DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 5:03

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man nov 14, 2016 11:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Colin Trevorrows Star Wars Episode IX bliver skudt på 65mm film! :thumb:

Citat:
When this new Star Wars trilogy concludes with Star Wars: Episode IX, it’ll do so in grand fashion. Despite the fact that most blockbusters nowadays are shot on digital, director J.J. Abrams made the decision to shoot Star Wars: The Force Awakens on 35mm film. It was a bold choice, and one that reinforced the idea that digital is not ubiquitous—filmmakers should be able to maintain the option of shooting on film. For Episode VIII, director Rian Johnson followed suit, shooting on 35mm film to keep the aesthetic in line with Abrams’ choice. But when Episode IX rolls around, there will be a change.

Kodak (via The Playlist) just announced that their film processing facility in the U.K. can now handle 65mm film, and one of the projects that’s listed as using this large-format film is none other than director Colin Trevorrow’s Episode IX. Indeed, it appears that the intention with this trilogy-capping installment is to shoot the entire thing on 65mm film, which is akin to IMAX.


http://collider.com/star-wars-9-65mm-film/


Top
   
Indlæg: ons maj 10, 2017 10:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Den officielle releasedato er 24. maj 2019. Disney har flyttet Indiana Jones 5, så den ikke længere udkommer 2 måneder efter Episode IX.


Top
   
Indlæg: ons maj 17, 2017 12:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
Den officielle releasedato er 24. maj 2019.


Jeg er klar! Interessant, at den bliver skudt på 65mm, hvilket ikke lige lå i kortene, men det påskønnes bestemt! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 06, 2017 6:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Så er Colin Trevorrow ude! :shock:

Citat:
Lucasfilm and Colin Trevorrow have mutually chosen to part ways on Star Wars: Episode IX. Colin has been a wonderful collaborator throughout the development process but we have all come to the conclusion that our visions for the project differ. We wish Colin the best and will be sharing more information about the film soon.


Forhåbentlig finder de en erstatning fra øverste hylde. Hvad med Guillermo del Toro?


Top
   
Indlæg: ons sep 06, 2017 6:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Rian Johnson kunne godt instruere Episode IX også.

Citat:
Star Wars: The Last Jedi director Rian Johnson may be at the top of the list of potential directors to replace Trevorrow, according to Deadline. Insiders have reportedly said that though nothing is done yet, “that prospect is certainly in the air right now.” It was also apparently the original intention to have him direct two films.


Top
   
Indlæg: ons sep 06, 2017 8:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Måske skulle Disney ikke have haft de rettigheder alligevel - de synes ikke at gøre ret meget godt for det kreative miljø omkring filmene.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors sep 07, 2017 10:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Måske skulle Disney ikke have haft de rettigheder alligevel - de synes ikke at gøre ret meget godt for det kreative miljø omkring filmene.


Jeg har lidt på fornemmelsen, at Disney netop dræber alt kreativitet. Det ville være godt for Star Wars-franchisen at få noget fornyelse, men man må jo konstatere indtil videre, at det snarere er meget lidt nyt og kreativt, som SW skaber. Han Solo-film og muligvis Obi Wan Kenobi-film. Det er sgu lidt kedeligt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors sep 07, 2017 12:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Jeg synes til gengæld at Disney har pustet nyt liv i Star Wars.

Hvad var der af fornyelse i Star Wars universet inden Disney købte rettighederne? Man kan også spørge sig selv om hvem andre end Disney der ville have råd til massivt at genoplive Star Wars?

Det kunne have været meget værre: Ingen nye Star Wars film, eller få nye/dårligt producerede film.


Top
   
Indlæg: tors sep 07, 2017 12:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hvis genoplivningen består i overproducerede film, der mere end rigeligt skæver til den gamle trilogi (Force Awakens) eller fortæller en historie, som ingen havde brug for (Rogue One), så ved jeg ikke, hvor hooked jeg er. De nye film er bestemt velproducerede, men de kommer jo ikke rigtig med noget nyt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors sep 07, 2017 12:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
:laugh: :laugh: :laugh:

Jeg synes, det viser stort overskud at kommentere Star Wars tråde på sin fødselsdag. En sand DAHF'er, indeed :D :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors sep 07, 2017 13:14 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Nogle ting må bare være på plads, come hell or high water or fødselsdage ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors sep 07, 2017 13:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Fritte skrev:
Så er Colin Trevorrow ude! :shock:

Der var nok et par Disney folk der kom til at se Book of Henry.


Top
   
Indlæg: tors sep 07, 2017 13:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Buck Rogers skrev:
Hvis genoplivningen består i overproducerede film, der mere end rigeligt skæver til den gamle trilogi (Force Awakens) eller fortæller en historie, som ingen havde brug for (Rogue One), så ved jeg ikke, hvor hooked jeg er. De nye film er bestemt velproducerede, men de kommer jo ikke rigtig med noget nyt.


(film)smag og behag er jo forskellig (siger ikke jeg er ovenud begejstrede for de nye film), men man kan ikke benægte at Disney har genoplivet Star Wars, også for de nye generationer. Hvis de ikke havde gjort det, tvivler jeg på det var sket, og det er vel alt andet lige værre... :?

Og dårligt er de altså heller ikke blevet modtaget (Metacritics):
Billede
Billede


Top
   
Indlæg: fre sep 08, 2017 11:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Efter min mening er Rogue One noget rod, som særligt udmærkede sig ved at være ret ligegyldig. The Force Awakens var faktisk udmærket, men uden kant eller den store nyskabelse via de lidt rigeligt mange referencer til tidligere film. Der er dog en gensynsværdi hos The Force Awakens, som jeg ikke føler, at Rogue One har.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre sep 08, 2017 12:21 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Nej, jeg kedede mig da heller ikke under The Force Awakens, men Rogue One kunne jeg ikke lide - dedideret dårlig var den dog ikke.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team