DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1631 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5109 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons maj 07, 2003 13:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
Hej Rytter,

Godt initiativ og rart med et par nye webshops, som jeg i hvert fald ikke kendte på forhånd [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg har forsøgt mig med et prøvekøb af My Wife Is A Gangster hos Thai Mega Mart - ca 65 kr inkl porto, til den pris er der råd til at se om kvaliteten er acceptabel [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg ledte også efter thai-filmen Ong Bak, men den havde de kun en-eller-anden "behind the scenes" disk til og altså ikke selve filmen [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Mht de lange links, så brug forummets URL-mulighed via "klik-let"-knappen nedenfor textboksen. Det er bedre, når url'en er så lang som tilfældet tit er til specifikke webshop-produkter.


Top
   
Indlæg: ons maj 07, 2003 13:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
...tænkte at jeg lige ville viderebringe links til de webshops jeg oftest tjekker, når der skal hentes asiatiske film hjem til samlingen.

YesAsia
krdvd.com
HK Flix
Poker Industries
DDD House
Coola shop
Charmes.de
Adrenafilm

[ 07-05-2003: Indlæg rettet af: Jes Badstue ]</p>


Top
   
Indlæg: ons maj 07, 2003 13:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 299
Geografisk sted: Aalborg
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Jes Badstue:
<strong>
Mht de lange links, så brug forummets URL-mulighed via "klik-let"-knappen nedenfor textboksen. Det er bedre, når url'en er så lang som tilfældet tit er til specifikke webshop-produkter.</strong><hr></blockquote>

Det var også det jeg gjorde. Som du kan se virker det fint med de kortere links, men der er åbenbart store problemer når URL'en er så lang selv med "klik let"-knappen.

Prøv at linke til en af titlerne selv.

Med hensyn til Ong Bak så kommer den om et par måneder på Thailandsk DVD og forhåbentlig med engelske undertekster. Jeg har også set et par scener derfra og den ser da ret forrygende ud!

mvh
Henrik

[ 07-05-2003: Indlæg rettet af: rytter ]</p>


Top
   
Indlæg: ons maj 07, 2003 14:22 
Offline

Tilmeldt: søn aug 26, 2001 1:01
Indlæg: 351
Geografisk sted: Aalborg
Efter lidt søgen hist og her, har jeg fundet endnu en shop der måske kan bruges. Dog står der ikke på siden om de sender til eks. Europa, så derfor skrev jeg til dem. Jeg fik følgende svar:

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Hi Kenneth,
Thanks for your enquiry. If you want to purchase our video products, please send me a list of titles, I will inform you the total price including the shipping fee. If you order small quantities, I will use registered air mail only. If you order large quantities, Speed Post (EMS) will be used instead. Please advise.

Ken.<hr></blockquote>

Det lyder jo ikke helt tosset og (medlems) priserne ser heller ikke tosset ud. Men jeg har lidt problemer med at linke til den engelske udgave af siden. Så følge dette link http://www.u333.com/main.php/ og klik på det billede der siger "online Eshop", derefter på "english" i højre side i toppen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Udover det har jeg også haft kontaktet CD-WOW for at høre hvornår de fik 2-disk udgaven af "Hero" hjem igen:

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Hi Kenneth,

Thanks for your message. I can confirm that this title will be back in stock
in the next 5-7 days.<hr></blockquote>

Håber dette kunne bruges [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
   
Indlæg: ons maj 07, 2003 14:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev rytter:
<strong>Det var også det jeg gjorde. Som du kan se virker det fint med de kortere links, men der er åbenbart store problemer når URL'en er så lang selv med "klik let"-knappen.</strong><hr></blockquote>

Okay, jeg var ikke klar over der var "begrænsninger" - så må vi jo bare copy/paste på gammeldaws manér istedet [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Og tak for infoen vedr. Ong Bak, jeg slår koldt vand i blodet for nu.

@ Runge: Jeg tjekkede lige shoppen ud, og det lader til dette link går direkte til det engelske interface:

U333.com

Deres medlemspriser ser ganske fornuftige ud (ca. 10% billigere end DDDHouse), og så vidt jeg kan se kræver det kun man laver en profil for at blive medlem - eller hvad!?


Top
   
Indlæg: ons maj 07, 2003 15:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
nogen der har prøvet at logge sig på U333 ???

Contactnumber ??? Hvad er det ???

