DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 11:34

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 822 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors mar 07, 2019 9:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Januar kommer op sammen med februar på søndag :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors mar 07, 2019 11:26 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
Mon ikke lige der går et par dage endnu? :)
Citat:
Husk at ajourføre jeres lister fra sidste måned i tråden inden den 10. efterfølgende måned.

Det er vel d. 10. februar, der var deadline for januar ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors mar 07, 2019 11:27 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
ImpulzE skrev:
Januar kommer op sammen med februar på søndag :thumb:

FEDT :thumb: :beerchug:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors mar 07, 2019 22:49 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i februar 2019:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: It Comes At Night, 2017, Trey Edward Shults :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Reptile, 1966, John Gilling :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Christina, 1984, Francisco Lara Polop :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Devil In A Blue Dress, 1995, Carl Franklin :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Nowhere Boy, 2009, Sam Taylor-Johnson :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Beguiled, 1971, Don Siegel :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Finding Graceland, 1998, David Winkler :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Jewel Of The Nile, 1985, Lewis Teague :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Baby Driver, 2017, Edgar Wright :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Private Vices, Public Virtues (Vizi Private, Pubbliche Virtu), 1976, Miklos Jancso :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Journey To The Center Of The Earth, 1959, Henry Levin :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: In The Loop, 2009, Armando Iannucci :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Exit, 2006, Peter Lindmark :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Office Space, 1999, Mike Judge :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Tucker: The Man And His Dream, 1988, Francis Ford Coppola :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Sisters, 2015, Jason Moore :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: BASEketball, 1998, David Zucker :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: One Dark Night, 1982, Tom McLaughlin :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Deepwater Horizon, 2016, Peter Berg :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Big Wednesday, 1978, John Milius :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: RocknRolla, 2008, Guy Ritchie :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Perversion Story (Una Sull'Altra), 1969, Lucio Fulci :bluray:


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2019 9:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Nice list, som sædvanligt, Henrik24! :thumb: Jeg havde aldrig hørt om hverken In The Loop eller Tucker: The Man And His Dream, men har lige siddet og læst om begge... Interessant! Og herligt med noget kærlighed til Deepwater Horizon som jeg også var yderst underholdt af :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2019 11:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Tucker har jeg i lang tid haft på må-hellere-finde-og-få-set-listen, så tak for påmindelsen :)
Og sjovt med Jewel of the Nile. Både den og forgængeren er gået lidt i glemmebogen, men det var da habile hits tilbage i midt-80'erne. Jeg kan dog se, at nr. 2 ikke er en film, man behøver at opspore.

Journey to the Center of the Earth var jeg mildt skuffet over, da jeg så den sidste år:
"desværre ikke helt den En Verdensomsejling Under Havet-toer, som jeg havde håbet på. Til det er plottet for langsomt og stemningen for fjollet. Pat Boone skulle nok holde sig til at synge. Men altså, James Mason er som altid seværdig, og da først vi kommer ned til kæmpemonstre og lavaudbrud, er man jo egentlig meget godt underholdt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2019 11:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Hvis endeligt du skal se en Jules Verne filmatisering, så er Around The World In 80 Days stadig et mesterværk. Så den igen-igen for omkring et halvt års tid siden, og nøj den sparker stadig bagdel. Fantastisk hyggefilm!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2019 11:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det er mange, mange år siden, jeg har set Around the World (den rigtige, uden Arnold ;) ) - og den slår stadig ikke Kaptajn Nemo!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2019 11:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Ork, jeg har det fint med https://en.wikipedia.org/wiki/Cantinflas - og ikke et ondt ord om David Niven.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2019 16:17 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Herligt, hvis der er nogen, der bliver inspireret til at opsøge katalogtitler.
In The Loop er topleverandør af verbale fornærmelser og et yderst velskrevet indblik i spin-doktorernes kaotiske verden i britisk og amerikansk politik i tiden op til at man (tilfældigvis) starter en krig.
Tucker er bare super velproduceret med et lækkert production design og en Jeff Bridges i topform. Regionsfri blu-ray kan i øvrigt anskaffes for under DKK 70, inkl. porto på wowhd.dk.
Journey... skal ses en søndag eftermiddag med en rigtig indstilling om at det er gammeldags hele vejen igennem, så er den ganske glimrende.
Jewel... er en alt for hurtig efterfølger til Romancing The Stone, hvor karakterne (Michael Douglas, Kathleen Turner og Danny DeVito) meget hurtigt har mistet deres charme.
Er man i det smålumre og ukritiske hjørne, så er der en anbefaling af Christina med en supersprød afklædt Jewel Shepard, der fester og bliver kidnappet. Desværre kom der ingen af de lovede efterfølgere...
Månedens største skuffelse var Baby Driver, som jeg er meget flink ved at give 4 stjerner. De er udelukkende givet på grund af det tekniske håndværk, som opvejer irriterende karakterer, uoriginalt manuskript og en generel følelse af enorm selvfedme hos alle involverede.


