DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 7:43

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man sep 17, 2018 17:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Top 5, jf. IMDB:
#5 12 Angry Men, jeg har fået anbefalet den en del gange og jeg har for en måneds tid siden investeret i den på Blu-ray.
#24 Its A Wonderfull Live, har jeg også kun hørt godt om. Jeg er generelt meget bagud med hovedparten af ældre film, som jeg ofte har haft meget svært ved at tage mig sammen til at se. Jeg er dog blevet lidt bedre til det på det sidste, fx har jeg set 4 s/h film i træk i denne måned.
#27 Spirited Away, jeg er generelt ikke meget til animationsfilm. Jeg har set mindst en af Miyazaki's andre film og synes kun den var nogenlunde.
#30 The Green Mile, aner ikke hvorfor jeg ikke har set den, jeg er ret sikker på at den har været tilgængelig på Netflix i årevis.
#33 Psycho, jeg mangler generelt at se de fleste af Hitchcock's film, hvilket jeg skal have lavet om på.

Herudover 3 film, som jeg også synes det er meget pinligt at jeg ikke har set.
#72 Citizen Kane, har jeg haft stående på blu-ray i 4+ år, men jeg vil da hellere se elendige skodfilm end hvad der ofte bliver kaldet verdens bedste film :oops:
#178 Gone Girl, har jeg også haft stående længe. Jeg er ikke i tvivl om at jeg vil kunne lide den. Det er den eneste Fincher film jeg ikke har set.
#? Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring, måske ikke blandt de højest ratede film, men det er måske den jeg er allermest pinlig over jeg ikke har fået set, dels fordi jeg rigtigt godt kan lide alle de Kim Ki Duk film jeg har set og dels fordi jeg har haft den stående i 10+ år og det er hans mest populære film.


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2018 13:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Guys, det var sjovt at kende jer...!

Jeg bliver stenet hvis jeg skriver nogle af de titler jeg ikke har set... :|

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2018 13:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Billede

Nu har du satme gjort mig nysgerrig! Bare husk, næsten alt kan tilgives, bare du har set Lawrence of Arabia :lightsabre:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2018 14:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Bare husk, næsten alt kan tilgives, bare du har set Lawrence of Arabia :lightsabre:


Billede

:puchmaxi:
(tryk på knallerten)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2018 14:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
(hehe, det vidste jeg godt, det var faktisk en af grundene til, at jeg startede listen :D )

Anyway, kan vi ikke lige få dit pinagtige indspark, for så har jeg måske et forslag....?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2018 9:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Nu det er umindelige tider siden jeg sidst skrev et indlæg, kan det jo passende gøres i en shame-tråd :oops:

På venlig opfordring (*host* pres *host*) fra BR kommer min List of Shame.

TOP 5 jvf. IMDB TOP 250:
#5: 12 Angry Men
#9: The good, the bad and the ugly
#19: Seven Samurai
#27: Sprited Away
#34: City Lights

3 valgfrie:
- Casablanca
- Once Upon a Time In The West
- Miyazaki generelt

12 Angry Men har jeg stående på BD. Hvorfor den aldrig er røget i afspilleren skal jeg ikke kunne sige. Jeg har endnu aldrig set en af Clintens westerns. Genren har som sådan aldrig sagt mig noget. Har primært set nyere westerns. Det må være et udviklingspunkt horfor også er derfor OUATITW er på min shame liste (den har jeg i øvrigt også stående). Seven Samurai er ikke lige en titel jeg tænker er et must see, så den bliver nok stående på listen et stykke tid endnu ;) . Jeg har set ALT for lidt Miyazaki. Jeg købte 3 DVD bokse til min datter med hans film, og alligevel er det kun lykkedes mig at se én eneste hel film (Kiki den lille heks) hvor min datter vist har set de fleste. Jeg er ellers begejstret for stilen og universet, så det må der gøres noget ved.
Ligesom ImpulzE er det ikke meget Chaplin jeg har set. Kan kun huske sporadiske flashbacks fra en svunden tid hvor der var mattinée på DR :D

Super god idé til en tråd :notworthy:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2018 9:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
wigant skrev:
Jeg har endnu aldrig set en af Clintens westerns.


WHAT!!!! :nono: :bat:

Det er værre end at jeg ikke har set nogen af Hitchcocks film..... :lol:


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2018 9:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Fed tråd. Jeg føler jeg er ret godt med. Men her kommer skammens liste fra mig.