Edit Nu tastede jeg bare et tilfældigt nummer ind (8 tal)

[ 07-05-2003: Indlæg rettet af: Abildtrup ]</p>


Top
   
Indlæg: ons maj 07, 2003 15:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 299
Geografisk sted: Aalborg
Jamen er det ikke bare HK-distributøren Universes shop som I linker til? Det er vel fint nok, hvis man kan få nogle af deres udgivelser lidt billigere, men I kan ikke sammenligne det med en forhandler som dddhouse, der får fra alle HK-distributørerne.

mvh
Henrik


Top
   
Indlæg: ons maj 07, 2003 15:50 
Offline

Tilmeldt: søn aug 26, 2001 1:01
Indlæg: 351
Geografisk sted: Aalborg
@Abildtrup
Ja jeg har også efterfølgende forgæves forsøgt med det "contact no." ...ved ikke rigtig hvad der skal skrives der [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

@rytter
Tjoo det kan du have ret i, men det kunne ikke skade at benytte sig af de priser engang imellem, hvis vi altså lige finder ud af det med "contact no."

Måske man skulle kontakte dem igen, de lader til at svare indenfor 24 timer ...pga. tidsforskellen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 07-05-2003: Indlæg rettet af: Runge ]</p>


Top
   
Indlæg: ons maj 07, 2003 20:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs sep 11, 2001 1:01
Indlæg: 228
Geografisk sted: Toronto, Canada
Det lader altså til at de ikke sender til andre lande end HK...
U333

Der er ikke andre valgmuligheder når man checker ud


Top
   
Indlæg: ons maj 07, 2003 20:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs sep 11, 2001 1:01
Indlæg: 228
Geografisk sted: Toronto, Canada
ok, jeg læste lige tråden igennem igen... beklager [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]


Top
   
Indlæg: ons maj 07, 2003 21:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Hvor meget vil det koste i % af dvd'en pris hvis den bliver snuppet i tolden ??


Top
   
Indlæg: tors maj 08, 2003 0:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 299
Geografisk sted: Aalborg
Hej alle!

Jeg kan se der er en del herinde, der interesserer sig for film fra Asien .... så hvorfor ikke samle det hele i en stor tråd, hvor vi kan anbefale hinanden DVD-udgivelser fra alle de asiatiske lande?

For selv at starte kan jeg da nævne mine positive oplevelser med DVD-film fra Thailand. Jeg har længe gernet ville have Pang-brødrenes forrygende Bangkok Dangerous på DVD men har lidt en aversion mod Metro Tartans horrible udgivelser. Men da det eneste alternativ var en horribel fullframe version fra USA havde jeg besluttet mig for at bide i det sure æble og købe den, når jeg kunne få den på et godt tilbud.

Det kom heldigvis aldrig og i stedet besluttede jeg mig for at prøve at bestille den fra Thailand. Omend ikke andet synes jeg det ville være ret cool at have et thailandsk cover til en thailandsk film (don't ask [img]images/smiles/converted/loco.gif[/img] ) . Det lod dog til at være en fullframe version men til næsten ingen penge! Så jeg tog chancen og håbede på at spec'sene var forkerte hos internetforhandleren. Det var de ikke .... og dog ..... for filmen er godt nok i full frame, men samtidig i anamorfisk widescreen! Det betyder, at hvis man har en 16:9-omskifter på sit 4:3-fjernsyn kan man faktisk se filmen i dens oprindelige widescreen-format (1:1.85). Billedet er ret sikkert pænere end på Tartan-udgivelsen og den thailandske DVD har ovenikøbet et DD 5.1 lydspor inkluderet, hvor Tartans kun har DD 2.0-lydsporet.

Jeg købte filmen hos http://www.thaimegamart.com. Et noget forvirret sidelayout, men altså ganske attraktive priser og med engelske menuer. Filmen kostede mig 5.45$ + en 2-3 dollars i forsendelse. Så et ganske hæderligt køb [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Her er linket til Bangkok Dangerous DVD'en hvis nogle skulle være interesserede. Nogle af disse links virker sikkert kun hvis du selv "sætter dem sammen":
Bangkok Dangerous

Hvis man kræver et lidt bedre interface og mere pålidelige informationer om filmene og kun lidt højere priser kan jeg også anbefale EthaiCD hvor jeg bl.a har købt den episke storfilm Suriyothai.

Francis Ford Coppola har opkøbt de amerikanske rettighederne til denne film, der netop nu vises i USA i en forkortet udgave. Men her er den ægte vare. Jeg synes at filmen slutter lidt brat, men ellers er det en fabelagtig smuk film med en helt anden og rolig æstetik end den vi kender fra andre asiatiske lande. Slagscener på elefanter er helt ok i min bog [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img] Der er en diskussion af filmens amerikanske screening her og en anmeldelse her.

