DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:54

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 522 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons feb 06, 2019 15:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har i gamle dage også ofte set film, mens jeg spillede Football Manager. Det kan man snildt. :) De skal helst bare ikke være for gode, så man rent faktisk skal følge med minutiøst.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons feb 06, 2019 16:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Jeg vil vove den påstand at det kan man ikke snildt :) Hvis jeg bare checker min telefon kortvarigt mens jeg ser en film aner jeg ikke hvad der er sket og må 'spole' tilbage. Hvis man er ligeglad med at se halvdelen af filmen er det selvfølgelig ligegyldigt, men så vil jeg vove den påstand at man teknisk set ikke har set filmen. Hvis man vitterlig kan gøre to ting på en gang og få fuldt udbytte ud af begge så hatten af for det :)


Top
   
Indlæg: ons feb 06, 2019 16:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Avatar666 skrev:
Jeg vil vove den påstand at det kan man ikke snildt :) Hvis jeg bare checker min telefon kortvarigt mens jeg ser en film aner jeg ikke hvad der er sket og må 'spole' tilbage. Hvis man er ligeglad med at se halvdelen af filmen er det selvfølgelig ligegyldigt, men så vil jeg vove den påstand at man teknisk set ikke har set filmen. Hvis man vitterlig kan gøre to ting på en gang og få fuldt udbytte ud af begge så hatten af for det :)


Hvis man har set filmen tidligere, synes jeg selvfølgelig, at det er klart nemmere, men typisk sad jeg med computeren på skødet og tv'et i baggrunden. Det lykkedes mig da i hvert fald at gense Blade-trilogien sådan, og jeg kunne da nogenlunde huske efterfølgende, at både Triple H og Ryan Reynolds nåede at være med i Blade-film. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons feb 06, 2019 16:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Jeg spillede på mobillen samtidigt, det meste af tiden blot et bord. De fleste hænder foldes med det samme, så det meste af tiden havde jeg fokus på filmene. Man kan helt sikkert godt diskutere hvorvidt det er rimeligt at give karakter til filmene, når ens fokus ikke er der helt hele tiden. De film jeg så havde dog meget simpelt plot så det var til at følge med i.


Top
   
Indlæg: ons feb 06, 2019 17:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fuzhi skrev:
Jeg spillede på mobillen samtidigt, det meste af tiden blot et bord. De fleste hænder foldes med det samme, så det meste af tiden havde jeg fokus på filmene. Man kan helt sikkert godt diskutere hvorvidt det er rimeligt at give karakter til filmene, når ens fokus ikke er der helt hele tiden. De film jeg så havde dog meget simpelt plot så det var til at følge med i.


Ja, det er selvfølgelig fair nok at overveje, om man reelt har set filmen nok til at kunne vurdere den eller om den mere har karakter af baggrundsstøj, men jeg har bestemt tidligere både med computerspil i baggrunden og med poker i baggrunden set film - det har bare ikke været Haneke, Fincher eller Aronofsky, der har kørt i baggrunden... måske lidt mere ovre i noget Michael Bay :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors feb 07, 2019 22:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Michael W. skrev:
-Januar:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Favourite :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Før frosten :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Run All Night :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Prometheus :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The World's End :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: De satans chefer :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Flugten fra Sobibor :vhs:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Vores livs ferie :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Naboerne :danskfilmskat:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Roman J. Israel, Esq. :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Don't Worry, He Won't Get Far on Foot :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: You Were Never Really Here :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Love, Simon :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Crazy Rich Asians :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Donnie Brasco :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Greatest Showman :dvd:


16 film set i januar. Det blev ikke til helt så meget som forventet, og mit Oscarvinder-projekt fik jeg heller ikke taget hul på. Månedens bedste oplevelse var den forrygende 10 dobbelte Oscarnominerede The Favourite, hvor et trekløver i Rachel Weisz - og især - Olivia Colman og Emma Stone, i den grad sparker røv. Før frosten var 2019s første biografoplevelse, og det er også en virkelig stærk film, som jeg måske godt kan finde på at give 5 stjerner ved et gensyn. Månedens positive overraskelse var Roman J. Israel, Esq., som jeg ikke havde de store forventninger til, men det er en rigtig god film og Denzel Washington viser igen sit enorme format. Komedien Crazy Rich Asians ville jeg virkelig gerne give en højere karakter, for når den topper, er den helt fantastisk, men i bund og grund havde jeg for mange indvendinger. Det er dog en film jeg helt sikkert skal have ind i samlingen og nyde at se igen på et tidspunkt. Love, Simon var også en af månedens højdepunkter. Det var ikke en film jeg havde overvejet det store om tidligere, men efter at have set Pjalte give den 6 stjerner, var den på listen, og selvom jeg ikke når helt derop, så skuffede den ikke. Helt sikkert en af de senere års bedste ungdomsfilm.


Top
   
Indlæg: fre feb 08, 2019 16:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:


Virkelig stærk start på 2019, hvor jeg lige fik pløjet de sidste kandidater til "Årets film 2019" og ellers bare nakket nogle classics. Fin måned!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre feb 08, 2019 20:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Michael W. skrev:
Love, Simon var også en af månedens højdepunkter. Det var ikke en film jeg havde overvejet det store om tidligere, men efter at have set Pjalte give den 6 stjerner, var den på listen, og selvom jeg ikke når helt derop, så skuffede den ikke. Helt sikkert en af de senere års bedste ungdomsfilm.

Godt husket og tak for dit shout out :thumb:
Jeg var ret vild med Love, Simon, som var blandt de bedste film fra 2018 :D

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs feb 19, 2019 11:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
måske lidt mere ovre i noget Michael Bay :)

Så tror da fanden du hellere ville nudle med din fon :D

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs feb 19, 2019 12:44 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
:laugh: Well put!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs feb 19, 2019 14:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
t23 skrev:
Mike Haggar skrev:
måske lidt mere ovre i noget Michael Bay :)

Så tror da fanden du hellere ville nudle med din fon :D


Football Manager og poker spilles på PC, men ellers har du da ret :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs feb 19, 2019 14:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Stadig bedre end Michael Bay, point stands! :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs feb 19, 2019 14:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
t23 skrev:
Stadig bedre end Michael Bay, point stands! :beerchug:


Yes Sir. Med undtagelse af Bad Boys og The Rock. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs feb 19, 2019 14:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
Yes Sir. Med undtagelse af Bad Boys og The Rock. :)

Vask din mund med sæbe, knægt! :D

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs feb 19, 2019 14:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Nej, her må jeg give herr Mike en smule upartisk støtte. The Rock er fin-fin tjubang, *med* Nicholas Cage endda, og en lettere selvfed Sean Connery. Og bangbang! Ka' du så parkere dine træsko et øjeblik, knægt? :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 522 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team