DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 5:16

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jan 16, 2018 14:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Naiera skrev:
Hvorfor skulle det være slemt at Jeremy Renner er med?
Tja. Hvis man er træt af, eller bryder sig ikke så meget om personen, som skuespiller?.. Man har vel sine foretrukne af instruktører og skuespillere.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs jan 16, 2018 15:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det forstår jeg egentlig godt, men du HAR været for selektiv, ImpulzE. :)

Jeg troede heller ikke, at sådan en flødebolle som Fenner kunne spille virkelig godt skuespil, men det kan han i den grad. Han er bare ganske enkelt GOD i Wind River. Det glædede mig enormt.

Lidt som man også opdager noget skuespillerkvalitet ved Ben Foster og Chris Pine i Hell or High Water.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jan 16, 2018 18:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Mike Haggar skrev:
Det forstår jeg egentlig godt, men du HAR været for selektiv, ImpulzE. :)

Jeg troede heller ikke, at sådan en flødebolle som Fenner kunne spille virkelig godt skuespil, men det kan han i den grad. Han er bare ganske enkelt GOD i Wind River. Det glædede mig enormt.

Lidt som man også opdager noget skuespillerkvalitet ved Ben Foster og Chris Pine i Hell or High Water.


Ben Foster har da bevist den ene gang efter den anden, at han er en fantastisk skuespiller. Han er lidt typecastet som psykopat til tider, men han er altid bundsolid. Jeg er ved at gense "Six Feet Under" og der har han også en gennemgående rolle i nogle af sæsonerne som Claires kæreste.

Han var også okay i ungdomskomedien "Get Over It" overfor Kirsten Dunst, Mila Kunis og Sisqó (!), selvom han måske lige var en tak for intens til sådan en rolle.

"Bang Bang You're Dead" fra 2002, der handler om skoleskyderier, kan i øvrigt stærkt anbefales. Her ser man tydeligt Fosters talent overfor Tom "Ed" Cavanagh.

Og med hensyn til Chris Pine, så kan han godt, med de rigtige manuskripter (som f.eks. "Hell or High Water").

Han er ret genial i sin rolle i "Stretch" overfor Patrick Wilson.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs jan 16, 2018 22:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Fuldstændig enig med njhansen, samt Ben Foster er en af mine favorit skuespillere.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tors jan 18, 2018 14:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Hvad er det lige Jeremy Renner har lavet, som er så flødebolleagtigt? Hans gennembrud var vel The Hurt Locker, og det er da så langt fra flødebolle som man kan komme? Er det fordi han har været med i nogle MCU-film?

Ben Foster og Chris Pine har altid været gode skuespillere i mine øjne. Man kan altså også blive FOR kynisk, guys ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera tors jan 18, 2018 18:55, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors jan 18, 2018 16:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Af de 3 skuespillere vurderer jeg også Ben Foster til at være den stærkeste. Der er iøvrigt ingen, der nævner hans bedste rolle (sammen med Hell or High Water), nemlig The Program, hvor han spiller Lance Armstrong. Er man Foster-fan er det et must-see :thumb: ...man kunne også nævne den undervurderede The Messenger, hvor han er i topform ved siden af Woody Harrelson.

Renner er jævnt god i det meste. Ikke en, der brænder igennem og kan bære en halvsløj film og ikke en, som man bare husker. The Hurt Locker er et brag (undskyld) af en film, men ikke nødvendigvis pga. Renner. Jeg kan komme på 20-30 skuespillere, der kunne have gjort det mindst ligeså godt eller bedre.

Chris Pine er klart den mest berømte, men selvfølgelig også den, der ser bedst ud :D .

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors jan 18, 2018 17:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Jeremy Renner's præstation i Wind River er det bedste jeg har set fra ham. Men han var nu også helt ok i The Hurt Locker, 28 uger senere og Arrival.

Ben Forster er efter min mening en af de bedste skuespillere i hans generation. Han er med i en del mindre gode film, men jeg har endnu aldrig set ham levere en dårlig præstation.

Chris Pine har jeg ikke det store forhold til. Han var dog rigtig god i Hell Or High Water.

Taylor Sheridan kommer i øvrigt med western tv-serien Yellowstone i juni i USA. Forhåbentligt bliver den også vist et eller andet sted i DK.


Top
   
Indlæg: tors jan 18, 2018 18:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Kelsey Asbille, som spiller den døde pige i sneen, er i øvrigt taiwanesisk/whitey amerikaner, og så passerer hun i min bog fuldstændig for “native”. Det er da ret godt klaret :thumb:

Mht. ham Jeremy der, så LIGNER han da i øvrigt heller ikke på nogen måde en flødebolle? Han ser da såen lidt barsk ud, synes jeg.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jan 19, 2018 12:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Nej, det er nok mere Chris Pine, der rammer flødebolle-prædikatet mest. Jeg havde dog ingen fornemmelse af, at Renner kunne spille med i andet end standard generic American mainstream, så det var dejligt at se ham være så god i Wind River.

