DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 12:21

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 922 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man mar 11, 2019 11:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2019| jan | feb | mar | april | maj | jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum to forskellige personer. Formaterne er der ingen minimum krav.

Januar
249 sete film (Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes, Inception, Lethal Weapon)
Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:biograf: | :itunes: | :hbo:


Værsgo', her er årets første optællingen med januar (beklager forsinkelsen, husbyggeriet og arbejdet har taget lidt på energien til at lave dette) .
Efter kortfilm (samles sammen til sidst på året) er blevet frasorteret, er der blevet til hele 249 sete film i januar. Jeg har valgt at inkludere Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes mini-serien, uafhængig af toplisten, som dokumentarfilm.

Den første førertrøje går til Netflix's "The Ted Bundy"-dokumentar, hvor Christopher Nolan, Leonardo DiCaprio & Co. indtager 2. pladsen. På 3. pladsen har vi de gode gamle Donner, Gibson og Glover sammen en dejlig 80'er actionbasker.

Måneds bundskraber (set min. af 2) ender desværre med Mads Mikkelsen må kigge langt op til toppen med Polar.

Samlet set sidste år, så det skidt ud med det fysisk formater som kun var på 40,9%. Det ville være rart at kunne starte godt i januar, men fysisk formater er helt nede på 23,47% af de registrerede formater. Streaming er oppe på 67,86% og resten er en blanding af Biograf og TV.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tirs dec 10, 2019 22:23, rettet i alt 5 gange.

Top
   
Indlæg: man mar 11, 2019 13:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Stærkt, ImpulzE! Det er simpelthen imponerende, at du kan finde tid til det, imellem husbyggeri, arbejde og alt det andet :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man mar 11, 2019 14:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
ImpulzE skrev:
Jeg har valgt at inkludere Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes mini-serien, uafhængig af toplisten, som dokumentarfilm.

Nu vil jeg ikke være en sur gammel mand - men det er jo ikke en film, hvorfor jeg vil argumentere for, at den ikke kan tage titlen som månedens film :idea: - uagtet om brugere har registreret den som en film. Band of Brothers, The Pacific, Jekyll etc., ville jo heller ikke være med i kategorien som bedste film.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man mar 11, 2019 14:13 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
ImpulzE skrev:
Værsgo', her er årets første optællingen med januar (beklager forsinkelsen, husbyggeriet og arbejdet har taget lidt på energien til at lave dette) .

Nu hvor jeg lød som en tvær ældre herre i min kommentar ovenfor, vil jeg meget gerne give dig en KÆMPE ROS for dit vedvarende arbejde for denne tråd og de månedlige og årlige lister og opgørelser :thumb: :notworthy:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man mar 11, 2019 14:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Fedt arbejde!! Så håber jeg til gengæld, at husbyggeriet går støt fremad og at du får tid til at se film i stedet for kun at lave vores andres statistikker på dem :D

Og lidt trist med de fysiske medier, men det er vel den vej, tingene går.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man mar 11, 2019 22:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Pjalte skrev:
ImpulzE skrev:
Jeg har valgt at inkludere Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes mini-serien, uafhængig af toplisten, som dokumentarfilm.

Nu vil jeg ikke være en sur gammel mand - men det er jo ikke en film, hvorfor jeg vil argumentere for, at den ikke kan tage titlen som månedens film :idea: - uagtet om brugere har registreret den som en film. Band of Brothers, The Pacific, Jekyll etc., ville jo heller ikke være med i kategorien som bedste film.

Nåh, du vil måske bare gerne have Inception på toppen, hvà Pjalte? ;)

Grunden til jeg tog den med, er at TMDb/Letterboxd gør. Hvad siger I andre, er det Go eller No-go, om den skal tælles med?

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man mar 11, 2019 23:05 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
ImpulzE skrev:
Grunden til jeg tog den med, er at TMDb/Letterboxd gør. Hvad siger I andre, er det Go eller No-go, om den skal tælles med?
Så tager TMDb/Letterboxd fejl! ;)

Netflix, der er seriens producent, skriver selv, at det er en serie.
IMDb kategoriserer den ligeledes som en serie.

