DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 10:22

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 462 indlæg ]  Gå til side Foregående 126 27 28 29 30 31 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: søn maj 22, 2005 23:18 
Offline

Tilmeldt: ons jul 24, 2002 1:01
Indlæg: 338
Er fuldt ud enig i at delen efter den anden trilogi har langt mere potentiale, og jeg kan da kun håbe på at den bliver filmatiseret.
Hvis man skal tage den trilogi i betragning tror jeg ikke at man kan sige at Luke er den udvalgte der bringer balance i the force, men han gør dog meget for at bygge videre på den.
Synes dog at den støtter ideen om at Kejseren er Dark Pligous.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 23, 2005 1:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Så filmen i digital version i BioCity Århus i aften - og det i sig selv var en spændende oplevelse.

Jeg har netop læst alle jeres spændende teorier, men orker ikke at kommentere på dem. Kort og godt vil jeg dog sige: WOW!

5/6.

1. ESB
2. ANH
3. ROTS
4. ROTJ
5. AOTC
6. TPM

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 23, 2005 7:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
Jeg så filmen den 20. maj.

Hold kæft hvor jeg kedede mig. God jeg fik billetten betalt :-)

Mage til makværk skal man sgu lede længe efter.

Jeg blir aldrig star wars fanatiker!

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 23, 2005 7:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons apr 27, 2005 8:20
Indlæg: 59
Revenge of the Sith (19 Maj, 4 day weekend):
$50,013,859 (3,661 theatres, 9,660 screens) $5,176 per screen. (Opening day)

Daily Breakdown
19th May: $50,013,859
20th May: $35,800,000 (-32,4%)
21th May: $40,900,000 (+21,0%)
22th May: $33,800,000 (-17,4%)

Revenge of the Sith: $158,500,000 (4 day weekend): $16,640 per screen (9,660 screens)
Phantom Menace: $105,661,237 (5 day weekend): $19,211 per screen (5,550 screens)
Attack of the Clones: $110,169,231 (4 day weekend): $18,060 per screen (6,100 screens)

Lidt kommentarer. "Revenge of the Sith" er nu officielt filmhistoriens mest indtjenende film i dens premiere weekend, og har med sine $158 mill slået den tidligere 4 dages #1 (Matrix Reloaded $134 mill).

På bundlinien ser det ud til at Revenge of the Sith har indtjent små 50% mere end de to forrige film, men tallene skal ikke læses direkte.

Phantom Menace: -33,33% (total) / +15,5% per screen / -42,5% screens
Attack of the Clones: -30,5% (total) / +8,5% per screen / -36,9% screens

Hvor fuldt hus nogenlunder er $25,000 per screen, så har det at "Revenge of the Sith" er blevet vist i 40% flere sale end de andre, at cirka 10-15% mindre publikum per sal. Teknisk set har man åbnet flaskehalsen ved at åbne filmen i så mange sale som muligt.

Hvad der bliver interessant at se er næste to uger. Hvor "Phantom Menace" faldt stødt cirka 20% per uge, droppede "Attack of the Clones" cirka 40% per uge.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 23, 2005 7:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons apr 27, 2005 8:20
Indlæg: 59
Så iøvrigt "Anchorman" i går, og var tæt på at dø af grin, da Farell, efter at Black har losset hans hund i floden, går på knæ og i campet overdramatiseret form skriger "NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO". (sagde nogle Darth Vader).

Det mest sørgelige er, at scenen i "Anchorman" havde mere pathos og var bedre sat op end Darth Vaders i "Revenge of the Sith", som er gået hen og blevet det mest omtalte icon for camp for tiden.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 23, 2005 8:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
dvdane skrev:
Det mest sørgelige er, at scenen i "Anchorman" havde mere pathos og var bedre sat op end Darth Vaders i "Revenge of the Sith", som er gået hen og blevet det mest omtalte icon for camp for tiden.


Sjovt du siger det. Jeg sad netop også og krummede tæer under mange af filmens scener, hvor jeg højt tænkte for mig selv: CAMP! :D

I alt for mange scener knækker filmens patos sammen som en postuleret patos, der kommer til at virke for meget, "over the top".

Gad vide om George Lucas har studeret Susan Sontags "Notes on Camp", da han udarbejdede manuspkriptet til filmen.... :lol: Man skulle næsten tro det....

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 23, 2005 9:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg synes at filmens uden tvivl flotteste setdesign var Rebel Blockade Runner. Dette rumfartøj var jo trods alt det første man stiftede bekendtskab med tilbage i Episode IV og hvor er jeg glad for at Lucas ikke valgte at lave en eller anden CG-udgave af den. Istedet får vi noget af det mest simple design og det kan vi li' :thumb:

Desuden mener jeg at slutningen af Anakin/Obi-Wan scenen på Mustafar bliver et ligeså ikonisk billede, som slutningen af Vader/Luke scenen i Episode V ("I am your father"). Det er i hvert fald noget der har brændt sig ind på min hornhinde.

Jeg kan også godt li hvordan Yoda kæmper sig igennem den lille skakt under Senatet. Virkelig klaustrofobisk og får mig til at tænke på Aliens, hvor Bishop udfører det samme arbejde.

Governor Tarkin look-a-like synes jeg mindre om. Det er bare ikke lykkedes for dem at finde en skuespiller der ligner ham.

JEG ER EN STAR WARS-WACK OG JEG ELSKER DET ;).


