DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 12:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors mar 07, 2019 14:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Hostiles (2017) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

"Sometimes I envy the finality of death. The certainty. And I have to drive those thoughts away when I'm weak!"

'Western-dramaet 'Hostiles' udspiller sig i 1892, hvor en legendarisk kaptajn modvilligt går med til at eskortere en Cheyenne høvding og hans familie igennem et farligt territorium. Joseph Blocker er en legende i den amerikanske hær. Han har som kaptajn i kavalariet brugt næsten to årtier på at bekæmpe de forskellige indianske stammer. Derfor er han yderst modvillig, da han af sine overordnede bliver beordret at transportere den døende Cheyenne-høvding Yellow Hawk igennem flere stater, så han kan blive begravet ved sit hjem. Josephs opgave bliver ikke nemmere, da de på deres vej møder Rosalie Quaid. En kvinde hvis familie blev slået ihel af comanche-indianerne. Kaptajnen må arbejde sammen med høvdingen, da Rosalie bliver kidnappet i et territorium, der er fyldt med fjender.'

Billede

Tillad mig lige, at smide en bonafide anbefaling af en helt fantastisk film jeg netop har set, som virkelig blæste mig bagover i sofaen. Det drejer sig om Scott Coopers western Hostiles, som af uransagelige årsager ikke fik dansk biografpremiere... Og det kan man godt undre sig over, for ud over at være en fremragende historie, er den også pakket med utallige wideshots fra New Mexico, Colorado og Montanas smukke natur. Det ser simpelthen bare helt vildt overvældende ud.

En smuk, super-barsk sag der gav mig skiftevis kuldegysninger og mavepustere... Perfekt afmålte mængder af drama, suspense og... gore! Fremragende skuespil af især altid skarpe Christian Bale, men også Wes Studi som indianerhøvding gør det godt. Og Rosamund Pike fik næsten tårerne frem i øjenkrogen pga hendes skæbne i filmens første akt. Yderst velspillet af alle involveret.

Jeg fik flere gange The Revenant, Bone Tomahawk og The Hateful Eight-vibes undervejs, og jeg kan uden at blinke rangere Hostiles på linie med disse.

Kæmpe anbefaling herfra!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors mar 07, 2019 19:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Fede vibes og "perfekt afmålte mængder af drama, suspense og gore" :shock: Tror vist nok lige Hostiles røg tilbage på min watchlist, så endda op i toppen af listen! :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors mar 07, 2019 22:16 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Jeg har også skrevet den på min watchliste nu på :viaplay: :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2019 9:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
ImpulzE skrev:
Fede vibes og "perfekt afmålte mængder af drama, suspense og gore" :shock: Tror vist nok lige Hostiles røg tilbage på min watchlist, så endda op i toppen af listen! :thumb:


Sådan! Spændt på at høre, hvad du synes om den.

Pjalte skrev:
Jeg har også skrevet den på min watchliste nu på :viaplay: :thumb:


Stærkt! Det var netop på Viaplay jeg så den. Sidste film jeg nåede at se via det 3 måneders abbonement der fulgte med Chromecast :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2019 10:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fin anmeldelse! :beerchug:

Hostiles er virkelig god. Utaknemmeligt barsk, men velfortalt historie.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2019 3:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Jeg har ikke fået set Hostiles endnu, men det er nok en fejl. Jeg er stor western fan og Hostiles har selvfølgelig været på min liste, men det er ikke en film jeg har været helt vild efter at opsøge. Scott Cooper er en interessant instruktør, men han er sgu også noget ujævn. Alle hans film indtil videre er spændende, men alle har også været noget utilfredsstillende i forhold til mine forventninger. De sidste par gange jeg har været inde hos min lokale filmpusher har Hostiles dog stået og kigget på mig, og jeg vil nu helt sikkert købe den i næste uge når jeg skal ind efter noget nyt :thumb: Om ikke andet, så hører den trods alt hjemme i westernsamlingen. Dem har vi i forvejen ikke for mange af nu til dags :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team