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2019 16:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Haha, "selvfedme" opsummerer vist meget godt Baby Driver. Men ja, teknisk set imponerer den sgu.

Men ja, dine skriblerier er altid inspirerende :thumb: :thumb: :thumb:
Jeg ser lige nærmere på Tucker.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2019 18:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Henrik24 skrev:
In The Loop er topleverandør af verbale fornærmelser og et yderst velskrevet indblik i spin-doktorernes kaotiske verden i britisk og amerikansk politik i tiden op til at man (tilfældigvis) starter en krig.


Hvis der er nogen der kan bande ad hinanden er det de to :beerchug:

"Fuckity-bye!"

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2019 19:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
t23 skrev:
Henrik24 skrev:
In The Loop er topleverandør af verbale fornærmelser og et yderst velskrevet indblik i spin-doktorernes kaotiske verden i britisk og amerikansk politik i tiden op til at man (tilfældigvis) starter en krig.


Hvis der er nogen der kan bande ad hinanden er det de to :beerchug:

"Fuckity-bye!"


Hvis man kan lide In The Loop, bør man ikke snyde sig selv for tvserien The Thick Of It (Højt Spin) som den er en spinoff af.


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2019 3:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Michael W. skrev:
-Februar:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Journal 64 :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Bugsy :vhs:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lion :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Team Albert :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Wind River :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Operation Finale :netflix:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Predator (2018) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Of Fathers and Sons :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Vice :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hold the Dark :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Salt :TV:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: No Good Deed (2014) :TV:


Februar blev en sølle måned. Alt for få film blev set! (Badehotellet fyldte DVD afspilleren i en stor del af dagene :) ). Månedens bedste var et gensyn med Barry Levinsons Bugsy. Warren Beatty og især Annette Bening er forrygende. Wind River, en af sidste år bedste, blev præsenteret for mine forældre, og de syntes også rigtig godt om den. På Oscaraftenen blev Lion genset på TV2, og den er stadigvæk virkelig god. Journal 64 er også god, men de tre første i afdeling Q-serien er nu bedre. Månedens eneste biografbesøg var Vice, og skuespillerne er det som gør den seværdig. Filmmæssigt er den noget hysterisk...


Top
   
Indlæg: man mar 11, 2019 9:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Michael W. skrev:
Michael W. skrev:
-Februar:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Journal 64 :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Bugsy :vhs:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lion :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Team Albert :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Wind River :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Operation Finale :netflix:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Predator (2018) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Of Fathers and Sons :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Vice :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hold the Dark :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Salt :TV:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: No Good Deed (2014) :TV:


Månedens bedste var et gensyn med Barry Levinsons Bugsy. Warren Beatty og især Annette Bening er forrygende. Månedens eneste biografbesøg var Vice, og skuespillerne er det som gør den seværdig. Filmmæssigt er den noget hysterisk...

Whoa... :) Bugsy har jeg ikke set siden siden biffen. Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg valgte den som stor teen (det er ikke lige en film for aldersgruppen), men jeg husker den som ganske god. Tak for påmindelsen.
Og helt enig med Vice. Det er fint at flashe sit politiske ståsted, men det kan også bare blive for firkantet. Men Bale er helt sikkert fantastisk :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 822 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team