Til de af jer der deltog i Natfilmfestivalen og forhåbentlig fik set et par af de Thailandske film har I her muligheden med fx at få genset Monrak Transistor. Mange af dem til en 10-12$ inklusiv levering så det er lige omkring told-smertegrænsen. Næsten alle mine forsendelser har været her lynhurtigt på trods af at de alle har været igennem tolden. Og ingen gebyrer er blevet opkrævet.

Det gode ved de thailandske forhandlere er, at man også billigt kan få japanske og sydkoreanske film her. Hongkongfilmene skal man passe mere på da de som regel er dubbet til thailandsk, men eksempelvis alle de remasterede Shaw-udgivelser er identiske med Hongkongudgivelserne (mandarinsk tale + engelske undertekster). Kun omslaget og prisen er forskellig.

Fx kan man finde My Wife is a Gangster her
og The Way Home her

Begge til en 6-7$ + forsendelse. Selvfølgelig er de ikke i nærheden af de perfekte Sydkoreanske DVD-udgivelser, men hvis man gerne vil se en del af filmene er det da en billig nødløsning.

Jeg købte også den thailandske udgave af den japanske sværd-film Princess Blade her og jeg var da ganske godt tilfreds med ikke at have givet mere end 9$ for denne desværre skuffende film (baseret på en populær manga og med Donnie Yen som actionkoreograf).

Af andre thailandske film må jeg klart anbefale den kitchede splatter western Fa Talai Jone, som måske er bedre kendt under dens vestlige titel Tears of the Black Tiger. Sidstnævnte er en nedredigeret version af den thailandske original. Ret så postive anmeldelser her og her.

Jeg har også investeret i Nothing to Lose (som kun kan anbefales hvis man er meget nysgerrig på Danny Pangs andre film. Den er uden undertekster men meget flot teknisk lavet) og Kun Pan - Legend of the Warlord (som ligesom Suriyothai er en historisk storfilm jeg har fået anbefalet, men endnu ikke set).

Men ellers står den lige nu på de fantastiske remasterede og særdeles anbefalelsesværdige Shawudgivelser. Har lige modtaget de to fantasy-film Na Cha The Great og Buddha's Palm. De slutter sig til en stak Shaw-titler jeg endnu ikke har fået set, men som har første prioritet, når tiden indfinder sig. Bla. The Bastard, Twelve Gold Medallions, The Lizard, Legend of the Bat, intimate Confessions of a Chinese Courtesan (forløberen til Naked Killer), The Magnificent Trio.

Og så er den lange version af Kenji Fukasakus Virus og horrorklassikeren Jigoku lige på trapperne. Og så glæder jeg mig til den sydkoreanske sci-fi-film Yesterday. Anmeldelse her.

I øvrigt kan jeg anbefale det sydkoreanske kærlighedsdrama Oasis . Sådan kan de dælme ikke lave dem andre steder.

mvh
Henrik

[ 07-05-2003: Indlæg rettet af: rytter ]

[ 07-05-2003: Indlæg rettet af: rytter ]</p>


Top
   
Indlæg: tors maj 08, 2003 10:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 24, 2002 1:01
Indlæg: 498
Geografisk sted: København N.
Sieker: Toldsatsen er såmænd ikke så slem, det der virkelig gør ondt er MOMSEN. Og den er jo på de der 25 % eller hvor meget det nu er. Så man er heldig, hvis de overser ens pakke [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Har endnu ikke set nogle thailandske film (undtagen det thailandske bidrag til horrortrilogien Three). Det kan godt virke lidt uoverskueligt nogen gange med alle de nye filmlande, man burde gå i gang med. Så skal man til at lære en masse nye navne og ansigter at kende. Jeg har stadig lidt problemer med de japanske, men det er også fordi det virker, som om alle navnene minder om hinanden (f.eks. Takeshi Kitano, Takashi Miike, Takeshi Ishii).

Venlig Hilsen Helene


Top
   
Indlæg: tors maj 08, 2003 23:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 2278
En anden butik i Thailand er:

http://www.thainetcity.com/ , jeg har dog ikke prøvet dem. De har "Suriyothai" lidt billigere.

HKLs nye label "Premier Asia" har også en del på vej:

http://www.dvdtimes.org.uk/index.cgi?page=Feature&id=64&story=4148

+ Der går rygter om de arbejder på Jackie Chan's "Drunken Master 2" til udgivelse næste år
[img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]


Top
   
Indlæg: fre maj 09, 2003 0:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 15, 2001 1:01
Indlæg: 1039
Geografisk sted: Århus
Og det der gør virkelig, virkelig ondt er gebyret på 55,- som altid kommer ovenpå tolden og momsen.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1631 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5109 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team