Så selvfølgelig er det en No-go :P

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs mar 12, 2019 4:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Enig med Pjalte.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs mar 12, 2019 9:24 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Naiera skrev:
Enig med Pjalte.
:thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs mar 12, 2019 9:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
:beerchug:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man mar 18, 2019 15:17 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2004 14:53
Indlæg: 638
Har haft ret travlt det sidste stykke tid, så her er mine lister for januar & februar, selvom de ikke når at komme med:

16 film i januar måned:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Klatretøsen (2002)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events (2004)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Santa Clause 2 (2002)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Reader (2008)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Green Zone (2010)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Snøvsen (1992)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Den Skyldige (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: American Psycho (2000)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Halloween (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Sicario 2 - Day of the Soldado (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Upgrade (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Simple Favor (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ditte & Louise (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Nordvest (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Casper (1995)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Hannibal & Jerry (1997) Ved du hvem, der er så rar?

Det blev til 16 film i Januar måned.

Der var ikke nogen af filmene der virkelig gjorde indtryk, selvom jeg synes der var nogle overraskelsesmomenteri Den Skyldige og A Simple Favor, og Nordvest en type film der fanger mig og er rå og brutal.

11 film i Februar:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Queen Rock Montreal & Live Aid (2007)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Venom (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Rabbit-Proof Fence (2002)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: An American Tail (1986)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Bohemian Rhapsody (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Olsen Banden Ser Rødt (1976)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Stronger (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Searching (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: A Star Is Born (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Peddersen og Findus - Findus Flytter Hjemmefra (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Neverending Story (1984)

Det blev til 11 film i Februar.
Kvaliteten var højere end forrige måned. Bohemian Rhapsody blev set for anden gang, og var lige så god som første. Fantastisk musik og ikke mindst fantastisk præstation af Rami Malek.
Ellers var A Star is Born også et positivt bekendskab. Bradley Cooper skal virkelig have ros for denne film. Imponerende at være så dygtig skuespiller og instruere og synge oveni. Så har man mange talenter. Lady Gaga er bare suveræn sanger og kemien mellem de to :naughty: :lightsabre:
Ellers blev det til et yderst glædeligt gensyn med The Neverending Story. En film jeg var bange for at se igen, men den er godt lavet selvom den er gammel og selv min 6 årige søn blev fanget af historien, selvom den skulle oversættes.

Derudover var Stronger en rørende film, hvor Gyllenhalls præstation er imponerende. Han formår virkelig at spille rollen overbevisende.


Top
   
Indlæg: man mar 18, 2019 16:13 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
^Fedt, at sønnike kunne li' Neverending Story. Den har vi også været virkelig glade for - ikke mindst fordi den tør at være dyster ind imellem (scenen med Artax plejer at være lidt hård at komme igennem). At den så kun dækker halvdelen af bogen, må man jo tage med ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors mar 21, 2019 0:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2019| jan | feb | mar | april | maj | jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum to forskellige personer. Formaterne er der ingen minimum krav.

Februar
219 sete film (The Favourite, BlacKkKlansman, Bohemian Rhapsody)
Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:dvd: | :uhd: | :hulu:


Der blev til hele 219 sete film i februar. På 1. pladsen ser vi Emma Stone som ny tjener for dronning Olivia Colman, som Rachel Weisz bestemt ikke synes meget om. Dernæst en Afroamerikansk politibetjent der infiltrere den lokale Ku Klux Klan, på den bedste Spike Lee-vis. Sidst har vi fest, farver, stid og ensomhed sammen med Freddie Malek, Mary Boynton, Brian Gwilym og Roger Harly op til den berømte Live Aid koncert.

Måneds bundskraber (set min. af 2) blev American Assassin.

Der er lidt fremgang på de fysiske formater i februar med 39,43% af de registrerede formater. Streaming ryger ned på 46,86% og resten er en blanding af Biograf og TV.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tirs dec 10, 2019 22:23, rettet i alt 5 gange.

Top
   
Indlæg: tors mar 21, 2019 4:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har set en håndfuld film på et fly. Hvilken kategori går de under? :mrgreen:

Desuden: Endnu en gang mange tak for det fine arbejde, ImpulzE!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors mar 21, 2019 8:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Mike Haggar skrev:
Jeg har set en håndfuld film på et fly. Hvilken kategori går de under? :mrgreen:

Desuden: Endnu en gang mange tak for det fine arbejde, ImpulzE!


Jeg har tidligere brugt notationen [In-flight entertainment] til film set under flyvninger...

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 922 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team