DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 10:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5
Forfatter besked
Indlæg: tors sep 20, 2018 14:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Pjalte skrev:
Buck Rogers skrev:
...men modsat de fleste andre af listerne er det sgu svært at pege på ret mange af titlerne og sige "Ahr, du hører ikke hjemme på en topliste". Men ja, der er pænt mange langhårede titler.

Det er vel fordi, at flere at titlerne er ret obskure, for at sige det lige ud :loco:


Fra den danske ordbog: Obskur = Ikke særlig kendt eller udbredt.

Så det må siges at være ret rammende :lol:


Top
   
Indlæg: tirs okt 16, 2018 19:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Der er cirka ti jeg mangler - de øverste tre er Amerikansk animation som jeg er flintrende ligeglad med, og resten er fra indenfor de sidste fem år - siden jeg er permanent bagud (på adskillige måder) ser jeg overhovedet ingen skam i det.

Fra samme liste ville min hall of shame over hvad jeg HAR set komme i nærheden af 200 styk, men lad nu det ligge.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2018 16:14 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
- Lav en aftale. Pjalte og jeg har allerede givet hinanden håndslag på at få set Sophie's Choice her i september, og Intolerance i november.

Så kom jeg igennem Intolerancen :shock: :thumb: Jeg har skrevet et indlæg om den her.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør dec 15, 2018 18:27 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
Sherlock Jr. bør du snart få sat hak ved - den er ultrakort (45 min) og vildt underholdende, som de fleste af Keatons andre film.

Jeg har fået set den her i dag. Den skal lige i gang, men hold op hvor er anden halvdel af filmen suveræn! Og når man så efterfølgende læser, at han lavede filmen færdig med en brækket nakke, så er det bare at tage hatten af for Mr. Keaton :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs jan 08, 2019 10:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Pjalte skrev:
De fem øverstrangerede film, som jeg aldrig har set fra IMDB Top 250

Jeg har fået set Tangerines, så Paris, Texas er seneste indslag på min liste over mangler fra IMDb's Top 250, minus indiske-, tyrkiske- og 2018-udgivelser. Den kan ses på :filmstriben: så det er realistisk at komme gennem den i nærmeste fremtid.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs jan 08, 2019 10:26 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Citat:
#70. Once Upon a Time In America - puha, jeg har det bare lidt tungt med gangsterfilm, især når de varer næsten fire timer. Og så er der lige det med at finde en ordentlig BD-version.
#153. Smultronstället/Ved vejs ende - Bergman.... huha, det lyder sgu lidt tungt. Det var Det Syvende Segl i hvert fald.
#167. Idi i smotri/Gå og Se - den skulle være absolut fantastisk, men igen virker den lidt uoverskuelig at skulle i gang med.
#190. Andrey Rublev - 3½ times Tarkovski om Rusland i 1400-tallet. Huha, det lyder sgu meget tungt!
#194. Persona - igen, Bergman og mig arbejder på vores male bonding. Det kører ikke rigtig endnu.

Jeg er ikke kommet videre med mine fem, men nu har jeg da en frygtindgydende Bergman-boks stående, så det burde være muligt at få krydset to af titlerne af ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs jan 08, 2019 12:58 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Buck Rogers skrev:
Citat:
#153. Smultronstället/Ved vejs ende - Bergman.... huha, det lyder sgu lidt tungt. Det var Det Syvende Segl i hvert fald.
#194. Persona - igen, Bergman og mig arbejder på vores male bonding. Det kører ikke rigtig endnu.

Jeg er ikke kommet videre med mine fem, men nu har jeg da en frygtindgydende Bergman-boks stående, så det burde være muligt at få krydset to af titlerne af ;)

Jeg er meget misundelig på din Bergman-box, da jeg også er bagud i min Bergman-uddannelse.

Jeg har dog set både Smultronstället og Persona, og udover at de er fremragende film, så er der også et væld af referencer i Woody Allen's tidlige film, som giver mening når man har set Bergman. Særligt Woody Allen's "Love And Death" laver nærmest spoof på en række Bergman-scener.


Top
   
Indlæg: tirs jan 22, 2019 22:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Pjalte skrev:
De fem øverstrangerede film, som jeg aldrig har set fra IMDB Top 250

Så kan jeg også strege Paris, Texas fra listen :thumb:
Dermed kun fire film tilbage fra IMDb Top 250, fraregnet tyrkiske- og indiske film samt Green Book, som får biograf-premiere herhjemme i næste måned.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs jan 22, 2019 22:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Pjalte skrev:
fraregnet tyrkiske- og indiske film

Rang De Basanti er ellers et brag af en film, og Dangal har den ultimative langfinger-i-fjæset til Bollywood'sk sang og dans - jeg var færdig af grin :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs mar 12, 2019 23:05 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
"[*]Du skal ære din Hustru - sammen med ovenstående, de eneste to fra "Kanonudvalgets danske film" liste fra 2005, som jeg ikke har set."

Så er den strøget af listen :thumb: :shock:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team