DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 1:38

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 118 19 20 21 22 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs dec 10, 2019 22:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2019| jan | feb | mar | april | maj | jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum to forskellige personer. Formaterne er der ingen minimum krav.

August
191 sete film (Once Upon a Time in Hollywood, Shazam!, Toy Story 4, Ready Player One)
Billede Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:tv2play: | :vimeo: | :biograf:


Det blev til hele 191 sete film i august. På 1. pladsen har vi parret DiCaprio & Pitt i en Manson/Hollywood-Tarantinofilm, hvor 2. pladsen er har vi superhelten der var større end Superman. I sidste ende har vi en delt 3. plads med Woody, Buzz Lightyear og de andre levende legetøj, og Spielbergs virtuelle spil-univers film om OASIS.

Måneds bundskraber går til Godzilla: King of the Monsters.

Fremgang på de fysiske formater i august der ender på 45,70%, af de registrerede formater. Streaming er helt nede på 40,40% og resten er en blanding af Biograf og TV.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tirs dec 10, 2019 22:22, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: tirs dec 10, 2019 22:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2019| jan | feb | mar | april | maj | jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum to forskellige personer. Formaterne er der ingen minimum krav.

September
151 sete film (Toy Story 4, Searching, Ser du Månen, Daniel, Ad Astra)
Billede Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:uhd: | :biograf: | :amazonvideo:


Det blev til hele 151 sete film i september. På 1. pladsen er delt med Woody, Buzz Lightyear og de andre levende legetøj, og en far der forsøger finde sin forsvundet 16-årige datter. 2. pladsen har vi en film om den danske fotograf, der sad som gidsel i 398 dage i Syrien, hvor 3. pladsen er med Brad Pitt der tager et smut ud i rummet.

Måneds bundskraber går til Between Two Ferns: The Movie.

Fremgang på de fysiske formater i september der ender på 58,59%, af de registrerede formater. Streaming er helt nede på 29,69% og resten er en blanding af Biograf og TV.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tirs dec 10, 2019 22:22, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: tirs dec 10, 2019 22:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2019| jan | feb | mar | april | maj | jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum to forskellige personer. Formaterne er der ingen minimum krav.

Oktober
179 sete film (Joker, Ladyhawke, Ad Astra)
Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:hbo: | :uhd: | :biograf:


Det blev til hele 179 sete film i oktober. På 1. pladsen har vi Joaquin Phoenix dansende sammen med Todd Phillips op til toppen, hvor 2. pladsen har vi en middelalderfilm fra Richard Donner om en umulig kærlighedsaffære. 3. pladsen ser vi igen Brad Pitt tage et smut ud i rummet.

Måneds bundskraber går til Luc Bessons Anna.

Fremgang på de fysiske formater i oktober der ender på 43,36%, af de registrerede formater. Streaming er helt nede på 44,76% og resten er en blanding af Biograf og TV.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tirs dec 10, 2019 22:21, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: tirs dec 10, 2019 22:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2019| jan | feb | mar | april | maj | jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum to forskellige personer. Formaterne er der ingen minimum krav.

November
189 sete film (Dolemite Is My Name, The Irishman, Zombieland, Leave No Trace)
Billede Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:TV: | :bluray: | :netflix:


Det blev til hele 189 sete film i november.
Eddie Murphy is back and he's taking the first price! Ingen andre kan portrættere den legendariske motherfucker Rudy Ray Moore end Eddie Murphy. 2. pladsen går til old boys gangsterfilmen med De Niro, Pesci, Pacino og Keitel som er mixet med forfærdelig CGI. Nu den 10 år gammel Zombieland indtager fint på en delt 3. plads (og er indtil videre 'bedre' end Double Tap) sammen Leave No Trace, hvor med far og datter lever i et naturreservat, men bliver opdaget myndighederne!

Måneds bundskraber går til Jon Favreaus animation-film The Lion King.

Fremgang på de fysiske formater i november der ender på 50,98% af de registrerede formater. Streaming er helt nede på 39,87% og resten er en blanding af Biograf og TV.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tors dec 12, 2019 20:09, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs dec 10, 2019 22:44 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
:clap: Fantastisk update! 1000-tak :clap:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons dec 11, 2019 8:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Super flot arbejde!!!!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons dec 11, 2019 12:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Wow for et comeback, ImpulzE! Stærkt!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors dec 12, 2019 8:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Mesterlige ImpulzE! Tak! :clap:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors dec 12, 2019 19:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
ImpulzE skrev:
Nu den 10 år gammel Zombieland indtager fint 3. pladsen, og er indtil videre 'bedre' end Double Tap.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig

Er det kun mig, eller burde Leave No Trace ikke være med på en delt tredjeplads i den måned? ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors dec 12, 2019 20:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Pjalte skrev:
ImpulzE skrev:
Nu den 10 år gammel Zombieland indtager fint 3. pladsen, og er indtil videre 'bedre' end Double Tap.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig

Er det kun mig, eller burde Leave No Trace ikke være med på en delt tredjeplads i den måned? ;)

Jo, det er en delt 3. plads sammen med Zombieland :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs dec 31, 2019 19:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Husk at ajourføre jeres sidste lister i tråden inden den 6. januar!