Jeg har kun set Ben Foster i mainstream-film, udover Hell or High Water, så det er nok derfor, at jeg blev så overrasket over hans præstation. Han er bare ikke god som Angel i X-Men: Last Stand (ingen er dog god i den film), Inferno, Warcraft og The Punisher, så måske jeg bare har været uheldig. Jeg vil prøve at se nogen af de film, som de mere filmkiggende end jeg selv har listet. :thumb:

Chris Pine kan jeg fortsat ikke rigtigt lide, men han var altså god i Hell or High Water.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jan 19, 2018 13:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Sjovt som denne tråd er stukket af! Anyways, det er sjældent at Ben Foster har en bærende rolle, men når han dukker op, så syntes jeg virkelig at han brænder igennem. Jeg vil anbefale The Messenger, Lone Survivor, 3:10 til Yuma også er han og værd at opsøge i Contraband, Pandorum, 30 Days of Night, The Mechanic og Rampart. Chris Pine har jeg heller ikke noget i mod, han var helt forrygende i Stretch! Virkelig en spas og skæv film, se den! Og Hell or High Water selvfølgelig. Han gør det også fint i Star Trek franchisen og var et af de få plusser i Wonder Woman. Jeremy Renner har måske ikke så meget range som skuespiller, men jeg syntes at han har et meget højt bundniveau. Han virker som en solid håndværker i sit fag - jeg vil fremhæve The Hurt Locker, The Town, Kill the Messenger og Arrival.

Btw så er både Chris Pine og Ben Foster med i The Finest Hours (som jeg ikke har set).

Well, that's my two cents...

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: fre jan 19, 2018 13:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Et par eksempler på Ben Fosters mange sider:








_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre jan 19, 2018 14:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg siger tak for en masse gode indspark, især om Ben Foster, som jeg tydeligvis kun har set de forkerte film med, Hell or High Water undtaget. Tak for inspiration til at søge nogle flere film!

Når det så er sagt, så siger jeg hermed :ontopic:

Kan de DAHF'ere, der endnu ikke har set Wind River, så komme i gang! Især dig, ImpulzE! :lol:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jan 19, 2018 19:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Mike Haggar skrev:
Kan de DAHF'ere, der endnu ikke har set Wind River, så komme i gang! Især dig, ImpulzE! :lol:
Javel Haggar Billede Jeg satser på aftenens film bliver Wind River :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør jan 20, 2018 17:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Så fik jeg i går aftes set den nyeste skud på stammen af hyped film på DAHF. Hvad filmen handler om ved vi alle, så jeg går bare direkte til konklusionen. Det er en fremragende film fra Taylor Sheridan, hvor han meget forfriskende laver en iskold gribende thriller med pondus, der understøttes med de flotte fotograferede lokationer og musikken i baggrunden. Jeg er ikke en Renner-fan, så det var for en gang skyld dejligt, at se ham i en seriøs rolle igen.

Hvis vi skal gå efter den danske biografpremiere, så er Wind River fra i år, men har lusket sig med i “Årets bedste film”-kategori i vores sidste års DAHF: Year in Review. Hvis jeg skulle placere filmen på sidste års liste, så er den uden tvivl i blandt top 3.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 31, 2018 10:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det lykkedes mig også at nå at snige mig ind i en af de mindre sale i Empire og få en god oplevelse.
Jeg er enig i det meget af det, der allerede er nævnt ( :zzz: ). Absolut en af de bedre thrillers fra de senere år - men om den ligefrem er bedre end Hell or High Water? Den får det maksimale ud af sin setting, og Sheridans frustration over indianernes håbløse situation brænder tydeligt igennem (og bliver i øvrigt elegant serveret drypvist i løbet af filmen).

Der er primært to ting, der trækker ned for mit vedkommende:
1. Elizabeth Olsen - hun er som sådan ikke dårlig, men jeg synes, at hun falder lidt igennem i forhold til de andre. En stor del af det er, at hendes rolle er reduceret til at være en tom væg, som de andre kan spille op ad. Det er ærgerligt, at hun ikke får lov til at have lidt mere personlighed. Men hun er da udmærket til at være "fish out of water".
2. Actionscenerne (som Michael W. også er inde på). I forhold til filmens pacing kan jeg godt forstå, at Sheridan vil have lidt smæk for skillingen ind imellem, men det virker sgu ikke rigtig for mit vedkommende. Den første fik mig bare til at tænke: "Øh.... hvorfor gjorde de lige det?" og den anden - som plotmæssigt er mere "fortjent" - er bare for over the top i forhold til resten af filmen.

Men stadig: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team