhul af en tyran-far. Det gjorde ondt at se på, hvordan Sam blev trynet foran resten af sin familie og Gilli. Til gengæld var det optur, da Sam hankede op i både Gilli og Babysam og nakkede sin fars valyrian steel-sværd Heartsbane. Det bliver nok ret handy senere.

- Gensynet med über-røvhullet Walder Frey som vi ikke har set siden The Red Wedding i sæson 3

- Margery er tilsyneladende blevet hjernevasket af En Høj Spurv. Eller er hun? Det bliver yderst interessant at finde ud af, hvad hendes end game er. Vi skal ikke mere end et par afsnit tilbage, før hun talte til sin bror Loras om netop ikke at give efter for Spurvenes pres.

- CLEGANE BOWL CONFIRMED! :slap:
Fritte skrev:
Cerseis skæbne skal afgøres i "trial by combat", men hvem vælger hun? Det vil være dumt at vælge andre end The Mountain. Hvem skal han kæmpe imod? På de sociale medier spekuleres der i The Hound, der på mirakuløs vis ikke er død (og samtidig hjælper Arya med at bekæmpe Jaqen H'ghar?


Det er en interessant teori, at det skulle være The Hound der vender tilbage og kæmper imod The Mountain. Clegane Bowl Confirmed-teorien har været rimeligt vedholdende i fan communities længe, så måske der er noget om snakken. Og at være død i Westeros er jo ikke nogen hindring for at vende tilbage. Og vi så faktisk aldrig The Hounds være død onscreen, kun at Arya/Brienne skubbede ham udover en bjergside

- Magtbalancen i Westeros er faldet ud til kvindernes fordel på nuværende tidspunkt. Sansa styret showet nordpå og kører rundt med både Jon og Littlefinger. Cersei har beordret Jamie på landevejen og kæmper imod Den Høje Spurv. Margery har gang i en eller anden snedig plan med alliancen imellem Tommen og The High Sparrow. Yara har det meste af The Ironfleet under hendes kommando. Ellaria har magten i Dorne. Khaleesi styrer showet og har nu kontrollen over den største hær i showets historie... All men must die? Vi har i hvert fald gang i ret mange "dronninger" der vil have noget tilbage nu.

[Vis Spoiler]
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


- Mace Tyrell er et lallende fjols der er både handlingslammet og inkompetent

- Velkommen tilbage til Drogon!

- Khaleesi spørger Daario hvor mange skibe hun skal bruge for at fragte sin hær af Dothraki, Unsullied og The Second Sons over the Narrow Sea? Svaret er 1000 stk som pudsigt nok er nøjagtigt samme antal som Euron beordrede bygget i sidste afsnit.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture ons jun 01, 2016 13:48, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: ons jun 01, 2016 13:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Tak for de altid flotte anmeldelser, DeathPosture! :thumb:


Top
   
Indlæg: ons jun 01, 2016 13:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Forresten:


_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jun 01, 2016 13:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Fantastisk DP. Ser altid frem til dine analyser! :thumb:

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons jun 01, 2016 13:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
DeathPosture skrev:

- Khaleesi spørger Daario hvor mange skibe hun skal bruge for at fragte sin hær af Dothraki, Unsullied og The Second Sons over the Narrow Sea? Svaret er 1000 stk som pudsigt nok er nøjagtigt samme antal som Euron beordrede bygget i sidste afsnit.


1000 skibe dem bygger Euron da lige i en ruf, med alt det tømmer der er frit tilgængelige på The Iron Isles og hvis der skal bruges hør til at lave sejl til 1000 skibe så skal de gode Ironborns vist i gang med at så men hov det gør de jo ikke:

Billede

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: ons jun 01, 2016 13:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
Tak for de altid flotte anmeldelser, DeathPosture! :thumb:

Mikl skrev:
Fantastisk DP. Ser altid frem til dine analyser! :thumb:


Det er mig der takker. Jeg er bare glad for, at nogen gider læse mine skriblerier :thumb:

Min Bran-teori (om wildfire/is-zombier) møder i øvrigt kraftigt modstand i blandt mine arbejdskollegaer. :lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jun 01, 2016 14:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Mikl skrev:
Fantastisk DP. Ser altid frem til dine analyser! :thumb:


Samme her! :beerchug: :beerchug:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons jun 01, 2016 18:57 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2012 16:15
Indlæg: 112
Fritte skrev:
Jeg tror dog ikke The Hound vender tilbage. Og slet ikke med et sideplot at træne Arya. Umiddelbart forestiller jeg mig at Blackfish er den sidste karakter der bliver introduceret i sæson 6.


Vi har skam mødt The Blackfish. Han er Catelyn Starks onkel, spillet af Clive Russell i sæson 3.


Top
   
Indlæg: ons jun 01, 2016 19:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har forvekslet ham med Ian McShanes karakter. :loco:


Top
   
Indlæg: tors jun 02, 2016 7:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Det kan også meget vel være den rolle McShane skal spille.


Top
   
Indlæg: tors jun 02, 2016 7:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Ian McShane har udtalt dette:

Citat:
My character is an ex-warrior who’s become a peacenik. So I have this group of peaceful…it’s like a cult, peaceful tribe… who have brought back…I bring back this beloved character that everyone thinks is dead. So, I’ll leave it at that.


Hvem er det? Sandor Clegane?


Top
   
Indlæg: tors jun 02, 2016 11:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Det ville oplagt - og fantastisk.

Jeg troede faktisk at det nærmest var bekræftet at McShane skulle spille Blackfish, men det lyder jo godt nok ikke sådan.


Top
   
Indlæg: tors jun 02, 2016 13:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Eller også troller han os. Mon ikke skuespillerne normalt er under nogle ret restriktive NDA-kontrakter?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 02, 2016 13:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Mills skrev:
Gad vide hvornår vi ser Bronn igen?


Det gør vi i næste afsnit.

Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 130 31 32 33 3454 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team