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors jan 02, 2020 10:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
December - 18 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Treasure of the Sierra Madre (1948) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Brazil (1985) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Maltese Falcon (1941) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Cowboy, Indianer & Hest: The Movie (2009) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Klaus (2019) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Man Who Shot Liberty Valance (1962) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: 20,000 Leagues Under the Sea (1954) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Star Wars: The Rise of Skywalker (2019) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: They Live By Night (1948) :criterion:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: 6 Underground (2019) :netflix: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Muppet Christmas Carol (1992) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Blade Runner 2049 (2017) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Apollo 13 (1995) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Tarzan (1999) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Birds (1963) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Knives Out (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Twelve Monkeys (1995) :bluray:

Lige som resten af året har min filmkigning været præget af, at min datter på 15 gerne vil se klassiske film, så vi har set alt fra Humphrey Bogart (The Maltese Falcon og The Treasure of the Sierra Madre) og James Stewart (The Man Who Shot Liberty Valance) over Star Trek og Blade Runner til Twelve Monkeys og The Birds. Michael Bays seneste "perle" snuppede jeg dog for mig selv. Hele familien var til gengæld med på Klaus (efter anbefaling af bl.a. DP), og den fungerede virkelig godt.

Nicholas Rays They Live By Night var absolut en af de bedre noirs, jeg har set det seneste stykke tid. Og så var der jo Star Wars, som jeg pænt sagt ikke var så imponeret af.

---

Alt i alt blev det til 164 film i 2019, som sagt præget af, at jeg primært ser ting med den ældste. Det betyder, at det går trægt med at se "nye" titler - men til gengæld kommer filmbiblioteket til sin ret, og det er sgu dejligt at kunne give glæden ved sådan noget som Blade Runner, Brazil og 20,000 Leagues Under the Sea videre til næste generation.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jan 02, 2020 11:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:


December måned var, som sædvanligt, præget af at jeg skulle have set en masse kandidater til årets film, og jeg skal da lige love for, at jeg havde nogle helt fantastiske filmoplevelser.

Billede Billede
Parasite, Joker og Marriage Story endte alle højt på listen over årets bedste film... og som en af de få var jeg sgu også ganske godt underholdt af Star Wars: The Rise of Skywalker, som bestemt ikke var fejlfri, men i den grad sørgede for, at jeg var underholdt. 8)

Og fik set et par FREMRAGENDE danske film også, på konens opfordring. Dronningen er noget af det mest iskolde jeg længe har set... Og Ser Du Månen, Daniel noget af det mest barske. Begge er helt i top over årets danske film.

På animationsfronten var "live action" remaket af The Lion King totalt ligegyldigt, mens Toy Story 4 var en stor oplevelse. Bedre end sit lidt blakkede ry.

Billede
Fin afslutning på den geekede tech-serie Halt And Catch Fire sæson 4 og fremragende 2. sæson af Sons of Anarchy-spinoff serien Mayans MC

Endnu en stor måned, og flot afslutning på 2019. :lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jan 02, 2020 11:07 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
^Uh, jeg glæder mig til at finde tiden til Parasite :D Marriage Story vil jeg gerne se med min kone (tror jeg i alt fald!), og der har ikke været megen tid til film her i julen.

Toy Story 4 og blakket ry? Den har da 97% og 84 på hhv. RT og MC?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jan 02, 2020 11:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: 6 Underground (2019) :netflix: *anmeldelse*

[...]

Michael Bays seneste "perle" snuppede jeg dog for mig selv.


Haha, jeg har efterhånden hørt så meget lort om den film at jeg føler mig draget til at se den...

Buck Rogers skrev:

Alt i alt blev det til 164 film i 2019, som sagt præget af, at jeg primært ser ting med den ældste. Det betyder, at det går trægt med at se "nye" titler - men til gengæld kommer filmbiblioteket til sin ret, og det er sgu dejligt at kunne give glæden ved sådan noget som Blade Runner, Brazil og 20,000 Leagues Under the Sea videre til næste generation.


:notworthy: :notworthy: :notworthy:

Her har vi en sand dad of the year-contender! Jeg er fuld af beundring, misundelse og begejstring over det kæmpe projekt du har gang i med din ældste datter. Jeg prøver langsomt, men sikkert at gøre det samme med mine unger, men med deres alder på hhv. 4 og 7, går der lige nogle år, før jeg for alvor kan rulle ud med det store skyts. But it's gonna happen! :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 118 19 20 21 22 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team