Top 5 på 250'eren jeg ikke har set:

#46: Avengers: Infinity War
Jeg har generelt meget lidt tålmodighed til superheltefilm. De eneste jeg har orket er Batman og så Deadpool fordi den to lidt pis på det hele. Jeg synes generelt de alle er lavet over samme opskrift. Da jeg så Deadpool 2 følte jeg lidt at der var en eller anden klub jeg skulle have været medlem af for at forstå referencerne. Det virker nu som om vi er nået dertil hvor alle superhelte film spiller på hinanden så man er nødt til at starte fra Spiderman 1 for at kunne hænge på. Sur gammel mand tjekker ud. Jeg skammer mig ikke.

#56: Sunset Boulevard
Jeg vil egentlig gerne se den. Jeg kan godt lide at sætte sådan en gammel knaser på når konen er ude ind imellem - hun gider nemlig ikke se dem. Den skal snart ses.

#63: Prinsesse Mononoke
Jeg er ikke så meget oppe at støde over Miyazaki som resten af verden synes at være. Jeg har været glad for et par af hans film, men nogle har også bare været ok. Anime er heller ikke min stærke side. Er blevet brændt et par gange. Grave of the Fireflies er dog fantastisk god, men også hyper realistisk anime. Måske mit issue med Anime er at det tit bliver lidt for abstrakt (*host*Akira!*host*)? Misser jeg noget? Bør jeg skamme mig?

#65: Witness for the Prosecution
Stakkels Billy Wilder igen! Jeg har ikke hørt om den før. Skal jeg se den? Skal jeg skamme mig?

#75: North by Northwest
Okay, jeg skammer mig. Den har været tæt på at ryge på flere gange, men af en eller anden grund er det ikke sket. Det må der snart rettes op på.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2018 9:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
pallec skrev:
wigant skrev:
Jeg har endnu aldrig set en af Clintens westerns.


WHAT!!!! :nono: :bat:

Det er værre end at jeg ikke har set nogen af Hitchcocks film..... :lol:

Det passer så ikke helt alligevel. Jeg har set Unforgiven :beerchug:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2018 10:14 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Saved by the bell, Wigant :thumb:

@Mikl: Som skrevet i starten af tråden, er top 250 bare et udgangspunkt, og bortset fra visse Bollywood-skæverter er der andre film, jeg bare ikke synes hører hjemme. At Infinity War således er nr. 46, siger vist mere om fanboy-kultur end så meget andet. Det er bestemt en vellykket superheltefilm, men blandt de 50 bedste film nogensinde? Ahr.... not so much.
Jeg er overrasket over, at Witness For the Prosecution er så højt rangeret - ikke fordi den er dårlig, men fordi den bare ikke har nogen nævneværdig placering i folks bevidsthed, når jeg ind imellem har talt med andre filmbuffs. Men den er bestemt seværdig. Sunset Boulevard er dog bedre.
Men start med North By Northwest. Jeg ved godt, at man bør synes bedre om Vertigo, men NxNW er bare så satans underholdende. Jeg sidder med et smil på læben i to timer, hver gang jeg ser den. Den er ikke tung - lige ud af landevejen med skarp dialog og fantastiske præstationer. Og et manuskript, der slet ikke burde hænge sammen, men gør det alligevel.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2018 10:24 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Fedt at se de mange lister, drenge, piger og alle derimellem. Der er sorte huller og dårlig samvittighed rundt omkring. Keep it coming! Få det ud af systemet og ind på nettet!

Anyway.... jeg har også været på medarbejderkurser og hørt om positiv tænkning. En List of Shame er jo ikke meget bevendt, hvis man ikke får gjort noget ved den. Men det er jo lige det med at komme i gang og shit, det er op ad bakke og nå ja, der var jo også den der Butler-film med rumaberne:netflix:

