DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 8:17

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Grimm
Indlæg: tors jan 05, 2012 13:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Ny serie starter på 3+ d. 16/1.

Sakset fra Heaven of horror:

Citat:
Så er der en ny TV serie på vej for dem med hang til monstre og eventyr. 'Grimm' er det seneste skud på stammen, og den får vi nu lov at se herhjemme.

Nick Burkhardt er en drabsbetjent fra Portland, Oregon med en mærkelig hemmelighed: Han er efterkommer af en elitegruppe af jægere, der har til opgave at stoppe spredningen af ​​overnaturlige væsner i verden. The Brothers Grimm skrev eventyr, som børn har elsket i generationer, men tænk hvis deres skurke var virkelige,og Nick var den eneste, der kunne stoppe dem. Eventyr er ikke bare historier... de er advarsler.

De medvirkende er bl.a. David Giuntoli (Nick Burkhardt), Russell Hornsby (Hank Griffin), Bitsie Tulloch (Juliette Silverton), Silas Weir Mitchell (Monroe), Sasha Roiz (Captain Renard) mfl. En sjov ting er, at serien er produceret af bl.a. Sean Hayes (Jack fra Will & Grace), som man ellers må sige kun er kendt for sit komiske talent.

Sæson 1 af Horror/Drama/Fantasy-serien 'Grimm' starter på TV3+ den 16. januar 2012 kl. 22.

Har fået en pæn score på IMDB (7,5).
http://www.imdb.com/title/tt1830617/


_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
 Titel: Re: Grimm
Indlæg: tors jan 05, 2012 15:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Første indskydelse: Den serie er jo allerede lavet. Den hedder Supernatural og har stort set samme præmis om end den har én hovedrolle i stedet for to. Jeg ved ikke helt, om jeg er klar på et 'knock-off' af den serie med blot en lille smule ændring tematik, men umiddelbart synes jeg, den ser interessant ud. Jeg håber især, der bruges penge på, at vi får lov til at se de forskellige væsener, hvilket er noget, som Supernatural i sine senere sæsoner skrællede væk.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel: Re: Grimm
Indlæg: tors jan 05, 2012 16:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
De første to sæsoner af Supernatural (som man i øvrigt kan se som en sluttet cirkel efter sæson to) var meget underholdende
- og hvis Grimm kan samle tråden op fortjener den et kig. Men, som Holmsgaard skriver, ligner den Supernatural ret meget.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 Titel: Re: Grimm
Indlæg: fre jan 06, 2012 19:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jul 09, 2007 10:26
Indlæg: 882
Geografisk sted: Aalborg
Har set 7 afsnit og det er godt nok en blandet følelse jeg har. David Giuntoli og Silas Weir Mitchell spiller deres roller rigtig godt, men historierne er ret middelmådige og effekterne ligeså.


Top
   
 Titel: Re: Grimm
Indlæg: tirs jan 17, 2012 10:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Så de to første afsnit og serien er ikke noget at skrive hjem om, trods den høje score på Imdb. Det er en jævn krimi/politi serie hvor en af hovedpersonerne har evnen til at ’se’ specielle overnaturlige forbrydere. Grimm kunne på den måde godt minde lidt om Supernatural. Men så hører sammenligningen også op. For effekterne i Grimm ser lidt billige ud og blod er holdt på et absolut minimum. Det samme er de få chok effekter som mest af alt er ’bøh, jeg springer frem fra skyggen’ effekter.

Til gengæld klarer skuespillerne det overraskende godt og ville også klare sig i en politiserie uden overnaturlige elementer. Men så skulle man undvære Silas Weir Mitchell som Monroe. Han tilføjer det afvæbne element som det mytologiske væsner som hjælper hovedpersonerne.
Jeg vil ikke købe serien når den kommer på Blu-ray, men ser nok et par afsnit mere. :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 Titel: Re: Grimm
Indlæg: man jan 30, 2012 17:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
Har set 4 afsnit indtil videre..

Serien er ganske ok men noget kliche på mange måder.. og synes altså det er vildt så pæn hovedrolle-indehaveren altid er.. ser ikke mange af den slags "pretty" boys i politiet herhjemme synes jeg (og dette skal tages som en kompliment) :)

Måske de godt kunne have gjort lidt mere ud af historierne, og sikke et held at hovedrollen tilfældigvis fik sig en "makker" som kender til det hele, ellers havde det jo også været for svært :)

_________________
Movies for me :)

Min dvd-samling


Top
   
 Titel: Re: Grimm
Indlæg: lør feb 11, 2012 13:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg er faldet fra Grimm som viste sig at være en ganske ujævn politiserie. Så hellere et gensyn med Supernatural.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 Titel: Re: Grimm
Indlæg: tors feb 16, 2012 21:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
Hænger stadig på.. men er også kun ved 7eren endnu..

_________________
Movies for me :)



Min dvd-samling


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team