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 23, 2005 10:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 8:21
Indlæg: 247
Fritte skrev:

Jeg kan også godt li hvordan Yoda kæmper sig igennem den lille skakt under Senatet. Virkelig klaustrofobisk og får mig til at tænke på Aliens, hvor Bishop udfører det samme arbejde.



Ja jeg kom så til at tænke på Bruce Willis og hans TV dinner kommentar i Die Hard. :D


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 23, 2005 10:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Jaaa, så har min yndlingsanmelder skrevet et par ord om filmen. Advarsel: Det er ikke en sindssygt positiv anmeldelse.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 23, 2005 10:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Slettede scener:
6, 7, 8-14, 25, 30, 32, 37-41: FedCruiser scenes cut (Grievous killing Shaak Ti, the Jedi using their lightsabers to escape GG, underwater swim, climb through shaft, many of R2's hangar gags, many Palpatine cliffhangers)

48: Mace greets Palpatine and the Jedi right after the crash-landing

56: Yoda, Obi-Wan and Mace discuss the Dark Side in Yoda's quarters

60: Bail and fellow Senators speak about the Senate

68-69: Obi-Wan tells Padme of his worries about Anakin and that he nows they're in love

71: Meeting with Organa, Mon Mothma and Padme

73: Anakin informs Palpatine that Obi-Wan soon will have Grievous' head

74: Jar Jar greets Anakin at Senate

75: Anakin confronts Padme

76-77: Republic cruiser arrives at Utapau

83: Obi-Wan chooses his lizard, Boga

86: Mace talks to Yoda on Kashyyyk, telling him of his plans to arrest Palpatine

88-89: Padme presents to Palpatine the Senators' petition

93: Utapau windmill

121: "crazy" Yoda and Chewbacca ambush an AT-ST

176: Yoda lands on Dagobah

This means that along with these scenes more might have been cut as Lucas was editing up until the final weeks of April I believe.

IMO some of those scenes should have stayed in, for example:

56: Yoda, Obi-Wan and Mace discuss the Dark Side in Yoda's quarters

This would have given the audience more clarity on the ways of the Sith and how the Dark Side works. Considering the film is mainly about the dark side succeeding I feel it would have been important to keep in.

60: Bail and fellow Senators speak about the Senate

Considering Bail plays a big part in forging the Rebel Alliance I think seeing him play a bigger role in the film was needed.

88-89: Padme presents to Palpatine the Senators' petition

Hertil kan man tilføje; Qui gon camoe og at se Yoda på Dagobah.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man maj 23, 2005 10:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 06, 2003 2:01
Indlæg: 329
Geografisk sted: Viborg
Hej med Jer

Min lillebror var i Biocity i Århus i aftes for at se Star Wars - han fortalte her til morgen at det rent teknisk var en grim oplevelse.

Billedet hoppede, sort var gråt, billedet var overbelyst og efter 20 minutter måtte de stoppe filmen - bruge 10 minutter på at finde problemet - og så starte forfra.

Er der andre der har haft samme oplevelser med digital fremvisning ?


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 23, 2005 10:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jordsvin skrev:
Jaaa, så har min yndlingsanmelder skrevet et par ord om filmen. Advarsel: Det er ikke en sindssygt positiv anmeldelse.


Halvdelen inde i den anmeldelse gav jeg op. Jeg havde indtil da ikke mødt et eneste sagligt argument - kun en overdreven brug af bandeord og grundløse tilsvininger. Den anmelder er noget af det mest forudindfattede, jeg nogensinde har mødt, og vedkommende havde tydeligvis kunnet skrive den "anmeldelse" på forhånd - han/hun havde jo bestemt sig!

Det er muligt, at nogen finder den slags morsomt - jeg synes mest af alt det er en pinligt og usammenhængende tilsvining af en film alene for tilsviningens skyld. Den anmeldelse lyder som om den er skrevet af "The Insult Dog"...

Men... jeg har også kun læst halvdelen. Mere tid gider jeg ikke bruge på det fordomsfyldte mundbæ. Der kan være guldkorn længere nede, men jeg tvivler på, at det bliver andet end til en 10-20 yderligere anvendelser af f-ordet.

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 23, 2005 11:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Claus O. skrev:
Det er muligt, at nogen finder den slags morsomt

Jæs, undertegnede. Jeg synes, at det er befriende, at en anmelder kalder en spade for en spade i stedet for alle de der "nåja, dialog og skuespil og dramaturgi er helt til rotterne, men ellers er det en god film" anmeldelser, man ser alle vejne (vegne? whatever).

Det skal, for en god ordens skyld, siges, at mange af deres anmeldelser er helt igennem saglige.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 23, 2005 11:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Ærgerligt at filmen ikke nåede at slå Spider-Mans Opening Weekend rekord :(. Men den fik i det mindste 108,5, hvilket er 0,5 mere end Shrek ;). Det er jo konsekvensen af at man vælger at vise filmen en torsdag.

@Mills,

- vi ved at mindst 5-6 af de scener kommer på DVDen. Spørgsmålet er bare hvilke...


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 23, 2005 15:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Citat:
Chewbacca is probably still picking sand out of his hair from the Battle of Kashyyyk when we see him in A New Hope.

The Emperor isn't bald under his hood.

People from Naboo don't look like beach balls when pregnant with twins.

Despite murdering dozens of children, betraying your friends, and choking your wife, you can still have good in you.

While Stormtroopers may not be a great shot, Clone Troopers are!

Even cyborg generals can get Tuberculosis.

The Jedi's health insurance policy does not cover lost limbs, but the Sith plan has you covered.


God humor :laugh:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 462 indlæg ]  Gå til side Foregående 126 27 28 29 30 31 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team