Derfor et par forslag:
- Lav en aftale. Pjalte og jeg har allerede givet hinanden håndslag på at få set Sophie's Choice her i september, og Intolerance i november. Hvis der er flere derude i det ganske, danske land, der mangler at se Seven Samurai, så kunne man jo aftale at se den i den og den uge og så holde hinanden op på det. Det gør det bare noget lettere. Jeg ved ikke lige, hvordan det skal gøres - en separat tråd eller noget i den dur?
- Jeg stiller for det meste gerne hjemmebiografen til, så man kunne jo tage en dag eller to her til vinter og få høvlet nogle af de værste skampletter af listen i godt selskab. Tilbuddet er nok mest relevant for hovedstadsfolket, men I andre skal jo være velkomne til at lege med i Jylland.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2018 11:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Buck Rogers skrev:
@Mikl: Som skrevet i starten af tråden, er top 250 bare et udgangspunkt, og bortset fra visse Bollywood-skæverter er der andre film, jeg bare ikke synes hører hjemme. At Infinity War således er nr. 46, siger vist mere om fanboy-kultur end så meget andet. Det er bestemt en vellykket superheltefilm, men blandt de 50 bedste film nogensinde? Ahr.... not so much.
Jeg er overrasket over, at Witness For the Prosecution er så højt rangeret - ikke fordi den er dårlig, men fordi den bare ikke har nogen nævneværdig placering i folks bevidsthed, når jeg ind imellem har talt med andre filmbuffs. Men den er bestemt seværdig. Sunset Boulevard er dog bedre.
Men start med North By Northwest. Jeg ved godt, at man bør synes bedre om Vertigo, men NxNW er bare så satans underholdende. Jeg sidder med et smil på læben i to timer, hver gang jeg ser den. Den er ikke tung - lige ud af landevejen med skarp dialog og fantastiske præstationer. Og et manuskript, der slet ikke burde hænge sammen, men gør det alligevel.


IMDb's karaktersystem er generelt dybt utroværdigt, så ikke så underligt at der findes "underlige" film på deres Top250.

Jeg ville egentlig hellere se en Top250 baseret på Metacritic eller Rotten Tomatoes (altså ikke på "tomatometeret" men de rigtige karakterer).
Tror den liste ville være meget forskellig fra IMDb's.


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2018 11:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
pallec skrev:
Buck Rogers skrev:
@Mikl: Som skrevet i starten af tråden, er top 250 bare et udgangspunkt, og bortset fra visse Bollywood-skæverter er der andre film, jeg bare ikke synes hører hjemme. At Infinity War således er nr. 46, siger vist mere om fanboy-kultur end så meget andet. Det er bestemt en vellykket superheltefilm, men blandt de 50 bedste film nogensinde? Ahr.... not so much.
Jeg er overrasket over, at Witness For the Prosecution er så højt rangeret - ikke fordi den er dårlig, men fordi den bare ikke har nogen nævneværdig placering i folks bevidsthed, når jeg ind imellem har talt med andre filmbuffs. Men den er bestemt seværdig. Sunset Boulevard er dog bedre.
Men start med North By Northwest. Jeg ved godt, at man bør synes bedre om Vertigo, men NxNW er bare så satans underholdende. Jeg sidder med et smil på læben i to timer, hver gang jeg ser den. Den er ikke tung - lige ud af landevejen med skarp dialog og fantastiske præstationer. Og et manuskript, der slet ikke burde hænge sammen, men gør det alligevel.


IMDb's karaktersystem er generelt dybt utroværdigt, så ikke så underligt at der findes "underlige" film på deres Top250.

Jeg ville egentlig hellere se en Top250 baseret på Metacritic eller Rotten Tomatoes (altså ikke på "tomatometeret" men de rigtige karakterer).
Tror den liste ville være meget forskellig fra IMDb's.


Hørt! En liste baseret på en metascore er købt herfra. Er heller ikke fan af IMDB lister.

Og i lighed med Buck kommer også en stemme på NxNW herfra, hvis du skal have streget noget fra din liste.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2018 11:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Interessant idé, men der ville være alt for mange ens ratede film på den liste: Der er fx. adskillige film, der er rated 100%, hvem af dem skulle så være nr. 1?
Og ja, der kan siges meget om Top 250, men der er trods alt også mange gode film på. Så tag ikke listen mere alvorligt end at det mestendels er en række gode film, hvis rækkefølge man så kan være uenig i.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2018 11:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Vi skulle jo jf. Pallecs forslag netop ikke tage tomat-scoren, for den viser kun om filmen generelt er populær eller ej. Meta-scoren er gennemsnittet af anmeldelserne og giver et klarere billede af, hvor god filmen er (ud fra anmeldernes synspunkt). Det bliver således en mere elitær liste, og det kan man så mene om, hvad man vil, men vi er jo herinde på DAHF også noget mere filmnørdede end gennemsnittet ;)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team