DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:38

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man sep 27, 2010 20:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Billede

HBO's nye tv-serie Boardwalk Empire er blevet rost til skyerne. Serien er skrevet af én af Sopranos forfatterne og første afsnit er såmen instrueret af selveste Martin Scorsese. Ser ud til, at blive sæsonens bedste nye serie. På baggrund af de yderst positive anmeldelser har HBO allerede bestilt sæson 2.

Glæder jeg mig meget til se den, hvis og hvornår den kommer i dansk tv. Hvad siger I andre?

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: man sep 27, 2010 22:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
CANAL+ sender den så vidt jeg husker senere på året - også i HD :thumb:

_________________
:mrgreen: Spis ost! :mrgreen:


Top
   
Indlæg: man sep 27, 2010 22:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Jeps. De begynder på den d. 1 november.


Top
   
Indlæg: tirs sep 28, 2010 12:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Jeg har set de to første afsnit, og det er en helt fantastisk serie, som jeg er sikker på der er mange herinde der også vil elske.
Godt skuespil, gode storylines, og flot lavet.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tirs sep 28, 2010 17:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 14, 2008 16:27
Indlæg: 730
Jeg glæder mig virkelig meget til at se den serie.

Martin Scorssesse som instruktør til pilotafsnittet, Steve Buscemi i hovedrollen, og en af forfatterne fra The Sopranos = :clap:

_________________
Billede
"Like a midget at a urinal, I had to stay on my toes"


Top
   
Indlæg: tirs sep 28, 2010 23:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
Fik set første afsnit et par gange og en første glæde er afløst af en smule skuffelse. Ingen tvivl om kvaliteten af produktionen og ej heller scenerne, hvori Buscemi's herlige karakter indgår, men resten bevæger sig ikke over "traditionel" årgangsvin.

At dømme noget ude på baggrund af ét afsnit sker ikke. Jeg har bortset fra Scorseses dokumentarer ikke været begejstret for hans arbejde de sidste 10 år og måske når en anden overtager taktstokken fra næste afsnit kan det være der kommer afsæt i sagerne.

En lille 7'er af 10.

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 13:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Cinemateket viser pilot-afsnittet d. 27 oktober:

http://www.dfi.dk/Filmhuset/Cinemateket ... rieID=5594


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 21:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
Så kom der lidt tekst op om Boardwalk Empire hos CANAL+ (hvis man altså ikke har gidet tjekke op på serien på de amerikanske sites). Jeg så pilotafsnittet forleden og var meget godt underholdt - mindede mig en kort overgang lidt om Public Enemies, idet vi præsenteredes for såvel "fødslen" af syndikatet som FBI. Ellers ingen sammenligning i øvrigt... Jeg syntes at Boardwalk Empire første mig ind i et spændende og inciterende univers og hvor lang tid siden er det ikke, at vi sidst har set en ordentlig gangsterserie - altså om gutterne i The Roaring Twenties? Jeg erindrer det ikke.

_________________
:mrgreen: Spis ost! :mrgreen:


Top
   
Indlæg: fre okt 01, 2010 0:11 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Nu er det jo også HBO, så serien regner jeg med starter stille og roligt ud (har ikke set den før). HBOs kunder har jo betalt for det hele i forvejen, så de behøver ikke at lave en helt masse "in your face" med det samme, men kan bygge det langsomt op.

Hvorimod netværkskanalerne hele bliver bedømt på at få folk til at blive på kanalerne. Hvis folk ikke kan lide det de ser meget hurtigt er de bare videre til næste kanal. "Vi betaler jo alligevel ikke for det her, så hvorfor skulle jeg dog se det". Hvilket jeg tror er den største grund til de forskellige formater og i at kabelkanaler har nogle andre muligheder.

Nå men jeg glæder mig utrolig meget til at få set, hvilket bliver når jeg engang får tid. En meget spændende periode i USAs historie. Ikke mindst fascinerende ud fra det man ved om de efterfølgende år. Men jeg regner vi hvert fald med en masse Jazz i serien :)

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: søn okt 10, 2010 0:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg tror også jeg tjekker det ud på dvd en gang. :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: lør dec 31, 2011 2:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 02, 2010 22:14
Indlæg: 731
Geografisk sted: Imladris
Så er tiden kommet til at sætte sig godt tilrette i sofaen med benene oppe på bordet og nyde en fremragende på blu-ray med danske undertekster til en ualmindelig lav pris for hele første sæson - Boardwalk Empire Season 1 (HBO) [Blu-ray][Region Free] 09/01/2012 34,99£.

Next year, HBO Home Entertainment will release Boardwalk Empire: The Complete First Season on Blu-ray. The critically acclaimed and Emmy Award-winning series stars Steve Buscemi (Fargo) as Nucky Thompson, the real-life figure who ruled Prohibition-era Atlantic City's criminal and political underworld.

Throughout this first season, Thompson encounters a diverse cast of characters given life by such esteemed performers as Michael Shannon (Revolutionary Road), Michael Pitt (Funny Games), Kelly Macdonald (Trainspotting), Michael Stuhlbarg (A Serious Man), Shea Whigham (The Lincoln Lawyer), Stephen Graham (Gangs of New York), Paz de la Huerta (Enter the Void), Gretchen Mol (Rounders), Dabney Coleman (Domino), and Michael Kenneth Williams (HBO's The Wire).

HBO's long-awaited five-disc Blu-ray set presents all 12 episodes of Season One in their original broadcast aspect ratio of 1.78:1 with 5.1 DTS HD-Master Audio 5.1 audio tracks. The collection also includes a number of bonus features, such as:

Blu-ray Exclusive Enhanced Viewing option on all episodes
Six audio commentaries including actors Steve Buscemi, Michael Kenneth Williams, & Michael Shannon; creator/writer/executive producer Terence Winter; director/writer/executive producer Tim Van Patten; writer/supervising producer Howard Korder; and directors Brian Kirk & Allen Coulter
Evolving Character Dossier feature
Making Boardwalk Empire featurette
Creating the Boardwalk featurette
Atlantic City: The Original Sin City featurette
Speakeasy Tour featurette
Boardwalk Empire: The Complete First Season streets on January 10th, 2012. Pre-orders are now available on Amazon.

http://www.blu-ray.com/news/?id=7507

Blu-Ray:
http://www.blu-ray.com/movies/Boardwalk-Empire-The-Complete-First-Season-Blu-ray/19621/#Review

Amazon UK:
http://www.amazon.co.uk/Boardwalk-Empire-Season-Blu-ray-Region/dp/B00451B73Y/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1325291036&sr=8-1

IMDB:
http://www.imdb.com/title/tt0979432/


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team